Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш :)

    Аз днеска останах без кола. Карам Астра 1996г. 1,7D. Ама тая сутрин се класирах с първата вълна жертви на студа. От 2 дена тука температурите си стоят между -2 и -1 градуса. Снощи е паднало до -3 -4. Валяло е поледица и едвам си отворих вратата. Вчера навъртях 15-тина км. Като карам 3-4 км - гася. След 2-3 часа пак ми трябва колата, а тя изстинала на кокал. Айде пак подгрявай пак върти. Запаля тръгна и след малко пусна фаровете. И така снощи към 18ч. след последния престой от 2-3 часа. Паля, ама ми се струва, че от тоя режим акумулатора е поумалял, запали и се прибрах. Хвана ме мързела да го свалям от колата и да го дозареждам и ГОЛЯМА ГРЕШКА Тая сутрин подгрях 2 пъти въртях въртях и аха да затрака дизеляка и угасна. Изчаках малко да се съвземе акумулатора, завъртях... и бях дотам - пешеходец. Акумулатора е Банер на 3-4 години. Като цяло нямам кой знае какви проблеми с колата - не гори масло, нафтата я мирише, но стане ли зима си е проблем тоя атмосферен дърт дизел. Сигурно вече му е поспаднала компресията.

    Карал съм Форд 1.8д - абсолютно същата работа зимата, после Корса 1.5д - исузу. Тя беше чакмак. Подгрявам и паля за 5 секунди и при -10. С бензиновите коли никакъв проблем. После служебно карах разни пежаци HDI-та - нямаха проблем. То като цяло новите дизели нямат особени грижи зимата, ами ние със старите?

    Та решението за мен е следното. При тоя гаден режим зимата да я паля през 2-3 часа за по няколко километра през светлата част на деня ще съм на габарити. Извън града на фарове. Като спаднат температурите трайно под -4-5 градуса - Акумулатора през ноща вкъщи.. Хамалогия, ама за мен това ще е решението. Пък на Дядо Мраз ще си пожелая другата година бензинова кола или много кинти за нов дизел - без претенции

    Та тъй.. отварям темата за да можем да си изливаме душата тука като останем пешеходци на минус сикемнайсет градуса

  • #2
    До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

    колко голям е акумулаторът?

    Коментар


    • #3
      До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

      Астрата по пали зимата от форда но на твоята и е паднала компресията.Едни сегменти и две зими ще те изкара.

      Коментар


      • #4
        До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

        Като няма ток, сегментите нищо не правят...

        Коментар


        • #5
          До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

          те тука си прав,те новите нямат дупка за манивела...

          Коментар


          • #6
            До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

            ...пък като се случи и да е автоматик, ...

            Коментар


            • #7
              До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

              Аз дозареждам преди всяка зима, ако видя признаци на падане. Пали от четвърт, и през работни дни я карам 2 пъти по 15 минути. Никакви грижи. През уикендите - пак 2 пъти по около половин час. Явно е достатъчно за да зареди.

              Виж там, подгряване, зареждане. А съвсем не е изключено акумулатора да си е заминал, или наистина нещо да има я по компресия, я по нещо друго.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                Ние тук в София наглеем още - аз паля направо на газ.

                Коментар


                • #9
                  До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                  И от старите дизели нЕкои палят по-лесно от други.
                  Мой колега караше Пежо 205 дизел с акумулатор 45Ah и си палеше и при –15 градуса.
                  Може да се направи и сравнително обективен списък на марки и модели със стари(разделно-камерни) но палещи дизели.
                  За другите с неразделена горивна камера е ясно че си палят,дори и без подгревни свещи или с изгорели такива.Може да се направи списък и на тях,макар че ако има изискване да са над определена възраст,списъка ще е сравнително кратък.
                  Аз лично приемам и сравненията на по-"палещ" и по-"непалещ" дизел,все пак за конкретни случаи голямо значение има и моментното техническо състояние на конкретен мотор.
                  Та да отговоря на въпроса:Ще палим дизелите,ако сме си ги избрали правилно,и сме ги поддържали добре,иначе ще ходим пеш.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                    Палим ги, палим на четвърт оборот! Особено ако акумулатора е наред, като и генератора да е в кондиция. Също и свещите да са по 0.5-0.6 Ома. Както и нафтата да е със знаен произход. Масите да са проверени. Стартера също е от значение. Има и още дреболии, ама по-после, като дадеш подробности по развитието.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                      ТЛК-80 4,2 тд със счупен сегмент и част от бутало на 2-ри цилиндър си палеше пак на четвърт оборот,а на -15 имам чувство че пали по-лесно.
                      ТЛК 80 4,2ТД-95г

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                        щом знаеш такива подробности, значи не винаги палиш от раз

                        друго си е хюндая - жената знае ключа къде да пъхне и /някога ако се наложи/ къде се сипва нафтата... веднъж даже и обясних, че на дизела е хубаво да има пауза между "контакт" и "старт" на ключа... пък била тя и символична... 3 години няма случай да не запали до 3-тата секунда... и пали еднакво бързо на топъл мотор и на -10С... как става тая работа не ми е ясно... да кажеш, че е нова - не е - на 221000км...
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                          Те дизелите след 98 година не са като ония дизели-затова палят

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                            Те дизелите след 98 година не са като ония дизели-затова палят
                            Що па точно 98-ма?
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                              тогава масово сменят концепцията на дизеловия двигател ,за различните модели е различно, но приблизително тези години.-TDI,SDI,CDI,TDCI ,PD и т.н

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X