От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?
Аха, със все постоянните загуби вътре, които като мерим разлика в разхода се елиминират.
Нас постоянните загуби не ни интересуват. Интересува ни колко се вдига разхода в следствие на включените фарове, сравнено с изгасени. Постоянните загуби са еднакви и при включени, и при изгасени фарове. Сещаш?
Например, 60% КПД значи че например за киловат на изхода, на входа влизат 1666.66 вата. Тоест, загубите са 667 вата. Ако от тия 667 вата постоянните загуби са например 200 вата, и ги махнем от сметката (защото те се случват и при 1000 вата товар и при 1140 вата товар, и са еднакви и в двата случая), се получават 447 вата загуби за киловат, което значи КПД 0.69, а не 0.6.
Първоначално публикуван от lodkar
Преглед на мнение
Нас постоянните загуби не ни интересуват. Интересува ни колко се вдига разхода в следствие на включените фарове, сравнено с изгасени. Постоянните загуби са еднакви и при включени, и при изгасени фарове. Сещаш?
Например, 60% КПД значи че например за киловат на изхода, на входа влизат 1666.66 вата. Тоест, загубите са 667 вата. Ако от тия 667 вата постоянните загуби са например 200 вата, и ги махнем от сметката (защото те се случват и при 1000 вата товар и при 1140 вата товар, и са еднакви и в двата случая), се получават 447 вата загуби за киловат, което значи КПД 0.69, а не 0.6.
Коментар