Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

    Здравейте, колеги. Колата ми е Ауди 80 1.6 турбодизел, предкамерен с интеркулер. Вече я карам година, настроил съм си помпата и турбината много добре, не пуши като влак, гори ми 4.5 извън градско повече там карам, пъргавелка е. Като я взех преди година, смених повдигачите защото бяха задържали. Обслужих си мотора , има си косури гарнитурата на главата прокапва масълце, гнп капе по малко нафта понякога ... ама нейсе, съществения проблем е шума на мотора.
    Преди 3 месеца в Русе я карах при Цанко - помпата да направи стенд на дюзите, каза ми че и четирите са на 150 бара което било добре, помпата била центрована добре на 12 градуса. Ремъка е зацепен на белези - няма грешка, проверил съм го няколко пъти.
    Преди 2 дни реших да сменя тампоните на двигателя, че беше започнал да се разхожда из коша, смених ги, обаче мотора пак продължи да си работи така твърдо със металически звук. Двутактово масло наливам в нафтата 80 - 100 грама на 10 литра нафта, пак си е шумен двигателя, знам че е стар дизел и предкамерен и е типично да работи твърдо, но съм чувал Фв джета със същия мотор как работи по - мазно по меко, моята работи доста твърдо.
    Генерацията е без катализатор с по - широка тръба уплътнена е на 100% без дупки, теста с листа хартия съм го правил отзад, постоянно газовете надуват навън няма опити за засмукване на хартията а това говори добре за повдигачите, Антифриза не заминава, маркучите са меки не ги надува, не пуши синьо, зимата пали при -18 с два подгрева и с 3 здрави свещи и опънат авансатор, обаче много е шумна.
    Авансатора, обогатителя все същата ръчка я опъвам винаги като паля и като запали след половин минута я връщам, обаче веднъж ми задържа, сиреч върнах ръчката авансатора остана опънат. Отидох и с отвертка го върнах в изходна позиция но забелязах че трябва да приложа натиск за да го върна в изходно положение, махам отвертката и пак дава малко аванс. Усеща се и по звука, като го натисна допоследно малко падат оборотите, пусна ли го пак се връща малко и се усеща предварението.
    Замислил съм да я закарам да премерят компресията в четирите цилиндъра, за да разбера дали има смисъл да я правя. Ако няма разлика между компресията в четирите цилиндъра и тя е добра, ще закарам ГНП на основен ремонт да сменят всичко що може да се смени из нея.
    Не мога да тръгна на дълъг път така, нямам доверие в колата си, двигателя не мени обороти но работи неравномерно, дори с нови тампони на двигателя пак се движи из коша.

    Питам : Възможно ли е проблем в ГНП да държи двигателя в предварение независимо че статичната центровка е идеална на 12 градуса, и от там да работи така твърдо ?
    Възможно ли е да `духа` някой от клапаните и затова да имам твърда шумна работа на мотора ?
    Последно редактирано от kompresor; 15-07-13, 16:27.
    Не вярвам на жени и спирачки !

  • #2
    От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

    А нафтата каква е?

    Коментар


    • #3
      От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

      Нафта само от Еко и Петрол + 100 грама 2Т червено масло на 10 литра нафта
      Не вярвам на жени и спирачки !

      Коментар


      • #4
        От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

        Първоначално публикуван от kompresor Преглед на мнение

        Питам : Възможно ли е проблем в ГНП да държи двигателя в предварение независимо че статичната центровка е идеална на 12 градуса, и от там да работи така твърдо ?
        Да, възможно е!
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #5
          От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

          Откачи го механично.Като е в обороти,той не влияе.На топло пак ли така изпушва при първоначално палене?Като загрее не поомеква ли?Помпата се прави само с часовников индикатор(0,95-0,96),с категорично точни белези по ангренажа и правилно сглобен.
          А тези простотии се правят от името на всички ни.
          Даника
          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

          Коментар


          • #6
            От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

            Изгорял клапан можеш да го изключиш като причина . Аз карах с вкопан и почти нищо не държащи клапани на поне два цилиндъра на двигател XUD 9 на Пежо и разлика в шума нямаше . Усещаха се зимата при палене и като извадех маркуча на въздушния филтър имаше характерното съскане .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #7
              От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

              Сигурен ли си че "авансатора" не е просто "ръчна газ"? Щото аз съм почти сигурен че е.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                Помпата е центрована с часовников индикатор разбира се, точно на 0.95 ми каза майстора че я е центровал.
                Авансатора веднъж неволно се откачи пъпката на жилото от вилката му, той пак не се върна в изходно положение, с натиск го връщам но махна ли отверката пак се дръпва сам на малко предварение.....става нещо в тая помпа ама да видим..
                Двигателя като го запаля винаги изпушва черно, както всеки стар дизел. Когато го настъпя рязко пак си изпушва черно. Но само в тези ситуации, естествено и при почти пълна и пълна газ пак пуши черно, но не парцали ами рехав черен дим. Мисля че е авансатор, защото освен вдигане на оборотите, се променя звука, започва да чука с характерния за предварение звук, затова мисля че дава и предварение. Въпреки лесния старт зимата макар и с 1 изгоряла свещ, вървящия и икономичен мотор, с разход на масло под 1л за 9000км, искам да измерим компресия, и така да смъкна ГНП и да я пратя за ремонт.
                Не вярвам на жени и спирачки !

                Коментар


                • #9
                  От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                  Първоначално публикуван от kompresor Преглед на мнение
                  Помпата е центрована с часовников индикатор разбира се, точно на 0.95 ми каза майстора че я е центровал.
                  Авансатора веднъж неволно се откачи пъпката на жилото от вилката му, той пак не се върна в изходно положение, с натиск го връщам но махна ли отверката пак се дръпва сам на малко предварение.....става нещо в тая помпа ама да видим..
                  .
                  То било турбо,още по-лошо,с0,95 трябва да не се чува(норм.е ок 1,0).Помпата-само ако е вярно това с откачения авансатор,а и нищо не ти пречи да го вържеш механично и забравяш.
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • #10
                    От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                    Как да вържа авансатора механично ? Той си е с жило и с ръчка под волана ми, само че като го върна до упор, до последно, вилката на помпата не се връща до последно, нещо става в нея. НЯмам много опит и имам нужда от повечко детайлни обяснения, за което много се извинявам.
                    Не вярвам на жени и спирачки !

                    Коментар


                    • #11
                      От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                      Разкачи жилото на авансатора при помпата,бутни плътно лостчето,което е вързано за оста на помпата към ангренажния ремък,след като го пуснеш,не трябва да мръдне.Ако мръдне-помпа.
                      А тези простотии се правят от името на всички ни.
                      Даника
                      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                      Коментар


                      • #12
                        От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                        Точно това правя, и мръдва, това се опитвам да обясня, отначало мислех че жилото се такова ама не е проблема в него, самото лостче се връща . . .
                        Какво има там вътре че така се връща какъв проблем би могъл да има из вътре ?
                        Какво в ГНП може да създава хъркане подобно като от ролка на ангренажен ремък ?
                        Ако си направя белег и дам мъничко закъснение на помпата колкото да видя дали ще утихне, какви ще са последиците за добрия разход и добрата динамика. Чувал съм че прекаленото закъснение убива вървежа, почва да пуши сиво, започва да пали по трудно
                        Не вярвам на жени и спирачки !

                        Коментар


                        • #13
                          От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                          Първоначално публикуван от kompresor Преглед на мнение
                          Точно това правя, и мръдва, това се опитвам да обясня, отначало мислех че жилото се такова ама не е проблема в него, самото лостче се връща . . .
                          За майстор си е,иначе останалото е вярно,но без инструменти и опит,няма да стане нищо.Ако пък е сваляна главата,не се знае и гарнитурата колко е дебела.4-та не работеща свещ що не я смени,да не е зад помпата(май2)?
                          А тези простотии се правят от името на всички ни.
                          Даника
                          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                          Коментар


                          • #14
                            От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                            Гарнитура на главата сменял ли си?Имал съм случай на по шумен двигател 1.6 д на ФВ, когато е сложена по дебела от нужната гарнитура на главата.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Дизел лешникотрошачка - възможни проблеми

                              Статичната центровка е едно, а реалния аванс при работа се променя в зависимост от оборотите и натоварването. Явно там нещо не е наред.
                              Аванса се командва от хидравличния авансатор в долната част на помпата, който дава определен аванс при определено налягане в помпата. Проблема може да е както в самия него(заяждане или счупена/омекнала пружина), така и заради непредвидено повишаване на налягането в помпата. Повишеното налягане може да се дължи на запушване към обратната нафта, неправилна работа на регулиращия клапан:
                              "Регулиращ клапан има и при бошовите помпи-при сработване "свързва" пространството на нагнетеното вече гориво със захранващата секция на подкачващата помпа и така,с "преливане", държи налягането в предвидените граници..


                              http://contrails.free.fr/images/Diesel/dsc05408.jpg

                              http://contrails.free.fr/engine_bosch_ve_en.php " (Torque)

                              Може да има и проблем с изтичащото гориво през оста на центробежния регулатор от където се изменя налягането и респективно аванса и спрямо натоварването. Но това е малко вероятно.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X