Обява

Свий
Няма добавени обяви.

И аз да се присъединя към собствениците на струг С11

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Иди до някой магазин да видиш парче и много неща ще ти се изяснят. Може да сгънеш всичко на 90 градуса - зависи от радиуса все пак. Въпросния ще можеш да го свиеш с радиус 10-ина сантиметра, предполагам.

    За 60м бих сложил 10кв мед. Категорично. Което е горе-долу равносилно на 16кв алуминий.

    Цехчето, в което ми е струга, е захранено с около общо 30-ина метра 3*10кв алуминий. И като пускам струга лампите осезаемо премигват, нищо че от таблото до струга са още 20-ина метра 4*4 квадрата, минаващи през няколко кутии. Ня мястото по принцип няма проблеми с напрежението, нищо че не е баш близо до трафопост - мрежата е със сравнително скоро сменени кабели и е добра, като обикновено напрежението е около 230V.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #47
      Три месеца щели да се бавят тези от енергото...баси и оправията! Иначе и реленце си намерих:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:контактор.jpg
Прегледи:295
Размер:241.8 КБ
ID:6931614

      Коментар


      • #48
        От уличния стълб до мястото,където ще лежи кабела е толкова и мисля за въздушно-земно комбинирано трасе, защото иначе има едни бетони и е мисия невъзможна. Ще се наложи и да минава над покрива на къщата. Колко метра е допустимо по въздух да е разстоянието между двата дирека, като кабела ще е CABT 5 Х10?

        Коментар


        • #49
          Още не получил отговор на предния въпрос и ето, че идва друг. Заех се да измия електродвигателя, който имаше по корпуса си и в капачката за кабелите повече масло, отколкото в нортъновата и и супортните кутии взети заедно. О-о-обаче кой да предвиди дължината на кабела, залюлях със сила към мене двигателя както е на пантите и кабела се измъкна откъм клемореда (слава богу не се счупи бакелитовия клеморед в мотора) в таблото на струга. Ами сега? Не се сетих да снимам таблото предварително и цветово трудно ще ги подредя. Някъде имаше писано, че даже и със снимки обяснено, но не го намирам и ще ви попитам.
          Каква е посоката на въртене, гледано откъм капака на ремъците, тоест, откъм шайбата на двигателя?
          А оттам идва и друг въпрос, трябва ли да се синхронизира с посоката на въртене на двигателя за бързия ход?

          Коментар


          • #50
            На горната шайба трябва да имаш стрелка, ако помня дпбе. И пак ако помня добре трябва да е по часовниковата стрелка, поне на C11MT.

            Но не е голяма драма. Ще размениш 2 фази и толкоз.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #51
              Ами мисля и аз, че трябва да са еднакви с МТ-то, ама търках доста шайбата, че беше омазана, но не видях стрелка. Благодаря Спарки, то имаше някъде тема и със снимков материал, ама не мога да я открия.

              Коментар


              • #52
                Ето ти на МТ. Моя е от 1990 г. Ако през годините са правени някакви промени ...
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Resizer_16907964968271.jpg Прегледи:0 Размер:398.8 КБ ID:6932081
                Последно редактирано от kameno karp; 31-07-23, 12:15.
                Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                Коментар


                • #53
                  Ами че то тук е обратно на часовниковата стрелка, както е дадено?! А има ли някакво синхронизиране с посоката на мотора за бързия ход, защото аз не връзвам цялата машина, а само гл. ел. двигател?

                  Коментар


                  • kameno karp
                    kameno karp коментира
                    Редактиране на коментар
                    От тоци грам не отбирам,та даже и не разбирам какво ме питаш. 🙄
                    ПП Докато съм писал,даже Спарки ти е отговорил.

                • #54
                  Явно не помня добре.

                  И да, има синхронизиране с мотора на бързиа ход - има нещо като фройлайф в подавателната кутия и вала за самохода и бързия ход може да се върти само в една посока.
                  Последно редактирано от sparkybg; 31-07-23, 15:54.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #55
                    Ами точно това ме притеснява - ако накарам мотора да се върти правилно не е гаранция, че и този на бързия ход ще е така, защото освен, че ел. двигателя е разкачен и не се знае дали правилно съм го закачил, захранващия кабел и той не е свързан, та да имам поне отправна точка. Спарки, този фройлайф, дето казваш, май го пръснах без да искам и после голям филм с едни ролки и пружинки...обаче го сглобих правилно. Значи как да ги сфазя по правилен начин бързия ход и гл. електромотор, при положение, че и захранващия не е свързан и не знам как да го свържа, че поне самохода да се върти правилно, та оттам лесно ще оправя посоките на гл. ел. двигател?

                    Коментар


                    • #56
                      Тия работи се правят като си прекараш тока.

                      Игра си с верига - просто ще я махнеш при пробите на мотора за бързия ход като му дойде времето. Не е ракетна технология.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #57
                        Аз по-скоро за друго питам - като махна капака на веригата, например, накъде трябва да се върти при натискане, когато съм срещу веригата застанал? Логиката ме кара да си мисля (заради обтегача), че се върти по часовниковата стрелка, но още самия главен мотор не мога да оправя. Никъде в ръководството не пише за посоката, а явно има някакви разлики. За тока си прав, тогава ще го оправя, много ясно, но не е лошо предварително да изясня, не тогава да се разтърся, защото мерак пусто, като прекарат тока няма да ми се чака отговор и сигурно ще направя някоя поразия. А колкото до тока, вече имам становище от енергото и съм сключил договора - чакам тримесечния срок за изпълнение, но той според думите на служителката е доста по - кратък, това е най - крайният срок.

                        Коментар


                        • #58
                          Посоката на шайбата ,на входящият вал на скоростната кутия е с посока , както е на снимката по долу! На подавателната кутия валът предаващ движение за самоходите има изпреварващ съединител и е важно, да не се объне посоката при бързият ход , защото ще стане мазило! На С11 и С11мв посоката на вала за самохода е по часовниковата стрелка ! Това означава ,че като погледнете веригата , то двигателя за бръз ход трябва също да се движи в посока на часовниковата стрелка !Подхождайте внимателно към посоките , защото стават бели! Например, ако е сбъркана посоката на въртене на главният двигател ,няма да роботи коректно помпата за мазане на скоростите и ... .Успех!
                          Прикачени файлове
                          "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
                          Ат.Буров.

                          Коментар


                          • #59
                            Благодаря много, pgv64, точно това ме интересуваше, с тази Ваша помощ със сигурност ще се оправя! Естествено, когато прекарат тока. Така гледайки схемата, мога да откача едното кабелче от бобината на контактора на главния, свързвам основното захранване, като следя за посоката на двигателя за бързия ход, ако трябва разменям фази на основното захранване и после вече ще си играя с главния. Доколкото разбирам, той се върти обратно на часовниковата стрелка.

                            Коментар


                            • pgv64
                              pgv64 коментира
                              Редактиране на коментар
                              На шайбата на входящият вал на скоростите има нитована табелка с посоката!

                            • sparkybg
                              sparkybg коментира
                              Редактиране на коментар
                              Отдавна му го казах това, но явно на неговия струг я няма.

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              На горната шайба трябва да имаш стрелка...

                          • #60
                            Да, че помпата няма да работи го бях забравил. С нея е най-лесно - мята ли масло в прозорчето, значи се върти в правилната посока.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • sparkybg
                              sparkybg коментира
                              Редактиране на коментар
                              Доколото помня моя си имаше тръбичка, насочена към тоя лагер, та не се е налагало да местя нищо. Понаместих само тия, дето пръскат към съединителите че не бяха баш според Фъншуя ми. Играх си и да си възстановя спирачката, че "феродото" и се беше откачило и никаква я нямаше.

                            • pgv64
                              pgv64 коментира
                              Редактиране на коментар
                              Явно при мен някой я е преместил ! Затова сложих тази от очето!Моят е МВ троянски! Е вече над 20 г е така.

                            • sparkybg
                              sparkybg коментира
                              Редактиране на коментар
                              Да, тръбичката си изглеждаше заводска. То май никой и не беше отварял скоростната кутия откак е излязал от завода. И маслото не съм му сменял - само долях.

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X