Аз днеска останах без кола. Карам Астра 1996г. 1,7D. Ама тая сутрин се класирах с първата вълна жертви на студа. От 2 дена тука температурите си стоят между -2 и -1 градуса. Снощи е паднало до -3 -4. Валяло е поледица и едвам си отворих вратата. Вчера навъртях 15-тина км. Като карам 3-4 км - гася. След 2-3 часа пак ми трябва колата, а тя изстинала на кокал. Айде пак подгрявай пак върти. Запаля тръгна и след малко пусна фаровете. И така снощи към 18ч. след последния престой от 2-3 часа. Паля, ама ми се струва, че от тоя режим акумулатора е поумалял, запали и се прибрах. Хвана ме мързела да го свалям от колата и да го дозареждам и ГОЛЯМА ГРЕШКА
Тая сутрин подгрях 2 пъти въртях въртях и аха да затрака дизеляка и угасна. Изчаках малко да се съвземе акумулатора, завъртях... и бях дотам - пешеходец.
Акумулатора е Банер на 3-4 години. Като цяло нямам кой знае какви проблеми с колата - не гори масло, нафтата я мирише, но стане ли зима си е проблем тоя атмосферен дърт дизел. Сигурно вече му е поспаднала компресията.
Карал съм Форд 1.8д - абсолютно същата работа зимата, после Корса 1.5д - исузу. Тя беше чакмак. Подгрявам и паля за 5 секунди и при -10. С бензиновите коли никакъв проблем. После служебно карах разни пежаци HDI-та - нямаха проблем. То като цяло новите дизели нямат особени грижи зимата, ами ние със старите?
Та решението за мен е следното. При тоя гаден режим зимата да я паля през 2-3 часа за по няколко километра през светлата част на деня ще съм на габарити. Извън града на фарове. Като спаднат температурите трайно под -4-5 градуса - Акумулатора през ноща вкъщи.. Хамалогия, ама за мен това ще е решението. Пък на Дядо Мраз ще си пожелая другата година бензинова кола или много кинти за нов дизел - без претенции
Та тъй.. отварям темата за да можем да си изливаме душата тука като останем пешеходци на минус сикемнайсет градуса


Карал съм Форд 1.8д - абсолютно същата работа зимата, после Корса 1.5д - исузу. Тя беше чакмак. Подгрявам и паля за 5 секунди и при -10. С бензиновите коли никакъв проблем. После служебно карах разни пежаци HDI-та - нямаха проблем. То като цяло новите дизели нямат особени грижи зимата, ами ние със старите?
Та решението за мен е следното. При тоя гаден режим зимата да я паля през 2-3 часа за по няколко километра през светлата част на деня ще съм на габарити. Извън града на фарове. Като спаднат температурите трайно под -4-5 градуса - Акумулатора през ноща вкъщи.. Хамалогия, ама за мен това ще е решението. Пък на Дядо Мраз ще си пожелая другата година бензинова кола или много кинти за нов дизел - без претенции

Та тъй.. отварям темата за да можем да си изливаме душата тука като останем пешеходци на минус сикемнайсет градуса

Коментар