Обява

Свий
Няма добавени обяви.

И аз да се присъединя към собствениците на струг С11

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    sek.1, благодаря, още утре я разкачам, апропо, да ти се намира някакъв линк за ръководство на стар С11, че май доста са различни.
    ittso , може и така да направя, стига да я намеря като част...всъщност, даже имам нещо впредвид.

    Интересното е, че въпросния семеринг изглежда е сложен с "устните" навън, като го опипвам с една мъничка отвертка отвън и усещам как дращя по пружинката. Доколкото знам, семеринг се слага с "устните" към течността. Освен при ремонта в ЗРММ да са установили, че повърхността на втулката е корозирала и за да избегнат наранената част са я обърнали, имайки впредвид, че в този възел няма налягане. Другия вариант да я е слагал някой новобранец, който не знае какво прави. Лошото е, че въпросният възел е заврян на мама си в г@за и няма видимост като си мушна лапите вътре. Аз и затова търся ръководство, че да знам кое - как се слага и ако пък и пише размера на семеринга...ама май много се размечтах.
    Последно редактирано от xpp1969; 15-07-23, 22:26.

    Коментар


  • #17
    докато не го разглобиш напълно този струг няма да се успокоиш. Трябва да вземеш втори за да работиш на него, докато разглобяваш първият

    Коментар


    • #18
      ...че да разглобя и него...

      Коментар


      • #19
        Първоначално публикуван от xpp1969 Преглед на мнение
        ...може и така да направя, стига да я намеря като част...всъщност, даже имам нещо впредвид...
        Това е стандартен машинен компонент. Намирането на подходящ заместител не би трябвало да е проблрматично.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #20
          sparky, да те питам и теб за това:[/B]
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:кран супорт.jpg Прегледи:69 Размер:374.2 КБ ID:6930001
          обратно какво ще рече и трябва ли лесно да се движи това лостче? Моето го местя от крайно дясно почти до средата като ползвам отверка за лост. Връща се с голямо усилие, а положението "обратно" засега не смея да достигам, защото ако го напъна с клещи, ще търся и него да го купувам...
          Едната позиция върти маслото вътре, другата смазвеа паралелите, третата ако не се лъжа мажеше винта за резбите някъде около двуделната гайка. При мен се движи лесно, на ръка. В работен режим би-трябвало да е на позиция "обратно", тоест полива отгоре чарковете в супортната кутия. Моята супортна кутия обаче е уплътнена със силикон, семеринга отзад е сменен, и си държи маслото и не тече. На повечето стругове масло там няма, защото протича и ти капе по обувките.

          Активно ползвам мазането на паралелите. Може би по веднъж на 3-4 пускания. Има си кечета, дето се напояват, и чак като спре да е мазно врътвам и правя половин метър със супорта на бърз ход, което е достатъчно да изкара масло към паралелите за следващия цикъл.

          Снимките на частите не се виждат.

          Веригата можеш да я скъсиш с някое деление, ако не ти се търси. Колкото да проработи опъвача.
          Последно редактирано от sparkybg; 16-07-23, 14:41.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #21
            [QUOTEТова е стандартен машинен компонент. Намирането на подходящ заместител не би трябвало да е проблрматично.][/QUOTE]

            В София и големите градове - да, но тук...а с куриер да купиш нещо подобно - не се знае какво ще ти изпратят, това го казвам от личен опит.

            Оказа се, че на този С11 подавателната кутия се пълни от отвора, от който излиза смукателя на помпата:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:наливане нортънова кутия.JPG
Прегледи:380
Размер:340.1 КБ
ID:6930374
            Тя беше напълно суха и единствения теч след като я налях с нафта е от вала за скоростите.Не е сериозен и с нафта, та предпорагам с масло ще е още по-малък, но ще разгледам и него да го оправя, евентуално. Явно са го предвидили често да се долива-развиваш врътката на страничния капак и наливаш в ъгловата тавичка масълце - тя е с някаква коркова гарнитурка към корпуса, за да влиза само в отвора без да олива надолу с масло. Горния прозорец, дето се чудех какъв е, явно е като наблюдателница дали помпата хвърля, защото като гледам изхода на помпата, точно от другата страна е онази мандрагулка със секторната гайка, дето стои зад горната наблюдателница. Има си и отвор в центъра:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:горна наблюдателница.jpg
Прегледи:359
Размер:330.1 КБ
ID:6930375

            Коментар


            • #22
              sek.1, чак сега видях че си писал. Така и ще направя - отивам да меря старата...

              Коментар


              • #23
                Семеринга го извадих, както и предположих, най-вероятно е оригиналния. На него няма никакви размери, само производителя "устрем". Лошото, че е невъзможно да се измери точно без да пръсна всичко, а естествено нямам такова намерение. Това, което "измерих" от старата семеринга и втулката е 62/49/10. Размер на леглото не мога да хвана точно, по-скоро от стария семеринг. Много завряно, а и втулката, която го играе вътрешен диаметър стърчи доста. Ето, да добиете представа, и това е зад супортната кутия.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_7091.jpg
Прегледи:344
Размер:346.6 КБ
ID:6930715
                Лошото е, че точно за вал фи 49 семеринг няма, а за вала съм почти на 100 процента сигурен, че е толкова, поне него го достъпвам и меря сравнително без проблем. Има по каталозите 48 x 62 x 10, дали би било проблем да сложа такава?
                Последно редактирано от xpp1969; 18-07-23, 10:16.

                Коментар


                • #24
                  Колега напиши в гугъл смеринг 49x62x8x11,тези са за главини,само 2мм са по плитки.

                  Коментар


                  • #25
                    Sariones, зажумях и се простих с едни 30 кинта без да имам кой-знае какви очаквания, имайки в предвид какво представляват ръководствата за по-новия С11 и за С10. Само че бях приятно изненадан - това за С11А е цели 80 страници, хубав шрифт и нелоши схеми. Даже има ситуационна схема на ел. таблото. Благодаря за съвета! Доволен съм, че те послушах. С диска получих и подарък - безплатно и двете издания наръчник на стругаря , доста интересно четиво.

                    Коментар


                    • #26
                      Веригата за бързия ход с грес ли да я нацапам или с някакво масло?

                      Коментар


                      • #27
                        И с нищо да не я нацапаш, следващата смяна ще е след 30+ години, както ще да работиш на тоя струг.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #28
                          Веригата би трябвало да е фабрично омаслена. Аз бих сложил малко гресчица - против уруки.
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #29
                            Ами и аз на гресчица се спрях. Ето и кутиите напълнени с масло, както отдавна не са били:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:подавателна кутия.jpg
Прегледи:284
Размер:308.7 КБ
ID:6931312 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:супортна кутия.jpg
Прегледи:276
Размер:323.4 КБ
ID:6931313 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:чистач.jpg
Прегледи:280
Размер:181.1 КБ
ID:6931314
                            ето го и новия чистач.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:верига.jpg
Прегледи:277
Размер:250.5 КБ
ID:6931315 и все още ненамазаната верига.
                            Сега стигам вече до токовете:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:мотор.jpg
Прегледи:294
Размер:417.2 КБ
ID:6931316
                            Както бива да се предположи, трифазен ток нямам, не ми е финансов проблем да прекарам, но нямам физическа възможност да закопая 40 метров кабел от таблото до бараката със струга, а и не желая да си съсипвам двора. Не искам външни кабели по диреци и други груби типично селски пейзажи, та остават общо-взето два варианта. Единият е кондензатори, като най-евтин ще пробвам с него, а другият е да закупя монофазен четирикиловатов мотор със същите обороти, но не съм сигурен доколко ще завърти от покой до пълни обороти. Иначе високи обороти няма да ми трябват кой-знае колко и няма да ми е проблем, а и със съединителя ще го лъжа някак си. Има и трети, но не е много вероятен - фазов инвертор, ама май от 4 киловата нагоре искат 2 фази.
                            Такива ми ти дилеми, някой ако му хрумва нещо - отворен съм за идеи, но без трифазен ток и изкопи, диреци и времянки - на село съм, но не харесвам "селски" изпълнения.

                            Коментар


                            • #30
                              sek.1, а този най-големия няма ли да свърши работа? https://www.olx.bg/d/ad/el-dvigatel-...2-ID8wjT3.html
                              Както и писах, с трифазния ток не е проблем нито цената, нито пък има някаква административна пречка, а това, че трябва кабел 40 метра да ми прекоси целия двор, а това няма как да стане, най-вече защото аз не го желая, а и нямам физическа възможност по здравословни причини. Питах в една фирма с къртица, тук вече говорим за финансов проблем - 60 лв. на метър, плюс окопи от багер в двата края -, екологична катастрофа. Като сложим 2000 за трифазния, кабела с тръба, в която да го сложа +2400 за дупката, по-скъпо три пъти и нещо от струга....не че ги нямам, но не съм толкова луд чак.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X