Здравейте, имам питане относно чисто нов зилов компресор.....тази ламарина отдолу, може ли да се ползва за картер или трябва нещо по сериозно. Предполагам че това е консервационна опаковка...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Компресор
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
Първоначално публикуван от v.kostov Преглед на мнениеЗдравейте, имам питане относно чисто нов зилов компресор.....тази ламарина отдолу, може ли да се ползва за картер или трябва нещо по сериозно. Предполагам че това е консервационна опаковка...
Ама пак трябва да отвориш картера и да разпробиеш лагерите за мазане, инак ще го окотиш много скорострелно.
Също е добре да пуснеш охлаждане някакво, провери само коя тапа за какво беше да не ги размениш, за по дълга употреба може и маркуча от чешмата.
Коментар
-
Той тоя компресор само името му зилов. Той май на нищо друго не е на общ картер освен на Зиловият осмак.
Слага се на т-150, к-700 ... И много други знайни и незнайни соц изделия.
Моя явно е бил от най-дъртите сега като гледам, щото едно от първите неща дето съм майсторил сам беше неговите загребващи лъжички под надзора на дядо ми.
Ей тука един чичо обеснява, ако си ОК с руския.
https://m.youtube.com/watch?v=-jsYlOBJSYs
Коментар
-
Коментар
-
Купи си един такъв пистолет за по-спокойна работа - https://avtomateriali.com/pistoleti-...98-2-lvlp.html
П.П. Понеже съм си играл дълги години с всевъзможни зилови, ифови, икарусови и др. камионджийски компресори, мога да кажа, че НЕ МОГАТ да захранят обикновен пистолет за боядисване. Ако пръскаш на редове с леко изчакване, се опитват да наваксват, но не е работа. Виж, два броя вързани на общ балон се справят с обикновен пистолет и LVLP.Последно редактирано от коко келеша; 21-05-24, 06:13.
-
-
Здравейте,
Темата е много голяма и признавам, че съм я чел оттук-оттам.
Въпроса ми е:
Имам двубутален компресор от ЮМЗ на вилата. Дълго време стои без да се ползва. Тези дни го извадих и почистих.
Интересува ме какво масло му се слага?
За руски трактор от миналия век едва ли са мислили за пълна синтетиката питането ми е по-скоро дали маслото е диференциално или двигателно?
Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.
Коментар
-
Не . Компресора по същество си е ДВГ работещ в същия та и по тежък режим . Поне аз не съм виждал компресори да работят с по гъстия клас масла . На нашите УК дават заводски М 10 . ЗиЛ ; Раба и всички останали камиони работят с принудително мазане от двигателите . Винтовите са с едно прозрачно с видим вискозитет на хидравличното .
-
Тъй,тъй! Имах такъв компресор преди 30 години и го "карах" с М10Д А по принцип преди революцията в завода всичко мааше на М10Д.Дори маркови немски компресори.
-
-
Здравейте!
След години на следене на темата и събиране на информация и части е време да се похваля и с моята версия на гаражен компресор.
Имам ЗИЛов компресор, който мислех да възстановявам, но след като прочетох темата се насочих директно към компресор от Икарус, в конкретния случай намерих от Чавдар.
Говорим за далечната 2015 година.....
Ще пропусна частта със смяната на сегменти и шлайфане и напасване на клапани. В кайна сметка намерих чисто нова глава и сложих нея.
В допълнение направих капачка в задната част в която по-късно сложих и прозорче за наблюдение на нивото на маслото.
И така компресора продължи да отлежава до началото на 2023 и финално беше пуснат в еклпоатация 2024.
След възстановяването на проекта първо започнах с междинния обезвлажнител. Направен е от два ауспуха от климатични компресори.
Малкия влиза в големия и кара въздуха да минава по-външната стена, като изхода на въздуха е в горната част. В допълнение има изход за водата, към който по-късно
е добавен и автоматичен клапан за източване на конденза. Клапана е от неръждаема сачма притискан от налягането в месингова гайка и пружина, която да го отвори
при падане на налягането на въздуха след достигане на зададеното налягане и отваряне на разтоварващия клапан. Така събралия се конденз изтича без нужда от ръчно източване.
Следва напасване на компресора и двигателя (1500 оборота, около 2 кв), Стойката има шейна за натягане и регулиране на ремъците.
Замисъла беше, 1. Компактен дизайн и 2. Възможност за модулно използване - т.е. компресора с двигателя да е отделен модул, който може да работи самостоятелно и да има съответните връзки.
Етого и него накичен с пресостат с разоварване, предпазен клапан, еднопосочен клапан към бутилката и бърза връзка. Също има моторна защита в кутията.
Като допълнителен проект направих уред за огъване на профили с която помощ огънах обрачите за балона и по-късно за предпазителя на ремъците.
Ето го и него, като самата основа се държи на 4 болта към бутилката и може да се разглоби при необходимост (едва ли някога ще се случи... но има възможност)
Уреда за огъване и резултата от работата му - лично аз се впечатлих от възможностите му.
Тук вече имаме добавен вентилатор, както се вижда няма място за голяма перка за охлаждане и все пак да има нещо макар и малко.
В дясната част се виждат 2 изхода за EU и US стандарти мисля се водят + регулатор за налягане и кран за допулнително свързване на нещо друго.
След старателно боядисване готов за работа
Със сгуваема дръжка за компактност
Във финалната версия му направих много по-голям отвор за картерните газове (може би 1/2 или 3/4) защото с малкия изхвърляше масло, което не можеше да се върне обратно.
Също така има и заглушител/филтър на входа и е доста тих (за компресор от такъв тип). Също има клапан на самата бутилка за автоматично източване на конденза. оригинално беше с
пластина, която беше ръждясала и сега е преправена с неръждаема съчма. С тези 2 клапана на бутилката и на междинния охладител в началото компресора работи около 20-30 секунди
почти на празен ход, докато успее да преодолее пружините в клапаните и започне да надува. Това позволява на компресора да се оплиска добре с масло преди да започне натоварването.
В работен режим има подобно забавяне, но много по-малко, което пък помага на двигателя да се развърти преди да се натовари.
Вчера рязах с плазмена резачка и след работа проверих едни капачки, в който се събира конденза. Вода имаше само от междинния охладител.
В момента работи чудесно и съм изключително доволен от резултата!
- 4 likes
Коментар
-
Финалния вариант :
Виждат се филтъра и прозореца за ниво на маслото. Макарата за маркуча е от ролка за тел от МИГ и стойка. Транспортната дръжка стой в основата.
В червената капачка се събира водата + масло (във видеото се вижда малко). В бялата под ресивера водата от него - когато не се ползва налягането пада за ден и конденза се източва автоматично.
Клапана на бутилката и капачката за конденз.
Въздушния филтър е от маслен филтър на "нещо тракторно, примерно" - щеше да става филтър за Ява, но тук върши по-добра работа.
В предната част (при шайбата) лагера е сменен с ролков също предвиден за Явата, но там слоших по-скъп (с надежда е по-надежден!)
Темата за рестврация на Jawa-CZ 250 от 1958.
Масления резервоар + пластини за намаляне на плискането. При нагряване изхвърляше доста масло и ме влудяваше в началото.
Накрая направих по-голям резервоар (първо беше поне 2 пъти по-малък... а още по-добре е да е х2 на текущия...)
След последния опит с преливане го оставих да изтече, колкото може и махнах още 50 грама (примено) и вече работи без да изхвърля масло.
При работа-загряване маслоте се покачва до средата на вала (на нивомерното стъкло).
Клапана за автоматично източване на конденза от междинния съд и визуализация на компактния дизайн
В допълнение, входа в бутилката (вътре в нея) е с тръба влизаща на около 15см навътре в нея и завъртян така, че да входния въздух да се "удари" в стената и да избута капките конденз надолу...
Ето го и в действие:
Чува се в началото как работи с незатворил клапан известно време. В случая е ползван предния ден и в ресивера има останало налягане и сработва само клапана на малкия съд.
Ако не е работил и клапана отдолу е отворен - работи 30 тина секунди повече докато успее да затвори и 2та клапана. Което както казах е добре за смазването преди да се натовари.
Единсвено съжалявам, че не му пуснах един хонинг, че имаше нужда...
Може да му взема едни нови бутала и сегменти за след...... 10-20 години с това "зверско" натоварване, което му правя
П.П.
s_s1 - Да, много труд му хвърлих и резултата много ме радва!!! И това беше и целта
Благодарности на всичи публикували в темата за вдъхновението и специално на sek.1 !Последно редактирано от enter1; 09-10-24, 20:46.
- 1 like
Коментар
-
Трудно ще намериш по корав компресор от този и на ЗиЛ . Моя го взеха едни колеги преди 7 - 8 години за малко че им умря тоя дето им хранеше лазера и до ден днешен работят с него . Моя е на ресивер 100 литра автогазова бутилка . Тя е дебелостенна и на нея спокойно си заваряваш . За разлика от новите дори и маркови тези компресори са много ремонтопригодни . След читав ремонт такъв компресор е на практика вечен защото режима в който работи на камион / автобус е десетки пъти по натоварен .Последно редактирано от sek.1; 14-10-24, 07:48.
-
Най подходящите бутилки от газ и метан които стават за направата на компресор или за увеличаване на размера на бутилката. Разбира се според мен! Най добрите бутилки от газ са холанските изключително здрави с отлично качество на ламарината имат и монтиран клапан за свръх налягане отварящ на 37 бара. Аз лично ползвам 3 такива от по 118литра от 5 години и не са мръднали. Като нови са тествани на 50тина бара. Най добрата бутилка от метан са тези от фабричния метан голямата че има и две по малки на ВОЛВО S60 S80 V70. Тези бутилки са от металопластика с вместимост 72.6 литра с дължина около 105см. *по спомен*. Самата бутилка е 36кг. направена е от алуминий усилена с кевларена обвивка. Има само един проблем и той е ще не може да се заварява трябва да се правят скоби за закрепване на винкелите на компресора и колелата.Тук пробивате и направо резба достатъчно са дебели да се захване каквото ви трябва. Компресора става вечен понеже алуминия е от по здравия като на окачването на колите не хваща ръжда. Да не забравяме че самата бутилка е тествана на 306 бара което е много над работното налягане което ползваме повечето от нас. Е това е от мен дано да съм ви бил полезен.
Коментар
-
Седмица няма да не донесат на ортака някой алуминиев носач от тия дето не корозират с изпокъсани от електрохимична корозия високоякостни болтове . Най много са от VAG групата защото са най масови в България и има модели и на четирите марки по няколко модела с еднакво окачване . Газовите бутилки в общи линии поне по старото производство няма никакво значение какво производство са . Всички са произведени и отговарят на едни изисквания .
-
-
Колега ти сериозно ли говориш за електролитната корозия??? Това са пълни глупости конденза в бутилките е дестилирана вода. Друг е въпроса ако слагаш сол и някоя батерия вътре за по добра корозия. Явно не си се пробвал със флекса как се реже едната и другата. Първо качеството на ламарината не същото да не говорим че е с около милиметър по дебел. Изискванията са различни. Нашите трябва да отговарят на стандарта 67R а техните са на 15R .
Коментар
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар