Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за отопление на електромобил.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за отопление на електромобил.

    Зрдравейте!
    Мислих много, четох още повече из форуми, тук и на разни други места, но за момента решение няма..
    Печки е изключено да слагам (нафта, бензин, газ).
    Миналата зима ползвах газова печица... много изсушава въздуха, започва да не може да се диша.. Има и риск от "бум".
    Нека да помислим за всички възможности да се възпроизведе топлина...(триене, химична реакция ). Четох че някакъв джип имал печка от типа на турбина в която имало силиконово желе и при въртенето се генерирала солидно количество топлина(Така се достигала оптималната температура за работа на двигателя).

    Мъдрувах и вариант да сложа алтернатор да захранва духалка на 12 волта, но той ще ми създава допълнително съпротивление на електромотора..
    Друг вариант е генртатор вътре при мен , а ауспуха му навън(да ме не задушава естествено) - ще ми дозахранва акумулаторите и ще топли и то доста. Пак ще бръмчи, ще гори "гориво "- мъка. Еко идеята умира отново по този начин. По добре да си карам "смрадливата кола" - поне парно си има.
    Тази ел.колица си има парно от сорта "умрела раута" от което само ми пада пробега (още повече ),а и пак си зъзна.
    Ако имате свежа идея споделете.

    CITYEL

  • #2
    До: Въпрос за отопление на електромобил.

    Я преди парното,да ни разкажеш повече за електромобила ти.Ако има и снимки ще е чудесно.
    В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос за отопление на електромобил.

      Малко на спам отива, но тази машина на аватара ми е като моята (малко по различна само). В профила ми може да се намери тема за ел. мобила. Казва се "Искам да ви покажа един градски електромобил" .
      CITYEL

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос за отопление на електромобил.

        Първоначално публикуван от kirech Преглед на мнение
        Зрдравейте!
        Мислих много, четох още повече из форуми, тук и на разни други места, но за момента решение няма..
        Печки е изключено да слагам (нафта, бензин, газ).
        Миналата зима ползвах газова печица... много изсушава въздуха, започва да не може да се диша.. Има и риск от "бум".
        Нека да помислим за всички възможности да се възпроизведе топлина...(триене, химична реакция ). Четох че някакъв джип имал печка от типа на турбина в която имало силиконово желе и при въртенето се генерирала солидно количество топлина(Така се достигала оптималната температура за работа на двигателя).

        Мъдрувах и вариант да сложа алтернатор да захранва духалка на 12 волта, но той ще ми създава допълнително съпротивление на електромотора..
        Друг вариант е генртатор вътре при мен , а ауспуха му навън(да ме не задушава естествено) - ще ми дозахранва акумулаторите и ще топли и то доста. Пак ще бръмчи, ще гори "гориво "- мъка. Еко идеята умира отново по този начин. По добре да си карам "смрадливата кола" - поне парно си има.
        Тази ел.колица си има парно от сорта "умрела раута" от което само ми пада пробега (още повече ),а и пак си зъзна.
        Ако имате свежа идея споделете.

        Този, който го реши проблема да тича директно към Нобеловия комитет. Ще го чакат отвън на крака. И за физика и за икономика, че и за мир даже!

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос за отопление на електромобил.

          Най-лесното и добро ... за което се сещам е едно генераторче .... само за зимата.
          Имаш ток в изобилие, ако е Хонда 20i разхода е нищожен. Само един маркуч за газовете навън.
          Последно редактирано от CarTest™; 15-10-09, 11:26.
          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос за отопление на електромобил.

            Най-икономичният, а и практичен (става и за лятото) е Климатика!
            Последно редактирано от alex_markov; 15-10-09, 11:40.

            Коментар


            • #7
              Да сложиш алтернатор на електрическа кола е рядко безсмислена идея - токът си го имаш в батерията, като мине през електромотора и алтернатора, ще имаш само повече загуби. Те загубите пак са топлина, но трудно ще я вкараш в купето. Абсолютно същото важи за всички размисли на тема виско-нагревател.

              Химична реакция - единствения вид химични реакции, които ти вършат работа, са познати на науката под названието "горене". Хубаво си почнал с газовата печка, трябва само да уредиш газовете да излизат навън, а топлината - да влиза вътре. Това ще е и най енергийно-ефективното отопление, ако се направи добре. Теоретично има удобни прибори, които се ползват в караваните, но не съм задълбавал във темата.

              Към батерията можеш да свържеш електрически нагреватели, но това ще е безумно пилеене на енергия. Максимум - отопляеми седалки. Това - може.

              Другото, което може да стане с енергия от батерията, е реверсивен климатик - с компресор или пелтие елементи. Бонус, че лятно време ще можеш да го обърнеш да охлажда. Това е много по-ефективно от нагревателите, но и сложно. И да, пак ще ограничава пробега.

              Каквото и да правиш за отопление, няма да потръгне, ако купето е без никаква топлоизолация. Просто такъв е животът.

              Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
              Най-лесното и добро ... за което се сещам е едно генераторче .... само за зимата.
              Имаш ток в изобилие, ако е Хонда 20i разхода е нищожен. Само един маркуч за газовете навън.
              моментално се засрами от идеята за бензинов генератор в електрическа кола. Колкото и да е нисък разходът, ще е 3-4 пъти по-голям от обикновена горелка за отопление. Рискът от отравяне - отделно. Отделно пък, че 2 киловата в кола не стигат доникъде за отопление.

              Коментар


              • #8
                До: Въпрос за отопление на електромобил.

                Каква е най-малката газова печица за каравана? Малка, защото място няма кой знае колко много .Има място отзад в багжник- пространството, може да е долу в краката ми или отпред на таблото. Друго място няма.Пак трябва да се отвежда някъде изгорелия газ. То всъщност при горене на битова газ какво се отделя?
                CITYEL

                Коментар


                • #9
                  До: Въпрос за отопление на електромобил.

                  Първоначално публикуван от kirech Преглед на мнение
                  ... То всъщност при горене на битова газ какво се отделя?
                  Както при всяко горене (на въглеводороди, а случаят е такъв - смес от пропан и бутан) - въглероден двуокис (диоксид май е по-правилно) и вода; това при пълно изгаряне. Ако не е пълно - може да има и въглероден оксид (много е опасен - силно отровен !; не че и диоксида е безвреден, но поне не е чак толкова опасен), разни други въглеводороди, чист въглерод (сажди), азотни оксиди, ...
                  тук спирам, защото химията не е най-силната ми страна.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпрос за отопление на електромобил.

                    А въглеродния оксид какъв е шанса да го има? Има ли тест на достъпна цена? Аз като малък се бях надишал веднъж и едва си поех въздух после .. Миналата зима пак имах белодробни проблеми, но все си мисля, че горенето е пълно - нали си има газови печки за отопление в апатрамента.Хората да се бяха изтровили, ама знае ли човек?
                    Аз търсих малки отоплителни печици за каравана ама - тцъ .
                    Някой знае ли нещо?
                    CITYEL

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпрос за отопление на електромобил.

                      Печка от ЗАЗ би трябвало да помогне. По спомен харчи 4-600 мл/ч. Доста мощна е, а ток и трябва само за вентилатора - около 2 А, след първоначалното запалване. Особено ако не се използва горивната и помпа, а доставяш бензина на самотек.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въпрос за отопление на електромобил.

                        Нормалното решение на този въпрос, пък и по-малко опасно от газта е: въздушна печка на дизел или бензин. Има ги и по колите и по тировете и т.н. и отпада бутилката под налягане. Консумацията на ток е минимална - само 2 вентилатора.
                        Като я пуснеш - топлото идва след 3 секунди. Яко.
                        По-икономично решение (като инвестиция и като разход на гориво) поне за сега в световната топлотехника не е измислено за този тип превозни средства (или аз не занм по-скоро).
                        Цена на нова - около 1500-2000 лв.
                        Цена втора употреба - 300-600-800 лв. в зависимост от състоянието.
                        Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                        LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                        Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въпрос за отопление на електромобил.

                          От къде такава печка за ЗАЗ ? 2 А или 2 мА ? 2 А не чак толкова малко, не го знам как изглежда този вентилатор. Иначе събрано и с другите консуматори (пример задължителните светнати фарове през зимата) си се събира едно доволно намаляване на пробега..

                          Печка на "Вебасто" и такива от сорта хич не ми се щеше да слагам - много са скъпи и цената ме спира,а също ако се счупи нещо вероятно ремонт няма... Втора ръка пък въздушна даже не ми е и попадала.
                          Последно редактирано от kirech; 15-10-09, 13:01.
                          CITYEL

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въпрос за отопление на електромобил.

                            Първоначално публикуван от kirech Преглед на мнение
                            От къде такава печка за ЗАЗ ? 2 А или 2 мА ? 2 А не чак толкова малко, не го знам как изглежда този вентилатор. Иначе събрано и с другите консуматори (пример задължителните светнати фарове през зимата) си се събира едно доволно намаляване на пробега..

                            Печка на "Вебасто" и такива от сорта хич не ми се щеше да слагам - много са скъпи и цената ме спира,а също ако се счупи нещо вероятно ремонт няма... Втора ръка пък въздушна даже не ми е и попадала.
                            Е как от къде. От ЗАЗ! Обикаляш по улиците и търсиш.Намира се под предния капак Или питаш в форума. Не вярвам всичките да са скрапвани. Иначе принципа на Вебасто е същия - горивна камера, топлообменник , вентилатор. При ЗАЗа няма електроника.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въпрос за отопление на електромобил.

                              Това за скрабовите ясно, помислих, че нова може да се намери от някъде Пък съм и скромен...
                              CITYEL

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X