Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан! /на дизелов джип/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Метан! /на дизелов джип/

    Колеги не съм от форума но темата ме касае живо и за това искам да вдигна малко темата , като споделя и моя практичен опит.
    Карам Фиат Мареа 2.4 ЖТД , както вас сложих метанова уредба и намалих подаването на гориво с Х % посредством ремап.
    Подаването на метан е с изпарител. Средния разход които съм реализирал е от 8.5 нафта сега на 6 л. нафта и 3 кл метан на 100км.
    Определено това което съм забелязал аз е че метана трябва да се подава след 1200 оборота .
    Основния проблем според мен е невъзможността да се коригира съотношението на гориво въздушна смес поради липсата на дроселова клапа на двигателя. Когато се подаде достатъчно метан за да има задоволително вървене и незначителен разход на нафта се получава, ако мога така да се изразя ключов режим на пълна или никаква мощност. Казано по просто обогатявайки сместа близо до ламба двигателя става не контролируем или работи на макс ( когато има нафта) или не работи ( когато е кък оф).
    Според мен най-правилното решение е да се монтира дросел с достатъчен отвор за нормална работа на ниски обороти , да се спре нафтата с изключение на подаваното количество в ниски обороти и посредством смесител преди дросела да се дозира в всички обороти.
    Така трябва да получим една бензинова кола работеща на метан , но вместо свещи се използваме незначително количество нафта за запалването на дозираната гориво въздушна , която е в съотношение ламба.
    Колеги ще се радвам ако ме поправите където съм в грешка.
    78

    Коментар


    • От: Метан! /на дизелов джип/

      Първоначално публикуван от rosenmvr Преглед на мнение
      Колеги не съм от форума но темата ме касае живо и за това искам да вдигна малко темата , като споделя и моя практичен опит.
      Карам Фиат Мареа 2.4 ЖТД , както вас сложих метанова уредба и намалих подаването на гориво с Х % посредством ремап.
      Подаването на метан е с изпарител. Средния разход които съм реализирал е от 8.5 нафта сега на 6 л. нафта и 3 кл метан на 100км.
      Определено това което съм забелязал аз е че метана трябва да се подава след 1200 оборота .
      Основния проблем според мен е невъзможността да се коригира съотношението на гориво въздушна смес поради липсата на дроселова клапа на двигателя. Когато се подаде достатъчно метан за да има задоволително вървене и незначителен разход на нафта се получава, ако мога така да се изразя ключов режим на пълна или никаква мощност. Казано по просто обогатявайки сместа близо до ламба двигателя става не контролируем или работи на макс ( когато има нафта) или не работи ( когато е кък оф).
      Според мен най-правилното решение е да се монтира дросел с достатъчен отвор за нормална работа на ниски обороти , да се спре нафтата с изключение на подаваното количество в ниски обороти и посредством смесител преди дросела да се дозира в всички обороти.
      Така трябва да получим една бензинова кола работеща на метан , но вместо свещи се използваме незначително количество нафта за запалването на дозираната гориво въздушна , която е в съотношение ламба.
      Колеги ще се радвам ако ме поправите където съм в грешка.
      78
      Аз не съм капацитет много в тази материя и повечето неща се опитвам да си обясня по пътя на логиката и чрез опити.Това което си написал принципно е правилно,но...като изпълнение не знам как би станало.Сега на автомобилите с механично ГНП нещата са по-лесни,но на тези с електронно такова не съм много сигурен как ще стане това.Например...как на гНП с електронно подаване на горивото,ще органичим да подава съвсем малко дизел само за нуждите на ниските обороти и разбира се достатъчно пък за искра в цилиндъра???
      Не забравяй и още нещо...дори и да проработи системата,тогава пък най-малкото ще се налага,да се слагат допълнително бутилки за метан,защото разхода ти тогава няма да е 2-3кг. на 100км. ,а ще стане 6-7кг....и свърши ли метана на дизел няма да има опция да се кара/не и без човъркане под капака./
      За мен лично най-добрата система е да се пробвам да манипулирам дебитомера/да го накарам да отчита по-малко въздух и от там пък компа да подава по-малко дизел/,въпроса е в това обаче,дали пък колата няма да стане доста по-мудна/и всъщност обедняването на горивната смес с дизел да се компенсира с наложително подаване на повечко гас/ и дори и с допълнително подаване на метан,нещата да се компенсират и да няма някакъв съществен ефект....
      Ще пробвам,пък ще видим...
      NISSAN FOREVER
      -----------------------------------------------------------------------------
      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

      Коментар


      • От: Метан! /на дизелов джип/

        Не внимавам какво пиша във форума и по-горе се подведох по идеите от темата за промени на показанията на датчика за въздух.
        Всъщност с много проста схема се прави показанията му да се менят по няколко различни зависимости, като на таблото на колата се слагат също ключета и потенциометър за превключване на функциите. Примерно потенциометър за големина на корекцията на показанията, и ключе за превключване в нормален режим без да се разбутва нагласянето. Варианти на това има на английски из нета. Опитайте с примерно maf cheating в гугъл и виждам доста резултати. Имаше друг израз за това, но и така може да стане.

        Коментар


        • От: Метан! /на дизелов джип/

          Здравейте.Към колегата lodkar...
          Дебитомера вече го излекувах...в смисъл че не се наложи да го вадя по-навън,а просто го завъртях по оста му
          Показанията му дори стигнаха при подаване на гас и нулеви стойности/това при повече завъртане настрани от основния поток въздух/
          На празен ход мерих с една OBD букса и ми даде около 21-22грама /секунда маса на въздуха.Първо го намалих до стойности от 11-13грама /секунда,но джипа направо не искаше да тръгне.Това поне означаваше,че наистина работя в правилна посока/в смисъл ,че компа си обеднява сместа на дизел според по-ниските показания на дебитомера/.Увеличих метана в опит да компенсирам,но...ефекта беше малък.Лош старт и не особено добро ускорение,а мотора особено в средните обороти заработи по-шумно/все едно трака стар дизел на по-голямо предварение/.Прецених,че всъщност може би съм попрекалил/идеята ми беше малко да обедня горивната смес откъм дизел/ и за това върнах малко назад положението на датчика на дебитомера до стойности около 13.7-15.2грама /секунда и завъртях обратно метана както си беше преди интервенцията.Джипа сякаш стана друг...ускорението е почти както преди.Вероятно преди е ускорявал повече/особено при смачкване на гастта/,но при нормално каране и в двата варианта почти не намирам разлика.Едиственото нещо ,което остана е на средни обороти/от 1500 до 2200/ мотора си работи като на по-голямо предварение/тоест притраква като на разхлабено болтче-специфичния звук на стар дизел със зададено повечко предварение/,което с повишаване на оборотите над 2200 изчезва и заработва мазно без притракване.На мен не ми изглежда като да е тракане от аванс ,а наистина ми се счува като дизелак на по-голямо предварение,ама знам ли какво се случва на практика вътре в мотора....
          Според теб този момент със средните обороти и тази по-шумна работа на мотора в този диапазон вредна ли е за здравето на мотора/според мен лично не виждам да е някакъв проблем,освен ,че се чува/и другото нещо това от какво се получава???
          Дали от преобогатена смес/според мен не е от това/ или по-скоро с обогатявнето процеса на запалване на двете горива в определени обороти се измества малко в посока предварение и от там и притракването/тук не съм много сигурен дали не ти говоря някакви глупости/....
          Ще съм ти искрено благодарен,ако ми отговориш на тия въпроси,защото стигнах до момент в който вече не ми е много ясно какво ,как и колко да настройвам по системата.

          lodkar написа:
          Как мериш какво показва дебитомера? Завъртането е хитро решение. Вероятно не променя линейно (по еднакъв процент на всички режими) заради завихрянията от вече променената аеродинамика.
          Относно промяната във вървенето - ще ти дам нещо за осмисляне, и то съществено. Деботомерът променя и момента на впръскване.

          Хм...ей тук вече ме хвърли в тъча......Как точно дебитомера влияе на момента на впръскване/дали да е на предварение или закъснение/???
          Все си мислех,че според показанията на дебитомера,компа дозира нафтата в горивната смес.По-малко отчетен въздух= по-малко дизел в сместа.Добре де...ами защо тогава все в едни и същи обороти мотора работи малко по-шумно ...ако дебитомера изменя впръскването в посока предварение,би трябвало според мен във всички режими/обороти/ да има промяна към по-твърда работа на мотора/специфичното притракване/
          И друго не разбирам...ако притракването е свързано с изменение на момента на впръскване,защо като изключа метана тракането изчезва и мотора работи почти без въпросния звук на тия обороти.Ако пък е от обогатяването на сместта...нали с намаляне на отчетения въздух,компа намалява и %-та дизел в горивната смес...значи така пък обеднявам сместа,а промяна в звука на тия обороти поне видима няма....
          П.П.Относно меренето на дебитомера....Ами писах по-горе,че го правя посредством OBDII букса и програмка!Там си има опция ,която мери масата/мисля беше на английски...Mass Air flow/.Показанията ги дава в грамове на секунда.При първата настройка на 2000 и 2500 оборота запази процентно съотношението,но на 3000оборота процентите бяха повече/явно при по-голяма скорост на въздуха тогава не влиза същото количество в зоната на датчика/.След това обаче,когато го върнах малко към заводските параметри и вървенето се оправи премерено съотношението според мен си е направо линейно променено.
          Ето и данните ,за да прецениш:
          Оригинално положение на датчика:
          1.2000об.-60грама/сек.
          2. 2500об.-80грама/сек.
          3.3000об.-100грама/сек.

          Положението на датчика в момента:
          1.2000об.-48грама/сек.
          2.2500об.-60грама/сек.
          3.3000об.-80грама /сек.

          Според мен в трите режима имаме около по 20% разлика надолу!Единствено на средния режим идва много малко по-малко/около 16-17%/,но мисля ,че това не е толкова съществено!
          Поздрави!
          Последно редактирано от lubashki777; 29-04-12, 08:55.
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • От: Метан! /на дизелов джип/

            Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
            ...Как точно дебитомера влияе на момента на впръскване/дали да е на предварение или закъснение/???

            Влияе, обаче не е само той, участват още датчикът на кол. вал за оборотите, датчикът за положение на педала на газта и датчикът за абсолютно налягане в смук. колектор, който следи работата на турбото. Всичките те се хващат през OBDII.

            Обаче при механичните помпи предварението се управлява само от оборотите и само до 24°, затова повече пропушват при преходните режими. А май и тези градуси не са достатъчни за работа с газ, там не съм съвсем сигурен.

            Коментар


            • От: Метан! /на дизелов джип/

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Влияе, обаче не е само той, участват още датчикът на кол. вал за оборотите, датчикът за положение на педала на газта и датчикът за абсолютно налягане в смук. колектор, който следи работата на турбото. Всичките те се хващат през OBDII.

              Обаче при механичните помпи предварението се управлява само от оборотите и само до 24°, затова повече пропушват при преходните режими. А май и тези градуси не са достатъчни за работа с газ, там не съм съвсем сигурен.
              Интересен момент е как да имаме впръскване на метан в точния момент,защото явно се получава при обогатяването все пак някакво предварение/мотора при повече обогатяване започва да работи по-твърдо и шумно/
              Най-лесно е да се даде ГНП-то малко на закъснение и проблема ще се пооправи,но...след няколко месеца ,като дойде зима и тогава пък няма да може да пали с такава центровка.
              Утре мисля да намаля малко подаването на метан и да видя дали ще се пооправи работата на мотора/тоест дали ще намалее специфичния за дизелов мотор шум от зададено по-голямо предварение/,като същевременно пък и колата трябва да има някаква динамика на старт и вървене.Ако се влошат много нещата и не може да върви добре,май ще се наложи да мръдна още малко дебитомера в посока по-близка до заводската....някъде на празен ход да ми дава стойности около 17-19грама/секунда-/при заводско положение стойностите са 21-22.5грама/секунда/Така реално ще се получи малко по-обогатена смес на дизел/нали сега съм я обеднил със завъртането на датчика на дебитомера/ и в общи линий така се надявам да постигна оптималния поне за сега вариант-най-безшумна работа на мотора ,нормална динамика на мотора и същевременно леко обеднена смес на дизел
              П.П.ако някой може да даде решение на момента с впръскването .... ,хич няма да му се разсърдя...Как да го накарам хем да не работи на предварение,хем пък зимата да нямам проблем с паленето на мотора
              Поздрави!
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • От: Метан! /на дизелов джип/

                Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                П.П.ако някой може да даде решение на момента с впръскването .... ,хич няма да му се разсърдя...Как да го накарам хем да не работи на предварение,хем пък зимата да нямам проблем с паленето на мотора
                Поздрави!
                Ами ако си с електронно ГНП трябва с електроника, ако си с механично - с промяна на налягането на помпата за НН в него.

                Коментар


                • От: Метан! /на дизелов джип/

                  Според натоварването и други неща електрониката избира колко да промени момента на впръскване. Дебитомерът може също участва. Повече не знам

                  Коментар


                  • От: Метан! /на дизелов джип/

                    Оставам с впечатлението,че за всеки джип и индивидуалния двигател с който е той,трябва различен вид специфика на монтиране на газ или метан. След всички безценни усилия и опити в експрерименти,така подробно описани в темата би било хубаво някой да обобщи,подреди и номерира последователността на монтиране на съответната система и двигател Аз лично четох,четох,четох,но толкова термини и специфики има,че следствие на скромните ми познания - всичко ми е каша и нищо не разбрах

                    Коментар


                    • От: Метан! /на дизелов джип/

                      Първоначално публикуван от _SouL_ Преглед на мнение
                      Оставам с впечатлението,че за всеки джип и индивидуалния двигател с който е той,трябва различен вид специфика на монтиране на газ или метан. След всички безценни усилия и опити в експрерименти,така подробно описани в темата би било хубаво някой да обобщи,подреди и номерира последователността на монтиране на съответната система и двигател Аз лично четох,четох,четох,но толкова термини и специфики има,че следствие на скромните ми познания - всичко ми е каша и нищо не разбрах
                      Колега,на пръв поглед нещата изглеждат сложни и неразбираеми,но всъщност са много прости и елементарни.Газовата уредба се монтира на всеки джип идентично/говоря без комънрейл моторите,защото там не съм наясно/.Монтажа е почти като на бензинов автомобил карбуратор или моноинжекция.Монтаж на бутилка-изпарител/или редуктор за метана/ и подвързване на гастта към мотора.Подвързваш гаста към въздуховода преди турбината и това е!Сега разисквано е дали се налага примерно входа на гастта да е с някакъв щуцер с определен диаметър или не,но май надделя мнението,че и с диаметъра на основния маркуч да е,няма проблем и дори по-добре ще се смесва с постъпващия въздух.
                      Сега...относно по-трудната част ,а именно настройката има наистина доста специфичности свързани с всяко превозно средство и неговия мотор.Основния момент е,че трябва да се реализира леко обедняване на горивната смест откъм дизел/това на возилата с механична помпа се прави от болтчето на самата помпа ръчно,а на тия с електронно подаване,където компа принципно прави сместта на база разни параметри от датчици и дебитомери и всичко е автоматизирано, вариантите са различни.Аз лично се спрях с манипулиране на данните на дебитомера,т.е. карам го да показва по-малко дебит и компа намалява процентно нафтата в горивната смес/,и обогатяване с гас/метан сместта до нормално доустимите граници за безопасна работа на мотора.Към настройките спадат и доста повече подробности,като момент на впръскване/трудно постижим в условията на домашен тунинг,особено за машините с електронно подаване на горивото/Поради това,че не може да се дозира точно нито момента на впръскване,нито количеството гас при различните обороти,реално се получава така,че на определени обороти /обикновено ниските от 1300-2000оболр/на мотора сместта е преобогатена/мотора работи малко по-шумно/,на други обороти е нормално/обикновено на средните от 2000-2800обор./ ,а на трети пък идва малко обеднена сместа/обиктновено на високите от 3000 и нагоре/
                      Оптималния вариант настройка е свързана обаче с много дълъг процес на проби ,засичане на разход при една или друга настройка и е индивидуална за различните марки возила и различните мотори.Аз лично за себе си търся оптималния вариант,при който ще имам добра икономия,автомобила ще върви добре и няма да се налага през 100-150км. да търся все метанстанции за дозареждане.
                      Най-лошото е,че няма откъде да се почерпи опит.Тук го играем пионери в тази област и всичко извън теорията е...проба/грешка и ...някакви идеи за избягване на грешките!
                      Поздрави!
                      Последно редактирано от lubashki777; 08-05-12, 08:14.
                      NISSAN FOREVER
                      -----------------------------------------------------------------------------
                      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                      Коментар


                      • От: Метан! /на дизелов джип/

                        Аз съм доволен от към вървене и разход. Няма никакви допълнителни шумове. Дразни ме, че като го сръчкам пуши черно. Дали ако надуя малко турбината да вкарам малко повече въздух ще намаля пушенето? Не ми се пипа помпата. Пробега ми с метан е около 150 км, което ми се вижда малко, но бутилката ми е малка.
                        GSM 0877 08 99 19
                        Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

                        Коментар


                        • От: Метан! /на дизелов джип/

                          Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                          Поради това,че не може да се дозира точно нито момента на впръскване,нито количеството гас при различните обороти,реално се получава така,че на определени обороти /обикновено ниските от 1300-2000оболр/на мотора сместта е преобогатена/мотора работи малко по-шумно/,на други обороти е нормално/обикновено на средните от 2000-2800обор./ ,а на трети пък идва малко обеднена сместа/обиктновено на високите от 3000 и нагоре/
                          Най-прост смесител на принципа на тръба на Вентури има такава характеристика - при ниска консумация на въздух бедна смес, при средна средна, при максималните режими пуска много газ. Така работи елементарният карбуратор.
                          Не изглежда ли да се комбинира добре с цитата от мнението на колегата? Аз май споменах смесител, форма на тръбичките и начина им на работа преди месец, но тогава някак си нямаше интерес.

                          Коментар


                          • От: Метан! /на дизелов джип/

                            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                            Най-прост смесител на принципа на тръба на Вентури има такава характеристика - при ниска консумация на въздух бедна смес, при средна средна, при максималните режими пуска много газ. Така работи елементарният карбуратор.
                            Не изглежда ли да се комбинира добре с цитата от мнението на колегата? Аз май споменах смесител, форма на тръбичките и начина им на работа преди месец, но тогава някак си нямаше интерес.
                            Значи ако се постави някъде по въздушния път плочка/смесител/ за газова уредба тип за карбуратор или моноинжекция ще имаме постъпване на метан в количества съобразени с различните обороти...???
                            А това дали ще се отрази на разхода на метан???
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • От: Метан! /на дизелов джип/

                              Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                              Най-прост смесител на принципа на тръба на Вентури има такава характеристика - при ниска консумация на въздух бедна смес, при средна средна, при максималните режими пуска много газ. Така работи елементарният карбуратор.
                              Не изглежда ли да се комбинира добре с цитата от мнението на колегата? Аз май споменах смесител, форма на тръбичките и начина им на работа преди месец, но тогава някак си нямаше интерес.
                              Поразгледах тръбата на Вентури,попрочетох туй-онуй,но...честно казано не разбрах къде точно се включва подаването на гас при нея,за да има ефективност...
                              В горното си мнение,исках всъщност да попитам,смесителя/плочката/ за карбуратор при бензина не работи ли на същия или подобен принцип.Да взема да намеря една плочка за карбуратор и да интегрирам след дебитомера и да видим какво ще се случва...
                              Поздрави!
                              NISSAN FOREVER
                              -----------------------------------------------------------------------------
                              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                              Коментар


                              • От: Метан! /на дизелов джип/

                                Карбураторът, смесителите, плочките и наякои от щуцерите са все на един принцип. Колко газ ще смучат зависи от скоростта на потока въздух през тях (оборотите на двигателя и турбото, значи). Точно "плочка" от бензинова кола трябва да пробваш, а някой път ще поровя из нета за примерни картинки.
                                Кога колко газ пуска зависи от мястото и размера на дупчиците за газ. Може да се наложи да запушиш половината.
                                Не знам от каква кола ще ти свърши работа, но трябва да е голяма. С дупка за въздуха 35 - 40 мм поне.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X