Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
    Ако не друго, трябва да им прави впечатление, че въпросният фар не осветява пътя.
    Оптимист!
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
      Проблемът е в дългите светлини и любителски сложените крушки, .
      По-скоро в късите. Поне половината драйвъри убедено твърдят, че легенчето на късата трябва да е над жичката.

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Другата полвина колите им са удрени и с невъзможност за регулиране на фаровете.

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          На това попаднах във форума на Ауди http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=126976 цялата статия е интересна но най интересни са сметките и в чий джоб отиват парите . Копирано от форума . Колко ни струват дневните светлини?

          Нека направим оценка на преразхода на една средна бензинова кола.

          Разход: 6 литра на 100 километра
          КПД на двигателя: 25%
          КПД на алтернатора: 50%
          Калоричност на бензина: 42,7 MJ/kg
          Плътност на бензина: 750 kg/m3
          Консумация при включени къси светлини: 200 W (2x55 W къси, 2x15 W габарити, 2x10 W осветление на номера, 40 W разни осветления в салона)

          За улеснение ще търсим консумацията за 1 час, т.е. нужни са ни 200 Wh. Знаем че 1 Wh = 3600 J, значи 200х3600 = 720 kJ. За да произведе тази енергия, алтернаторът трябва да черпи два пъти повече енергия от двигателя понеже има КПД 50%, следователно ни трябват 1,44 MJ от двигателя. Но той пък има КПД 25% и трябва да почерпи 4 пъти повече енергия под формата на гориво, следователно са му нужни 5,76 MJ. Тази енергия се съдържа в 135 грама бензин, което е 180 ml като обем.
          Ние искаме да видим какво представляват тези 180 ml за пробег от 100 км. Ако автомобилът сe движи със средна скорост 50 km/h, му трябват 2 часа за да измине 100 км, следователно ще консумира 360 ml бензин за светнатите светлини, което е 6% повече от разхода 6 литра на 100 км.
          При различни скорости и характеристики на автомобила разходът може да е от 3% до 8% в повече. При малка кола с разход 4 л/100, скорост 50 km/h и пробег 2 часа преразхода става даже 9%.
          Тъй като има превозни средства, които са денонощно в движение, а има и такива, които почти не излизат от гаражите, то в името на опростенското онагледяване на разходите ще направим условни допускания относно средно-годишния пробег. Нека той е 12,000 км. От 1 ноември до 1 март изминава 1/3 от тях или 4,000 км, от които 2,000 през светлата част на денонощието с включени къси светлини. Според Osram това повишава разхода на гориво с 0,2 литра на всеки 100 км, което означава 4 литра в повече. Броят на регистрираните моторни превозни средства у нас е 2,800,000. Общо те изгарят допълнително 11,200,000 литра гориво, на които правителството начислява около 53% акциз и ДДС.

          От 1 ноември до 1 март на къси светлини
          2,800,000 регистрирани превозни средства
          2,000 км пробег през светлата част на денонощието всяко
          11 милиона литра преразход на гориво общо
          (33 милиона литра при целогодишно ползване)

          Нека всяко моторно превозно средство е в движение средно по 1 час в денонощие, половината от който през деня. От 1 ноември до 1 март са 121 календарни дни или 169,400,000 часа на светло с включени светлини. Крушките на късите, габаритите и на стоповете консумират общо 150W електроенергия. За това време се изразходват в повече 25,410,000,000 W/h електроенергия, толкова колкото произвежда 1000 MW блок на АЕЦ "Козлодуй" за едно денонощие! Тъй като в 1 литър бензин се съдържат 15.85 KW/h химическа енергия, а двигателят превръща 25% от нея в механична и останалото в топлинна, а алтернаторът използва до 70% от механичната енергия за превръщането й в електрическа, то за 1 час от литър гориво се генерират 2774 W/h електроенергия. За 25,410,000,000 W/h трябват 9,160,056 литра, на които правителството начислава около 53% акциз и ДДС.

          от 1 ноември до 1 март на къси светлини
          2,800,000 регистрирани превозни средства
          30 минути през светлата част на денонощието всяко
          9 милиона литра преразход на гориво общо
          (27 милиона литра при целогодишно ползване

          Освен тези разходи водачите плащат допълнително за нови крушки, тъй като увеличеният работен режим на късите светлини налага по-честата им замяна. Оригинални маркови крушки тип H1 и H4 (Osram, General Electric, Philips) имат живот между 300 и 500 часа. От 1 ноември до 1 март по 30 минути дневно всички крушки светят общо 338,800,000 часа. При 400 часа среден живот на всяка, то се налага да подменим 847,000 броя.

          от 1 ноември до 1 март на къси светлини
          2,800,000 регистрирани превозни средства
          30 минути през светлата част на денонощието всяко
          847,000 изгорели крушки

          Постоянно включените къси водят до системно недозареждане на акумулатора, по-трудно палене сутрин, а в крайна сметка - нов. Към оценката на този разход следва да добавим и учестени ремонти на алтернатора, както и неизбежни глоби за туко що изгоряла крушка на светлините.
          Последно редактирано от sek.1; 12-08-12, 22:13.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Само че няма глоби за изгорели крушки. Ако имаш резервна и си я смениш на място, няма как да те глобят. Че на някои коли е трудно си е отделен въпрос(аз такива коли не карам).
            Отделно са направени допускания, които не са съвсем коректни. ДВГ има променлив КПД в зависимост от режима му на работа. Същото и за алтернатора. И к'во въобще го смятаме този разход в пари, като има много по-важни неща. На една и съща машина(автомобил) различни водачи могат да постигнат много различни резултати и като разход на гориво и като амортизация и като безопасно шофиране. Крушките били "криви", че разхода се вдигал със 100грама(има или няма)...То така, ама да протестират тия които са постигнали абсолютния възможен минимален разход, а другите които карат "газ-спирачка", и въобще харчат литри "отгоре" само заради собствената си некадърност, да ми се хващат за нек'ви грамчета... Не виждам смисъл.

            ПП: Сега схващам защо в "белите" държави "светят". С толкова приходи от светенето, ще излезе, че не светят, щото са добре икономически, а са добре икономически, щото си светят с фаровете. Белким стане и у нас(ама едва ли).
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              а привет за малко

              компа на газов инжекцион не тава ли инфото дето ни трябва


              главното е да разберем дали се пести при изключването на фаровете.
              Последно редактирано от DBRS; 12-08-12, 23:01.
              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
              Суперспам - спама на суперите

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                Тея сметки са хубави като упражнение, но са доста далече от реалността. Колко % коли наистина карат на фарове през деня дори да е задължително? Колко коли имат DRL или модул за включване само на късите или дълги на 50%? При тях консумацията е доста далече от 200 вата. КПД на дизеловите двигатели е различно от тези на бензин (по-високо). И т.н.

                А защо никой не се оплаква от задръстванията заради ремонтите? Знаете ли колко гориво се губи по задръствания? Само днес на телевизионната кула в София е отишъл поне по литър на всеки (според tix.bg чакането е от 25 до 40 мин). Дали Лукойл не е зад тея ремонти и така да печели пари на наш гръб?

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ...
                  Та, последно, какво ти е твърдението, има ли разход, няма ли, и колко е?
                  Темата я дадох на няколко човека да я погледнат, и попитаха: какво не е ясно? Облога е:

                  Ти твърдиш, че няма как да е по-малко от 73мл./час (и вече даде данни които те опровергават)

                  Аз твърдя, че на ход ще е < 20мл/час Легенда: на ход - >=1500об/мин

                  пп
                  3,6мл/час при 1500об са сметнати с утежнение + 50% за порцията и +50% за обороти, дори да утежним с още 400%, пак ще е по-малко от 20мл/час и смятам е достатъчно, но кога ще мерим

                  и ти и цецо сами сте написали откъде иде "енергията" , за мен е мистерия защо не виждате отговора.
                  байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                  Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                  Суперспам - спама на суперите

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    в друга тема същото го приказвахме...
                    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=150546
                    Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      Първоначално публикуван от Петър Минчев - MaxBass Преглед на мнение
                      в друга тема същото го приказвахме...
                      http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=150546
                      Ама колега , то и онази тема е като тази . Дрън , дрън , та пляс !
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                        Ама колега , то и онази тема е като тази . Дрън , дрън , та пляс !
                        ПС. ... и да допълня :удивително е колко хора навремето са бягали от час по физика !
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          Къде е сметката за 3,6 мл/ч? Изтървал съм я. При измерванията ли е получена тази стойност?
                          Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                          ...
                          3,6мл/час при 1500об са сметнати с утежнение + 50% за порцията и +50% за обороти, дори да утежним с още 400%, пак ще е по-малко от 20мл/час и смятам е достатъчно, но кога ще мерим
                          и ти и цецо сами сте написали откъде иде "енергията" , за мен е мистерия защо не виждате отговора.

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            "На ход" е едно, на място с 1500об/мин е друго. Щото "на ход" може да спускаш Витиня с 1500об/мин на скорост и тогава нЕма да горят нищо нито фаровете, а даже и климатика ще работи относително безплатно(ако не смятаме разхода за да се изкачим).
                            На 1500об/мин на място, фаровете ще горят над 70ml/h. Това, че отнеманата от двигателя мощност е сравнително малка, не променя много нещата. Ако са 200W ще са над 70ml/h, ако са 2kW, ще са над 700ml/h... И това в най-добрия случай, защото ефективността на ДВГ се повишава с повишаване на неговото натоварване. Т.е. колкото повече мощност черпим от него, толкова "по-евтино" я плащаме, щото той я произвежда с по-малко гориво. Но и това си има граници и се достига до момента в който ДВГ е най-ефективен. Тогава той развива най-висока мощност с най-малко гориво, т.е. има най-висок КПД, респективно в практиката това е режимът на минимален специфичен разход на гориво. При нашите сметки ние вземаме точно този разход, който на практика се получава при почти пълно натоварване на мотора(газта до ламарината) и обороти малко над половината от максималните. Ясно е, че на практика в този режим ДВГ работи сравнително кратковременно в реални условия. А пък когато мотора е без товар(работа на място), този разход е непостижим и винаги е по-висок. Ето защо сметките ни са дори оптимистични.
                            Не знам какви хора си питал, но може поне да представиш техните сметки, защото тези цифри които цитираш са далече дори от теоретичните стойности.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                              Къде е сметката за 3,6 мл/ч? Изтървал съм я. При измерванията ли е получена тази стойност?
                              ей го факта:
                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Те не "трепват", ами се променят. Изходно състочние - 1500. Включвам - 1470 (примерно), изключвам - 1500, пак включвам - 1470... и т.н.
                              ....
                              Просто като включа фаровете падат с толкова. Като ги изключа - вдигат се до първоначалното си състояние (1500). Толкоз.
                              4/2 х ~40об х порцията х 60 = ? с порция 10мм3 я смятаме за по лесно

                              вярно е че +/- 40об. мин са различни режими. Аз чеша репата и до над +400% разлика не моа го докарам
                              Последно редактирано от DBRS; 04-09-12, 13:11.
                              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                              Суперспам - спама на суперите

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                ..
                                Последно редактирано от DBRS; 04-09-12, 11:17. Причина: обърквация :)
                                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                                Суперспам - спама на суперите

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X