Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Налягането на различните дюзи се регулира по различен начин.
    В повечето автомобили регулирането на дюзите се прави с поставяне на различни по дебелина подложки на пружината,като по този начин се изменя силата на притискането на иглата(в случая щифта) на разпръсквача.Прави се на стенд,като за целта се демонтират от двигателя.
    Налягането на помпата също е нормирано и подлежи на контрол.
    Изобщо целия реглаж на помпата на стенд се прави по специфични за всяка помпа регулировъчни карти,в които се описват всички контролирани параметри,заедно със стойностите им.
    Разни половинчати ремонти,от пишман майстори са без гаранция.
    Обаче лично,съм свидетел(човекът ми е колега и комшия),че колата се оправи в някаква степен,след интервенцията на дюзите.Което пак не значи,че причината е била в тях или в помпата.
    За дърпане на въздух,не е възможно-караш си в жегата,гасиш с ключа и дори и веднага да почнеш да въртиш не пали...,чакаш известно време и колата си запалва.Мисля че понякога човека охлаждаше помпата с вода та да не чака,дълго.
    Виждал съм подобен проблем и при двигател Mitsubishi, на голям багер.С редова помпа,шестцилиндров...Пали винаги но не и след като е угасен топъл.Може и датчици да има някъде за това,ама така и не съм ги намирал.
    Ако са демонтирани дюзите и им е баяно, е друг въпрос, естествено. При мойте например, 1 десета от тая подложка значи 10 бара. Подложките на мойте са около милиметър дебели. Значи може да се направят да отварят и на 30-50 бара безпроблемно.

    Наистина помпата може да не е вдигала налягане, но причината не ми се види да може да е от износване на елементите, отговарящи за високото налягане, освен при крайно дърта помпа, на към милион километри, или абдалски карана кола. Ама и тогава двигателя сдава пръв.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #77
      До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Пропускаш нещо. Цикловата порция при студен двигател дори на празен ход е значително по-голяма. От това следва че дори на студено няма да стигне горивото за да поддържа празен ход, по простата причина че му трябва повече. А и няма да има мощност никаква.
      аааа, не. Протичането изисква време. Докато въртиш стартер, скоростта на въртене е поне 4-5 пъти по-ниска, отколкото на празен ход. Значи времето за протичане е 4-5 пъти по-дълго.

      Така, ако загрял изобщо не пали заради просмукване на почти всичката нафта назад, на честотата на празен ход ще имаш примерно 1/4-1/5 загуба на ефективност на помпата, а на работни обороти - 1/10 или по-малко загуба. Тъй че на вървене я го усетиш я не, още повече, че помпата по циклови порции е преоразмерена и ако искаш винаги можеш да поздравиш света с най-черния облак.

      Коментар


      • #78
        До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ..или абдалски карана кола. Ама и тогава двигателя сдава пръв.
        Както писах,колата си беше на мноого километри-над 400-450К км.
        Проблема е,че и горивата при колегата,са били меко казано "разнообразни"(като качество и произход).Та, и затова допускам износване на помпата.Човекът смени и разпръсквачите на дюзите заедно с ГНП-то.

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Тъй че на вървене я го усетиш я не, още повече, че помпата по циклови порции е преоразмерена и ако искаш винаги можеш да поздравиш света с най-черния облак.
        Още повече,че всережимния регулатор определя цикловата порция,при всеки режим,в зависимост от оборотите и натоварването,та той би компенсирал напълно разликата от евентуални пропуски.
        Последно редактирано от cecoa1; 17-12-09, 23:07.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #79
          До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          ...още повече, че помпата по циклови порции е преоразмерена и ако искаш винаги можеш да поздравиш света с най-черния облак.
          Така де. Запаса за пълно натоварване, сравнено с това за празен ход, дори на студено, е многократен. Абсурдно е да връща всичката - просто няма как да стане хлабините да са толкоз големи.

          Пак казвам - да, повредата може да е била в помпата, но надали от износване в тая и част. По-скоро нещо по помпата за ниското налягане, или нещо от сорта.

          Ама, както и да е. От писане тук надали ще си го изясним. Самия факт че и това, което предполагам аз, и това, което предполагаш ти се продава като резервна част говори достатъчно за това че там повреди са възможни.

          Има и нещо друго - муфата, от която зависи цикловата порция също може да е олабила. Може да е и нещо по целия механизъм, определящ цикловата порция. Може да е и нещо по няколкото вакуумчета на някои варианти на помпите. Изобщо - всичко може да е. Ако е електронна, може и още няколко неща да са. Обаче ако е започнала да го прави изведнъж - още повече ме съмнява причината да е в износване на елементи по високото налягане.

          Чупил съм такава помпа. На над 500000км. Двигателя беше грохнал и зимата палеше на магия след едноминутно въртене. Бях заприличал на маймун от мъкнене на 2х75Ah акумулатори. Помпата се строши от скапана нафта. След отварянето се оказа че е счупено точно буталцето/разпределителя за високото налягане. Хлабини нямаше. Беше блокирало от гадости в нафтата. Затова и разсъждавам че не би трябвало помпата да грохне преди двигателя.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #80
            До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

            А не може ли да е нещо значително по-просто? Това с трудното палене на топло май се наблюдава при доста от механичните помпи на Bosch когато навъртят служба. Според повечето майстори причината била някакъв клапан грижещ се да задържа връщащата нафта в помпата. Като се износи започва да пропуска и понеже вискозитета на топлата нафта е по-малък от този на студената полека лека изтича към резервоара. Понеже не било точно клапан а калиброван отвор (за разлика от Lucas-ите) ставало възможно да се "поизтърка" и да почне да пуска малко повече нафта от проектираното. По доста форуми съм срещал такова обяснение, давано от майстори като ги питат 'къв е проблема.

            Към Estranged за профилактиката - провери си нивото на електролита в акумулатора и изобщо като цяло състоянието му. Може да е тръгнал да си ходи. А, да, и утечките в колата при заключена кола и пусната аларма (ако имаш).
            What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

            Коментар


            • #81
              До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

              Поне във VE помпите клапаните са 2 (то едното не е съвсем клапан де).

              Ето картинка:


              Има клапан за регулиране на ниското налягане (поз.1) и "клапан" против препълване (поз.3). Помпата за ниско налягане (поз.5) осигурява постоянен приток на гориво, пропорционален на оборотите, а клапана за ниското налягане (поз.1) се настройва така, че да осигури налягане, пропорционално на оборотите. Като се отвори, част от вече напомпаното от помпата за ниско налягане гориво се връща обратно на входа и. Тоя за препълването (поз.3) е просто кух болт с мрежичка вътре и калибриран отвор, и задачата му е да пропуска част от нафтата с ниско налягане обратно към резервоара, като с това осигурява постоянен приток на свежа нафта до помпата, с цел охлаждане, както и предодвратява препълването, ако се случи нужда от това. Към него се връзва маркуча за обратната нафта. Има го като резервна част със сигурност, и не е специфичен за всяка помпа, но някак не виждам как би могъл да се износи. Там триенето е между нафта и метал, при това потока минаващо гориво не е кой-знае какво, нито пък налягането.
              Във VP помпите, по отношение на ниското налягане, до колкото знам хавата е подобна, ако не същата.

              Та клапана за регулиране на ниското налягане безспорно може да се износи, или корозира или измори. Обаче няма начин да няма начин да се купи само той, и със сигурност не струва колкото цялата помпа.

              После, на изхода на помпата има клапанче за всяка дюза. т.нар "delivery valve" - стърчащите неща от дясно на картинката, към които се връзват тръбичките за дюзите. Не е изключена и повереда там, макар и много малко вероятна. Тия пречат на нафтата да се връща от дюзите обратно към помпата, и са два вида (поне до колкото знам), като с това си свойство осигуряват разкото отваряне и затваряне на дюзите и пречат да се образуват мехурчета и празноти по тръбичките към тях.

              Ето и по-подробно описание на VE помпите: http://forum.offroad-bulgaria.com/at...2&d=1260876165
              Прикачени файлове
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #82
                До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                Ако се повредят индивидуалните клапани на изходите към дюзите няма логика да не пали - пак ще пали, но ще претриса, ще е на 2-3 цилиндъра и ще пуши от въздух. Пък и то там няма какво да се износи... Същата е и ситуацията с клапан 3 - там наистина няма какво да му се износи от триенето между метал и нафта. Единственото логично обяснение е проблема да е в клапан 1, само дето нямам представа какъв ще е ефекта от това. Във всеки случай това което съм чувал от майстори е, че ако ливнеш студена вода върху помпата (загряла) и тя запали от раз, имаш проблем с въпросния (ама кой де?) клапан. Тъпото е, че типично за родните майстори никой не иска да сподели късчето информация което има и си го стиска сякаш ще му вземе хляба човек...

                Чисто технически не е ли възможно именно калибрования отвор на (3) да се износи от триенето между метала и нафтата? Все пак разпръсквачите също се износват, пък там триенето не е много по-различно или греша?
                What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                Коментар


                • #83
                  До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                  Като притежател на дизелов автомобил и то от една от най недолюбваните марки - Форд , заявявам категорично ,,ЩЕ ПАЛИМ,, ,
                  карам го от 5 години , никога не съм имал проблем с паленето , освен веднъж когато се оказа че съм попаднал на горивен филтър менте , много хора плюят Форда като марка но аз не съм на това мнение , подържа ли се качествено проблем няма , моета рецепта от години е , ,,тънко,, масло 10-40 , зареден и читав акумолатор , проверка на подгряващите свещи преди зимата , и без компромиси с горивото ( не слагам дизел марка ,,ТУБЕКС,, ) досега проблем не съм имал , миналата зима забелязах че почна да пали по тежко , но беше към края и лятото си изкара така , преди два месеца я подложих на обслужване , бях убеден почти на 100% че имам свещи които са сдали багажа , но уви работеха си притесних се защото ако не са те проблема, всичко друго може да се окаже доста скъпо за ремонт , акумолатор на 6 , гориво на 6 , свещи на 6 , компресия в нормите ........ чух какви ли не компетентни мнения и изказвания кои от кои по щурави , накрая се установи причината и тя се оказа супер банална и много често подценявана СТАРТЕРА !!!! Не подценявайте този елемент като причина за трудното палене , след пълното му обслужване и проверка на всички връзки спойки смяна на клемите на акумолатора и т.н. , колата ми никога не е палила така лесно независимо от температурата и това колко време е стояла !!!

                  Коментар


                  • #84
                    До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                    Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                    Чисто технически не е ли възможно именно калибрования отвор на (3) да се износи от триенето между метала и нафтата? Все пак разпръсквачите също се износват, пък там триенето не е много по-различно или греша?
                    Чисто технически е възможно, ама не при това налягане, и не при тоя поток. Поне не и докато колата не се е разпаднала. Поне така мисля де. Има доста други неща, дето ще сдадат преди това - изморяващи се пружинки, незатварящи клапанчета, ръждица...
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #85
                      До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                      Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                      Ако се повредят индивидуалните клапани на изходите към дюзите няма логика да не пали - пак ще пали, но ще претриса, ще е на 2-3 цилиндъра и ще пуши от въздух. Пък и то там няма какво да се износи...
                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      После, на изхода на помпата има клапанче за всяка дюза. т.нар "delivery valve" - стърчащите неща от дясно на картинката, към които се връзват тръбичките за дюзите. Не е изключена и повереда там, макар и много малко вероятна. Тия пречат на нафтата да се връща от дюзите обратно към помпата, и са два вида (поне до колкото знам), като с това си свойство осигуряват разкото отваряне и затваряне на дюзите и пречат да се образуват мехурчета и празноти по тръбичките към тях.
                      Тези клапани са по-скоро разтоварващи.Наричат ги още "отсичащ клапан".Наистина са за рязкото отваряне и затваряне на дюзите, и предотвратяват подвпръскването,като разтоварват налягането от горивопровода за високо налягане.По същество са прецизна двойка,с хлабини като в помпения елемент.Повредата им,освен малко вероятна,и не води до признаци,като описаните.За непаленето,те не могат да носят отговорност.За неравномерна работа,в определени граници-да.

                      P.S.Линка,даден от Sparky е много добър!
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #86
                        До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        P.S.Линка,даден от Sparky е много добър!
                        Оня ден го изчетох търпеливо цялото, изключая някои подробности. И потърсих и други книжки от тая поредица - за другите видове помпи. Ама не намерих от къде могат да се свалят.

                        ...то конкретно за нас са интересни VE и VP помпите, ама подобно четиво за VP не видях. Иначе картинки из интернет - дал господ, включително и на разглобени.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #87
                          До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                          Ей тук има четиво и за Lucas/Roto-Diesel помпите (но е на руски):

                          http://cx.podolsk.ru/xm/docum/lucas/index.htm

                          ПП - Най-сетне имах време да поровя и открих, че VW наистина използват директно впръскване още от време оно ('89-та) с двигателя 1Z. Бил съм в огромна грешка, за което се извинявам Посипвам си главата с пепел и държа да отбележа, че за мен ще е кеф да черпя нещо за пиене... някога Когато кажете!
                          Последно редактирано от swartalf; 18-12-09, 12:45.
                          What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                          Коментар


                          • #88
                            До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                            Тоя Lucas много гаднишки бре. Вижда ми се поне 2 пъти по-сложен от VE-то.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #89
                              До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                              Аз от 3 страници не мога да схвана за какво става въпрос, но при мен открих още един потенциален проблем. Минусовия кабел от акумулатора незнайно защо (от недоглеждане де ) беше направил един пирует и се мушнал под акумулатора. Стои той между стойката и акумулатора притиснат. Изолацията му е съдрана 3-4 сантиметра, много е вероятно и кабела да е пострадал и да имам пад и от там. Ама днеска тука не е време за ремонти -5 -6 градуса и пухкав сняг около или над 20 санта вече Christmas time

                              Това е каруцата по която мъдрим Първата снимка е от преди малко, втората от миналата година...
                              Прикачени файлове
                              Последно редактирано от Estranged; 18-12-09, 14:12.

                              Коментар


                              • #90
                                До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                                Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
                                ...
                                Акумулатора е Банер на 3-4 години...
                                За "трудно" палещите дизели си трябва як акумулатор. Твоя Банер добре е изкарал, моя с мъки изкара 2 г.
                                А тая тема що е в спама? Има доста смислени коментари!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X