Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

    Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
    Абе минусовия ми кабел отива на шаси(маса), ама това изобщо не означава, че няма значение как стига до там.
    И какво е значението,освен ако не опира на плюс някъде?!
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

      Ами да си сменя тогава масата с едно кабелче от светодиод дето ми се мотае пред ръцете...

      Коментар


      • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

        Това че кабела опира в шасито преди основната му връзка с него не пречи.Казвам ли някъде,че не трябва добра маса?!Просто масата е обща-шасито,така че дали ще опира кабела на едно,читаво място(където се хваще "официално") с болт дебелият кабел или на още сто места,няма никакво значение. Обикновенно от дебелия кабел се нуждае стартера,та затова имаме дебел кабел маса.
        Последно редактирано от cecoa1; 19-12-09, 01:33.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

          Здравейте, видях че темата е активна, та да питам ...

          От няколко седмици имам проблем с паленето на Ford Escort 1.8 TD с интеркулър.
          Предната зима нямах никакви проблеми.
          Палех си по следния начин:
          - подгрявам, завартам фиктивно (да минат по един пат през ГМТ)
          - подгрявам втори пат и пали от ряз
          Лятото му смених свещи сложих NGK, профилактично.

          Ситуацията:
          Преди няколко седмици преди да паднат температурите при палене правеше следното: пали от ряз, но без единия цилиндър, заради незапаления яко кадене, подавам газ и го оправя при 2000 оборота, и после ок.

          Реших да видя за какво става дума, проверих първо свещите, добре са подгряват бързо и на върха, проверих акумолатора при специалист, замери го и каза нормален, една от сутрините подкачих ръчно нафта, нямаше ефект.
          Не можах да разбера какво му има.

          Но от няколко дни се промени, пали но вече прекъсват безразборно, пририта няколко пати и гасне, пак завъртам но с подадена газ 1/3 приритва няколко пати и заработва добре, без да е нужно да отива във високи обороти, газта я задържам секунда докато приритва и после остава в ниски.

          Последното което ми идва на ум е: понеже няма ръчен обогатител, да не е прецакан датчик на ГНП-то и да не му работи тази функция за обогатяване при студен двигател.

          Други идеи ... ?
          Biagini Passo Powered By VW Syncro

          Коментар


          • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

            Първоначално публикуван от bat_vanko Преглед на мнение

            От няколко седмици имам проблем с паленето на Ford Escort 1.8 TD с интеркулър.
            Обогатителя е общ за всички цилиндри и не е само обогатител,а и увеличава предварението на впръскване(аванса).Едва ли проблема е от него но обикновенно действието на устройството може да се види и да се проконтролира.В конкретния мотор не знам,но в повечето се въздейства върху външни органи на помпата и се вижда.
            Освен това мисля че при този мотор май има и няколко вида помпи,не само на Bosch.
            Възможностите са много и различни-от лошо гориво(вода в горивото),повредени дюзи,неизправност в ГНП,падане на горивото,неизправност по самия двигател,и какво ли още не.
            Най-лесно е да се изчака,да не е от нафтата но ако този етап е приключил,си следва диагностика-на дюзита,мерене на компресия на ДВГ,гледане на центровка ,ревизия на горивопроводи(смяна на филтри) и ГНП и т.н.
            Последно редактирано от cecoa1; 19-12-09, 01:38.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

              Помпата е лукас мисля, не е бош.
              Biagini Passo Powered By VW Syncro

              Коментар


              • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                Горивния филтър сменян ли е скоро? Има ли подгрев на него - ако има може да е се е задръстил с парафин и да пуска недостатъчно нафта за времето пред което не се е "поразтопил". А коя година е колата, т.е. с кой лукас е - EPIC или "нормалния" механичен?
                What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                Коментар


                • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                  Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                  А коя година е колата, т.е. с кой лукас е - EPIC или "нормалния" механичен?
                  Трябва да е с механичния (и то DPC).То и при Focus го има тоя мотор,с малки разлики.Имаш ли представа EPIC дали се използва на тоя мотор и след кои години?(евентуално каталожни данни)
                  Едва ли чoвека знае какво е EPIC и какви са разликите.Можеше поне да ги споменеш...
                  А за горивния филтър и аз писах,ама се предполага,че е сменен-все пак това си е към обслужването,не е ремонт.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                    Сменям ги през три масла: горивен, въздушен, а маселния на всяко
                    Biagini Passo Powered By VW Syncro

                    Коментар


                    • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                      Първоначално публикуван от bat_vanko Преглед на мнение
                      Сменям ги през три масла: горивен, въздушен, а маселния на всяко
                      То си зависи и от експлоатационните условия.
                      "Три смени" -не казва много.Може да си сменяш маслото и на 5000км,ако имаш основания за това(аз съм го правил).
                      И изобщо всичко си зависи от конкретните обстоятелства.Това дето го пише в ръководството за експлоатация е за условия различни от тези,в които ние ползваме колите си(всеки различно).Та сроковете за смяна на консумативи не са точни и категорични.Не е вредно да се прави обслужване и да се сменят консумативи и на по-малко километри.Както и при изминаване на определен времеви интервал,дори и при неизминати определените километри.По принцип филтрите не са скъпи,та по-честата им замяна си е препоръчителна,а и състоянието на старите ни казва,дали са били за смяна или сме дали нЕкой излишен лев.
                      Е,това е теорията...В един идеален свят,или ако колата ти е толкова ценна го правиш(глезиш я),в противен случай караш,с минимална поддръжка,докато върви и после я сменяш.Има ги и двата подхода,моят е първия,а мой колега използва втория.Той(колегата ми) дори е стигнал дотам,че купува коли с платени данъци и застраховки,та и от там спестява
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                        А тая тема що е в спама? Има доста смислени коментари!
                        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                        И аз това се питам. Няма ли модератори, бе, преместете я където и е мястото. В "двигатели" ли, къде ли...
                        Така я видим, я не. Следващ път нема 'а мрънкяте у темата, ами ша цъкате по триъгълнийо знак за "уведомление" .

                        Коментар


                        • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                          Сколасах да докопам още малко литература за ГНП на Лукас и Бош, този път на български, но нещо не ще да качи PDF-файла за Bosch, може би понеже е към 15МВ. Дайте акъл как да го кача за сваляне?

                          Ето лукасовия:
                          Прикачени файлове
                          What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                          Коментар


                          • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                            pdf е разрешен до 30мб, пробвай пак

                            Коментар


                            • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                              Пак не иска, казва ми:

                              "Your submission could not be processed because a security token was missing.

                              If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error."
                              What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                              Коментар


                              • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                                Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
                                Аз днеска останах без кола. Карам Астра 1996г. 1,7D. Ама тая сутрин се класирах с първата вълна жертви на студа. От 2 дена тука температурите си стоят между -2 и -1 градуса. Снощи е паднало до -3 -4. Валяло е поледица и едвам си отворих вратата. Вчера навъртях 15-тина км. Като карам 3-4 км - гася. След 2-3 часа пак ми трябва колата, а тя изстинала на кокал. Айде пак подгрявай пак върти. Запаля тръгна и след малко пусна фаровете. И така снощи към 18ч. след последния престой от 2-3 часа. Паля, ама ми се струва, че от тоя режим акумулатора е поумалял, запали и се прибрах. Хвана ме мързела да го свалям от колата и да го дозареждам и ГОЛЯМА ГРЕШКА Тая сутрин подгрях 2 пъти въртях въртях и аха да затрака дизеляка и угасна. Изчаках малко да се съвземе акумулатора, завъртях... и бях дотам - пешеходец. Акумулатора е Банер на 3-4 години. Като цяло нямам кой знае какви проблеми с колата - не гори масло, нафтата я мирише, но стане ли зима си е проблем тоя атмосферен дърт дизел. Сигурно вече му е поспаднала компресията.

                                Карал съм Форд 1.8д - абсолютно същата работа зимата, после Корса 1.5д - исузу. Тя беше чакмак. Подгрявам и паля за 5 секунди и при -10. С бензиновите коли никакъв проблем. После служебно карах разни пежаци HDI-та - нямаха проблем. То като цяло новите дизели нямат особени грижи зимата, ами ние със старите?

                                Та решението за мен е следното. При тоя гаден режим зимата да я паля през 2-3 часа за по няколко километра през светлата част на деня ще съм на габарити. Извън града на фарове. Като спаднат температурите трайно под -4-5 градуса - Акумулатора през ноща вкъщи.. Хамалогия, ама за мен това ще е решението. Пък на Дядо Мраз ще си пожелая другата година бензинова кола или много кинти за нов дизел - без претенции

                                Та тъй.. отварям темата за да можем да си изливаме душата тука като останем пешеходци на минус сикемнайсет градуса
                                Дано да помогна.
                                Днес един колега се оплака от абсолютно същия проблем.Взехме мултицет и замерихме напрежението на свещите-нормално,по уреда 11-12v.Релето изкллючва към 20-25s-нормално.Учудването бе,че след запалването на студения двигател ,релето изключи на около 6-тата МИНУТА.Указа се ,че се управлява /релето/ от вакум,който се взема чрез тънка пластмасова тръбичка от вакумната тръба за сервото.Собственика на Опела реши: побългаряване-откачване на тръбичката на клапана/намиращ се някъде под таблото/ и запушване на разклонението от вакумопровода на сервото, свещите НЕ работеха повече СЛЕД запалване на двигателя-както се указа ,че е при немския 1.7 мотор от тези години. Не знаем дали е от релето или е заводски заложено такова време /6 мин/ за подобряване работата на студен двигател,но за ежедневни кратки пробези, няма как да смогне генератора да зарежда акумулатора и така след 3..4..5 дни-- трудно палене.Успех!!
                                Последно редактирано от petomu; 05-01-10, 18:47.
                                Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 99г.
                                Opel Corsa 1.7д 98г

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X