Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Компресор

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
    Преди да си инвестирал твърде много помисли - колко е читава главата и дали ти покрива потреблението на въздух което имаш. Оттам насетне минаваш на единствения изпробван във времето вариант и най-евтин погледнат времево - монофазен мотор (в него си има центробежен ключ) и пресостат с разтоварващ клапан. Монтираш тия чаркове към прилежащата глава и бутилка и си ти.
    Ако компресора не ти покрива нуждите или ти е просто да го има - продай този така както си е и си направи един от хладилен агрегат - назад в темата имам качени снимки
    Комресора е чудесен, работи си перфектно и пълни много бързо. Двойна глава редова, чисто нова, бяхме я отворили, за да завъртим сегментите както трябва, защото връщаше налягане в картера и хвърляше масло през картерната вентилация. Сега е много по-добре, но като цяло грам не е работил, цилиндрите бяха без никакви белези от работа, буталата и сегментите също. Вероятно човека който си го е правил, не е успял да го подкара да работи с пресостата, просто защото е сложил електромотор който е без центробежен изключвател. Ел мотора е чисто нов, също не е работил, модела го написах по горе. Уви всичко стартира и работи, просто избора на елементите, които човека явно е имал са тези, то явно целия проблем е липсата на този центробежен прекъсвач. Комппресора може да се стартира и си работи, но само ръчно от копчето. Пресостата си изключва, но после трябва ръчно да натиснеш отново бутона, за да пуснеш компресора и той си тръгва без проблем и замисляне.

    Сега си чопля главата дали да търся само центробежния изключватели и да се опитвам да доработвам двигателя с него, или да търся двигател с центробежен изключател - обикновенно той се слагал на задния капак на мотора, но при моя не видях от вътрешната му страна да има места където да се закрепи. Второто да се намери правилния мотор като параметри и със правилните стъпки където да бъде закрепен към основата на компресора също няма да е лесно. Стъпките са точни, самия мотор е така поставен върху подвижна основа и чрез самия мотор се регулира оптягането на ремъка който върти компресора. Комресора е много кадърно направен, направо си е красив като го погледнеш от страни, боядисан в син цвят, защо ли не го снимах целия да го покажа.

    Коментар


    • Зависи от нуждите. Може да сложиш един балансьор който да изпуска и си готов, без да го гасиш.

      Коментар


      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Тъй,тъй! Няколко години работих така с един ифов компресор, когато се занимавах с боядисване на автомобили. Работеха в паралел с един от икарус, който си имаше автоматика и спираше само той.

    • Добър онлайн магазин в България, където мога да намеря например центробежен изключвател за 25 мм вал? Търся в Гугъл, само ми излизат неща само в Алибаба. Поне да излизаше нещо в EU щеше да е добре, ама да чакам половин месец доставка от Китай за такова нещо

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Чичо Гошо казА, че има 29-30 мм - ви, на 20-тина лв.
        И втулка, за да ти пасне на вала от теб.

        Моя компресор е с 2.2 кW монофазен, с 1 кондензатор - от тетевенския Елпром, стара реколта.

        Италиянците слагат токово реле, което държи включен пусковия кондензатор, докато спадне тока през работната намотка.

        Търси и "реле за изключване на пусков кондензатор". Може да ти е по-просто.
        Последно редактирано от stefsab; 19-09-22, 17:14.

    • Само не ми е ясно къде ще ги наместиш


      https://vikiwat.com/tsentrobezhen-pr...230vac-bg.html

      https://vikiwat.com/tsentrobezhen-pr...ac-15a-bg.html

      П.П. Доколкото си спомням от шлосерските ми години, частта от оста, върху която се набиваха тежестите, имаше нещо като шлици или насечка. Ако набиеш тежестите на гладък вал се предполага, че след известно време може да превъртят.
      П.П.2. Не ми звучи сериозно такъв двигател да работи дълго време без принудително охлаждане.
      Последно редактирано от коко келеша; 19-09-22, 17:02.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        То за наместване се наместват ама това е много нескопосана конструкция . Спомням си че беряхме много ядове с нея още по старите български центробежни перални и старите водни помпи Вида .

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Aз пък точно с помпа Вида никога не съм имал такъв проблем. На финала, след 30 годишна употреба, я подарих работеща на една строителна бригада.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Късмет си извадил .

    • Имам безмаслен 24л компресор NuAir купуван преди десетина години от Баухаус. Ползвам го от дъжд на вятър за продухване и боядисване на дреболии и съм в общи линии доволен.

      Проблемът е, че е много шумен и дрънчи на тенекия като работи и това много ме дразни. Предполагам шумът идва от това, че е безмаслен и работи на високи обороти. Та, чудя се какво да го правя.

      Има ли смисъл да взема нова глава б2800 и да го мъча с нея и нов мотор, белким стане по-тих и с малко по-голям дебит или да го мъча с някакъв кожух/кутия или да му търся хладилен компресор.

      Коментар


      • Първоначално публикуван от m_markovski Преглед на мнение
        Имам безмаслен 24л компресор NuAir купуван преди десетина години от Баухаус. Ползвам го от дъжд на вятър за продухване и боядисване на дреболии и съм в общи линии доволен.

        Проблемът е, че е много шумен и дрънчи на тенекия като работи и това много ме дразни. Предполагам шумът идва от това, че е безмаслен и работи на високи обороти. Та, чудя се какво да го правя.

        Има ли смисъл да взема нова глава б2800 и да го мъча с нея и нов мотор, белким стане по-тих и с малко по-голям дебит или да го мъча с някакъв кожух/кутия или да му търся хладилен компресор.
        Имам лидълски, който не е безмаслен, но е също толкова шумен. Нищо няма да ти помогне за обезшумяване. Ако решиш да го захлупиш с кутия, спираш притока на въздух за охлаждане. Не знам какъв хладилен компресор ще ти даде по-голям дебит от този. Както сам си предположил, шумът идва най-вече от високите обороти. Ако решиш да сглобяваш нов компресор, от този може да ползваш само пресостата. Главата, която си показал ще ти даде пряко сили 170 литра на изхода, което едва ли е в пъти повече от сегашната ти машинка.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • Първоначално публикуван от m_markovski Преглед на мнение
          Имам безмаслен 24л компресор NuAir купуван преди десетина години от Баухаус. Ползвам го от дъжд на вятър за продухване и боядисване на дреболии и съм в общи линии доволен.

          Проблемът е, че е много шумен и дрънчи на тенекия като работи и това много ме дразни. Предполагам шумът идва от това, че е безмаслен и работи на високи обороти. Та, чудя се какво да го правя.

          Има ли смисъл да взема нова глава б2800 и да го мъча с нея и нов мотор, белким стане по-тих и с малко по-голям дебит или да го мъча с някакъв кожух/кутия или да му търся хладилен компресор.
          Няма да охлажда добре ако го захлупиш. За B2800 ще ти трябва и отделен мотор, дали ще се съберат с главата на шината върху бутилката? Да, от този може да ползваш бутилката и пресостата само.

          Коментар


          • Гледам в нета захлупват компресорите с едни кутии облепени отвътре с дунапрен. Кутията има зигзагообразен проход, за да смуче компресора и все пак да се охлажда, но знам ли какво ще стане. Безмаслените май са чувствителни на прегряване.
            Очевидно преработката ще е занимавка с неизвестен край.

            https://www.youtube.com/watch?v=2i9_...rmandHindrichs

            Към Драгозов - ако евентуално реша да взема нещо ново, имаш ли налични монтекарло Л25 или Л20? В каталога ги дават 70 децибела, дали ще мога да го чуя при теб колко е шумен?
            И още нещо - прави ми впечатление, че не предлагаш 24 литрови, повечето са 50л....

            Коментар


            • Може да ги чуеш разбира се, имам ги, но са си шумни независимо какво пише. Имам 24 литрови разни безмаслени.

              Коментар


              • ОК, благодаря.
                Ще помисля и ще се чуем след десетина дни, понеже ще съм в движение до края на месеца.

                Коментар


                • Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение

                  Имам лидълски, който не е безмаслен, но е също толкова шумен.
                  Това изчадие с каква бутилка е?
                  Дали ще може да боядиса една дървена врата с акрилна боя с LVLP пистолет?

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Силно ме съмнява .

                • Първоначално публикуван от m_markovski Преглед на мнение

                  Това изчадие с каква бутилка е?
                  Дали ще може да боядиса една дървена врата с акрилна боя с LVLP пистолет?
                  Със измислена 24 литрова бутилка е и той. Единствените по-големи по площ "предмети", които съм боядисвал с него, бяха две дървени, детски къщички. На финала компресорчето беше червено от зор и от всички възможни места шуртеше конденз. Пистолетът беше някакво китайско изделие от Райдер за 25 лева специално с долно казанче заради стрехите, без никакви данни за консумацията на въздух и без гръмки съкращения, тоест конвенционален с дюза 1.5. Обаче имах и добавена 30 литрова бутилка от АГУ за допълнителен обем и на входа на пистолета подавах 3.5 вместо 4.5 атмосфери. Предполагам, че ако съчиниш подобна конструкция с доп. бутилка ще успееш да ползваш и ЛВЛП-то. Поне тия, за които съм чел, ползват 170-180 литра въздух при 1.5 атм. налягане.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • stefsab >> Мерси за идеятаотносно пусковото реле! С това се получи просто перфектно -

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DEB + 150 uF.JPG
Прегледи:408
Размер:493.2 КБ
ID:6893718

                    Благодаря на всички които помогнаха с идеи. Това върши чудесна работа и е най-простото решение, за подкарване на ел. мотор без центробежен изключвател. Сега просто натискаш копчето и компресора търгва, а пресостата като му падне налягането и включи контакторите си, мотора тръгва пак сам.

                    Коментар


                    • Здравейте колеги от София съм и имам два зилови компресора.

                      Единия е с модифицирани черупки, картер, система за мазане с казанче и отдушник обаче нещо почна да работи на само един цилиндър.
                      (евентуално сегменти и да се ревизира главата)

                      Втория е без картер просто с лист ламарина и силикон отдолу.
                      Без направена система за мазане.
                      (или поне не виждам) и не знам дали са му пробити черупките, но би трябвало клапани сегменти и тн. да са добре..

                      Та искам ако някой от вас предлага да му ги дам:
                      Да ми ревизира първия и да ми мофифицира втория със системата за мазане.
                      (дали ще е и той с картер или по-проста система няма значение, но поне да има казанче!)

                      Не ми се занимава на мен.
                      От 5мин ровене в нета намерих намерих, че нова глава е 70лв, а ремонтен комплект (сегменти, черупки и тн БЕЗ клапани) е около 40лв ама мисля, че има откъде да се вземат по-изгодно.. Тука вие ще дадете акъл!


                      И двата ще ги въртя заедно на 1200 оборота на вала. Със заводските си шайби са които май бяха 25см диаметър.

                      телефона ми е нула 8 седем 9 04 десет 0 седем

                      Благодаря!

                      Коментар


                      • Всъщност ще ги въртя на 1000об. на вала и ще им сложа две перки от лада нива на шайбите да им вее нещо. Че друго охлаждане си нямат!

                        Коментар


                        • v.kostov
                          v.kostov коментира
                          Редактиране на коментар
                          Сложи един разширителен съд от каквато и да е кола да върви антифриз "на самотек" през главата на компресора, това също помага при продължителна работа..........зиловия компресор изкарва повече от китайските еднодневки!

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X