От: Метан! /на дизелов джип/
Колеги не съм от форума но темата ме касае живо и за това искам да вдигна малко темата , като споделя и моя практичен опит.
Карам Фиат Мареа 2.4 ЖТД , както вас сложих метанова уредба и намалих подаването на гориво с Х % посредством ремап.
Подаването на метан е с изпарител. Средния разход които съм реализирал е от 8.5 нафта сега на 6 л. нафта и 3 кл метан на 100км.
Определено това което съм забелязал аз е че метана трябва да се подава след 1200 оборота .
Основния проблем според мен е невъзможността да се коригира съотношението на гориво въздушна смес поради липсата на дроселова клапа на двигателя. Когато се подаде достатъчно метан за да има задоволително вървене и незначителен разход на нафта се получава, ако мога така да се изразя ключов режим на пълна или никаква мощност. Казано по просто обогатявайки сместа близо до ламба двигателя става не контролируем или работи на макс ( когато има нафта) или не работи ( когато е кък оф).
Според мен най-правилното решение е да се монтира дросел с достатъчен отвор за нормална работа на ниски обороти , да се спре нафтата с изключение на подаваното количество в ниски обороти и посредством смесител преди дросела да се дозира в всички обороти.
Така трябва да получим една бензинова кола работеща на метан , но вместо свещи се използваме незначително количество нафта за запалването на дозираната гориво въздушна , която е в съотношение ламба.
Колеги ще се радвам ако ме поправите където съм в грешка.
78
Колеги не съм от форума но темата ме касае живо и за това искам да вдигна малко темата , като споделя и моя практичен опит.
Карам Фиат Мареа 2.4 ЖТД , както вас сложих метанова уредба и намалих подаването на гориво с Х % посредством ремап.
Подаването на метан е с изпарител. Средния разход които съм реализирал е от 8.5 нафта сега на 6 л. нафта и 3 кл метан на 100км.
Определено това което съм забелязал аз е че метана трябва да се подава след 1200 оборота .
Основния проблем според мен е невъзможността да се коригира съотношението на гориво въздушна смес поради липсата на дроселова клапа на двигателя. Когато се подаде достатъчно метан за да има задоволително вървене и незначителен разход на нафта се получава, ако мога така да се изразя ключов режим на пълна или никаква мощност. Казано по просто обогатявайки сместа близо до ламба двигателя става не контролируем или работи на макс ( когато има нафта) или не работи ( когато е кък оф).
Според мен най-правилното решение е да се монтира дросел с достатъчен отвор за нормална работа на ниски обороти , да се спре нафтата с изключение на подаваното количество в ниски обороти и посредством смесител преди дросела да се дозира в всички обороти.
Така трябва да получим една бензинова кола работеща на метан , но вместо свещи се използваме незначително количество нафта за запалването на дозираната гориво въздушна , която е в съотношение ламба.
Колеги ще се радвам ако ме поправите където съм в грешка.
78
Коментар