Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Ако ще мерите за всеки случай сложете външен вентилатор на 220 волта
    До няма после ама виското, ама перката.....

    Коментар


    • #92
      От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      Първоначално публикуван от raico Преглед на мнение
      Ако ще мерите за всеки случай сложете външен вентилатор на 220 волта
      До няма после ама виското, ама перката.....
      Чакай дизел да прегрее без товар, или на празен ход. Знаеш ли колко пъти ми е трябвало, ама не и не.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #93
        От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Да ама не.
        приемам данните, на кола с комп играе +-50 до 100 оборота.
        Играе - трънки. Ще ти дам да мериш на тераното оборотите, колкото ти е кеф. Това не е бензин, и не е малолитражка.

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        ПП На патрула оборотомера е през индукционен датчик на вала, може да ги гледаме оборотите с осцилоскоп примерно.
        Може, ама от сигнала след обработката. Щото индуктивния е нам си кви волта и се мени с оборотите.

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        Но нас така или иначе ни интересува какво става в живия живот, а там постоянни обороти нема
        В живия живот светещи фарове на място са факт само по светофарите и задръстванията. Разхода е предимно в движение, а в движение ви казах защо не можем да измерим нищо за час-два. Можем единствено на място. Спора е че разхода за фаровете е "включен в празния ход", и ползваш или не - разхода си е все толкова, или разликата е под 20 милилитра. Ако при товар оборотите паднат, нищо не мерим, защото разхода на двигателя спада заради понижените обороти, и това замаскирва разхода от фаровете. А всъщност и тогава може да се сметне, ама пак ще кажете че ви баламосвам с формули и софтуери.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #94
          От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ..защото разхода на двигателя спада заради понижените обороти, и това замаскирва разхода от фаровете. А всъщност и тогава може да се сметне, ама пак ще кажете че ви баламосвам с формули и софтуери.
          даваш газ до 1500 об. и ще имаш повече гориво за единица време. ?

          търтю ви даде още факти че разхода ще е малък, или има LED лебедка

          Миро включваме те и тебе

          Щом има съмнения за оборотите, първо тестваме държи ли оборотите и как, закрепяме на 1500 или малко над, там където ги държи най-стабилно и мерим.

          има мерителни цилиндри с канелка ако 1 литров такъв се намери ще е супер.


          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Да ама не.
          Ако разходът на фаровете е в процента на статистическата грешка - +-15об/мин-1 (приемам данните, на кола с комп играе +-50 до 100 оборота) реално е ясно - няма практическо значение дали си на фарове или не.
          100об. за 15 мин. са 25х15 х обема на порцията пълнения с горивна смес, което за мен е приемлива точност.
          Последно редактирано от DBRS; 06-07-12, 21:50.
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • #95
            От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Търтьо не е казал нищо ново. Паднат ли оборотите от товара, при константна циклова порция, точно толкова пада и разхода на час от двигателя. И това ще замаскира разхода на фаровете, частично или изцяло.

            И точно затова казвам че влияят ли се оборотите от товара, нищо не мерим. В крайна сметка нали искаме да премерим разход при еднакви други условия - разбирай в реалния живот - за един и същи вървеж на автомобила със и без фарове.

            Мерителния съд трябва да е с 2 "канелки", защото има и обратно гориво. А не можем просто да "топнем" обратната нафта през гърловината отгоре, защото тогава няма да знаем колко въздух има в маркуча и. За точни измервания въздух в системата не трябва да има. Заради това - и двата щуцера на дъното на съда, и преди измерване 2-3 минути пставяме двигателя да работи в режима, в който ще мерим. През системата ще мине достатъчно нафта, за да изхвърли въздуха.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #96
              От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение

              100об. за 15 мин. са 25х15 х обема на порцията пълнения с горивна смес, което за мен е приемлива точност.
              100 оборота на фона на 1500 са 6.67%, и за 15 минути, и за 15 часа. И такава грешка категорично е неприемлива, защото ако харча е средно литър на час, това са 66.7 милилитра.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #97
                От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                100 оборота на фона на 1500 са 6.67%, и за 15 минути, и за 15 часа. И такава грешка категорично е неприемлива, защото ако харча е средно литър на час, това са 66.7 милилитра.
                ок, приема се.

                колко да гоним за стабилни обороти +/- 20об. от 1500 или по-малко ? според мен с ръчна газ и щом и аку няма, няма да е грижа константни обороти.

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                . Паднат ли оборотите от товара, при константна циклова порция, точно толкова пада и разхода на час от двигателя. И това ще замаскира разхода на фаровете, частично или изцяло.
                ...
                Е ако паднат, нали допълнителната газ за възстановяването, ще е точно разхода в повече за товара.
                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                Суперспам - спама на суперите

                Коментар


                • #98
                  От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ...С две думи - не каза нищо, дето вече да не е казано по темата. ...
                  Tъй де тъй, партийният секретар, на времето, и той така обобщаваше в края на събранието, зер да си тръгне народа с правилните идеи в главата

                  Коментар


                  • #99
                    От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                    ок, приема се.
                    колко да гоним за стабилни обороти +/- 20об. от 1500 или по-малко ? според мен с ръчна газ и щом и аку няма, няма да е грижа константни обороти. [/quote] Колкото по-малко, толкова по-добре. Без прецизно измерване на оборотите обаче не може да се мине, защото по оборотомера не става. +/-15 е що-годе добре (това са +/- 10 милилитра в разхода).


                    Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                    Е ако паднат, нали допълнителната газ за възстановяването, ще е точно разхода в повече за товара.
                    Именно. Разликата с двигател с аку е че той си го прави сам, а на нас ни остава да мерим само горивото, вместо да мерим и обороти и да коригираме постоянно с ръчната газ.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      Първоначално публикуван от GN2355 Преглед на мнение
                      Tъй де тъй, партийният секретар, на времето, и той така обобщаваше в края на събранието, зер да си тръгне народа с правилните идеи в главата
                      Ми то при проста математика правилните идеи имат навика да се свеждат до една единствена. Иначе сметката просто не излиза, независимо от революционните идеи в главите на присъстващите.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        ..
                        Именно. Разликата с двигател с аку е че той си го прави сам, а на нас ни остава да мерим само горивото, вместо да мерим и обороти и да коригираме постоянно с ръчната газ.
                        Еми, значи за начало, май ще е най лесно да се види има ли и с колко промяна на оборотите със/без фарове при 1500

                        за да премахнем ефекта на пусковия ток на студените фарове:

                        1. с пуснати фарове закрепваме на 1500об.
                        2. гасим фаровете и хващаме колкото се може по-прецизно промяната на оборотите.

                        после умуваме дали да продължим нататък

                        пп
                        още един аргумент в моя полза се сетих:
                        повечетo бензинки могат да са с празен ход дори и 300об/мин, само че масово са на ~800, а старите кочинки бяха на 850-950
                        Последно редактирано от DBRS; 07-07-12, 07:39.
                        байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                        Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                        Суперспам - спама на суперите

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          За промяната на оборотите забравете. Със и без фарове трябва да се мери при еднакви обороти, или поне с поносима точност, иначе нищо не правим.

                          А докато си чешете клавиатурите, аз взех че премерих през буксата за диагностика току-що. И излязоха "интересни" (за някои, не за мен) резултати. Прикачвам и данните от LOG файловете, а довечера ще кача и 2 филмчета от екрана на компютъра.

                          Накратко:
                          - Компютъра си държи оборотите супер прецизно на 725. Колебаят се (от филмчето ще се види) между 723 и 726 от време на време за кратки интервали, но усреднено са 724.990 без фарове и 725.009 със фарове. Толкоз по отношение на това колко стабилно компютъра държи обороти. Много по-стабилно, отколкото бихме могли да ги регулираме с ръчна газ, и много под 1 процент грешка.
                          - Напрежение на празен ход без фарове 13.585 волта, със фарове - 13.384 волта от тук има леко замаскирване на разхода, но пренебрежимо малко
                          - Циклова порция 8.80265 кубични милиметра без фарове и 9.21586 кубични милиметра със фарове.
                          - Разход на час сметнат от оборотите и цикловата порция 0.76582 литра на час без фарове и 0.80179 литра на час със фарове
                          - Часови разход на фаровете - 0.80179-0.76582 = 0.03597 литра на час, или 36 милилитра на час (тук може и да има доволни, ама за кратко)
                          - Мощността на включените консуматори е 2*35W(ксенони) + 2*0.32W(диодни габарити във фаровете) + 2*4W(диодни DRL) + 2*2W(диодни задни габарити) + 2W(диодна светлина при намалена видимост остзад), или общо 84.64W. Ако приравним тоя разход към 140W, той ще е 36*140/84.64 = 59.54 милилитра на час. Кратка беше майко радостта на Зайко. И това при положение няма как да оценя дали не теглят малко точец от акумулатора, заради спадането на напрежението, но по-скоро не. Пък и не съм мерил с точност мощността на габаритите, а давам това, което пише в рекламата им, а тя е китайска.

                          Та, съветвам колегата DBRS, освен да упълномощи някой от негово има да присъства на замерването, да му остави и достатъчно пари, за да мръднем до близката бензиностанция, та да ми напълни резервоара за негова сметка, защото вече съм 100% сигурен че точно това ще трябва да свърши, според уговорките.

                          Ето и суровите данни, да си ги разглеждате:
                          farove.rar

                          Инжой!

                          Същото съм готов да направя за всеки NISSAN с 14 пинова букса за диагностика, независимо от горивото, двигателя и собственика. При по-новите екземпляри с EOBD букса (16 пинова) нямам четец, но може да се извади същото с почти всеки четец за такава букса, поддръжащ NISSAN.

                          ПП: И да не забравяме че цикловата порция, е зададената от компютъра. Реалната може да се различава от нея с даден процент (0.7-0.8 литра на час е малко оптимистичен разход за тоя двигател), но само с едно измерване на истинския харч моментално ще може да се калибрира спрямо него. Изключено е обаче да е 3 пъти по-малка от зададената, за да удовлетвори твърдението за 20 милилитра на час или по-малко.

                          ППП: Мерено е при загрял двигател след 30 километра пътуване, оставен за около половин час изгасен, след което е запален за 20 минути преди измерванията. Измерванията са за период от 5 минути без, 5 минути със, и в третия log файл има данни от около минута, през която фаровете са пускани и спирани през 5 секунди. Разлики в околната температура по време на измерването не е имало. Разлики в температурата на двигателя - също. Ако при меренето се реши, данни за температурата на двигателя и горивото също могат да се логнат във файловете.
                          Последно редактирано от sparkybg; 07-07-12, 15:44.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                            още един аргумент в моя полза се сетих:
                            повечетo бензинки могат да са с празен ход дори и 300об/мин, само че масово са на ~800, а старите кочинки бяха на 850-950
                            И тоя аргумент е като предишните, тоест не минава за аргумент. За да мерим разход от фаровете, понеже е малък спрямо общия, трябва да мерим при максимално еднакви други условия. Еднаквите обороти влизат точно в тая категория. Еднаквата температура на двигателя, горивото, еднаквата околна температура, и еднаквото напрежение в инсталацията - също.

                            И забрави старите кочини - не са критерий, казах ти и по какви причини. Нито държат напрежение, нито обороти при товар.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              Модерните бензини променят количеството въздух за стабилизиране на празния ход, а не горивото.
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                За стабилизиране на празния ход - да, но за стабилизиране на оборотите при товар - малко се съмнявам. Ама това пак не променя харча от фаровете. Променя само сложността на измерването му. А и извън празния ход не играе, а повечето разход е там.

                                Друго - повече въздух при константно гориво значи по-бедна смес. По-бедна смес значи повече загряване. Повече загряване значи по-ниско КПД. По-ниско КПД значи по-висок разход за свършване на едно и също нещо. В случая - като увеличи въздуха, ще прегрее по-бързо, ще включи вентилатора, и разхода пак отиде та се не видя. Разхода от вентилатора за парното при мен е съизмерим с разхода от фаровете. Смятай какво е за виещия преден вентилатор, който между другото за вмянеям поток въздух често харчи 10 ампера и отгоре, колкото харчат и обикновени фарове.

                                ПП: Пък и те променят въздуха директно, а после ламбда контрола връща горивото в нужните граници. Та реално се случва все същото. Дъртите дизели освен да коригират директно горивото, няма какво друго да направят. Те по принцип работят предимно в режим на излишък от въздух.
                                И впрочем дъртата ми фероза прави същото - клапан за повишен празен ход пуска още въздух, а компютъра четейки сондата пуска още гориво.

                                ППП: Ако се намери бензинка и кабел, можем да премерим и нея през буксата за количествата въздух и гориво които, които минават през двугателя. Аз освен за 14 питов NISSAN, друго нямам.
                                Последно редактирано от sparkybg; 07-07-12, 17:06.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X