Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

    Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
    Вени, явно имаш горчив опит с този мотор, за което съжелявам. Но на много места го водят един от най-добрите дизели за времето си. Почти не съм чувал лоша дума за него.
    лично на моя - двукратно превъртане на агренажна шайба спрямо коляновия вал

    оказа се , че тя се фиксира спрямо него изключително от силата на триене между челото на вала, и дъното на шайбата

    синтерована е - за шпонки, щифтове и каквито и да е неща, дето сме ги учили в техникума , и във ВМЕИ-то, и дума не става

    два пъти, последователно - с резултати глави, клапани, направляващи и ... и много цифра

    когато се оплаках на приятели - оказа се, че далеч не съм открил "топлата вода" - приятел на приятел хвърля целия мотор по съвършено същия повод. Поръчва рециклиран, и в момента на пристигането му, на палета още, той констатира, че аксиалния болт, дето крепи шайбата, е хлабав - отново пукнатина в коляновия вал.

    и когато съседа ми по гараж , с една Джета с мотор 1Z , взе да ми разправя , че еди какво си правела колата, и аз императивно го пратих на майстор , на другия ден беше късно..
    нищо, с което да се изненадам - същото нещо..

    така, че тоя мотор за мен лично е задраскан с няколко дебели хикса..

    1Z - no more...

    Коментар


    • #47
      До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

      Незнам какво не му харесваш на моторчето...Просто като концепция,лесно и ефтино за поддръжка...Провери първо с нов акумулатор(може и на заем),после компресия и свещи,горивен филтър.Карах 2 години същия( 17D) само че на Вектра.Палеше на минус 22(-22 С).И това двигател,който не си знаеше историята(500 000+ км).Аа,и забравих нещо друго спокойно можеш да му хакаш бензин(по книжка до 30%),против желиране на нафтата
      Виден столичен ихтиолог

      Коментар


      • #48
        До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

        Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
        Абе аз да не се навирам между шамарите, ама разликата на AAZ 1.9TD и 1Z 1.9TDI не е ли доста малка? Единия е с механична другия с електрическа ГНП, единия няма интеркулер, другия има.. и още някои дреболии... само да не ми се смеете, ама нали сме в спама!
        Да,толкова са малки,че вероятно и капака на клапаните не е същия.
        Само обема им е еднакъв.Може и некой алтернатор и водна помпа или обтегач..(шегувам се имат и общи неща,но принципно са доста различни)
        AAZ е умрЕла работа,ама е един от вихровокамерните дизели,които палят без проблеми. Това им е един от малкото скапани мотори-75к.с от 1,9 си се прави и без турбо.Иначе е здрав и износоустойчив.И доволно прост.
        Четирицилиндровите с директно впръскване почват с 1Z,и продължават с AFN(1996г),който е същия но с друга турбина,и няколко малки разлики.
        След него идва вече системата Помпа-дюза(2000г)...Доста се увлякох..Спам спам,ама това не е VAG-forum.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #49
          До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

          AFN сигурно е 110 коньовия. Може би за него са ми говорили, че няма много разлика с 1z, ама аз VW не съм притежавал, въпреки, че имах мерак. Абе като си прав - прав си .. по-вероятно седнал. Айде стига толкова, да стискате палци утре да запаля Лека вечер от мен!

          Коментар


          • #50
            До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

            Според мен, голямо значение имат дюзите за по лесно стартиране през зимата.На по старите автомобили налегането пада и горивото не може да се впрьсква вьв вид на мьгла,по тази причина двигателя трудно се стартира и се увеличава износването.За това е препорачително дюзите да се свалят за почистване и реголиране на стенд.
            JSM 0899633364

            Коментар


            • #51
              До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

              Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
              Карах 2 години същия( 17D) само че на Вектра.Палеше на минус 22(-22 С).И това двигател,който не си знаеше историята(500 000+ км).Аа,и забравих нещо друго спокойно можеш да му хакаш бензин(по книжка до 30%),против желиране на нафтата
              Е,тоя трябва да е бил японския 1,7D.
              Оригинала и нов ще се позамисля на такъв студ,а на описаните километри...незнам.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #52
                До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                Е,тоя трябва да е бил японския 1,7D.
                Оригинала и нов ще се позамисля на такъв студ,а на описаните километри...незнам.
                Хаха,аз съм си го написал-17D.Това е немския 57 коньов мъртвец.Японеца(Isuzu)е с друг код,който вече не помня,82 к.с.,с турбо и кулер,.Има си и техника на палене,незнам колегата от кога го кара-ако не запали в първите 3-4 секунди,се дава газ до дупка(противно на турбодизелите).
                Последно редактирано от бат'Марто; 16-12-09, 22:35. Причина: добавка
                Виден столичен ихтиолог

                Коментар


                • #53
                  До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                  Моя май пишеше че е 17DR.. единия е 57 другия 60 коня ама кой идея си нямам. Паля така - подгрявам раздвиждам му кокалите 2-3 секунди - пак подгрявам скачам на газта и стискам палци хаха Абе аз се шегувам вече, ама за мене проблема си е, че акумулатора му не остисква на зверския режим на работа и няма точец. Тая вечер тука е -4 утре сутрин ще пиша

                  Коментар


                  • #54
                    До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                    Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
                    Моя май пишеше че е 17DR.. единия е 57 другия 60 коня ама кой идея си нямам. Паля така - подгрявам раздвиждам му кокалите 2-3 секунди - пак подгрявам скачам на газта и стискам палци хаха Абе аз се шегувам вече, ама за мене проблема си е, че акумулатора му не остисква на зверския режим на работа и няма точец. Тая вечер тука е -4 утре сутрин ще пиша
                    Една идея по-нов е от 17D.Иначе не се отличава кой знае колко от него.Мотор милионник
                    Виден столичен ихтиолог

                    Коментар


                    • #55
                      До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                      Ако те не запалят сами- направо се драска клечката и се тУРГа бензин. Що така не палят тези зверчета?
                      JEEP CHEROKEE '86 XJ 4.0

                      Манол Денев

                      Коментар


                      • #56
                        До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                        Единственият начин да повярвам, че Ауди имат мотор с директно впръскване от 89-та година е да видя схемата (в смисъл фабричен чертеж с разрез) и на нея да се вижда това. Предполагам, че просто използват бутала в чието чело е осигурено необходимото пространство за имитиране на вихрова камера, защото не ми се вярва да е предкамера.

                        Извинявам се, че съм тъп и упорит (), аз също съм попрочел доста (не съм го учил де!) и смятам, че е напълно невъзможно с тогавашните технологии да се помести дизел с директно впръскване в автомобил. Като концепция съществува доста отдавна обаче и се е използвал много преди това по камиони, генератори, кораби и т.н. Но както и да е, обещавам да се поразтърся и да прочета за въпросният двигател 1Z Между другото в българските инфо-сайтове за дизели съм се сблъсквал с такива абсурди казани от "многознайковци", че напълно съм ги отписал като надежден източник на информация.

                        Инак по темата - освен ниската компресия напълно възможно е проблемът да се причинява от кофти акумулатор. Ако не може да завърти достатъчно бързо за да създаде ударно налягането необходимо за запалването ще види доста зор докато припали. А и свещите като си вземат своето след подгряване съвсем го отслабват. Пробвай с чужд читав акумулатор как ще запали след голям студ и ще се изясни поне дали тази възможност е изключена.

                        EDIT: Проверих, и всъщност се оказа, че и двамата сме прави

                        Двигателите TDI на VW използват своеобразна предкамера издълбана в буталото:



                        По този начин става възможно да се впръска горивото при по-ниско налягане, като разпръскването става благодарение на завихрящият "порт" откъдето влиза въздуха. Доста по-различни са като концепция от вариантите с предкамера на PSA и другите фирми-производители, което е доста интересно

                        Но все пак твърдя, че това не е реално директно впръскване тъй като имаш нещо като предкамера издълбана в челото на буталото

                        И все пак ако искаш мога да ти дам аватара, че и без това ми е омръзнал

                        EDIT2: Хм, тая схема май е на помпа-дюза... 'Ба ли го Омръзна ми
                        Прикачени файлове
                        Последно редактирано от swartalf; 17-12-09, 08:34.
                        What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                          И още едно питане: маслото какво е?

                          Коментар


                          • #58
                            До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                            Ако питаш мене, маслото е от 50-тина лв. или мобил, или ГМ, не си спомням, какво беше последното. НО, аз нали ви казах, че снощи ще си зареда акумулатора - заредих го с хубаво зарядно цяла нощ и тая сутрин си изчистих колата, влязох, подгрях 2 пъти завъртях и запали за 3 секунди при температура около -3. Никакъв проблем, освен че изпуши яката отзад, ама аз това си го обеснявам с вчерашното въртене и да са се напълнили цилиндрите с нафта (до колкото мога да си го обесня). Нали съм чувал аз, че за дизел акумулатора трябва да върти хубаво стартера за да запали мотора, па аз попринцип си слушам и си викам, ей, как хубаво върти Ама явно не е въртял толкова хубаво... Или акумулатора ми има проблем, или просто си стои недозареден зимата. В седмицата един път изляза извън града - зареди се и после цяла седмица пак мъки. Така си обеснявам миналата зима. Днеска ми се иска да я огледам щателно - генератор, стартер, кабели, свещи, ремъци и каквото друго е нужно, за да съм сигурен, че тая зима няма да си правим повече чалъми...
                            А дано да е така както си мисля, та да е по-малкия дявол.
                            Приемам идеи за профилактиката днеска и благодаря!
                            Последно редактирано от Estranged; 17-12-09, 10:59.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                              Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                              Но все пак твърдя, че това не е реално директно впръскване тъй като имаш нещо като предкамера издълбана в челото на буталотo...
                              Като ми покажеш автомобилен дизел с директно впръскване, че дори и Common Rail, дето да няма такива дупки по буталата, може и да се съглася.

                              Фундаменталната разлика е че при дизелите с предкамера част от топлината изфирясва през главата, вместо да свърши някаква работа. От там и по-ниската им ефективност, за сметка на по-тиха работа и по-прости бутала.

                              Обаче, изнамерени са технологии, дето да преборват шумната работа и без предкамера - например друг вид дюзи, които да пръскат предварително малко гориво, преди основната порция (нещото, което прави и Common Rail, но в зачатък, и механично), както и подходяща и достатъчно евтина технология на бутала, дето да даянат на повишеното топлинно натоварване, и от там - ето ти сравними по шум с предкамерните, автомобилни дизели с директно впръскване. Че и по-ефективни и палещи по-лесно на студено (в общия случай).


                              ПП: При минус 3, въртене 3 секунди е много. Има нещо нефелно, да знаеш. Щом и пуши в началото - със сигурност. А цилиндрите с нафта на могат да се напълнят, освен ако нямаш пишкаща дюза, но и тогава се съмнявам. Изобщо - има нещо гнило в... Дания.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #60
                                До: Ще палим ли дизелите тая зима или ще ходим пеш

                                Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                                Но все пак твърдя, че това не е реално директно впръскване тъй като имаш нещо като предкамера издълбана в челото на буталото

                                И все пак ако искаш мога да ти дам аватара, че и без това ми е омръзнал

                                EDIT2: Хм, тая схема май е на помпа-дюза... 'Ба ли го Омръзна ми
                                Такаа...Аз,за добро или лошо, съм ги и учил тези неща,та..За сведение(и аз смятам спора за безпредметен) на схемата не е помпа-дюза,а точно директно впръскване,с обемно или обемнослойно смесообразуване.
                                За камерата в буталото е ясно-всеки дизалов двигател има някакъв вид камера в буталото,та дори и с разделна камера,пак има специфично оформяне на буталото.Дори и най-съвременните двигатели(без значение common rail или PD)използват такива камери(като на схемата) в буталата,и по това не се отличават от първите TDI,и от двигателите за камиони,трактори,кораби,локомотиви и т.н.
                                За да може един двигател да се окачестви,като резделно-камерен(има различни видове предкамери,и с различни свойства и наименования) е необходимо отношението на диаметъра на свързващия канал от прдкамерата до надбуталното пространство(което си е част от обема на горивната камера) да не превишава определена стойност(в момента не я помня наизуст,но разликите на практика са видимо големи).
                                Та,ето защо показаните схеми са на ДВГ с директно впръскване.И по принцип всички(автомобилни) с камера само в буталото са с директно впръскване.
                                Налягането на впръскване е малко,само в сравнение с днешните достижения на системите за впръскване.Мнозинството двигатели(за камиони,коли и др.) от много време използват налягания на впръскване от 17-45MPa.За сравнение при разделнокамерните не превишава 15MPa.Разнообразието на системи е много голямо,общото е че всички с обемно или обемно-слойно смесообразуване използват многоотворови разпръсквачи(с 4-8 отвора).
                                Изобщо има доста теория за дизеловите двигатели(и въобще за двигателите),която не е широко известна,дори и на стари майстори,занимаващи се с ремонтите им.Това не ги прави лоши майстори,просто има и по-добри.
                                Както е казал Sparky двустепенно впръскване има и с чисто механичните дюзи на TDI(вероятно и други).

                                P.S.Запази си аватара-наистина ми харесва но няма да го ползвам,та по-добре да го виждам при теб.
                                Последно редактирано от cecoa1; 17-12-09, 12:45.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X