Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
    КПД на генератора смятам, че е около 60%.
    Аха, със все постоянните загуби вътре, които като мерим разлика в разхода се елиминират.

    Нас постоянните загуби не ни интересуват. Интересува ни колко се вдига разхода в следствие на включените фарове, сравнено с изгасени. Постоянните загуби са еднакви и при включени, и при изгасени фарове. Сещаш?

    Например, 60% КПД значи че например за киловат на изхода, на входа влизат 1666.66 вата. Тоест, загубите са 667 вата. Ако от тия 667 вата постоянните загуби са например 200 вата, и ги махнем от сметката (защото те се случват и при 1000 вата товар и при 1140 вата товар, и са еднакви и в двата случая), се получават 447 вата загуби за киловат, което значи КПД 0.69, а не 0.6.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      Нямам точна представа за разпределението на загубите в генератора. КПД на генератора за нашата задача е малко повече от обявеното при да кажем номинален товар, нали това казваш?
      Но аз не се наемам да смятам с такава точност. Останалите данни са с големи грешки. Ако се хванем да сметнем всичко перфектно, ще излезе вместо 90 мл/ч примерно 65. Няма да е 5 или 300.

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
        ..Ако се хванем да сметнем всичко перфектно, ще излезе вместо 90 мл/ч примерно 65. Няма да е 5 или 300.
        Ам както смятате да попипам ощи нещу

        Кой конструктор ще ръчка още джунжурии,железа и т.н турборабути, ако ефекта от тях не стига за +140вт

        или айде по друг начин:

        каква ли ефективност трябва да се получи,за да си струва турбонещото

        пп
        а и главния въпрос е: като изключим фаровете пестим ли и ако да, то колко
        Последно редактирано от DBRS; 13-07-12, 14:03.
        байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
        Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
        Суперспам - спама на суперите

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          Турбонещото ти позволява с по-малки (не по-малко на брой) железа да постигнеш повече. Разбирай - от малък двигател, с по-леки и по-малки части (съответно по-малки загуби), да постигнеш резултат като за голям двигател. И понеже резултата е като за голям двигател, пък загубите като за малък - ето ти го подобрението веднъж в КПД-тo на двигателя и втори път в КПД-то на цялата система, защото е с по-малко тегло.

          За 140 вата стига и двигател като за моделно самолетче. Нас не ни интересува това. Интересува ни тия 140 вата колко "пият" от резервоара, и пак ти казвам че това зависи от КПД-то на двигателя и алтернатора, а не от това колко е мощен и голям.

          Фаровете консумират енергия, която "изваждат" от това, което е налично на изхода на системата. Когато отнемеш енергия от една система, тя променя режима си на работа, за да компенсира това. В случая - или ще спаднат оборотите, или ще се вдигне харча. Друг начин няма.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение

            И за колегата Цецо. Отдавна сме далеч от темата, да вземем да се върнем и да пишем стегнато и ясно. Не съм съгласен с много от писаното от теб, но не може да пишем безкрайно! Трябва строг ред. Иначе ще стигнем и до какво е значението на връзките в каучука на гумите за непропорционалността на триенето в тях и влиянието за точността на разхода за фаровете. Ето за улеснение какво сметнах аз. Подчертал съм важното и просветлил несвързаните с резултата данни - за намаляване на трудностите при четене.
            Явно не одобряваш сметките ми, моля да подложиш на проверка моята теза, ето я. Аз имам резултат, подобри го.

            "Още" и "в повече" означава добавяне. Тук е причината изкривяването на специфичният разход при клонящи към нула натоварвания да не важи. Така загубите на гориво за разбота на ПХ са изразени с часовият разход и не се месят в специфичния - което ти тръгна да търсиш. Нито към този на километър.
            За точната стойност на разхода на час на бензин при ПХ - аз съм измерил малко над 1 л/ч за 1,9 тд при оптимални условия. Ти къде премери 0,5 л/ч, за което ми трябваше - някой да каже резултат от измерване?
            Ясно, вече ще мерим на празен ход, както Sparky предложи още в темата предхождаща тази. За разлика от бакалските сметки които не аз предложих и които включваха разни километри, "лошо управление на двигателя"(каквото и да значи това) и разход на час за празен ход, равен на разхода при придвижване. Затова се наложи да обясня за изменението на специфичния разход, щото се и твърдеше(и то "за прецизност на разговора"), че той не се променя във всички използваеми режими, което е доста далече от истината.
            И се получи това, което беше казано още в самото начало – не може да се мери в движение. Не може и да се смята. Голямо откритие, а аз дори го обясних по възможно най-сложния начин.
            И да, разликата за фарове и без може да се компенсира и от разликата в налягането на гумите. Толкова е незначителна при движение.

            Разхода на бензин, как си го замерил с 1,9тд?!
            Аз съм го замерил по обикновен бордкомпютър, който макар и с относителна точност, е достатъчно коректен за нашата цел – ориентировъчна представа.
            На Sparky джипа с 2,7TDI, разделнокамерен дизел, показва по циклови порции около 0,8l/h. 1,9тд от същия тип, да харчи толкова фрапиращо повече...Май си го мерил хептен на око и е натрупана голяма грешка.


            ПП: Сега научавам, и че турбото е сложено за да светим с фаровете безплатно. Бисери се леят от'сЕкъде....
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Като ще заливаме форума с неподредени мнения и хаос - така да е. Не ми харесва този ред (липсата му), но колкото толкова - все е полза.
              Протестирам срещу това!

              И малко по предните мнения - учудвам се на показанията от 0,8 л/ч за 2,7 дизел, и то турбо, и не толкова на тези за бензинов двигател 0,5 л/ч защото не сме казали колко е голям бензиновия. За 1,9тд с директно впръскване също по показания на колата излиза 1 л/ч. Това мерене би трябвало да се огледа кога и колко е вярно. Ако има връзка с разговора, аз дотук не виждам сериозна такава.

              Цецо, колко предлагаш да е разхода на час за фаровете? Можеш или не можеш да сметнеш, че много написа а малко се разбира?
              Последно редактирано от lodkar; 14-07-12, 10:59.

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                Казали сме за какъв бензинов мотор– писахме "малолитражка". Разделението според работния обем си го има сравнително еднакво и в техническата литература. И не съм казал, че е точно 0,5l/h, а че е около толкова за да се добие представа. И 0,8l/h да е, пак не е 2l/h. А показнията за 1l/h за 1,9 дизел с директно впръскване, лично мен, много ме съмняват. Такъв двигател, в среден или малък автомобил, може да даде разход около 4-4,5l/100km, при средна скорост 50км/ч, при добри пътни условия. Това означава по около 2l/h средно(ориентировъчно). Как да повярвам, че на място гори един литър за час, а за да се движи със средна скорост 50км/ч му трябва само литър отгоре?! Доколко има връзка с разговора, не знам, но не и аз питах за този разход.

                Разхода за фаровете е различен в различните режими. Дори и на час. Това се каза многократно. Как тогава да предложа само един отговор?! На празен ход е един, в движение с пълна газ е друг, в движение с малко газ е трети, а в режим на принудителен празен ход е нула(четвърти). И така нататък(без да вземем предвид промяната на КПД на алтернатора, която увеличава броя на променливите фактори). Това изясних ли го, от моето толкова сложно и неразбираемо писане?!(което е разговорно за всеки, който е в час с тези неща). Сметките за празен ход са сравнително правилни, още Sparky ги написа. Там, личното ми мнение е, че вероятно(предполагам, не съм мерил) специфичния разход е малко по-висок, но едновременно с малко по-висок КПД на алтернатора, което не променя крайният резултат.

                Между другото, темата се изчерпа отдавна. Ако си прегледаш мненията назад, ще видиш как постепенно се променят за разлика от моите твърдения. Не че е лошо, но заядливия тон спрямо мен не е необходим.
                Това, че си получил някакъв резултат за някакъв режим, който съвпада с други твърдения(по-скоро верни), не означава, че този резултат е общовалиден за всякакви режими и че с него можем да изчислим нещо реално полезно. Нека те питам в твоя стил... Минаваш 1000км с фарове и 1000км без фарове. По един и същ маршрут. Колко спестяваш ако си без фарове?! И за да не те подвеждам, най-добре не отговаряй, защото в задачата липсват едни много на брой конкретизиращи условието указания(които в реалния живот хем са толкова много, хем няма кой да ти даде).
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Последно мерил ли си, или не си онези 0,5 л/ч, и 0,5 ли са или не точно? Първо не спомена да си мерил, после като стана интересно да се уточни, се разбра че си мерил, а сега не било 0,5, а 0,8. На дисплея е в цифри,.. да не си сгрешил 8 с 5 в бързината? Така не се прави, резултатът се проверява! Нека да е 0,8. Коригирай ми сметките с твоята стойност, да видим с колко ще се променят онези десетки (или сто) милилитри разход за фаровете. 1,9 тд при 50 км/ч ще гори повече. А при 120 внимателно каране е 4 - 4,5. Но това се намира трудно в гугъл, на живо е по-лесно да се засече.
                  Всяко решение на задача си има решение при определени условия. Аз казах моите по-горе, и ако имаш нещо да поправиш - давай. Задаването на въпрос е по-важната и трудна част, нищо, че за незнаещите трудното е отговорът.

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  ...
                  Между другото, темата се изчерпа отдавна. Ако си прегледаш мненията назад, ще видиш как постепенно се променят за разлика от моите твърдения. Не че е лошо, но заядливия тон спрямо мен не е необходим....
                  Обоснови се, колега, не се научи! Близо си до истината само за заядливия тон - но не е заядлив, а силно критичен със съответно посочените причини за това (наводняване, разклоняване и отклоняване на дискусията, липса на аргументи). Покажи къде си променям мненията, за да се извиня или каквото трябва да се направи. И не ползвай моите аргументи за твои!

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    Аз не държа да се извиняваш, просто смекчи тона си към мен. Не обичам нито заяждането, нито спорове извън добрия тон. Мога да подредя с цитати цялата дискусия между нас двамата.
                    Тук се включвам аз: http://www.offroad-bulgaria.com/show...70#post1891470
                    Тук се включваш и ти, обяснявайки ни колко не ги разбираме нещата... http://www.offroad-bulgaria.com/show...74#post1893074 Обаче повечето неща са си небивалици, които никой не сметна за нужно да коментира за да не те обиди. 2l/h на празен ход...това да не е автобус?! "Проблеми с управлението на двигателя" Моля??! Това пък ако ми кажеш от къде го измисли...?? (даже и да се случи е изключение и нередност) И сметките ти са с точност която и за бакалски сметки не става 0,15 умножено по 350, резултат 60... И тези 350g/kwh от къде ги взимаш, от въздуха ли?(или просто са ти удобни за да получиш резултата, който искаш). После ни го смяташ и за определен пробег за определено време и определени условия.... като вече нещата отиват към 1лв разлика за 40км пробег. Което е към 2,20лв на 100км. И то само заради фаровете...
                    Случва се човек да не премисли нещо като пише. Случва се и да не се изрази добре, да бъде разбран погрешно и пр.... Но ако ги разбира нещата, не е проблем да се поправи сам себе си, или да се извини, или поне да си признае–"да, там съм сбъркал..." Обаче вместо това, почваш да обвиняваш другите, че ти не ги разбираш. Е, хубаво, аз се обосновавам и обяснявам като за широката публика, а ти ме обвиняваш, че излишно усложнявам нещата... А твоите сметки са лесни и прости и абсолютно верни във всички случаи... Да, ама не са. Понеже изказваш и още разни други погрешни твърдения върху които се облягаш. Цитирам, за да не ме обвиниш отново в "празни приказки":
                    Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                    Изключвам само няколкото модели коли с управляем генетатор, които зареждат акумулатора предимно при принудителен празен ход - при спиране на скорост или в някои други подобни моменти.
                    По-горе казах, че бензиновата малолитражка е през половината време в режим ПХ. Останалото е същите сметки, но вече няма проблеми с лоша работа на двигателя заради лошо захранване на управлението на двигателя. Остават 150 Вт/0,15 кВт, при специфичен разход 350 г.ч/кВт = 60 г/ч или 0,08 л/ч. Може да закръглим на 0,1 л/ч. или 20 - 25 стотинки на час каране на скорост. Приближенията в сметките не са важни - интересува ни порядъкът. Да се разбере дали говорим за левчета или стотинки. Не споменавам габаритните светлини (още 10 - 20 Вт), разход за комутиране (релета). Няма смисъл такава точност.
                    Ако решим може да се хванем да издирим КПД, часови разход на конкретни коли, стабилност на управлението на двигателя и т.н. но резултатът ще е подобен - някакви стотинки на час, между 20 и 50, в тежките случаи до лев - при каране в града.
                    Някой ще даде ли данни от показанията за разхода на колата от електрониката? Малко трикове трябват разходът на празен ход се засича като се кара по инерция с постоянна скорост и пуснат моментен разход. Най-лесно е при 100 км/ч, няма никакви сметки, направо се пише тук да видим
                    И понеже вече нещата отиваха на зле с хептен грешни сметки отговорих с този пост – http://www.offroad-bulgaria.com/show...66#post1893366
                    После, започваш да правиш леки обидни за мен намеци, но пак с разни твърдения които са си само в твоята глава, а в реалността могат да бъдат в разни варианти. http://www.offroad-bulgaria.com/show...53#post1893553 40км за 2ч могат да се минат по много начини, не си ли съгласен?! В т.ч. и без спиране и как ли не още.
                    После си говорите нещо там за вагони с гориво и екология, докато мен ме няма...Не е от значение, въпреки че именно това са празни приказки според мен.
                    Междувременно разяснявам малко "празните си приказки" http://www.offroad-bulgaria.com/show...62#post1894162
                    Обаче това не помага много http://www.offroad-bulgaria.com/show...35#post1894435 Тук се изказва и категоричното твърдение: "При много двигатели специфичният разход е под 350 г.ч/кВт във всички изпозвани режими, държа да го кажа за прецизност на разговора. По-горе казах, че смятам с много приближения, затова не давам точни данни."
                    После със Sparky нещо не можете да се разберете и четейки следното(http://www.offroad-bulgaria.com/show...84#post1894684) почвам да се сещам, че трябва да почна обясненията от принципните положения(много произволно използване и тълкуване на термина "режим на работа на ДВГ")
                    Та решавам да си дам труда да надраскам набързо ето това http://www.offroad-bulgaria.com/show...65#post1894865
                    Файдата от дългия вариант на обяснение е, че вече не се споменава за мерене и смятане на разхода за светенето на фаровете при движение – http://www.offroad-bulgaria.com/show...93#post1894993
                    Обаче все пак започна да ми приличат на заяждане въпросите към мен и то от човек с очевидни пропуски в компетентността по дискутираната материя. http://www.offroad-bulgaria.com/show...11#post1895511
                    Не помогна и непосредствения ми отговор – http://www.offroad-bulgaria.com/show...28#post1895628 ... После надолу сме само двамата, та не виждам нужда да ги цитирам.
                    Мисля и че е очевидно от последните постове и защо си направих труда да напиша това(Е, почивам си и времето ми е в повече днес. Малшанс, иначе нямаше да си правя труда... ).

                    ПП: Забравих за икономичната скорост "120км/ч с разход 4-4,5l/100km"... Мисля си, ако бяхме започнали с това, нямаше да си правя въобще труда да напиша и един ред.
                    Последно редактирано от cecoa1; 14-07-12, 19:08.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение

                      Случва се човек да не премисли нещо като пише. Случва се и да не се изрази добре, да бъде разбран погрешно и пр.... Но ако ги разбира нещата, не е проблем да се поправи сам себе си, или да се извини, или поне да си признае–"да, там съм сбъркал..." Обаче вместо това, почваш да обвиняваш другите, че ти не ги разбираш. Е, хубаво, аз се обосновавам и обяснявам като за широката публика, а ти ме обвиняваш, че излишно усложнявам нещата......

                      ПП: Забравих за икономичната скорост "120км/ч с разход 4-4,5l/100km"... Мисля си, ако бяхме започнали с това, нямаше да си правя въобще труда да напиша и един ред.
                      Извърташ колега. Все едно, сметките са ми горе, казал съм че са небрежно направени и даже лично тебе подсетих като възразяваш да коригираш стойностите и да ме поправиш. Ако ми дадеш по-верни, и не ти се пише, аз ще се поправя. Тонът ми е точно неутрален и настоятелен. Сметни по-варно разходът или спри да трупаш труднопрочитаеми постове. Ако не го направиш, поне нека да е на лични съобщения за да не се мърси темата повече. Може да отговоря някой ден там.
                      Разходите съм ги свалял или с мерене на количеството гориво, или са от сериозни измервания на други, или по показания на електрониката на колата. Последните не ми вдъхват доверия, но точно на това 1,9тд (фолксваген) собственикът твърди, че му излизат верни с зареденото гориво и той се чудеше на разход под 4,5 при 120 в продължение на 200 км из Бг.

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        Кои сметки са твоите? Цитирал съм почти всичките ти постове и съм описал грешките които допускаш.Ако имаш претенции за сериозност, можеш да отговориш на всяка от критиките ми.
                        Да, сметките ти за разхода на фаровете при празен ход, са най-смисленото нещо което написа. Макар и с леки закръгления минават за верни. Виж, тези които Sparky направи(доста напред в темата) и после дори проведе опит, са доста по-прецизно направени и на мен лично ми харесват повече. Но за обща представа и твоите са верни. Но само що се отнася за празния ход.
                        Разхода за фаровете е 50-100ml/h на празен ход. Това се знаеше и предварително. Беше сметнато и от Sparky. Смятането и меренето в движение е почти невъзможно заради субективния характер на изменение на режимите на мотора. Толкова. Всичко останало, което изпонаписа с менторски тон(от самото начало) е минАло покрай истината. И въпреки това, не бих се занимавал да те опровергавам за откровените неточности, ако не ме обвиняваш в "празни приказки". Обаче го направи, така че не разчитай на уточнения на ЛС. Ако е необходимо, ще отворим нова тема да бистрим отделно теорията на ДВГ, където да имаш възможност да обясниш твърденията, които аз съм подложил на съмнение(меко казано). Публичните изказвания се защитават публично. И се обмислят добре преди да се направят.

                        ПП: Сега се светнах, че това цитираното и "Извърташ колега" са насочени към мен. А точно с него имах предвид теб, и ти описах че можеш да се поправиш.
                        Последно редактирано от cecoa1; 14-07-12, 21:10.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          При мерене в движение има много непредвидими фарове и грешката се увеличава. Вече беше споменато че ако искаме да мерим в движение ще трябва да се натрупа една доста голяма статистическа база данни, за да можем да изкараме такава малка разлика. Остава да се мери на място - дали на празен ход или на скорост с вдигнати колела във въздуха - все тая. Но трабва при знаен режим на двигателя. Мръднат ли обороти - пиши експериманта бегАл. Това което мерим е много малка част от общия разход и това налага драстични мерки за точност при меренето.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            .. Остава да се мери на място - дали на празен ход или на скорост с вдигнати колела във въздуха - все тая. Но трабва при знаен режим на двигателя. Мръднат ли обороти - пиши експериманта бегАл. ...
                            1%точност при оборотите не мисля че ще е проблем, особенно, ако не са проблем и 4 въртящи се във въздуха колела, трябва и на търтю да се види колко стабилно ги държи ръчната газ.
                            байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                            Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                            Суперспам - спама на суперите

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              1% при 1500 оборота (ако ще мерим на толкова) са 15 оборота. По-горе и ти прави сметка колко е това като гориво при константна циклова порция. Аз като го смятам са +/-14 милилитра. Сметката не е съвсем коректна още по дефиниция, но поне дава някакъв ориентир.

                              Сега, ще трябва да уточниш при какъв резултат от меренето ще приемеш че съм прав, и при какъв - не.

                              И другото - ако държите да мерим на джипа на Търтьо, ще трябва да кажете как ще мерим оборотите с точност 0.1%, за да сме сигурни че ги държим в рамките на +/- 1%.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                при 1500об/мин може и повече да са, важното е както каза, да се държат точно.

                                всичко под 70мл/ч означава че губиш (защото очакваше да е повече) и не дължа 73л. гориво.

                                всичко над 28мл./ч(ако не може по-точно) означава, че и аз не печеля и съм подценил днешните двигатели.

                                но, ако е под 20мл./ч - то с Ясен трябва да развеселите събора

                                предлагам и първо да се направи замерването на празен ход, ако е възможно с 4 въртящи се колела на 5-та

                                ок?

                                пп
                                точността на щатните датчици за оборотите приема ли се за ок?
                                междувременно ще са интересни разлики в резултатите с бързо(на5-а) и с бавно(на1-а) въртящи се колела

                                не каза при светнати фарове, като фиксираш 1500 и изключиш фаровете оборотите вдигат ли се?
                                Последно редактирано от DBRS; 15-07-12, 03:09.
                                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                                Суперспам - спама на суперите

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X