Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
    За сметка на това буталата са повече топлинно натоварени. На вихрово-камерните пък главите. По тая презумция предпочитам да сменя глава на 250 хил., вместо основен ремонт на 250 хил.
    Проблемите на вихрово-камерните пък са "никакви" сравнени с проблемите при комън рейла.
    Абе хем си прав, хем не си
    Ако говорим за проблеми и надеждност при нашите условия на експлоатация - да.
    Но след като покараш ново поколение дизел виждаш какво може той. Нашето са дизели за агрегати, генератори и лодки - там вървят на едни обороти и проблеми няма. А на кола - дадеш повече газ и влезеш в червеното, лошо... Не даваш много газ, слезе на 1500 оборота, пак лошооо..
    А иначе, по темата за паленето - не знам какво е това да не запали.

    Коментар


    • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

      Много характерно е сравнението между 2,8 вихрово-камерен и 3Di на Патрул. 2,8 си иска перфектно работеща охладителна система, иначе пука глави. 3Di има мощност и предразполага към юркане. Само че това е джип, с определено предавателно число за джип, а не за бегачка. Високите скорости искат и високи обороти при джипките. Та при тия високи обороти на 3Di, дъната на бутулата искат много добро охлаждане с масло. Затова и тоя мотор се води "проблемен".

      Коментар


      • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Много характерно е сравнението между 2,8 вихрово-камерен и 3Di на Патрул. 2,8 си иска перфектно работеща охладителна система, иначе пука глави. 3Di има мощност и предразполага към юркане. Само че това е джип, с определено предавателно число за джип, а не за бегачка. Високите скорости искат и високи обороти при джипките. Та при тия високи обороти на 3Di, дъната на бутулата искат много добро охлаждане с масло. Затова и тоя мотор се води "проблемен".
        На патрол и терано с тоя мотор, предавателното число на дифовете е променено така че да се карат с по-висока скорост на по-ниски обороти. Например при терано 2 от 4.375 на 4.11. Разбирай, 130 ще вдигне при 2900 оборота, което си е майтап работа. А специално тераното ще ги вдигне с такава лекота, че двигателя ще е много, ама много далече от някакво пределно натоварване.

        И да, двигателя е проблемен до края на 2002г., не поради принципни недостатъци, а поради конструктивни такива. Проблемите са решени при произведените след края на 2002г, поне при тераното. Проблема конкретно е тясни отвори за мазане на "дъната на буталата", заедно с разредени рервизни интервали.

        Същия двигател се чипосва до 185 коня. Сметни сам колко ще върви с него патрола, а за тераното изобщо не искам да отварям дума.

        ПП: Обаче не мога да не кажа че стария 2.7TDI е изцяло чугунен, освен това се произвежда още от 80-те години, разбирай - железен (буквално и преносно) двигател, макар и по-шумен и с по-ниска мощност (124к.с. от завода). 3200 оборота ги няма за нищо - не загрява и не се тормози. Редовно го карам с толкова по магистралата. А изобщо за спукана глава на тоя мотор не съм и чувал.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ...

          ПП: Обаче не мога да не кажа че стария 2.7TDI е изцяло чугунен, освен това се произвежда още от 80-те години, разбирай - железен (буквално и преносно) двигател, макар и по-шумен и с по-ниска мощност (124к.с. от завода). 3200 оборота ги няма за нищо - не загрява и не се тормози. Редовно го карам с толкова по магистралата. А изобщо за спукана глава на тоя мотор не съм и чувал.
          То ако става въпрос за "железни", има един 3,3. Чугун отвсякъде, вихрово-камерен, долен разпределителен вал, редова помпа, изключително за тежка експолоатация. Ще ни надживее. Ама след това се почва алуминиеви глави, турбо, агренажен ремък, компютри, после Di, после комън рейл. Тоест всяка следваща модификация е по малко надеждна и по скъпа за подържане. Ама кво да правиш, "такъв е живота".

          Коментар


          • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
            То ако става въпрос за "железни", има един 3,3. Чугун отвсякъде, вихрово-камерен, долен разпределителен вал, редова помпа, изключително за тежка експолоатация. Ще ни надживее. Ама след това се почва алуминиеви глави, турбо, агренажен ремък, компютри, после Di, после комън рейл. Тоест всяка следваща модификация е по малко надеждна и по скъпа за подържане. Ама кво да правиш, "такъв е живота".
            Тъй де, с долен вал, без верига или ремък, с помпа VE - кеф ти механична, кеф ти електронна.

            Всъщност точно при патрол и терано не съм чул някой да "риве" от компютър или помпа, в електрическата и част. То и в помпата конкретно няма електроника, а само електротехника, май. Няколко соленоида, и толкоз. Поне в тая на тераното де. Виж от дебитомер се случва някой да ревне. Ама точно тая електроника вдига параметрите с едни 25%, което не е малко.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Тъй де, с долен вал, без верига или ремък, с помпа VE - кеф ти механична, кеф ти електронна.

              Всъщност точно при патрол и терано не съм чул някой да "риве" от компютър или помпа, в електрическата и част. То и в помпата конкретно няма електроника, а само електротехника, май. Няколко соленоида, и толкоз. Поне в тая на тераното де. Виж от дебитомер се случва някой да ревне. Ама точно тая електроника вдига параметрите с едни 25%, което не е малко.
              Затова си мисля че един Y61 с 2,8 e добър вариант. Уж е същия, ама не съвсем. Определено главата е друга. Мотора стои по навътре. Много здраво силово предаване. Нормално е последната модификация на тоя мотор да е изчистена от проблеми и да е най добрата. Голди го беше направил към 150 коня и гуми 37-ци.

              Коментар


              • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                Затова си мисля че един Y61 с 2,8 e добър вариант. Уж е същия, ама не съвсем. Определено главата е друга. Мотора стои по навътре. Много здраво силово предаване. Нормално е последната модификация на тоя мотор да е изчистена от проблеми и да е най добрата. Голди го беше направил към 150 коня и гуми 37-ци.
                Да, на 150 коня се правят и едните, и другите, с чипосване или пауърбокс. Всъшност, яко някой много го притеснява патролската глава, спокойно може да си насади двигател от терано, чугунен. Параметрите са подобни, само е малко по-шумен, а въртящия момент е дори по-голям, макар и с малко. Отделно в коша ще остане толкова място, че лебедката например ще може да се побере вътре - при двигателя. А куплирането към патролските скороси май е еднакво - просто сваляш единия и качваш другия.

                ПП: По тоя повод - искам 90-ка с D4-D, освен за друго, точно заради хубавия и надежден двигател, пък бил той и с електроника.
                Последно редактирано от sparkybg; 03-02-10, 11:55.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ...

                  ПП: По тоя повод - искам 90-ка с D4-D, освен за друго, точно заради хубавия и надежден двигател, пък бил той и с електроника.
                  Що тогава хората дето разбират насаждат роторна помпа и махат рейката с прословутите дюзи?

                  Коментар


                  • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Що тогава хората дето разбират насаждат роторна помпа и махат рейката с прословутите дюзи?
                    Ако ми говориш за една 70-ка от форума - всеки си има виждане по въпроса. А и една от причините, поне за тая 70-ка, по думите на собственика и, е че присаждането на всичко, барабар с компютъра, е малък ужасТЪ, но не е чак невъзможно. Решили са че за целите, за които се прави тая джипка по-добрия вариант е тоя - помпа от едно, дюзи от друго и т.н. съответно тоя двигател работи само с една жица по него - тая до клапана за нафтата.

                    На мен ми трябва за семейна + леки заигравки извън пътя, а за това електрониката никак не ми пречи, а напротив.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Ако ми говориш за една 70-ка от форума - всеки си има виждане по въпроса. А и една от причините, поне за тая 70-ка, по думите на собственика и, е че присаждането на всичко, барабар с компютъра, е малък ужасТЪ, но не е чак невъзможно. Решили са че за целите, за които се прави тая джипка по-добрия вариант е тоя - помпа от едно, дюзи от друго и т.н. съответно тоя двигател работи само с една жица по него - тая до клапана за нафтата.

                      На мен ми трябва за семейна + леки заигравки извън пътя, а за това електрониката никак не ми пречи, а напротив.
                      Абе усещам че яко си се зарибил.
                      Румен и Джамбазов знаят много по въпроса.
                      Ама единия Роки-то не си го дава, а другия се метна на оня "скраб" и се услушва за някой стар "чугун".

                      Коментар


                      • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                        Абе усещам че яко си се зарибил.
                        Аз отдавна съм зарибен. Още от преди тераното.

                        ...най-много най-накрая да хвана флекса и полиестерната смола, и тераното да получи едни 33-ки, бавни дифове и трилитров двигател. Ама още не съм полудял достатъчно.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                          Здравейте!
                          Понеже виждам,че доста от вас рарбират задоволително на дизеловите мотори,реших да ви задам,някой и друг въпрос.
                          Имам Фолскваген Голф 2 1.6 Дизел.Мотора е от най-старите с кодава ебривиатура JPA.За сега съм много доболен от този двигател,но за съжаление зимата ми прави много ядове и мизерии.Когато е студено времето,под 10 градуса,и двигателя не може да се пусне в ход.Мерих компресията-30 атмосфери на цилиндър.Горивото ми е зимно,смених свещите с нови и пак ми прави дердове.Падне ли температурата под тези граници и колата не може да "запали".Вече се чудя какво да правя.Акумулатора ми у нов 85Ah,няма и една година.Като издърпам ръчката на Обогатителя и колата хептен не иска да запари.Без да я пипам си работи много добре дори и в най-големите студове.
                          Та искам да ви попитам,какво да гледам и какво да проверявам вече,направо бъхтисах?
                          Как мога да си проверя свещ дали ми е изгоряла?
                          Поздрави!

                          Коментар


                          • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                            По принцип,този мотор на VAG,е много здрав и безотказен.
                            Компресията му е добра,но е добре да провериш и състоянието на дюзите и ГНП.Подгревните свещи ще провериш лесно,като си демонтирал дюзите за проверка.Включваш контакта и за няколко секунди,трябва свещите да "почервенеят" от нагряването си.(вижда се през отвора на демонтираната дюза).
                            Другия начин е да се мери съпротивлението на всяка свещ или ако имаш възможност да измерваш консумираният от свещите ток.(стойностите ги има в техническата литература,мога да ги потърся,ако имаш интерес).
                            Но като цяло,обикновенно,ако през клемата на монтираната свещ има верига до маса,се приема,че нагревателят е здрав и свеща би трябвало да работи(има и малки изключения).
                            Другото,което е много важно,това е центровката на ГНП.През времето на експлоатация ГНП се износва и центровката и се променя,а и при смяната на ангренажния ремък,никой не си прави труда да проверява точно центровката с индикаторен часовник.
                            Засега толкова...
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                              Как мога да си проверя свещ дали ми е изгоряла?
                              Поздрави![/QUOTE]

                              Колегата ти е казал, но и аз да вметна.
                              Най - сигурно е: сваляш ги и една по една на акумулатора. С поне 6мм2 кабел.Трябва да стават жълто-червени за еднакво време 10-20сек.
                              Стартера как върти? Дизела, ако няма необходимите обороти, много трудно пали. Дори и при изправно всичко друго.
                              Премери и акумулатора на колко пада при завъртане на стартера. Ако е под 10В е лошо.
                              Наскоро ми подмениха акумулатор на 3м. в гаранция.
                              Та така.

                              Коментар


                              • До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                                Благодаря много за отговора!
                                Искам да ти попитам,свещите вътре в горивните камери ли се намират или само нагряват главата по някакъв начин-имам предвид външната част на горивната камера.
                                Компресията ,по техническата литература, трябва да бъде от порядъка на 26-36 бара.Може и дюзите да са проблема-струва ми се,че пружинките са й омекнали и опускат по-рано от колкото трябва и по този начин се получава предварение на впръскването.И не може да се запали горивото.
                                Аз ще спомена и още нещо,но не знам дали може да е от него.Оставих го за около 5месеца да го кара вуйчо ми и той му е сменил маслото с М16Д-направо шаш-втори път няма да му го оставя,но човек един път се подвежда.Възможно ли е маслото да е попречило да запали двигателя,като при температура -15градуса вече се е "сговнясало".Може ли и то да пречи на стартера да развърти двигателя до нужните обороти и не може да се получи необходимото впръскване?
                                Поздрави!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X