Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Че мерим или тцъ?


    Яде ми се сафрид бе
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      Ако се прежалиш за жегата. Аз у 21:00 съм вкъщи и му'ам, а после да се поместя от дивана или компютъра - забрави.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
        и с неработещ регулатор не проблем да тръгнеш без газ
        Разбира се че не е проблем, ако са ти регулирани оборотите на празен ход на 2000 за минута, можеш и да превъртиш гуми при тръгване от място. Ама ако са ти настроени на минималните устойчиви (както сам казваш около 300-400об/мин), ще тръгнеш без газ, точно нЕкой друг път. На 700-800об/мин, се тръгва, ако внимаваш достатъчно, ама оборотите си падат.
        В природата всичко е баланс и нищо не се губи. В нашия случай му викат мощностен баланс. Произвежданата мощност и консумираната винаги се изравняват.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          Добре де Спарки вечер спи, други?

          Щото има няколко неща.
          Ясно е, че с фарове гори повече. Спор няма. По същата причина като се измие пък харчи по-малко.

          Обаче интересното е колко повече.
          Щото да не се окаже, че практически разликата е 20 лв на година?
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Ми нали затова ще мерим. Аз каквото можах да измеря по електронен път - измерих, със съответната точнот и несигурност. Къде е истината ще покаже мерителния цилиндър, или квото там.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Мисля че е доста глупаво да си мислите че при потегляне на автомобил без подаване на газ, разхода се запазва. Ако не се увеличи цикловото количество гориво, автомобила ще угасне веднага. Празния ход е направен на малко по-високи обороти с цел ако се появи внезапен товар на двигателя, да не угасне. Само едно натискане на спирачката и задействане на серво усилвателя му падат драстично оборотите, ако няма регулатор. А представете си някоя лада с карбуратор, настроена на абсолютно минимална устойчива честота на въртене, спира на светофар и угасва от товара на сервото. Колите с хидравлика имат същия проблем, при започване на маневра с волана. Точно за това си има регулатор, който регулира оборотите.
              При потегляне без газ, също има товар и регулатора се стреми да върне оборотите. Но сметката е доста по-голямо циклово количество гориво.
              Както сте споменали само на стара кола без регуатор и то на празен ход няма да има допълнителен разход и при принудителен празен ход. Във всички други случаи има разход и той е над 50мл/ч

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                Да споделя и аз моите наблюдения.Много хора в тази криза,си купиха малолитражки....за всекидневна употреба,в това число и аз,повече километри изминати,за да си вършат работата с минимум разходи за гориво..на стария ми 2 литров дизел,каран на къси светлини в софийските задръствания,особена разлика в разхода няма....все си е около 7л.....но не така стоят нещата с бензиновата кола...1,3л,86к.с....каквото и да включа,парно,светлини....за климатика няма да споменавам...веднага показанията на дисплея хвръкват нагоре,според това какво съм включил.....за къси светлини....100 оборота надолу на място,докато стъпковото моторче не компенсира за 1-2сек...и така 10х.км.,ако се кара целогодишно на фарове.Колко ще е повече разхода,не мога да преценя,но и 20лв. да е........1 000 000 автомобили по 20лв.....си е сериозна цифра.....ей така дошли от нищото...и не на последно място,милиони изгорени литри повече,което води до повече замърсяване на въздуха.....хм..та си мисля,дали намаленото потребление на горива,не трябва да се компенсира по някакъв начин...

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                  Мисля че е доста глупаво да.... Празния ход е направен на малко по-високи обороти с цел ако се появи внезапен товар на двигателя, да не угасне. Само едно натискане на спирачката и задействане на серво усилвателя му падат драстично оборотите, ако няма регулатор. А представете си някоя лада с карбуратор, настроена на абсолютно минимална устойчива честота на въртене, спира на светофар и угасва от товара на сервото. Колите с хидравлика имат същия проблем,....
                  Извън темата, но всъщност не точно - темата попада в следващия ми въпрос.
                  Колеги, като не знаете, защо пишете така убедено?
                  Чудя се оборотите на ПХ спрямо тези на кой режим са направени по-високи, как сервоусилвателят на спирачката натоварва двигателя точно като не е свързан с него и дали помпата на хидравликата не поддържа принципно еднакво налягане винаги, съответно да товари двигателят еднакво.

                  И точно по темата - вместо да се мери, бих пресметнал колко е разходът за ток по мощността на консуматорите, специфичният разход на двигателя и някакво КПД на ел оборудването по предварителна оценка в момента 70%.
                  Плюс нещо, което не съм видял някой да пише - ел оборудването на повечето коли не е предвидено да се товари непрекъснато. Някои от останалите нямат проблеми, а други нарочно са предвидени да работят с повече консуматори като точно дневните светлини, или пък отопления и други специфични за някои места по земята. За Бг може да кажем, че 2/3 от колите имат проблеми със системата за управление на двигателя която включва съществени електрически компоненти и това води до други сметки при изчисляване на разхода на гориво при фарове.
                  Малко спетки и от мен.
                  Бензинова малолитражка, електрическо управление на двигателя, без дневни светлини и светнати фарове вместо къси, нормален разход на час ПХ 2 литра бензин:
                  1. Мощност за фаровете - още 150 Вт/0,15 кВт, при специфичен разход 350 г/кВт за час излиза нещо като 60 г/ч или 0,08 л/ч. Може да закръглим на 0,1 л/ч. или 20 - 25 стотинки на час ПХ.
                  2. Проблеми с УД (управлението на двигателя) - разходът на час става от 2 л на нещо между 2 л и 3 л. Да кажем 2,5 л. Преразход 0,5 л/ч.
                  Така изкарвам, че една средностатистическа кола в Бг харчи между 0,1 и 0,5 литра на час гориво в повече при ПХ в градски условия при нормално 2 л/ч. Ако ПХ е половината време, и колата се кара на ден по 2 часа - ами излиза си съвсем съществената сума от половин - едно левче само от работата при ПХ докато за тези два часа се изминат едни 40 км и се платят 10 лв за гориво. Съществена е в смисъл на безмислено изхвърлени вредни газове, плюс и паричната си стойност.
                  Последно редактирано от lodkar; 10-07-12, 18:10.

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    ОК, нека да са други сметките, ама за да твърдиш това, трябва да кажеш какви са конкретно.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      Серво усилвателя на спирачките не натоварва двигателя, а нарушава качеството на сместа (при автомобилите с карборатор).

                      Коментар


                      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        ОК, нека да са други сметките, ама за да твърдиш това, трябва да кажеш какви са конкретно.
                        Не обичам а и не мога да пиша много, затова съм кратък. Добавих към мнението пример за смятане на разход на гориво про ПХ. Щом казваш, да продължа с останалите режими на работа на двигателя.
                        Изключвам само няколкото модели коли с управляем генетатор, които зареждат акумулатора предимно при принудителен празен ход - при спиране на скорост или в някои други подобни моменти.
                        По-горе казах, че бензиновата малолитражка е през половината време в режим ПХ. Останалото е същите сметки, но вече няма проблеми с лоша работа на двигателя заради лошо захранване на управлението на двигателя. Остават 150 Вт/0,15 кВт, при специфичен разход 350 г.ч/кВт = 60 г/ч или 0,08 л/ч. Може да закръглим на 0,1 л/ч. или 20 - 25 стотинки на час каране на скорост. Приближенията в сметките не са важни - интересува ни порядъкът. Да се разбере дали говорим за левчета или стотинки. Не споменавам габаритните светлини (още 10 - 20 Вт), разход за комутиране (релета). Няма смисъл такава точност.
                        Ако решим може да се хванем да издирим КПД, часови разход на конкретни коли, стабилност на управлението на двигателя и т.н. но резултатът ще е подобен - някакви стотинки на час, между 20 и 50, в тежките случаи до лев - при каране в града.
                        Някой ще даде ли данни от показанията за разхода на колата от електрониката? Малко трикове трябват разходът на празен ход се засича като се кара по инерция с постоянна скорост и пуснат моментен разход. Най-лесно е при 100 км/ч, няма никакви сметки, направо се пише тук да видим
                        Последно редактирано от lodkar; 10-07-12, 18:30.

                        Коментар


                        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                          На зле отиват нещата. К'во смЕтаме, май нищо. На Sparky сметките са си ОК, в различните им варианти, както и разсъжденията(без да звучи като похвала, ама той е наясно).
                          След това за другите нямам думи! Разход на малолитражка, за празен ход 2л/ч. Стига бе, това сериозно ли е?! После харчела 10лв за изминаване на 40км за два часа... Ама тя при тоя разход на празен ход, който е цитиран, и без нищо да измине, пак ще похарчи същото за два часа...

                          ПП: Тия методи на смятане са за трактори, за автомобили не стават. КПД се изменя в пъти в зависимост от режимите. А режима на един двигател се определя от обороти и натоварване. Има там едни товарни характеристики, които показват как се изменя специфичният и часовият разход на гориво в зависимост от натоварването и развиваната мощност. После, има и частични скоростни характеристики, от които може да се види как се изменят тези параметри в зависимост и от оборотите(т.е. още по-нагледно). И даже като ги имаме всички тези характеристики, може да сметнем колко ще похарчи трактора за декар дълбока оран или там нещо си, но не можем да сметнем нищо конкретно за автомобил в реални пътни условия. А да смЕтаме нещо с точност от Земята до Луната, просто нЕма никакъв смисъл. А и като се светнем, че на общия разход много по-голямо влияние му оказват и много други фактори и хептен се обезсмислят сметките.

                          ПП2: Вакуумният усилвател на спирачките не оказва влияние нито на качеството на горивната смес, нито на оборотите(освен за съвсем кратко и незначително при сработването му). Това когато е технически изправен.
                          Хидроусилвателя на волана не натоварва постоянно двигателя, а само когато се завива.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                            Един евреин тук навремето ми каза нещо- не се стреми да си намаляваш разходите, идеята е да си увеличиш приходите!
                            С 2 крушки по няколко вата...
                            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                            Коментар


                            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                              Един евреин тук навремето ми каза нещо- не се стреми да си намаляваш разходите, идеята е да си увеличиш приходите!
                              С 2 крушки по няколко вата...
                              Разхода е мижав. Спора е принципен.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                Разбира се че не е проблем, ако са ти регулирани оборотите на празен ход на 2000 за минута, можеш и да превъртиш гуми при тръгване от място. Ама ако са ти настроени на минималните устойчиви (както сам казваш около 300-400об/мин), ще тръгнеш без газ, точно нЕкой друг път. На 700-800об/мин, се тръгва, ако внимаваш достатъчно, ама оборотите си падат.
                                В природата всичко е баланс и нищо не се губи. В нашия случай му викат мощностен баланс. Произвежданата мощност и консумираната винаги се изравняват.
                                Тц на 400об - тествано.

                                а на 700/800 въобще не е усилие (постоянно в задръствания го правя със всякакви коли) И няма "Ама падат/непадат... камъните " това е достатъчен факт, че имаш нужната енергия.Щот ко нямаш - няма мърдане!

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                ...

                                Не, включвам ги, и оборотите са надолу. От 1500 на около 1470-1480. Това с дъска, подпираща педала на газта, без да пипам нищо друго..
                                включването ясно (имаш стартов ток)
                                Интересното е при изключване дали има трепване на оборотите.


                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Разхода е мижав. Спора е принципен.
                                и практически полезен
                                байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                                Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                                Суперспам - спама на суперите

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X