Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

    Трябва да отделя един ден за да отворя и да смъкна маслената помпа и да и направя една промивка и да видя състоянието на пружинно-съчмения клапан. Другото което трябва да направя е да си купя 5 на 40 и да го налея него, въпреки че се съмнявам да са и наливали такова, защото като купих колата беше под всякаква критика и аз започнах да следя параметрите на тоя двигател и да го вкарвам в пътя.
    Лятото сложих четири чисто нови подгревни свещи, ама компромисни някакви superdiesel по 7лв бройката, и от както заваля снега оня ден сутринта паля на три цилиндъра, имам изгоряла свещ. Както ви е известно две от свещите ми се намират на гадно място - между главата и ГНП и се сменят за 2 часа двете с подходящи инструменти. Дано не е някоя от тях.

    Ако има запушване, около тоя клапан не би ли трябвало налягането да не пада до 1 бар като загрее двигателя, защото 1 бар го дават нормално за повдигачите под 0.6 почва да свети лампата, в смисъл ако има запушване със стоплянето на маслото няма да му пада и налягането, ше си стои на някакво високо налягане. Проблема е че при първи студен старт блъска страшно голямо налягане. Ако налея 5 на 40 сигурно ли е че няма да ми вдига тия 6 бара при първи студен старт за деня ?
    Не вярвам на жени и спирачки !

    Коментар


    • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

      Пробите не се броят,важен е резултата.
      На тези помпи предпазните клапани не бяха "съчмени"... Алуминиево с конусна "вложка" и е капсулован от страната на пружината.- Проблема се решава с разкапсуловане, изваждане на "буталото" и "намаляване" на диаметъра му.

      Коментар


      • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

        Сега зимата ще налея 5 на 40. Ако падне стартовото налягане добре ако не - отваряме. Това го реших категорично.
        Не вярвам на жени и спирачки !

        Коментар


        • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

          Колеги, как да отпуша масления радиатор за охлаждане на маслото? Много ми загрява маслото а като пипна маслоохладителя той е студен. Външно няма течове сух е не е мазен.
          Не вярвам на жени и спирачки !

          Коментар


          • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

            Маслото прегрява, опича се и мотора почва да го бута.
            Смъкнах масления радиатор с мисълта че е запушен - налях му бензин оставих го да се кисне бълачасках го - не е запушен. Маркучите към него - също не са запушени. Смъкнах тялото на масления филтър - и то не е запушено. Преди година имаше маслен термостат вътре - бях го махнал още тогава с идеята да се върти постоянно маслото през радиатора. Резултат - никакъв. Маслото ми стига на 130 градуса маркучите и радиатора - студени. От къде може да е проблема ? Запушен отвор за отичане в блока ?
            Ето снимки на тялото на масления филтър
            Не вярвам на жени и спирачки !

            Коментар


            • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0407.jpg
Прегледи:1
Размер:108.4 КБ
ID:5588984
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0408.jpg
Прегледи:1
Размер:128.3 КБ
ID:5588985
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0406.jpg
Прегледи:1
Размер:116.0 КБ
ID:5588986
              Не вярвам на жени и спирачки !

              Коментар


              • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                Как да накарам маслото да влезе в този маслен радиатор и да се охлади? Махнал съм масления термостат с мисълта, че може да е запекъл на затворено.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0409.jpg
Прегледи:1
Размер:140.3 КБ
ID:5588991

                Ето го и масления термостат който се поставя в мястото където съм снимал на горната снимка
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:OilTstatinsert93010715500.jpg
Прегледи:1
Размер:25.7 КБ
ID:5588998
                Последно редактирано от kompresor; 23-05-14, 00:20.
                Не вярвам на жени и спирачки !

                Коментар


                • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                  Проблема мисля че ще го разреша след като си намеря работещ термостат. Намерих статия, в която е обяснена работата на системата.

                  http://home.arcor.de...oelkuehler.html

                  Когато маслото стигне 110 градуса патрона на термостата има буталце което излиза нагоре и избутва самия термостат надолу като свива пружината му и пропуска потока на масло към радиатора за да се охлади. Зора е да намеря термостат сега. Пише че термостата може да го има на AAZ двигател и 1.8GTI и 1.6 GTI голфове

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:flansch_zerlegt.jpg
Прегледи:1
Размер:13.6 КБ
ID:5589021
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:C170185-1.jpg
Прегледи:1
Размер:30.0 КБ
ID:5589022
                  Не вярвам на жени и спирачки !

                  Коментар


                  • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                    Махайки термостат обикновено не решаваш проблема с охлаждането, ами си докарваш нов. Термостата освен че трябва да отвори пътя към радиатора, трябва да затвори и другия, по-къс път, през който минава маслото/антифриза, когато е студен. Тъй че правилно си се ориентирал - или трябва да запушиш байпаса за студено масло, или трябва да сложиш читав термостат който да прави същото при загряване.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                      Днес подкарах баба яга след 2 месеца пеша
                      Беше 19ти май, точно на рождения ми ден като вдигнах 160 с колата и маслото вдигна 140 градуса. Прибрах се и говорих с човек който ми каза че е вдигнал толкова и два три дни след това му хвърлила маслото от филтъра при студен старт както при мен го хвърли няколко пъти, и при следващото 160 резултата бил фатален - хидравличен повдигач натиска клапана малко по-силно и в цилиндъра става салата. Това ми даде зор и ме уплаши да си оправя проблема с хидравличната помпа.
                      Филма започна
                      Лягам под колата, отвивам тампоните на мотора, поставям един крик на скоростната и започвам да вдигам мотора. Вдигам вдигам докато опре в рейката горе. Е опря. Отвивам болтчетата на картера. 22 болтчета. Брадясах, викам си как ше ги навия само да не текат после. Отлепих картера, измъкнах го, голям чеп, работа на три пръста от магарето. Усмихна ми се маслената помпа отдолу. Отвих и двата болта които я държат за блока, и вече с кеф ше я вадя, опря долу в магарето. Викнах Пол /в едно английско предаване за ремонт на автомоибли когато ситуацията се закучи, майстора вика помощник на име Пол/, или комшията Коце да ми клати мотора отгоре, че да извадя зъбната помпа. Е не стана, излязоха и комари, мръсна сган махнах се от там. Изнервен пих кафе и кола в 22ч вечерта, дали те ми помогнаха, сетих се, че мотора вече не лежи на магарето щото е вдигнат на крик и си тежи на крика. Веднага легнах на ново под кочината и отвих магарето, и маслената помпа падна на парцала....като малко дете се радвах щото се бях озадачил доста .... то от мерак, нейсе .
                      На другия ден интересното започна. На снимката виждате маслената помпа разглобена
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1. Маслена помпа на части.jpg
Прегледи:1
Размер:245.7 КБ
ID:5597074
                      На тази снимка виждате корпусът с разтоварващият клапан
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3. корпус със клапан.jpg
Прегледи:1
Размер:197.9 КБ
ID:5597075
                      Ето тук слагам линк за да се види устройството и начина на действие на предпазно-преливният клапан на маслената помпа https://www.youtube.com/watch?v=kCGU...ature=youtu.be
                      Зъбната хидравлична помпа работи на принципа на двете зацепени зъбни колела. Създават се камери в междузъбията и корпуса. Когато се водещото колело зацепено с водимото се завъртят се създават две области - област на ниско и област на високо налягане. Областта от високо налягане се нуждае от контрол - да се спре покачването на налягането в определен момент. Този клапан с буталото и пружината е `човека` който отсича кога помпата трябва да спре да нагнетява масло в двигателя. Устройството на клапана е следното - на челото на буталцето има канал свързан с високото налягане на помпата - там винаги маслото е с високо налягане, и когато е толкова високо, че преодолее силата на пружината, буталцето се премества право пропорционално на посоката на свиване на пружината и маслото с високо налягане излиза през прозорчето което отваря буталцето във камерата с ниско налягане и прави `байпас` както някои казват. Това е космическият клапан. Проблема е че е капсулован с шайба, която е `блъсната` с някаква преса в завода, която смачква на четири места алуминия и я запресова. Такааа. Обаче аз маслена помпа от морга няма да взема защото един Бог знае в кво състояние е, новата пък толкова ше е нова, и реших да го отремонтирам тоя клапан.
                      Начина е следния:
                      Тъй като шайбата е запресовата що годе яко, се пробиват 4 отвора на кръст, 2 по 2 един срещу друг, със свредло 3мм. Обаче при мене при разпробиването, явно свредлото ми било криво се скърши алуминия. Гледайте
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4. разкапсулован клапан и пробиване на отвори.jpg
Прегледи:1
Размер:391.1 КБ
ID:5597076
                      Вече разпробита, имаме помпа със положение на което да се регулира шайбата. Така. Разкапсуловаме, и очакваме стружка в хлабината на предпазно-преливния клапан, задиране.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5. задиране.jpg
Прегледи:1
Размер:271.7 КБ
ID:5597077
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6. задиране.jpg
Прегледи:1
Размер:225.3 КБ
ID:5597078
                      Видяхте за какво става въпрос. Междо другото не бях снимал цедката, имаше стружки от разпробиване, и в картера имаше някоя друга алуминиева стружка, от свредло, около 5-6 мм разпробивано е нещо и цедката го е засмукала и ясно. Така. Не ми хареса, това че над отворите остана много малко `месце` което ще държи запиращите елементи на шайбата, и отидох при заварчик със аргон и волфрамов електрод да ми го подсили.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7. наваряване с аргон.jpg
Прегледи:1
Размер:278.4 КБ
ID:5597079
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8. наваряване с аргон.jpg
Прегледи:1
Размер:190.5 КБ
ID:5597080
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9. наваряване с аргон.jpg
Прегледи:1
Размер:218.1 КБ
ID:5597081
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10. наваряване с аргон.jpg
Прегледи:1
Размер:211.9 КБ
ID:5597082
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11.наваряване с аргон.jpg
Прегледи:1
Размер:201.2 КБ
ID:5597083
                      После творих малко на Paint
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12. принцип на действие.jpg
Прегледи:1
Размер:262.9 КБ
ID:5597084
                      Купих си напълно китайски фул комплект борчета за 3лв, с отчаяното желание за без пари да изшлайфам ненужния алуминий, защото да може да премине тариращата шайба. Watch this
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:13. шлайфане на заварката.jpg
Прегледи:1
Размер:306.2 КБ
ID:5597085
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:14. шлайфане на заварката.jpg
Прегледи:1
Размер:59.2 КБ
ID:5597086
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15..jpg
Прегледи:1
Размер:328.3 КБ
ID:5597087
                      След като изшлайфах ненужния алуминий и шайбата си пасна на местенцето, реших да се заема с отнемането на ръба, който е създал клапана. Междо другото забравих да кажа нямаше дебела стружка вътре, но беше заседнал, не беше задрал фатално. цилиндърчето имаше хлабина около 0.1мм, не беше повече от десета. Та взех шкурка 500 и 1000, сцепих един маркуч, набих го в дрелката и почнах да си връткам, първо с едрата докато изчезне, после с фината докато стане огледално.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0452.jpg
Прегледи:1
Размер:391.8 КБ
ID:5597088
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0449.jpg
Прегледи:1
Размер:71.0 КБ
ID:5597089
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0448.jpg
Прегледи:1
Размер:73.3 КБ
ID:5597092
                      Крайният резултат на работното място на клапана
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0450.jpg
Прегледи:1
Размер:429.8 КБ
ID:5597093
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0451.jpg
Прегледи:1
Размер:298.5 КБ
ID:5597094
                      Играх си доста време след това много ми хареса как започна да се движи буталцето свободно вътре. Ако някой се притесни за отварянето, няма никакви проблеми хлабината не се увеличи изобщо.
                      На другия ден отидох в железарския и купих три четири модела шплентове....и го капсуловах
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0453.jpg
Прегледи:1
Размер:354.3 КБ
ID:5597095
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0454.jpg
Прегледи:1
Размер:283.5 КБ
ID:5597096
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nokia0455.jpg
Прегледи:1
Размер:281.7 КБ
ID:5597097
                      След това смазах маслената помпа, и я монтирах на блока на мотора. Нова гарнитура на картера, силикон Victor Reinz, пуснах мотора стегнах магарето всичко заспа.
                      Минаха няколко дни, реших да сваля кулера и да го промия с бензин, казах си що да не измия и масления радиатор. Почна се и там.
                      Смъкнах ги, купих 3 литра бензин - падна голямо цапане . Измих ги.
                      Смъкнах конзолата на масления филтър да си я поразгледам. Излезе ми един маслен термостат, който колегата ми го пробва и снима че работи. Купих го.
                      Монтирах масления термостат, измитите радиатори монтирах и тях. Така. Последва двуседмична криза, и мислене относно дали ще работи маслената помпа, ама нямам пари да купя масло да пробвам , студентска криза.
                      Вчера купих масло . Налях. Запалих. Онемях. Преди при старт манометъра удряше дъното - над 5 бара и зимата при студено масло 1 км каране не му стигаше да падне, клапана беше задържал затворен и помпата пренадува. Обаче сега, помпата вдигна масло и манометъра заспа на 3 бара не помня колко беше точно, когато подам газ вдигаше до към 4 но не повече. Вече се нормализира налягането на маслото и много се зарадвах. Направих заветното първо кръгче. Покарах вдигнах 90 градуса на антифриза а маслото не беше вдигнало 90, преди при 90 градуса на антифриза беше на 110 вече. Ще карам и ще споделя ако има нещо. Чувствам се изкефен
                      Не вярвам на жени и спирачки !

                      Коментар


                      • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                        Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                        Пробите не се броят,важен е резултата.
                        На тези помпи предпазните клапани не бяха "съчмени"... Алуминиево с конусна "вложка" и е капсулован от страната на пружината.- Проблема се решава с разкапсуловане, изваждане на "буталото" и "намаляване" на диаметъра му.
                        Браво,пробите не се броят! Важен е резултата....макар и след 7 месеца.

                        Коментар


                        • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                          Монтирах турбина ККК14 на колата. Свързах ръчен буустконтролер към нея. Турбината пълни големия кулер значително по - бързо от старата. Не гори масло и не свири. Обаче няма настройване. Вдига 1.5 бара и разтоварва на 0.5 веднага след като вдигне 1.5. Откачих маркуча към разтоварващия клапан, същата работа, вдига 1.5 и пада на 0.5. Навява ме на мисълта, че мембраната на клапана е спукана, и налягането което отива към него не действа, а клапана разтоварва под действието на налягането по челото на клапана. Сега остава въпроса от къде да намеря уестгейт за К14 след като който продава такава турбина я продава цяла...
                          Не вярвам на жени и спирачки !

                          Коментар


                          • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                            Тъй като не успях да намеря уестгейт клапан за К14 в добро здраве, реших да върна Гарет-а. Върнах го, но го свързах с буустконтролера, като развих малко шпилката, на актуатора, която бях регулирал да ми държи налягане 1.2 бара. Разтегнах шпилката, за да мога да получа по - голямо отваряне на клапата и респективно по - добро разтоварване във високи обороти. Увеличих и пробива чрез буустконтролера, за да накарам турбината да вдигне по - голямо налягане. И в резултат я настроих на 1.2 бара, същото налягане, но колата върви повече от преди, отдавам го на по - разтоварения изход, както му казват `газовете не правят тапа` във високите обороти. Предстои още малко фина настройка и затягане на контрите.
                            Не вярвам на жени и спирачки !

                            Коментар


                            • От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                              Някой може ли да ми обясни как се вади втулката на `паразитния` (спомагателния) вал , само че не тази предната дето е към ангренажа, ами тази задната дето е към купето /двигателя при Аудито е надлъжен, само напомням/ че зад четвъртия цилиндър и между купето нямам място.
                              Не вярвам на жени и спирачки !

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X