Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

    Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
    Има ли случаи, в които произведеният ток е повече от консумирания и какво става с излишъка?
    Как какво става, бе Венци ?
    Чрез осмотичен ядрен синтез на наноравнище, тока се превръща в гориво е резервоара.

    А сега- без майтап- отива да ти напомпа акумулатора, за да може "сабахлян" да даде много ампери на стартера.
    Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

    Коментар


    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

      Убуу де, ако и кумулятора ми се напомпал веке?
      Мисълтът ми е, че при реалната експлоатация на автомобила има различни режими на работата на електроинсталацията, а в немалко от тях, генераторът би могъл да навакса евентуална предишна "свръхконсумация", ако за такава приемем непрекъснато включените фарове. Свързващото звено, играещо ролята на компенсатор е акумулаторът, разбира се. Абе.... бати темата.
      Ае, наздраве!
      Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

      Коментар


      • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

        Т'ва за генератора.... Има вече у серийни колици интелигентно управлаеми генератори - гледат да бачкат когато не се черпи мощност от ДВГ(ППХ), та да се пЕсти.
        Отделно разните хибриди са хептен на тоя принцип, та в нек'во бъдеще нещата ще се комбинират и оптимизират по всякакви възможни начини с цел икономия.
        ПП: Още от сега серийно има системи следящи дори релефа на пътя няколко километра напред с цел да управляват задвижването на превозното средство по най-оптималния начин.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

          И тук се съгласих. А, небачкащият генератор оказва ли някакво допълнително съпротивление на двигателя, което да го накара (двигателя) да преразходва гориво?
          Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

          Коментар


          • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            .. И как така доказа разход на фаровете с мерене на разход за климатика?
            Мерени са разлики,
            като знаеш разхода/разликата за над 10/15/20 пъти по-голям товар, то колко е харча за малкия?

            пп
            компа е с чувствителност 100/200мл. и определено е направен да показва повече(поне >15%) от реалното ( дава че имаш 0км. до зареждане,а минавам още 150км. )

            с фарове дълги + къси + мъглешки не можах да го мръдна въобще (не отчита разлика), но на климатика я хваща, ко ти се копа виж на климатика киловатите.

            Жалко само дето не се сбрахме
            байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
            Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
            Суперспам - спама на суперите

            Коментар


            • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

              Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
              Има ли случаи, в които произведеният ток е повече от консумирания и какво става с излишъка?
              Най-вероятно ще дублирам нечие мнение и като пропусна майтапчийския нюанс на въпроса - При "нормалните" масови коли има случаи когато произведения ток често е по-малко от консумирания но няма вариант произведения ток да е повече от консумирания, като приемем и акумулатора за консуматор, а реле-регулатора за изправен. За това се грижи "реле-регулатора". Роторът на генератора се върти постоянно (и съответно консумира част от горивото постоянно) но се генерира ток само ако напрежението в системата спадне под 14 V. Когато фаровете са включени, превключването на реле-регулатора за осигуряването на 14 -те волта става по-високочестотно. А генераторът продължава да се върти с обороти, зададени от оборотите на вала на двигателя и да разходва почти същото (и съвсем малко повече) количество гориво, както и при изключени фарове.
              Ако се регулираха оборотите на генератора според консумацията на ел системата - щеше да се отчете реална консумация на гориво при включени фарове. Вероятно има такива системи и в автомобилите но .... сигурно са доста скъпи и .... .
              Всъщност има един страничен ефект, по който може да се разбере, че при включени фарове двигателят се товари допълнително и съответно се увеличава разхода на гориво. Ама трябват специфични условия. При отпуснат ремък на генератора във влажно време при запалване на двигателя - ремъкът започва да "свири" - приплъзва. Като поизсъхне - позатихва (приплъзването намалява). Ако в този момент се включат фаровете - изсвирва закратко пак. Реле-регулаторът увеличава интервалите на генерерането на ток, чрез учестено генериране на магнитно поле в ротора - съответно въртенето на ротора се затруднява (нещата са по-сложи ама за по-кратко така). И неизсъхналия окончателно ремък приплъзва и изсвирва пак. Това не се случва често - изисква се постигането на няколко "гранични условия".
              ОФБ ДБ X22SE
              Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

              Коментар


              • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                За около 3 часа, с почивки, прочетох тази тема.
                Мога да кажа само, че Спарки и Цецо са мнооого търпеливи...
                А иначе акумулирането на кинетичната енергия засега го има в хибридните автомобили, Формула 1, и тролейбусите, за ЖП и други транспорти - не знам.
                Мисълта ми е, че не е измислено вчера, и все по-често ще се ползва с развитието на технологиите.
                А че фаровете, и всеки друг консуматор увеличава разхода на гориво е повече от ясно.А така ми се искаше да разберем и приблизително с колко....
                То и самата дума "консуматор" си е многозначителна...
                Наздраве!
                Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                0887/осемпет 66 4осем

                Коментар


                • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                  Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                  И тук се съгласих. А, небачкащият генератор оказва ли някакво допълнително съпротивление на двигателя, което да го накара (двигателя) да преразходва гориво?
                  Оказва съпротивление поне от търкалянето в лагерите. Също така частите му имат някаква инертност. НО - не е проблем и да се изключва механично, както и да се управляват оборотите му с вариаторна предавка, ако е целесъобразно но явно не е. Има варианти генератора да е и стартер-електромотор и да е вграден в маховика. Тогава загубите са още по-пренебрежими, даже масата му(инертността му) замества част от масата на маховика.

                  ПП: Поклон, Маркони, доста дълга стана наистина темата, а е за нещо което е логично и закономерно.[emoji6]
                  Между другото и влаковете връщат енергия, даже от доста години(в България от по-скоро и не всички).
                  Последно редактирано от cecoa1; 23-04-15, 22:03.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                    Значи, двигателят непрекъснато върти една ремъчна шайба (тази на генератора). Тази шайба се съпротивлява, освен с триенето (то е константа) и с електромагнитните сили в генератора. Тях може и да ги има, може и да ги няма, понеже за разлика от пазарната икономика, затворената електрическа верига не може да произведе повече, отколкото консумира. Включените фарове са един допълнителен потребител, който ще кара въпросните електромагнитни сили да ги има по- дълго време и да се посъпротивляват повечко. Благодаря за разясненията, лягам си спокоен. Утре ще мисля за ползуването на спирачките. Не електродинамичните, а обикновените.
                    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                    Коментар


                    • От: Харчат ли допълнително гориво фаровете и колко?

                      От мои наблюдения - ПСА мотор 1.8/16 на празен ход без фарове 2.4 мс време за отваряне на дюзите. С фарове -2.6 мс. Стойностите са усреднени по графика.

                      За ПСА 2.0 ХДИ - 0.8-0.9 л/ч по БК. С фарове държи стабилно 0.9 л/ч.


                      По мое лично мнение една идея по-икономично шофиране дава по-голяма икономия от загасени фарове.

                      За новите коли това мерене на ПХ не е много меродавно, защото компа на мотора ползва специфични горивни карти за тих ПХ на дизеловия мотор и стабилни обороти при мин. емисии за бензиновия. Т.е. в случая на ПХ икономичното управление на двигателя не е на първо място.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X