Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
    ...Конкретен модел, марка?
    Пак си мисля, че това може би се прави при скъпите марки или пък жълтите........
    Миналата седмица ме беше обладал нек'ав ентусиазъм и си монтирах 2 волтметърчета в буса. За стартовия акумулатор и за кемперската банка.

    Веднага след палене напрежението бавно се качва до 14.3 волта. Подчертавам бавно.
    Да ама се наложи да пътувам до Варна. Както си пътувам забелязвам, че на стартовия напрежението 13.8.
    Спирам на бензиностанция, ново палене и пак 14.3волта. Пускам да зарежда и задната банка, тока отива над 25А напрежението не мърда 14.3.
    След няколко минути( не го засичах, мислех, че някоя маса се е..а.), оп 13.8

    За малко да почна ремонт на ел инсталация.

    Спринтер 413. Релерегулатор Бош купено в България преди месец-два.
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      Акумулатора е един тъп консуматив... Тъп - от гледна точка на това, че знаейки химията му (или по-точно публикуваните добри методики за зареждане при дадени условия) може да му предложиш що-годе проста таблица с най-добрите варианти за заряд при всеки един случай.. Което действие пък в съвременния свят лесно се командва от един прост компютър, пък бил той и едночипов...
      Това - в идеалния вариант, освен ако решиш да действаш по друга методика - стандартно напрежение 14-14.4В зимата.. Което решение също зарежда уверено акумулатора...
      Ама не било съвсем правилно и не предлага идеалните условия за оправяне 'химията' в дълбочина - ами кой му пука? Ако идеалното зареждане спомогне за увеличаване на живота на акумулатора от 6.5 на 7г (при условие, че едно забравено радио или блокирало копче на жабката ще го намали с 1-2г) дали на някой би му пукало?

      За вкъщи съм си взел един Бош С5 - излезе под 100лв - помни си последния режим, разпознава си акумулатора, има поддържащ режим...
      Какво повече му трябва на един 'любител'... Да, може да му потрябва стабилизирано напрежение 14В да замести акумулатора докато го сменяш - там имаше малко по-скъп модел... За който му трябва...
      Ама да тръгнеш да правиш суперкомпютър за достигане идеалния заряд на неизвестен акумулатор - там нещата ми се струват прекалени
      Става въпрос разбира се за 'наземно' приложение - където при първия признак можеш да скокнеш до близкия магазин за нов...
      При други приложения (вкл.промишлени) е нормално да тръшнеш повече пари защото или не можеш да смениш веднага акумулатора, или пък смяната на много умрели акумулатори би ти излязла златна...

      Затова и принципа ми на контрол е следния - периодичен контрол по напрежение (при някакви признаци за нестабилност на напрежение) - ако е между 13.8 и 14.4 - не се втилявам. Контрол по ток (само при смяна на акумулатор или възникнал проблем) ако тока на покой е над 50мА - търся причината...
      През останалото време оставям акумулатора да си работи спокойно. И акумулаторите ми издържат до над 6-7г... Като някои от тях поради грешки от моя страна междувременно са спадали до 2В, и съм ги зареждал без някакви супер системи... И никога не съм следил плътността на електролита (те последните ми акумулатора и нямаха как дори при желание). Само контрол по ниво на електролита (да не се е разсъхнал), и по напрежение/ток...
      А като не успее да запали след зареждане - ами време му е - акумулатора си е отслужил своето...
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        ...Разбира се, в този софтуер има вложен математически модел на алтернатора и батерията, основани на това което инженерията в завода знае. Общо взето новите (2000г+) корейци и японци примерно си карат с оригиналния акумулатор 10г, ако не ги тормозиш специално. Даже и европейците понякога успяват. С акумулатор обслужваем от монбат-калпазанската серия, с аларма от застрахователя и радио от джамбазите, гаражен ксенон, клеясали контакти и други подобни благини, нещата не винаги са същите.А, да - софтуерите са различно умни и различно толерантни към офроудърщиня ( (c) дядо владо).
        Ами... не. Тойотата на жена ми - Корола произведена през 2007 година в Япония с оригиналния акумулатор изкара точно 3 години и 3-4 месеца. След това бе заменен с турски и сега пак ще го сменям-клемата се отрупва с гадни окиси, а акумулатора е необслужваем.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          клемата се отрупва с гадни окиси, а акумулатора е необслужваем.
          Мийте двигателя веднъж годишно, заедно с акумулатора. И не си взимай турски - евентуално може и да попуска по малко покрай клемите, от което да са окисите. С Bosch и Varta никога не съм имал такива грижи.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            Пък ако сложиш малко смазка на клемите - грижите с окисите съвсем изчезват
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
              Ами... не. Тойотата на жена ми - Корола произведена през 2007 година в Япония с оригиналния акумулатор изкара точно 3 години и 3-4 месеца. След това бе заменен с турски и сега пак ще го сменям-клемата се отрупва с гадни окиси, а акумулатора е необслужваем.
              Ами има проблем. Ама трябва да се мери.

              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
              Пък ако сложиш малко смазка на клемите - грижите с окисите съвсем изчезват
              Досега не съм видял такъв случай. Грес - няма лошо, но никак не спират киселината.

              Коментар


              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Аз пък грес никога не съм слагал. Нямам окиси нито на тераното, нито на ферозата, нито на малолитражката. Ама няма и турски акумулатори и под капака е аптека.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  Няма нищо лошо в турските акумулатори. Има известни (несигурни) сведения и че се изработват по-качествено от българските.

                  Коментар


                  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Няма нищо лошо в турските акумулатори.
                    Няма, освен въпросните окиси и прочие подробности. То аз и от българските отдавна се отказах.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Какво толкова му се чудите? Нямата ли UPS-и. Сваляте акумулатора, закачате за UPS-a на пролетта си го сваляте и пак на мотора И стабилизатор на напрежение, и следене на заряд, и ако спре тока със сигурност пак ще тръгне при идването му...

                      Относно турските. Има турски и турски (както има и китайски и китайски). Има едни на Mutlu които са много добри. Поне аз не познавам, човек които да си е взел от тях и да не е доволен. Фирмата е една от най-старите занимаваща се с производство на акумулатори в Турция...

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        ...Досега не съм видял такъв случай. Грес - няма лошо, но никак не спират киселината.
                        Спират натрупването на окисите - пробвай...
                        Пробвай дори с WD-40 (въпреки, че има и други по-специални спрейове)...
                        Наскоро не ми се е получавал окис, но на времето на едно опелче редовно трупаше 'мъх' по клемите...
                        Бях чел за номера със смазката и една година след поредното почистване го напръсках точно с WD-40 (то ми бе под ръка) - повече окиси не трупаше по клемите (че и края на кабела) - стояха си като новички
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          .... То аз и от българските отдавна се отказах.
                          Аз реших още веднъж да пробвам. Купих си Монтански АГМ. По незнайни причини не се намира на пазара в България. Едвам го уредих с връзки. Пасва по размер на Японска джипка. Ще видиме какво ще излезе.
                          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                          Вальо. О888 557Ч7Ч
                          Silverado 1.3 i

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            На Кашкая поради неволята сложих акумулатор, който намерих в първия магазин.. Беше монтански необслужваем (не AGM)...
                            Вече година - безпроблемно, а се кара в не много добър режим... Често стои по 2-3 седмици 'закотвен' - само му гледам през терасата как му мига алармата...
                            След което жената врътва километър-два (разделени на участъци от по няколко стотин метра).... И го връща в изходно положение за следващия престой...
                            Не съм го дозареждал засега...
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              Като стана въпрос за окиси по клемите на акумулатора - те си вървят ръка за ръка с един неприятен, твърд и непроводящ слой който се образува под тях.
                              Лечението му е много лесно - клемата се накисва в разтвор на вода и сода бикарбонат. След някакво време, изчезва без остатък.
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                Лидълското зарядно ако го закача към акумулатора без да разскачам клемите ще има ли лоши последици за колата?Питам защото едната кола зимата се изкарва един-два пъти,но трябва при нужда да е готова за тръгване по възможност без хамалогии като качване и връзване на батерия.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X