Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    Спарки , няма как да имаш пилотна плазма ! Имаш пилотна дъга.
    А дъгата кво е? И е точно плазма като по време на работа, но с много нисък ампераж. Така го пишат по указанията и книжките - затова и ползвам тоя термин. Презрените от теб "пулсове" - пак заради същото.

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    Това първо . И второ : Мисля , че почвате да прекалявате За чий ти е пилотна дъга на 50-амперова плазма ?!
    За същото, за което и на 100 амперова - удобство и по-малка зависимост от ръждиви железа. Отделно горелките с пилотна плазма си имат скоба или колелца, които държат горелката на разстояние от детайла. Без пилотна дъга/плазма това няма как да стане.

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    Изобщо , имам чувството че напоследък правите експерименти за преоткриване на топлата вода ей така - за спорта .... нищо лошо де . Ама нещо не виждам границата между разумното използване на техниката и бъзикането и като самоцел .
    Е, бъзикал съм си TIG-а за да му вдигна честотата на AC-то, от което има пряк резултат - по-фокусирана дъга. Сега си бъзикам телоподаващото да стане пулсово, от което пак има пряк резултат - сам знаеш какъв.

    Българските трансформаторни плазми на редко (ако се не лъжа) имат пилотна дъга/плазма, дори бидейки 32 амперови. А например резак с пилотна дъга/плазма можеш да сложиш на координатна машина, а такъв без - не можеш, или поне с доста повече разправии.

    Просто е по-удобно. Нищо повече.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
      Спарки , няма как да имаш пилотна плазма ! Имаш пилотна дъга.
      Това първо . И второ : Мисля , че почвате да прекалявате За чий ти е пилотна дъга на 50-амперова плазма ?! Изобщо , имам чувството че напоследък правите експерименти за преоткриване на топлата вода ей така - за спорта .... нищо лошо де . Ама нещо не виждам границата между разумното използване на техниката и бъзикането и като самоцел .
      Защо 60А плазма да няма пилотна дъга. Какво общо има пилота с силата на тока? Пилота дава предпоставка за автоматична работа на плазмата. Ако знаеш как се прави пилот на инвертор - сподели. Не е необходимо да дам 800евро за 100А машина , която има пилот, като никога няма да ми се наложи да срежа дори 22мм. ламарина? А не съм сигурен , как без пилот ще работи CNCто.

      Коментар


      • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

        Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
        Защо 60А плазма да няма пилотна дъга. Какво общо има пилота с силата на тока? Пилота дава предпоставка за автоматична работа на плазмата. Ако знаеш как се прави пилот на инвертор - сподели. Не е необходимо да дам 800евро за 100А машина , която има пилот, като никога няма да ми се наложи да срежа дори 22мм. ламарина? А не съм сигурен , как без пилот ще работи CNCто.
        А как се прави на неинвертор?
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          А как се прави на неинвертор?
          Ако под неинвертор разбираш трансформаторна плазма , то през едно съпротивление се ограничава тока до номиналния за ръкохватката/ управляващ елктрод и плюса/ , когато говорим за контактна ръкохватка тип "Ergocut "тип S- където под влияние на въздуха едно буталце-електрод,свързано с плюса, прави късо в горелката , а създалата се искра запалва пилотната дъга за известно врема. Ако в това време не започне работа основната дъга , процеса спира. При HF запалването си има отделна група за високочестотно палене и съответно друг тип горелка - тип А за марката " Trafimet" - които издържат на междуелектродно напрежение 7 до 13кV.

          При инверторите първия начин е неприложим - те са генератори на ток ограничаването му така е неприложимо- късото съединение води до изключване на защитата. Значи трябва да се овладее някак късото по-електронен път така ,че то да стане поносимо за защитата, но как по точно ?
          Последно редактирано от stilnik; 07-01-11, 12:43.

          Коментар


          • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

            Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
            През едно съпротивление се ограничава тока до номиналния за ръкохватката/ управляващ елктрод и плюса/ , когато говорим за контактна рякохватка тип "Ergocut "тип S- където под влияние на въздуха едно буталце-електрод прави късо в горелката , а създалата се искра запалва пилотната дъга за известно врема. Ако в това време не започне работа основната дъга , процеса спира. При HF запалването си има отделна група за високочестотно палене и съответно друг тип горелка - тип А за марката " Trafimet" - които издържат на междуелектродно напрежение 7 до 13кV.
            Като отварях моята машина с пилотна плазма, вътре освен друго имаше 2 мощни резистора. Вероятно е направено по въщия начин. но не съм се заглеждал в подробности.

            Купил съм си и горелка на Trafimet, но още не съм я пробвал, че трябват фитинги за шлауха, които даже нямам идея къде да търся. Сигурно ще се наложи да си ги правя.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение


              За същото, за което и на 100 амперова - удобство и по-малка зависимост от ръждиви железа. Отделно горелките с пилотна плазма си имат скоба или колелца, които държат горелката на разстояние от детайла. Без пилотна дъга/плазма това няма как да стане.


              . Сега си бъзикам телоподаващото да стане пулсово, от което пак има пряк резултат - сам знаеш какъв.
              Много ми е интересно какво ще заваряваш на пулс с телоподаващото... или просто ей така да го има?
              https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
              https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

              Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

              Коментар


              • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

                Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                Много ми е интересно какво ще заваряваш на пулс с телоподаващото... или просто ей така да го има?
                Ми, всичко. Защо трябва да е нещо определено? Дъгата е стабилна и няма пръски, а заварката става гладка. Доста по-лесно се заварява и алуминий, дори тънък. На машината, която опитвах можеше да се заварява с голи ръце и шушляково яке. Никакъв шанс за пръски, и никаква последваща обработка на детайла за външен вид и премахване на капчици, дори и като не се използва спрей против пръски.

                Малко ли е? А на мен пробата ще ми струва толкова усилия, колкото да си сменя подгревните свещи на колата. Що па не? Частите за цялата приставка ще струват има-няма 30-40лв.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Като отварях моята машина с пилотна плазма, вътре освен друго имаше 2 мощни резистора. Вероятно е направено по въщия начин. но не съм се заглеждал в подробности.

                  Купил съм си и горелка на Trafimet, но още не съм я пробвал, че трябват фитинги за шлауха, които даже нямам идея къде да търся. Сигурно ще се наложи да си ги правя.
                  Kакъв тип е тази горелка - "А" или "S" и на каква машина ще я монтираш - инверторна или трансформаторна , че се обърках?

                  Коментар


                  • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

                    Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
                    Kакъв тип е тази горелка - "А" или "S" и на каква машина ще я монтираш - инверторна или трансформаторна , че се обърках?
                    На 40 амперова инверторна китайска плазма с пилотна дъга ще я монтирам. Trafimet S45 е горелката. Взех я защото оригиналната горелка е за по-голяма машина и харчи много въздух.

                    В същата тая китайска инверторна плазма са резисторите, за които ти говорих. Ако утре остане време ще я отворя и ще снимам, а и разгледам по-подробно. И машината тежи значително повече от обикновена 40 амперова плазма. Има доста голям индуктор на изхода, високочестотно палене, и пилотна плазма. Общо взето това, което на Trafimet-а прави началното късо, тук го прави високочестотната запалка. Предполагаемо външната чашка е вързана през отделен кабел и през мощните резистори.

                    ПП: Ей я:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:!B9suk5!Bmk~$(KGrHqJ,!gwEy18K0z-BBM6jLvfnUQ~~0_12.JPG
Прегледи:1
Размер:15.4 КБ
ID:5241638
                    Последно редактирано от sparkybg; 07-01-11, 13:31.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      .....А дъгата кво е? ....
                      - Електрически газов разряд , създаден между два електрода . И все още не е плазма . Щото ако беше , то всяко електродъгово заваряване щеше да се нарича "плазмено" .
                      Плазмата има една основна характеристика , наречена "степен на йонизация" . За целите на заваряването и рязането - за да се получи плазма , трябва въпросната дъга "да се свие" , т.е. да се конценрира. Това става в плазмоторона ( дето му викаме по народному горелка) .
                      Но не това е основното . Щом сте решили да създавате установки със CNC и друго управление , тогава пилотната дъга наистина е необходима . За ръчно рязане си има шаблони и повярвай ми - с контактно палене воденето на среза по крива линия е в пъти по-удобно от колелца и телени скоби .
                      Впрочем , при контактното палене също има пилотна дъга . Без нея не може. А защо е друг въпрос , ама много почваме с философията и теоретизирането.
                      Иначе универсална машина за заваряване - както знаем няма .
                      А мисълта ми за това вашето ше илюстрирам с един пример : Караш лека кола , обаче решаваш че ще ти е кеф ако може да се движи и офроуд . И почваш : Смяна на мостове , задвижване 4х4 , лифт и т.н. - и вече си горд собственик на "джипка" . Утре обаче си казваш : щоп пък да н еможе да се използва като трактор ?! . И почващ : Хидравлици , конструкция за навесен инвентар , редукторни мостове .... Вече е трактор !
                      Убаво , ама що пък да не може и да жъне като комбайн ?! И пак : тенекии , ленти , барабани ..... Е , така може и като автокран да се пробваме ....

                      ПС. Това последното като закачка , ама се чудя в крайна сметка къде е границата - една машина за работа ли се изпозва , или за експерименти ?!
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        На 40 амперова инверторна китайска плазма с пилотна дъга ще я монтирам. Trafimet S45 е горелката. Взех я защото оригиналната горелка е за по-голяма машина и харчи много въздух.

                        В същата тая китайска инверторна плазма са резисторите, за които ти говорих. Ако утре остане време ще я отворя и ще снимам, а и разгледам по-подробно. И машината тежи значително повече от обикновена 40 амперова плазма. Има доста голям индуктор на изхода, високочестотно палене, и пилотна плазма. Общо взето това, което на Trafimet-а прави началното късо, тук го прави високочестотната запалка. Предполагаемо външната чашка е вързана през отделен кабел и през мощните резистори.
                        След като е S45 хич и не мисли да монтираш на машината , ако не си изключил високочестотното. Доста можеш да се изпърлиш! Тази горелка има малка диалектрична проницаемост и на 7kV пробива! За високочестотното търси тип "А" , ама сега в ebay се подвизава една 140амперова и то много скъпа - мисля че беше около 160евро - не си спомням точно.

                        Коментар


                        • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          - Електрически газов разряд , създаден между два електрода . И все още не е плазма . Щото ако беше , то всяко електродъгово заваряване щеше да се нарича "плазмено" .
                          Електрически разряд в газова среда, което е навсякъде, дето не е вакуум, винаги води до образуване на плазма. Степента на йонизация е просто характеристика на тая плазма. В противен случай дъгата на въздух и на аргон например щяха да изглеждат и да се държат еднакво, а те не изглеждат еднакво и не се държат еднакво.


                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          За целите на заваряването и рязането - за да се получи плазма , трябва въпросната дъга "да се свие" , т.е. да се конценрира. Това става в плазмоторона ( дето му викаме по народному горелка) .
                          А, именно! Пилотната плазма излиза от същия тоя плазмотрон, и пак си е свита и фокусирана. Просто или действа на пресекулки, или само в началния момент, или е с по-нисък ампераж (това до колкото разбирам различните схеми на работа на пилотната плазма/дъга)


                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          Но не това е основното . Щом сте решили да създавате установки със CNC и друго управление , тогава пилотната дъга наистина е необходима . За ръчно рязане си има шаблони и повярвай ми - с контактно палене воденето на среза по крива линия е в пъти по-удобно от колелца и телени скоби .
                          Впрочем , при контактното палене също има пилотна дъга . Без нея не може. А защо е друг въпрос , ама много почваме с философията и теоретизирането.
                          Иначе универсална машина за заваряване - както знаем няма .
                          А мисълта ми за това вашето ше илюстрирам с един пример : Караш лека кола , обаче решаваш че ще ти е кеф ако може да се движи и офроуд . И почваш : Смяна на мостове , задвижване 4х4 , лифт и т.н. - и вече си горд собственик на "джипка" . Утре обаче си казваш : щоп пък да н еможе да се използва като трактор ?! . И почващ : Хидравлици , конструкция за навесен инвентар , редукторни мостове .... Вече е трактор !
                          Убаво , ама що пък да не може и да жъне като комбайн ?! И пак : тенекии , ленти , барабани ..... Е , така може и като автокран да се пробваме ....

                          ПС. Това последното като закачка , ама се чудя в крайна сметка къде е границата - една машина за работа ли се изпозва , или за експерименти ?!
                          Защо не? Искам да имам нещо, а не искам да му плащам тройната цена. За сметка на това вдявам от електроника и мога да си го направя сам, евентуално. А електрониката ми е страст още от 3-4 клас. Демек, кефи ме. А когато има удоволствие от вършене на нещо, времето никога не е загубено на халост, дори да е толкова безсмислено занимание като тунинговане на джипка в комбайн.

                          Да не мислиш че съм си взел струга и фрезата щото съм има екзистенциална нужда от тях? Взех ги за кеф, пък струга вече си изкара парите, ей-така, на майтап, за по 4-5 часа работа на уикенд.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

                            Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
                            След като е S45 хич и не мисли да монтираш на машината , ако не си изключил високочестотното. Доста можеш да се изпърлиш! Тази горелка има малка диалектрична проницаемост и на 7kV пробива! За високочестотното търси тип "А" , ама сега в ebay се подвизава една 140амперова и то много скъпа - мисля че беше около 160евро - не си спомням точно.
                            Високочестотното на китаеца е около 5 киловолта. И да, може да се изключи, но няма какво да изпържа. Същото високочестотно работи с всякакви горелки. Някои китайски машинки си ги продават с такава ръкохватка, а те са със същото високочестотно палене.

                            Помисли малко - докато горелката е на късо, високочестотното ще е шунтирано през мощните резистори, после вече ще е запалила.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Високочестотното на китаеца е около 5 киловолта. И да, може да се изключи, но няма какво да изпържа. Същото високочестотно работи с всякакви горелки. Някои китайски машинки си ги продават с такава ръкохватка, а те са със същото високочестотно палене.

                              Помисли малко - докато горелката е на късо, високочестотното ще е шунтирано през мощните резистори, после вече ще е запалила.
                              Високочестотното работи , в чакащ режим , заедно с работната дъга. Когато по някаква причина угасне тя, веднага се вкючва HF за да запали дъгата, а понеже налягане има -няма късо съдинение и тогава управляващ електрод - и минус ръкохватка - пожар в ръката ти.

                              Коментар


                              • От: Групова поръчка на инверторна заваръчна техника и консумативи от eBay - Германия.

                                Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
                                Високочестотното работи , в чакащ режим , заедно с работната дъга. Когато по някаква причина угасне тя, веднага се вкючва HF за да запали дъгата, а понеже налягане има -няма късо съдинение и тогава управляващ електрод - и минус ръкохватка - пожар в ръката ти.
                                Ще му вържа педала на аргона, ще закрепя ръкохватката някъде на разстояние, и ще си покаже. Според мен нищичко от това няма да се случи, а ако все пак се случи - имам опция въобще да не включвам кабела за пилотна дъга. Тогава ще си работи като съвсем обикновена горелка.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X