Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация

    Здравейте колеги,

    Темата е копие на същата тема от motoforum.bg, който вече не съществува.
    Жалко е такъв тип форуми да изчезват и най-вече информация трупана години наред в тях.
    Текущото модерно няма почти никаква мисъл за история - важно е какво е в момента и това е...
    Това е положението, нагаждаме се спрямо него

    И така - оригиналната тема не е довършена, но проекта е успешно завършен през 2020 година!
    Така, че се надявам тук най-накрая да се завърши и темата.


  • #2
    Снимки има ли?
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #3

      Оригинално побликувано в motoforum.bg : « -: март 31, 2017, 17:28:17 »

      Здравейте колеги,

      започвам тази тема с идеята да публикувам снимки и информация от просеса по ремонт и реставрация
      на мотора ми. Надявам се материалите да са "надъхващи" и полезни, и да "запалят" нови ретро фенове.
      Където мога ще давам цени, контакти и т.н. за съответните операции.

      Ще засегна и една "болна" за мен тема, а именно форума. Превърна се е от място за споделяне на
      опит, информация и постижения в място за оценяване и покупко продажба (бит пазар с тайно наддаване ).
      Дразня се и от колосалните (по мое мнение) суми за голяма част от предлаганите артикули
      (в редки случаи - отковенна скрап, отново по мое лично мнение, с което не ангажирам абсолютно никой!).


      Ще споделя и опита си с покупки от Чехия и Турция и най-вече с цените и качеството там!
      Но за това малко по-късно...


      Да се върнем на основната тема - МОТОРА!


      Малко информация за нея:

      Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 - Kývačka от 1958 година.

      Моделите 353 и 354 е известен под името Kývačka (в превод от чешки - люлка).
      Това се дължи на "новия" вид задно окачване - "люлееща" вилка, за разлика от стария модел - Перак.
      Моделите 353/04 имат сходни части с модела 559, а именно: гривната на фара, предните амотрисьори
      (с външни пружини) и пластмасов въздушен филтър (той не прилича на този от 559).

      За приликите и разликите между типовете 02, 03 и 04 може да прочетете тук:
      Jawa kývačka 250/353, 350/354 Technické specifikace a rozdíly

      Ява 353 е бил от масовите за времето си мотори, какво в световен мащаб, така и местна почва.
      Това определя и не малкия им брой и в момента, а също така и не високата му колекционерска стойност.
      Казаното до тук обаче не му пречи да е в графата със сполучливите модели на марката.
      Характерният червен цвят съчетан с многото хромирани части и изключително красивите плавни форми на мотора, ме спечелиха, като почитател на марката

      Решаваща за покупката на точно такъв ретро мотор беше срещата ми с един перфектно реставриран "екземпляр" (на bratbobo).

      Последва "оглеждане" на интернет пазара и 3 броя бяха набелязани за оглед.
      Първоначалната ми идея беше за покупка на мотор без документи, който да "забравя" за 10-тина години и да реставрирам след време.
      Всички мотори, който харесах бяха в северната част на България - Габрово, Дебелец и Горна Оряховица.
      Избрахме еднин хубав и слънчев почивен ден и огледа започна


      На кратко:
      • = Габрово:
        • Ява 250cc в прилично състояние, без документи и без части. Цената беше 300лв.
      • = Дебелец:
        • Ява 250cc в движение и прилично състояние. С документи, без части и цена 350лв.
      • = Горна Оряховица
        • Ява 350cc в движение и прилично състояние и имаше интересна история.
          Също с документи и части за поне още 3 мотора, цена 800лв. (или 600лв. не съм 100% сигурен.)
          Става въпрос точно за тази: (клипа е публичен, но ако има възражения веднага го махам :grin
          Jawa 350 1955 g


      След около 1-2 седмичен размисъл и няколко безсънни нощи, решението беше взето!
      Мотора беше спазарен и закупен от Дебелец/Килифарево за сумата от 300лв.
      Годината е 2011г. и днешните клишета: античен, СОЦ, ретро, много стар, "само за ценители и колекционери"
      - не бяха чак толкова модерни. Съответно мотора се продаваше, като - мотор Ява в движение и толкова.
      Към мотора вървяха - валидна гражданска за още няколко месеца, преглед и за следващата година,
      нов акумулатор и 5 литра бензин в резервоара!


      Тук мотора вече е на новото си местодомуване.


      И малко снимки със звук
      Jawa 250 typ. 353, 1959 - First starts


      За ремонтите от полседния и собсвеник знам за: нов цилиндър и бутало, сменен карбуратора, преден венец и амперметър.
      Общо състояние - технически и визулано състоението на мотора беше прилично към много добро.
      Капаците зад карбуратора също са налинчни, но са свалени заради по-дългия карбуратор...
      По километраж са изминати около 62500 км., което най-вероятно не е далеч от истината.
      Mотора е видял доста служба, но е бил подържан грамотно.
      В процеса на работа по мотора не съм намерил груби интервенции, като сменените части са били най-вече оригинални.
      Проблемите в техническата част на мотора ми идват най-вече от механично износване.

      След като първоначалната идея за покупка на мотор без документи "пропадна" се наложи да изкарам и категория за мотор
      Общо взето така завърши и първата година от стопанисването на мотора.
      Последва периода на четене на статии и теми с цел запознаване с материята на делото наречено реставрация.
      Разбрах, че щом всички имат проблеми с времето, парите и намирането на части, то и аз няма да направя изключение.


      Реших, че мотора ще се възстанаовява на етапи, като целта е винаги да е в движение!
      Гругото, на което държах е: мотора не просто да изглежда добре на снимка (снимана от 5 метра) и освен това,
      един път ремонтирани/реставрирани възли и части да не се правят пак, т.е. да са направени както трябва.


      За осъществяване на горното ми изискване се наложи да закупя още един мотор за донор.
      На снимки изглеждаше добре, цената беше добра, но реално е умрял в кожата си.
      Спред мен е каран малко, но изключително некадърно... и частите от него са в графата полу не използваеми,
      Все пак част от тях влизаха в употреба. Него го взех от Плевен за 200лв. + около 70лв. за транспорт.



      През годините до сега закупих доста части, като много от тях са чиста скрап (грешките на начинаещия).
      Постепенно се насочих предимно към нови части и мисля, че така е правилно.
      Особенно когато е важно мотора да е сигурен, а не само да е красив на снимки.


      За сега толкова, да не ви отегчавам.
      Последно редактирано от enter1; 11-09-24, 13:24.

      Коментар


      • #4

        l410 « Отговор #1 -: март 31, 2017, 22:47:29 »

        Чакам с нетърпение продължението...

        filipon « Отговор #2 -: април 01, 2017, 08:40:41 »

        Още един ще следи с интерес темата!

        sevlievoben « Отговор #3 -: април 01, 2017, 08:46:58 »

        Ванка,доста време се канеше да я пишеш тази тема-браво!Очаквам продължението перфекционист такъв

        Mitko72 « Отговор #4 -: април 06, 2017, 19:52:33 »

        Ява353-04 е любимия ми модел. Двигателя е стария доказан бавнооборотен,шУмът от филтъра вече е намален с филтърната кутия и ауспусите също,имал съм такава машина.проблема е ,че като реставрираш трябва да купиш нови неща тъй като някои от старите не подлежат на реставрация.Ако намериш оригинални добре,но вече е все по трудно,план Б е да купиш нови,но те са произведени в турция и нямат много общо с оригинала и като я боядисаш и ауспусите трябва да са нови,а те новите турски и тракат като тенекия и ако знаеш какъв глас има оригиналната ява ,а какъв има сега просто се замисляш какво правиш.Аз съм минал по този път и ти желая успех.

        Retromania « Отговор #5 -: април 07, 2017, 02:18:35 »

        Като човек, който експлоатира и стопанисва абсолютно същия модел мотоциклет вече 5—та година, ще следя с голям интерес темата. Един въпрос чисто от любопитство, защо предпочете 250, пред 350?

        Коментар


        • #5

          enter « Отговор #6 -: април 10, 2017, 10:32:54 »


          sevlievoben:
          Дойде и времето, да видим до къде ще я докараме...

          Mitko72:
          Съгласен на 100%. За Ауспусите, преди време (1-2 вече) купих два чисто нови
          (стари не слагани) от някакъв човек от Габрово (Данчо май беше) за 200лв.
          На външен вид имат едно леко потъмняване и тук там черни точици, но ако ги лъсна с паста
          мисля ще ще заспят. А преди няколко месеца се сдобих и с 2 турски, на много добри цени и смея да твърдя, че на вънчен вид и като изработка са много добре (звука ще го чуем ).
          Ще им сложа снимки малко по-късно. Така че съм се оборудвал за всички ситуации Smile

          Retromania:
          Определено заради звука!
          Има нещо по-първично и неспокойно в 250 кубиковата...

          Retromania « Отговор #7 -: април 11, 2017, 21:33:44 »

          Абсолютно, лошото е че всичко хубаво свършва 20-на км по-долу.

          Коментар


          • #6

            Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #8 -: април 13, 2017, 15:24:01 »


            Да продължим още малко с (пред)историята...
            Малко е скучно да повтарям стари истории, но е необходимо за пълнотата

            Предварително се извинявам за липсата на голяма част от снимките качени в снимка.бг, но това е положението....


            И така до 2014 година ремонтите, освежаването и реставрацията се свеждаха предимно до козметика и запознаване с проблемите по мотора.

            Повратен се оказа момента с неуспешния ми опит да достигна до:
            РЕТРОМОТО СРЕЩА-16-17.08.2014г. - яз. Александър Стамболийски.
            Но за това малко по-късно


            Та както казах от 2012 до 2014 го бях ударил на "живот" - сипваш, палиш и караш!
            Направих доста обиколки из Розовата долина.
            Карловските околия са невероятно красиви и изклюително подходящи за онези лежерни разходки...
            А именно разходките, в които е по-важно, че си на път, а не къде и кога ще стигнеш.
            Мотора пее, аз събирам мухи между зъбите и от време на време снимам...

            От 2012:






            От 2013 - с подменена предница (от донора) - много грозна



            Но да продължим по хронологията - през 2012 пропуснах ретро срещата в Сопот, но за следващата в Идилево през 2013 бях на линия.
            При по-дългия път си пролича, че мотора има измрели кончета и не ми е особенно стабилен по завоите.
            Но като цяло нямах никакви проблеми осен горе споменатите.

            В последсвтрие се установиха доста проблеми, които макар и не фрапиращи в комбинация не са добре

            Kофти предница - луфтове в амортисьорите и ръждясал лагер на кормилото, скапани тампони на задните амортисьори,
            лек луфт в задното окачване, износени шлици на задния зъбак и други подобни.



            Започнах да се подготвям за реставрация и естествено започнах от незначителните елементи


            Освежаване на скоростомер (2013)


            Минутни за реклама....
            С течение на времето нещата започнаха да се получават и съответно нови марки и модели бяха усвоени
            Също и направата на стикери, нови изпъкнали стъкла и керниране на гривната.


            Скоростомер АВО - Реновация стъпка по стъпка

            Ремонт на километраж/скоростомер за Mercedes G-class W460

            Логично започнаха и опитите за подготовка на части за хром и освежаване на амперметъра:


            Проблеми при подготовката за хромиране (Януари 2014)

            Клаксон - Разглобяване (Март 2014)

            Клаксона от темата е разглобен за подготовка на гривната, която към днешна дата е готова
            И мисля, че е крайно време да добавя една снимка за запазване на вниманието:



            Остатъка от клаксона чака за цинк и боя, като е готово ще се похваля


            Намерих и много сполучлив начин за възстановяване на червеният цвят на логото на амперметъра:


            Освежаване и реставрация на амперметър за Ява (Април 2014)





            Разглобих и задните амортисьори. Закупих и няколко за резерва....
            След близо 3 години събрах един комплект с нови втулки от POM - и заработиха мазно, мазно...








            Подхванах и фара - отделяне на рефлектора от стъклото, подготовка на гривната (от това се отказах в последствие).
            Рефлектора го пратих на Еверт лак и срещу скромната сума от 40лв. и още ~10лв. транспортни разходи стана перфектен
            Преди има няма 3 седмици завърших фара окончателно, но снимки в следващия пост
            За съжаление снимките на фара преди интервенцията са загубени, но е ясно как изглежда с олюпен рефлектор.


            Иииииии тук някъде започнаха своеволията на мотора, Юни 2014:

            Разходка от Карлово до Рибарица и Тетевен 26.07.2014 (Юли 2014)


            "
            При спускането на едно място изгубих инерция и реших да го запаля. От тук започна интересното :grin:
            Запали нормално, но при подаване на газ глъхнеше, веднага реших да проверя имам ли фар - резултата отрицателен, леко мъждука.
            Веднага изключих фара, засилих мотора проверих дали се движи само на динамо - отговора НЕ
            Спрях двигателя пуснах отново по инерция и до долу мислех как да го до бутам до Карлово.
            Явно стрелката на амперметъра не ме е лъгала
            На Кърнаре спрях в един смесен магазин да си купя 9V батерия (за всеки случай), но нямаше и се отказах от тези експерименти.
            В пилотната кола имаше инструменти, свалих капака на динамото и да - не работеше.
            Затворих го и тъй като мотора работеше стабилно без подаване на много газ продължих напред.
            Карах го с обороти малко преди оборотите на прекъсване, освен това леко приведен за по-добра аеродинамика
            До Сопот стигнах без никакви проблеми и на спускането към Карлово му дадох газ - върви си без грешка
            Точно тогава малко преди завоя (и слава богу) усетих как поднасям доста стабилно.Първо помислих, че двигателя отново е започнал да прекъсва
            с гумата се трие. Натиснах съединителя - същата ситуация, като в това време се опитвам да стабилизирам мотора мотаейки се от осевата до банкета.
            Започнах да спирам леко полеко и след 4-5 стабилни занасяния и 40-50 метра спирачен път спрях благополучно до мантинелата максимално далеч от платното.
            След мен имаше кола, която намали махнах на човека, че всичко е наред. По окопитих се и погледнах към задната гума - на капла.
            Махнах и на пилотната ми кола, че всичко е наред. Бях достатъчно близо и се обадих на спасителния екип
            През това време добутах мотора на безопасно място. Качихме го и така завърши обиколката
            "



            Съответно трябваха спешни мерки по отсраняване на проблема и [b]jawakarlovo[\b] спаси положението с нов генератор.
            Гумата беше оправена и броени часове преди старта към ретро срещата мотора беше готов!

            Всичко беше повече от перфектно до един завой, в който усетих характерното поднясяне....
            След още няколко за да се убедя, че не ми се струва спрях и да - отново спукана задна гума!

            Няма проблеми, аз има резервна вътрешна, ти имаш щанги, той има помпа - за 5 минути каплата е свалена
            гумата е извадена и..... сцепена външна гума от вътрешната страна!


            РЕТРОМОТО СРЕЩА-16-17.08.2014г. - яз. Александър Стамболийски. (Август 2014)


            Това заедно с предните премеждия го приех като знак и се заех по-сериозно с начинанието


            Започнах с динамото, като стъпка по стъпка "разгадах" как и защо работи:

            Профилактика на генератор и реле-регулатор - Ява 250 (Август 2014)

            ​​​​​​ ========== 2014 - 2016 ==========


            Края на 2014 (за нова година) ходихме на екскурзия до Чехия (Прага) и моята главна задача беше
            да се заредя с малко нови части

            Избрах да поръчам от този сайт: Мototechnik.cz/
            Причината: единствения, който отговори на въпросите ми...

            От там закупих доста нови красиви и полезни неща

            - хромирани обръчи, при доставката единият беше започнал да хваща ръжда,
            та се наложи лично да се срещнем с продавача (около 170 лв. за 2бр.)
            - неръждаеми спици и нипли (които в последствие хванаха ръждица....) (около 80 лв. за всичко)
            - полиуретанова седалка тип китара + капсите за калъфката (около 40лв.)
            - много от гумените частни - ръкохватки, степенки, успокойтел за верига...
            - всички жила
            - огледало
            - и други нещица...

            Целият списък е тук:
            Qty. Products Total
            2 ea. Gufero tlumiče Jawa, ČZ 100,00Kč
            1 ea. Sedlo kytara - molitan 449,00Kč
            5 ea. Příchytky 25,00Kč
            1 ea. Poklice předního kola kývačka 159,01Kč
            2 ea. Těsnící matka přední vidlice 398,00Kč
            2 ea. Guma přední stupačky 178,00Kč
            2 ea. Spojka řetězu 50,00Kč
            2 ea. Zátka řidítek - pravá 98,00Kč
            1 ea. Zrcátko do řidítek - originál 499,00Kč
            1 ea. Pružina stojanu 49,00Kč
            2 ea. Čep stupačky 210,00Kč
            2 ea. Guma krytu řetězu 118,00Kč
            2 ea. Guma zadní stupačky 178,00Kč
            1 ea. Soudečkové rukojeti 149,00Kč
            1 ea. Návlečka našlapovačky 50,00Kč
            1 ea. Náhon tachometru kývačka 179,00Kč
            2 ea. Lanko zadní brzdy s hákem 198,00Kč
            2 ea. Lanko přední brzdy 178,00Kč
            1 ea. Spojkové lanko panelka (s kloboučkem) 89,00Kč
            2 ea. Pneu 3,25*16" 1778,00Kč
            1 ea. Montpáka 129,00Kč
            2 ea. Ráfek 1,85*16" HQ 2376,00Kč
            72 ea. Drát do kola panelka - nerez 792,00Kč
            72 ea. Nypl M 3,5 360,00Kč
            2 ea. Matice výfuku kývačka - CZ 318,02Kč
            2 ea. Silonový okroužek chromované krytky 138,00Kč
            2 ea. Průchodka vidlic kývačka 138,00Kč


            Причината да ги закупя от там - големи наличности, много по-евтини и без проблеми (като изключим едната капла).
            Обръчите са индийски и "заспаха" при центровката.
            Смених предната и задната капла, като на новата задна капла е монтиран почти нов (в много добъро състояние) фланец.
            Изпратих челюстите на Милко за залепване на нови накладки (черни) и след седмица имах и нови накладки за 10лв. на бр.
            Изчезнали са ми снимките, но станаха екстра

            Kато проблеми, мога да посоча намирането на правилните нитове, нужда от стъргане на главината, което се видя естветвено на края
            Наплитането на каплите се оказа по-лесно от очакването, а и доста приятно - чисто и весело. За разлика от разплитането....


            Малко снимчици от процеса за повдигане на духа:












            Относно центровката след 4-тата, 5-тата капла (от 2бр.!!! - коментара е излишен) и няколко консулатции
            с Милко, Борко и Митака ставаха едва ли не за секунди...




            Последва ремонт на предницата - с нови втулки по размер, семеринги и масло.







            Подбрах най-добрите лагери от дватата мотора и сложих нови съчми.
            Тук е момента в който съжалих, че не си поръчах от чехите и лагери, а по-късно и задна ос за окачването.






            Резултата от работата по колелата и предницата




            Намерих перфектни колове от CZ250 и реших, че ще паснат перфектно.
            Проекта още е не е завършен за това и няма нови снимки


            Присаждане предница за Ява 250 (2016)


            Дойде ред и на седалката. Състоение - трагично...





            Основата прогнила и сцепена. А сега какво правим?


            Еми проправяме я!
            Сваляме размери, чертаем нови планки, режат ни ги и ги заваряваме





            Ето го и негово величество полиуретана



            И заедно с основата при тапицера на Милко в Асеновград.



            Резултата мисля, че се вижда
            Не стана жълта, но и черна изглежда много добре.
            Цената при тапицера ~40лв. с мой дунапрен и капсите.





            Бойното и кръщение беше тандем с пасажер до Копривщица - удоволствие неземено!



            Вече почти стигнахме до наши дни (мисля, че не съм пропуснал много)
            2016 май май нямаше много нововъведения, но пък показах новата седалка на събора в Асеновград
            А и довърших някои стари, стари проекти


            Така зазимих мотора есента на 2016:



            Важно е да отбележа, че до есента на 2016 мотора винаги е бил в движение!
            Всички показани части за ремонт и освежаване са били заменяни с други (в някои случаи с доста съмнително качество...)
            За това и мотора изглежда все по-зле до 2016


            Следва продължение ....
            Последно редактирано от enter1; 11-09-24, 13:37.

            Коментар


            • #7
              Абонат!
              "If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez

              Коментар


              • #8

                filipon« Отговор #9 -: април 14, 2017, 17:18:07 »

                Цитат на: enter в април 13, 2017, 15:24:01

                Избрах да поръчам от този сайт: Мototechnik.cz/
                Благодаря за инфото,ще се възползвам!


                sevlievoben « Отговор #10 -: април 14, 2017, 18:45:47 »

                Казах ти аз че си перфекционист-нека и други се убедят в това

                Коментар


                • #9

                  Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #11 -: април 28, 2017, 14:58:08 »


                  sevlievoben
                  Старая се, да видим какъв ще е крайния резултат.....


                  Ако продължим хнологично, следва поръчката от Турция.
                  Поръчката я направих през Ники от форума, въпреки притесненията ми (относно какво точно ще получа) останах мнооого доволен.
                  Хрома изглежда много добре, има точно 2-3 незначителни точки.

                  Поръчката включва:

                  = Гривна за фара - толкова години не ми изпадна читава гривна.
                  Събрах няколко добри, но тази определено е много по-добре.
                  Снимки малко по-късно.

                  = Ауспуси - красота просто.....



                  = Кривки - нямаше от късите, но и тези ще станат







                  Още не съм ги монтирал и незнам дали ще паснат от пътвия път, но и до там ще стигнем.


                  = Дръжките - също изглеждат много добре







                  Малко гумени части:
                  = Основа за стопа - много добра гума (на пипане).



                  = Уплътнението на задният зъбак - пасва перфектно



                  = Гумени тампони за амортисьорите - по-скоро са за ЧЗ



                  = Гумите на кормилото - не са най-яките... но дано станат.




                  Цените: Основните са ауспусите ~ 155лв. и кривките ~135лв.
                  Дръжките ~ 20-30лв и още толкова за гумените части.

                  Доставката: В случая стана много бързо и лесно - поръчах, платих и си ги взех в рамките на седмица и малко...

                  Коментар


                  • #10
                    абонамент

                    Коментар


                    • #11

                      Retromania « Отговор #12 -: април 29, 2017, 01:18:51 »

                      С риск да те разочаровам, видях я и аз тая работа с турските ауспуси и криви. Ауспусите са добри, нямам оплаквания спрямо тях. Кривките са отвратителни. Никела им е сравнително добър, но не там е проблема. Дерта е в ъгъла на огъвката, не пасват към цилиндъра. Просто не лягат към изпускателните отвори. Моите ги нагодих с парчета от тръба отрязани под ъгъл който пасва и с гарнитурки от клингирит. Получи се в началото, като изключим че гледайки мотора отзад, ауспусите леко свиваха един към друг в задния си край, други забележки нямах до момента в който между цилиндъра и едната кривка не протече масло, ама стабилно така. Сега съм със старите оригинални криви, боядисани с термоустойчива боя.

                      Коментар


                      • #12

                        Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #13 -: май 05, 2017, 13:51:58 »


                        Retromania
                        За тази особенност ме подготви и Милко.
                        Като им дойде времето, че споделя дали са добре или и аз ще подлагам втулки....

                        С този пост приключваме с (по-мащабните) поръчките...

                        Поръчката отново е от Чехия, a магазина е http://eshop.tkmoto.cz/
                        Много съм доволен от магазина, всичко дойде както беше описано.
                        Качеството изглежда на ниво. Гумените части не миришат на ..... мизерия.

                        Основните части заради, които поръчах от там бяха предните степенки и декоративният капак на задния зъбак.
                        Също така вилката на задното движение, заедно с втулките. И така лееееко по лееееко се поотпуснах



                        Декоративният капак в целия си блясък, заедно с втулка и гайка:





                        Капака: 17лв. - Неръждаем и лъснат....
                        Гайките: 3,5лв. , втулката 7лв.


                        Не бях сигурен колко добре ще се възстановят моите оригинални степенки и затова поръчах едни нови.
                        За старите в следващия епизод....
                        Също и лабиринтното уплътнение, обтегачи за верига, тапичка за маслото и малко крепеж за предницата





                        Задни степенки: 16лв./бр. - поцинковани + гуми - във вида от снимките
                        Гайките 3,5лв.
                        Лабиринтното - 10лв.
                        Обтегачите - 3лв./бр. поцинковани


                        Заден зъбак с 46 зъба - цинк. - 25лв.





                        Рамената на спирачките (имам си поцинковани, но не издържах на изкушението )
                        Хромирани - 12лв./бр.




                        Гумени чарколяци - най-интересни са ми тези за веригата и тампоните на амортисьорите.



                        Цени около 3-4лв./бр.


                        Полирани тапи за кормилото, 4-5лв./бр.




                        Ревизионна тапа за веригата (неръждаема) 3лв. и скоба за степенката 4лв.



                        Предните степенки - боядисани в много приятно червен цвят





                        Цена: 16лв./бр.



                        И за финал - ос за задна вилка + бронзови втулки + ламаринките - 25лв....






                        Има и дръги дреболии и някой повторения, но по-интересното е показано


                        Цялостно поръчката е около 350лв. и тегло около 5кг.



                        Относно доставката: Магазина предлага 2 вида доставка - с наложен платеж и с предварително плащане.
                        Наложен платеж: Цена около 80лв.
                        С предварително плащане по банка: Цена около 50лв.

                        Поръчах ги с предварително плащане и след 1 седмица частите бяха на адреса!
                        Важна особенност е, че комуникацията е предимно и само на чешки (поне в моя случай беше така...)!

                        Минутите за реклама: Тъй като вече проиграх схемата - предлагам съдействие за поръчка от този и/или други чешки сайтове с 10% комисионна :grin:

                        Коментар


                        • #13

                          angel4o_ « Отговор #14 -: май 16, 2017, 06:35:21 »

                          Моя хубавец също е от 58'
                          Накъде в миналото е станал черен... но иначе е в доста задоволително състояние.Знаеш ли как стои въпрсът с регистрацията в кат?

                          Коментар


                          • #14

                            Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #15 -: юни 05, 2017, 16:38:20 »

                            Така... да продължим с тазгодишните ремонтни дейности

                            Работата eстествено върви паралелно, но за по-добра визуализация ще ги покажа по възли (колкото е готово).

                            Тук са задните степенки - оригинални в средно към лошо състояние.
                            Не направих снимки как изглеждаха в началото. Тук вече са наварени (на местата на износване) и изправени.



                            Наложи се и изработка на нови пинове. Старите бяха много износени.
                            Новите са от високоякостен бол 10.9 (работи се доста "интересно") с неръждаеми шайби и неръждаеми зегерки (на снимката не са, но ще станат)




                            Еднаквостта е спазена




                            Планките и вътрешната част на тръбите, където се износва, е наварена и изпилена.




                            Причината да търся задни степенки беше, че едната ми тръба беше набивана със секач и изглеждаше невъзстановима.
                            Но след няколко опита (наваряване и пилене), грозитията беше безвъзвратно заличена:




                            Ангел Миров (samurai_jack) ми подготви по-голямата част от нещата за хром.
                            Планките и тръбите (а и всичко останало), станаха мноооого добре.
                            Млако по-късно ще ги кача и вече хромирани...





                            Обтегачите минаха основен ремонт и се сдобиха с неръждаеми шпилки:





                            Ангел отново се погрижи за огледалният им вид преди хрома:



                            А след хрома се гледат само със слънчеви очила:





                            Същото важи и за капачката за резервоара:



                            И резултата:



                            Предната и задната оси, заедно с гайките и другия крепеж:





                            за хром отидоха с термошлаух за да не се наруши диаметъра на остта - ефекта е постигнат.



                            След хрома........




                            Има още малко готови неща, но да не бързаме.

                            Коментар


                            • #15
                              Разкошен мотоциклет!
                              Марка, модел, линия и начин на реставрация....
                              ....всичко ми допада!
                              И аз ако някой ден се захвана с реставрация, и аз ще я правя по този начин.
                              Имам ретро мотор, но той е добре ( далеч не за реставрация )
                              Имам желание за Ява ( С предпочитания 350 ), но още нямам такава.
                              Имах Ява 50, но я продадох в суров вид на Милко преди години.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X