Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    ..Караш с 90км/ч (25m/s) по прав, хоризонтален път. За да поддържаш тази скорост ти трябва определена мощност, която е примерно точно 20kW. Пускаш фаровете и вече за да поддържаш тази скорост при същите условия са ти нужни 20,3kW. Кога двигателя ще има нужда от повече гориво? И с колко точно повече? Отговорите съм ги дал в предишни мои постове по темата...
    Да, тази гледна точка ми е ясна,но на практика нямаш заковани 20кв. , а имаш вариации в мощността. И тези вариации е достатъчно да са +1% и те ти ги те фаровете.

    сега остава да твърдиш, че караш с прецизност в мощността +/- 0,05%

    повечето хора са с +/- 5% по скоро
    байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
    Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
    Суперспам - спама на суперите

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      28мл, за да не се мъчиш с прецизности. никога не твърдял че е нула, или ще трябва да си обясняваме ~0 що значи?
      За да не съм голословен:

      Това беше в началото:
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      А с фарове или без, разхода си е един и същ за повечето коли.
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      Едната лъжа е за разхода гориво. Просто колата има излишък от енергия. Включването на малък товар просто използва част от тоя излишък.
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      а светлините въобще не натоварват допълнително, защото енергията им е сметната да е налична, включил не включил, харчиш я
      дали ще е в топлина или в светлина ти избираш, ама не можеш да я "икономисаш" като си без фарове!
      И едно друго твърдение, че разхода на час зависи от мощността на мотора:
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      още подсказка: колкото по-мощен двигателя - толкоз по не го брига "разход" светлини.
      и продължаваме:
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      Пропускате(не знам що), че като изключиш фаровете не я пестиш таз енергия
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      ама това за различни коли е различно, и в крайна сметка не са 70мл. на час а нещо макс. около 10мл. и то на място.

      А в движение е ~ 0 допълнителния разход
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      не знам що е толкоз сложно се светнете, че производителя се е презапасил (димек се тая дали си с фарове или не, откъм горивцето)
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      Моето твърдение и замервания показват, че тя е осигурена на старта с презапас, което значи, че няма практическа разлика с фарове ли си или не.
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      ...Аз очаквам да е макс. 10мл./час при 140вт светлини и на място. На ход разлика няма да има.
      Мисля и че 20-30мин. за теста ще е достатъчно (мои 5ml - ваши 35ml). Трябва да се избегне и включване на охлаждащата перка.

      Сметките ви колко гориво трябва за 140вт са ок, това което не отчетохте, е че таз енергия над 80% е в празния ход, демек се тая за шофера с фарове или без.
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      на ход над 1500об/мин, пак твърдя, че допълнителния "разход" ще е <5ml./час или ще е ~0
      по-късно:
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      и като добавиш огромния разход от 3,6мл/час става какво?
      Това е съвсем прясно:
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      но, ако е под 20мл./ч - то с Ясен трябва да развеселите събора
      При това в същия пост споменаваш "под 28ml" при меренето.

      И после:
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      Според мен вече има и данни, че ще е под 20мл.
      И после:
      Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
      То разхода за фарове напрактика не съществува, покриват го други, например недонапомпена гума. По-точно казано, имаш го винаги в сметката
      Та, последно, какво ти е твърдението, има ли разход, няма ли, и колко е?
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        1. Изминах 450км. градско с фарове и 450 км градско без.Едни и същи маршрути при приблизително еднакви атм.условия,начин на шофиране и т.н. с цел макс.коректен експеримент.2. 250км. извънградско с фарове и същото(отиване и връщане)-без фарове.Зареждане от еднаа и съща колонка(дизел),бавно и напълно по едно и също време.Както и очаквах,не можах да хвана разликата,дори по скоро с фарове е по-малко,което допълнително говори за абс.грешна постановка.А дали са 100вт. или 300вт. разлика трябва да има.Може би следващия път ще го натоваря с доста по-мощен константен консуматор,но във всички случаи така не става коректна постановка.
        А тези простотии се правят от името на всички ни.
        Даника
        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          Напротив.
          Баш си е коректна постановката.
          Разлика има, но практически не.
          Изобщо QED
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
            1. Изминах 450км. градско с фарове и 450 км градско без.Едни и същи маршрути при приблизително еднакви атм.условия,начин на шофиране и т.н. с цел макс.коректен експеримент.2. 250км. извънградско с фарове и същото(отиване и връщане)-без фарове.Зареждане от еднаа и съща колонка(дизел),бавно и напълно по едно и също време.Както и очаквах,не можах да хвана разликата,дори по скоро с фарове е по-малко,което допълнително говори за абс.грешна постановка.А дали са 100вт. или 300вт. разлика трябва да има.Може би следващия път ще го натоваря с доста по-мощен константен консуматор,но във всички случаи така не става коректна постановка.
            А в двата случая еднакво ли натиска газта, еднакъв брой автомобили ли задмина, еднакъв ли беше вяръте, а атмосферното налягане, а товара, налягането в гумите, еднакво количество въздух ли остана в резервоара след пълнене до горе, с еднаква температура ли беше горивото в него? а това, дето сипваш от колконката? Еднакво количество въздух ли имаше в маркуча на колонката? А колко пъти ти се включи перката за охлаждане? Климатика?

            Като успееш да отговориш на всичките тия въпроси с точност около процент, тогава ще си и в състояние да видиш разликата.

            Аз затова казвам че в движение ще трябва да трупаме база данни дълго и напоително, за да можем да извадим толкова малки количества и да сме сигурни че всичко е коректно.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              А в двата случая еднакво ли натиска газта, еднакъв брой автомобили ли задмина, еднакъв ли беше вяръте, а атмосферното налягане, а товара, налягането в гумите, еднакво количество въздух ли остана в резервоара след пълнене до горе, с еднаква температура ли беше горивото в него? а това, дето сипваш от колконката? Еднакво количество въздух ли имаше в маркуча на колонката? А колко пъти ти се включи перката за охлаждане? Климатика?

              Като успееш да отговориш на всичките тия въпроси с точност около процент, тогава ще си и в състояние да видиш разликата.

              Аз затова казвам че в движение ще трябва да трупаме база данни дълго и напоително, за да можем да извадим толкова малки количества и да сме сигурни че всичко е коректно.
              Не успях да разкажа разбираемо същото.Подходих по всички изброени пунктове с макс.възможна педантичност,което само потвърди убедеността ми,че няма да направя нищо.То и за това за пръв път се обадих.п.п.колко е незнам,но за себе си ще докажа,че харчат.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                Аз съм си засичал разхода на гориво при извънградско с включени фарове през ноща Русе-София-Русе. По зареждане на колонката дизел 36,500л за 720км. Разхода по сметки е 5,07л/100км. След седмица изминах същия маршрут през деня. Навъртяни километри 725 и не можах да сипя 36л. Разход по сметки 4,97л/100км. Което ме навежда на мисълта че на 100км разхода за фарове е около 100мл. Перката на вентилатора се включва единствено при горещо време в големите баири. Климатика ми не работи от известно време, така че и него не съм ползвал.

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                  Не успях да разкажа разбираемо същото.Подходих по всички изброени пунктове с макс.възможна педантичност,което само потвърди убедеността ми,че няма да направя нищо.То и за това за пръв път се обадих.п.п.колко е незнам,но за себе си ще докажа,че харчат.
                  Да де, ти твоето можеш да свършиш с максимална педантичност, ама външните фактори (другите коли, атмосферните условия, кога ще светне светофара) няма как да контролираш. Отделно дето да хванеш такива разлики сипвайки на бензиностанцията, пак е загубена кауза.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                    ...дори по скоро с фарове е по-малко ...
                    Браво колега! Сега може и нова физика да измислиш. По велика тема от тази и с толкова образовани участници с нея не съм виждал.
                    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      След големи упражнения по общуване ще се стигне до проумяване, че 10 + 1 = 11, както и 50 + 1 = 51, 1+1 = 2, или Х + 1 = (Х + 1).
                      Време е да се подесети това, че като имаш разход за движение по пътя какъвто и да е той като добавиш разход на мощност за светене на фарове или друго, всичко се сумира. Ще има и загубили облог.

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                        Да, тази гледна точка ми е ясна,но на практика нямаш заковани 20кв. , а имаш вариации в мощността. И тези вариации е достатъчно да са +1% и те ти ги те фаровете.

                        сега остава да твърдиш, че караш с прецизност в мощността +/- 0,05%

                        повечето хора са с +/- 5% по скоро
                        Ей, ще ме съсипеш... А ако се кара така както аз казвам и ги нЕма фаровете а? Вариации в мощността... Виж сега, когато от двигателя се черпи мощност каквито и да са вариациите, той харчи гориво за да я произвежда. Дали ще бъдат 20kW или 21kW или 19,5kW, тази мощност я произвежда мотора за да задвижва машината а за фаровете трябва или да се отдели от нея или да се произведе допълнително. При движение на автомобила постоянно му действат съпротивителни сили, за преодоляването на които се използва мощността на мотора...
                        Май ще трябва още по-нагледен пример... Караш велосипед с който изкачваш баир с постоянен наклон(измислих го така, за да можеш да си представиш по-добре съпротивленията). Колкото по-бързо изкачваш баира, толкова по-голяма мощност развиваш. Слагаш едно динамо за велосипед да се задвижва от гумата на колелото и да си произвеждаш ток, с който да се захранва велосипедния фар. Е, по-лесно ли ти е да въртиш и динамото?! А има ли значение, колко бързо качваш наклона, та да елиминираш съпротивлението на динамото?! И бавно да караш и бързо, все е малко по-трудно отколкото без динамо. Е, нали варираш с мощността която произвеждаш, що не се върти динамото само а?! Ще се върти само динамото, за сметка на натрупаната енергия, само докато се намали скоростта(респективно разлика в кинетичната енергия), а това не е много. Т.е. като спреш да въртиш педалите.
                        В автомобила, това става, когато двигателя работи с обороти по-високи от тези на празен ход, без натоварване. Демек не натискаме газта, а оборотите са високи. Това е когато ползваме двигателя за подпомагане на спирането. Този режим е принудителен празен ход. В съвременните мотори, тогава гориво не се харчи(при нормални други условия), а ел. енергия се произвежда. В най-съвременните автомобили, са се светнали, и управляват генератора и други консуматори, които е възможно, така че да се включват предимно в такива режими. Отделно правят и водната помпа на мотора на ток, и усилвателя на волана и к'во ли не.
                        По-просто не се сещам как да го обяснявам.

                        Това как с вдигнати четири колела на 5та ще е близо до условията на движение с 90км/ч, предлагам да го премести нЕкой в "бисери и блясъци".
                        Някой ден, ще се смееш сам на себе си...
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                          Браво колега! Сега може и нова физика да измислиш. По велика тема от тази и с толкова образовани участници с нея не съм виждал.
                          За новата физика не се бях сетил.Само се потвърди,че тази методика не дава верен резултат и просто потвърждава теорията-ранъта праи борбъта.
                          А тези простотии се правят от името на всички ни.
                          Даника
                          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            Е хайде де! Събирайте се да го изядете вече тоя сафрид!
                            Според мен условията тряба да са следните:
                            - DBRS печели, ако горивото е с не повече от 10 мл/час - в рамките на статистическата грешка на измерването
                            - sparkybg печели, ако разликата е поне 60 мл/час - пак в рамките на грешката на измерването
                            - при резултат 10-60 мл/час имаме равен резултат - т.е. прави се втори дубъл за друг ден с повече сафрид и бира до излъчване на победител
                            Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              При спускане по наклон с относително равна скорост около 100 км/ч на празен ход на двг на Тойота корола 2,0Д БК показва 0,4-0,5 л/ч. При завой веднага вдига на 0,7 л/ч. Волана е с електроусилвател. Това "замерване" е правено многократно на едно и също място. На същото място, на правата при вкл. климатик вдига на 0,9л/ч.
                              Каква е мощността на ел. двг. който мести гумите?
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                Гадно ще е меренето при описания режим. Обратната нафта ще е голямо количество и трябва да се измисли как да се връща по подходящ начин в съда, от който се черпи горивото. Също откачането и закачането на маркучите може да влияе на точността, та си трябва прецизност. За да се елиминира последната трудност, е добре да се ползват подходящи кранове, за смяна на "резервоарите"(мерителните съдове). Като например кран за смяна на резервоарите от УАЗ. Още един такъв и на обратното гориво(и евентуално още един-два за захранване от щатния резервоар докато се стабилизира режима), хронометър за отчитане на времето и уред за достатъчно точно замерване на оборотите.
                                Самия опит: Палим мотора от щатния резервоар, работи 15-20 минути, за да достигне работната си температура. Настройваме режима който искаме да се поддържа (1500об/мин примерно). Едновременно, чрез крановете свързваме единия съд от който ще мерим и обратното гориво към него, засичайки с хронометъра времето. Търсената разлика е сравнително малка за час, затова е целесъобразно да се мери поне по половин час във всеки режим. Точно след 30 минути, с крановете се свързва отново щатния резервоар на автомобила, и се отчита изразходваното количество гориво за този режи и това време, от измервателния съд. Имайте предвид, че в този режим RD28T ще изразходва количество гориво , например от порядъка на 2-3 литра(трябва да се замери да се знае колко е). Но обратното гориво ще е доста повече, така че не е целесъобразно да се ползва друг съд за обратното гориво.
                                После, докато мотора работи от щатния резервоар, се пускат и фаровете, регулират се оборотите да бъдат колкото трябва и се свързва другия мерителен съд(и обратното гориво към него), засичайки се и времето с хронометъра... 30 минути работа, пак прехвърляме на щатния резервоар и можем да изгасим мотора.
                                Аз залагам на разлика около 100ml/h, което ще е около 50ml за периода на измерване. Според облога, и 60ml/h да е, пак се приема. Половината от 60 e 30ml. На 2-3л литра изразходвано гориво(във всеки режим), трябва да отчетем разлика от 30-50ml...Наглед е трудно за измерване, но с подходящо подбиране на съдовете и след като се знае(като се замери) колко ще е разхода за това време, може да се направи видим резултата, дори без използване на везна(както уместно се предложи в началото на темата). Доста трудно ще се убеди, която и да е страна в спора, та е хубаво да се повторят опитите поне два-три пъти. Което прави като време около 3-4 часа, и като гориво над 10-12-15литра нафта... само за опитите.

                                ПП: Вдигнатите колела и въртенето им на 5та скорост, принципно няма да промени нищо, само разхода като цифра ще е още малко по-висок. И безопасността при провеждане на опита ще е много по-ниска.(Особено на последния опит, когато сафрида ще е свършил, барабар с бирата).
                                А недай си Боже да стане сакатлък, баш при толкова излишен опит... аре, нЕма нужда.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X