Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На изчезване ли са истинските автомобили?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

    Сега 500 000 км. прави "без особени ороблеми и без подкови" дори и една проста Дачия.
    Дори тук във форума имате човек, каращ такава служебно, който редовно докладва(ше).
    Докато преди 30 години тези безпроблемни километри са били недостижими да повечето марки и модели.

    Коментар


    • #47
      От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

      Ето ви пример за програмиран ресурс. Действието се развива 1993та във Франция. Кола която се кара само на дълъг път, но чат пат тегли колесар примерно няколко пъти в месеца по стотина километра:

      - Пеженце някакво. Примерно 405ца. Бензин, поддържана нормално. Двигател 1.8 май беше. Взеха я на 200 и нещо хиляди, и после я търкаляха само на дълъг път по магистрали и хубави пътища още примерно 120-150000км. Доживя да речем до 350000км. За тези 150000км лъвчето просто стандартно си искаше освен поддръжката и ремонти. През 15-20000км, съвсем разнообразни, еднакви единствено по ценовата гама: между сто и двеста евро. Екивалента им тогава във франкове. Днес стартер, утре алтернатор, тук съединител, там полуоски, вдругиден спирачна помпичка, някое и друго делко, гарнитура на главата... съвсем нормално. Колата си беше старица. И всеки път като излезе нещо - някак ти е болно да не го направиш, хайде сега миналия месец нов съединител сложих няма да я хвърля я, миналата седмица нов алтернатор сложих няма да я хвърля я, еее, гарнитура смених двигателя е шест, хайде още малко, още малко...

      Добре че накрая нещо май я чукнаха, та им дойде претекст да я хвърлят

      - Следва Нисан Блубърд, 1.8, бензин. Същата работа, същата експлоатация. Взета на 300 и нещо хиляди, пак търкаляна само на дълъг път. Колата 150000км не гъкна. Само бензин и консумативи, търкаляне нон-стоп. На 450000 се обади алтернатора (май), смениха го, после почна да се обажда стартера, решиха да го мъчат докато умре съвсем преди да го сменят. Е, през следващите 5000км ВСИЧКО грохна кажи го едновременно. Пропуши, съединителя почна да се обажда, запалването почна да се лигави... Просто колата си каза "дотук бях". И в частта "пропуши" трябва да се отбележи че около 50000км преди това собственика беше се впуснал в някаква интрига че масло никога не трябвало да се сменя.

      Изхвърлена на моргата с благодарности и без драми. Останахме с впечатлението че просто всички възли са направени горе-долу с еднакъв ресурс.

      Пак изкара повече от 405цата, и нямаше зарибявания от типа "само това оправи и ще изкара още".

      И въобще - каквото каза колегата josecuervo по-горе. Едно време гаранцията на Мерцедес беше една година или 60000км.
      Последно редактирано от Goblin; 23-01-17, 16:24.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #48
        От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

        Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
        ... около 50000км преди това собственика беше се впуснал в някаква интрига че масло никога не трябвало да се сменя.
        Да бе. И колицата какво е виновна?

        Коментар


        • #49
          От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Всъщност говорим за елемнтарно повишаване на качеството, колкото и странно да звучи.

          Когато една технология е нова, съответният и детайл се произвежда с голям запас по ресурс и здравина, за да се намалят предполагаемите хаотични откази през проектния експлоатационен срок (и това не е задължително гаранционния срок!). При утвърждаване на технологията и повишаване на прецизността на изработката, запасът може да се намали защото се е повишило качеството и хаотичните откази намаляват.
          Според мен, говорим за повишаване на печалбите. С какво качеството се увеличава при намаляне на запасът. Освена ако не говорим за ефективност, където масите могат да имат отражение.
          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
          Drag Grand Canyon Daily
          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
          LZ1JYM

          Коментар


          • #50
            От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

            В промишлените производства качеството представлява възпроизводимост и управляемост на параметрите.

            Коментар


            • #51
              От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              В промишлените производства качеството представлява възпроизводимост и управляемост на параметрите.
              Хубаво това, но като намалим диаметъра на "полуоската" защото не се чупи много, за какво качество говорим?
              Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
              Drag Grand Canyon Daily
              Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
              LZ1JYM

              Коментар


              • #52
                От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

                Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                Хубаво това, но като намалим диаметъра на "полуоската" защото не се чупи много, за какво качество говорим?
                За достатъчното качество. Иначе цената на цялото изделие отива нагоре и купувачите се мръщят.
                България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                Коментар


                • #53
                  От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

                  Това дето горе го е писал Гоблин точно е за скапан автомобил, другия може и да е грохнал отведнъж, но поне през живота си не е тровил този на собственика, и на него еможело да се разчита. Друга бира е, че 405-и имаше и бая здрави, изкарали много километри без да напомнят често за себе си.
                  Всеки трети е шести

                  Коментар


                  • #54
                    От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

                    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                    За достатъчното качество. Иначе цената на цялото изделие отива нагоре и купувачите се мръщят.
                    А защо са толкоз скъпи тия пусти г-класи и колко над себестойността на която завършеното изделие напуска завода са калкулирани в цената. Ами при порше примерно.
                    Всеки трети е шести

                    Коментар


                    • #55
                      От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

                      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                      За достатъчното качество. Иначе цената на цялото изделие отива нагоре и купувачите се мръщят.
                      Не само цената.

                      Ако направиш нещо по-тежко отколкото трябва идва ред да направиш по-здраво и това дето го носи, и по-мощно това дето го движи, и, и, и... накрая цялата кола тежи двойно (и харчи двойно) защото някой вместо да оправи допуските слага резерв.

                      Коментар


                      • #56
                        От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

                        Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                        А защо са толкоз скъпи тия пусти г-класи и колко над себестойността на която завършеното изделие напуска завода са калкулирани в цената. Ами при порше примерно.
                        Защото има кой да плаща.

                        Коментар


                        • #57
                          От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

                          Тази дискусия прилича на една друга (не помня какво се случи с нея). Беше в смисъл "Защо аджеба правят все още автомобили 4х2, след като е безспорно, че 4х4 е по-доброто задвижване?".
                          Ами защото на голяма част от купувачите 4х4 не им трябва и не искат да доплащат пари за такава "екстра". А голяма част от купувачите искат нова кола на достъпна цена и да я карат 5 години максимум. И причините не са само в "гъзария". Непрекъснато излизат нововъведения - ABS-и, ESP-та, airbag-ове, автопилоти, камери за паркиране, системи за държане на колата в лентата за движение и купувачът кълве на такива и иска да си смени колата, защото старата му ги няма. А, че на Пешо от оффроудния форум тия системи му пречат и не ги харесва, това производителя не го интересува, защото Пешо не му е в "таргет-групата". Я се поогледайте колко от авторите на теми "Какъв джип да си купя" поставят и въпроси от сорта: "Чудя се... щото гледах краш-тестове в Тубата и не се представят добре, пък четох, че резервоарът на тия джипки бил уязвим и..." ?.
                          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                          Коментар


                          • #58
                            От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

                            Всичко е плод на времената и нравите в които живеем.
                            Едно време е било престиж за всяка фирма да се казва, че нейните продукти са дълготрайни, качествени, и това е водело до повишаване на данък "марка". Или просто до увеличаване на продажбите, и в двата случая-по-голяма печалба за производителя.
                            Обаче сега, с развитието на техниката, и всеки може да си купи през за калниции СНС рутер-никакъв проблем не е да организираш производство на някаква стока.
                            Е, проблем си е, и то не малък, но в сравнение с 50-те години на ХХ век например си е доста по- лесна задача.
                            Та тогава се е залагало на качеството на продукцията, като едно от важните качества е била дълговечността. Поради малкото производство, беден пазар, и т.н. Които критерии са преминали и във времената когато пазара е станал по-богат, имало е повече производители, и т. н.
                            Обаче малко по малко производителите стават все повече, пазара се насища с коли(щото за тях говорим), и всеки производител иска да продава повече, иначе е мъртвец. Примери с мъртви автомобилни фирми-колкото щеш.
                            А пътя към високите продажби е ниската цена. Пътят към нея са ниските разходи, а към тях-ползването на евтини суровини и материали.
                            В това време маркетинговите отдели не спят, и се осъзнава, че на масовите пазари една кола се кара до 200 000, или 5-7 години, и после се хвърля, независимо, че в нея има още много ресурс. Просто времената и нравите са такива, че ако не си смениш колата след 5-7 години-гледат те със съжаление, и си аусайдер в обществото.
                            И според това знание се е наложил принципа да се оптимизират всички разходи така, че да се ползват части и материали които да карат до 200 000, или 5 години, и после да се скапят. От това скапване няма да пострада имиджа на фирмата, просто защото колата няма да доживее да се скапе. Не и в собственика който я е купил нова.
                            Като дойде в България-започват проблемите, и тук си имаме собствено виждане за читавост на марките, и кое не трябва да се купува в никакъв случай.


                            Абе дълга тема е, освен инжинерство в нея има и търговия, и политика, и психология, бедност/богатство, и всичко друго от живота. Защото колите ги възприемаме не като струг или ъглошлайф, а като нещо от нас, от нашата личност.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #59
                              От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Защото има кой да плаща.
                              Ми мани по-горните инженерни принципи и технически обяснения, в тоя случай.
                              Всеки трети е шести

                              Коментар


                              • #60
                                От: На изчезаване ли са истинските автомобили?

                                Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                                Ми мани по-горните инженерни принципи и технически обяснения, в тоя случай.
                                Едното не пречи на другото.

                                Това че са продали една кола за 200000 евро и от нея счетоводна печалба са 120000 не значи че няма да спестят 17 цента от полуоската.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X