От: На изчезване ли са истинските автомобили?
Именно де. И аз за същото говоря
Не знам до колко е валидна и другата причина за 'омекването' на колите напоследък.
1. Електрониката е евтина. Да, разработката на електронните системи е скъпа, но това е еднократно. Самата електроника, произведена в голям тираж е евтина. И вместо да направиш мотор и трансмисия да издържат на издевателства, просто ги понатъпкваш с малко електроника, за да не се стига ди издевателства. И като се случи някой немски инженер на име Пшечик Хасаноглу да измисли тефлонови вложки за лагерите на коляновия вал и ето ти два вагона проблеми.
2. Производителите на автомобили (всъщност, на каквото и да е), печелят от оборот. И искат да печелят всичките. А те никак не са малко. И по един или друг начин взимат мерки този оборот да продължи да го има. Щото ако всичките коли бяха като дъртите Волваци или Мерджани или дори прословутия Блубърд, пазара няма да свърши, но оборота ще намалее доста.
Всичко това се оправдава със занижени емисии (съмнително, няколкото поредни скандала с дизелите са показателни) и с безопасност (също съмнително, една кола, произведена 98ма не е съществено по-опасна от една кола произведена 2012, при равни други условия и сравним брой ербеци). Дори става по-лошо - камарата електроника позволява на всякакви идиоти да си мислят, че могат да карат, а това вече си е откровено опасно.
Сравнително пресен пример: на 30ти декември, на голямата предновогодишна пързалка, пътувах от СЗ за Шумен. В Котленския (всичко друго вече беше затворено), минал по някое време снегорин и до там. Няма пястк, няма сол. Фъртуна, видимост почти никаква, пързаля се, карам с около 40. Наближавам обратен завой и свалям на 20. В същия момент някакъв тарикат с Q5, решава, че му се моткам и ме изпреварва. И добре, че точно там снегорина беше направил около метър борд, та не излетя от пътя, с все ESP-тата и зимните гуми.
Така наречените истински автомобили лека-полека наистина си отиват. И откровено се плаша от новата мода на безпилотните. Да видим докъде ще стигнат нещата...
Първоначално публикуван от BENZBOSS
Преглед на мнение

Не знам до колко е валидна и другата причина за 'омекването' на колите напоследък.
1. Електрониката е евтина. Да, разработката на електронните системи е скъпа, но това е еднократно. Самата електроника, произведена в голям тираж е евтина. И вместо да направиш мотор и трансмисия да издържат на издевателства, просто ги понатъпкваш с малко електроника, за да не се стига ди издевателства. И като се случи някой немски инженер на име Пшечик Хасаноглу да измисли тефлонови вложки за лагерите на коляновия вал и ето ти два вагона проблеми.
2. Производителите на автомобили (всъщност, на каквото и да е), печелят от оборот. И искат да печелят всичките. А те никак не са малко. И по един или друг начин взимат мерки този оборот да продължи да го има. Щото ако всичките коли бяха като дъртите Волваци или Мерджани или дори прословутия Блубърд, пазара няма да свърши, но оборота ще намалее доста.
Всичко това се оправдава със занижени емисии (съмнително, няколкото поредни скандала с дизелите са показателни) и с безопасност (също съмнително, една кола, произведена 98ма не е съществено по-опасна от една кола произведена 2012, при равни други условия и сравним брой ербеци). Дори става по-лошо - камарата електроника позволява на всякакви идиоти да си мислят, че могат да карат, а това вече си е откровено опасно.
Сравнително пресен пример: на 30ти декември, на голямата предновогодишна пързалка, пътувах от СЗ за Шумен. В Котленския (всичко друго вече беше затворено), минал по някое време снегорин и до там. Няма пястк, няма сол. Фъртуна, видимост почти никаква, пързаля се, карам с около 40. Наближавам обратен завой и свалям на 20. В същия момент някакъв тарикат с Q5, решава, че му се моткам и ме изпреварва. И добре, че точно там снегорина беше направил около метър борд, та не излетя от пътя, с все ESP-тата и зимните гуми.
Така наречените истински автомобили лека-полека наистина си отиват. И откровено се плаша от новата мода на безпилотните. Да видим докъде ще стигнат нещата...
Коментар