Здравейте, колеги. Колата ми е Ауди 80 1.6 турбодизел, предкамерен с интеркулер. Вече я карам година, настроил съм си помпата и турбината много добре, не пуши като влак, гори ми 4.5 извън градско повече там карам, пъргавелка е. Като я взех преди година, смених повдигачите защото бяха задържали. Обслужих си мотора , има си косури гарнитурата на главата прокапва масълце, гнп капе по малко нафта понякога ... ама нейсе, съществения проблем е шума на мотора.
Преди 3 месеца в Русе я карах при Цанко - помпата да направи стенд на дюзите, каза ми че и четирите са на 150 бара което било добре, помпата била центрована добре на 12 градуса. Ремъка е зацепен на белези - няма грешка, проверил съм го няколко пъти.
Преди 2 дни реших да сменя тампоните на двигателя, че беше започнал да се разхожда из коша, смених ги, обаче мотора пак продължи да си работи така твърдо със металически звук. Двутактово масло наливам в нафтата 80 - 100 грама на 10 литра нафта, пак си е шумен двигателя, знам че е стар дизел и предкамерен и е типично да работи твърдо, но съм чувал Фв джета със същия мотор как работи по - мазно по меко, моята работи доста твърдо.
Генерацията е без катализатор с по - широка тръба уплътнена е на 100% без дупки, теста с листа хартия съм го правил отзад, постоянно газовете надуват навън няма опити за засмукване на хартията а това говори добре за повдигачите, Антифриза не заминава, маркучите са меки не ги надува, не пуши синьо, зимата пали при -18 с два подгрева и с 3 здрави свещи и опънат авансатор, обаче много е шумна.
Авансатора, обогатителя все същата ръчка я опъвам винаги като паля и като запали след половин минута я връщам, обаче веднъж ми задържа, сиреч върнах ръчката авансатора остана опънат. Отидох и с отвертка го върнах в изходна позиция но забелязах че трябва да приложа натиск за да го върна в изходно положение, махам отвертката и пак дава малко аванс. Усеща се и по звука, като го натисна допоследно малко падат оборотите, пусна ли го пак се връща малко и се усеща предварението.
Замислил съм да я закарам да премерят компресията в четирите цилиндъра, за да разбера дали има смисъл да я правя. Ако няма разлика между компресията в четирите цилиндъра и тя е добра, ще закарам ГНП на основен ремонт да сменят всичко що може да се смени из нея.
Не мога да тръгна на дълъг път така, нямам доверие в колата си, двигателя не мени обороти но работи неравномерно, дори с нови тампони на двигателя пак се движи из коша.
Питам : Възможно ли е проблем в ГНП да държи двигателя в предварение независимо че статичната центровка е идеална на 12 градуса, и от там да работи така твърдо ?
Възможно ли е да `духа` някой от клапаните и затова да имам твърда шумна работа на мотора ?
Преди 3 месеца в Русе я карах при Цанко - помпата да направи стенд на дюзите, каза ми че и четирите са на 150 бара което било добре, помпата била центрована добре на 12 градуса. Ремъка е зацепен на белези - няма грешка, проверил съм го няколко пъти.
Преди 2 дни реших да сменя тампоните на двигателя, че беше започнал да се разхожда из коша, смених ги, обаче мотора пак продължи да си работи така твърдо със металически звук. Двутактово масло наливам в нафтата 80 - 100 грама на 10 литра нафта, пак си е шумен двигателя, знам че е стар дизел и предкамерен и е типично да работи твърдо, но съм чувал Фв джета със същия мотор как работи по - мазно по меко, моята работи доста твърдо.
Генерацията е без катализатор с по - широка тръба уплътнена е на 100% без дупки, теста с листа хартия съм го правил отзад, постоянно газовете надуват навън няма опити за засмукване на хартията а това говори добре за повдигачите, Антифриза не заминава, маркучите са меки не ги надува, не пуши синьо, зимата пали при -18 с два подгрева и с 3 здрави свещи и опънат авансатор, обаче много е шумна.
Авансатора, обогатителя все същата ръчка я опъвам винаги като паля и като запали след половин минута я връщам, обаче веднъж ми задържа, сиреч върнах ръчката авансатора остана опънат. Отидох и с отвертка го върнах в изходна позиция но забелязах че трябва да приложа натиск за да го върна в изходно положение, махам отвертката и пак дава малко аванс. Усеща се и по звука, като го натисна допоследно малко падат оборотите, пусна ли го пак се връща малко и се усеща предварението.
Замислил съм да я закарам да премерят компресията в четирите цилиндъра, за да разбера дали има смисъл да я правя. Ако няма разлика между компресията в четирите цилиндъра и тя е добра, ще закарам ГНП на основен ремонт да сменят всичко що може да се смени из нея.
Не мога да тръгна на дълъг път така, нямам доверие в колата си, двигателя не мени обороти но работи неравномерно, дори с нови тампони на двигателя пак се движи из коша.
Питам : Възможно ли е проблем в ГНП да държи двигателя в предварение независимо че статичната центровка е идеална на 12 градуса, и от там да работи така твърдо ?
Възможно ли е да `духа` някой от клапаните и затова да имам твърда шумна работа на мотора ?
Коментар