Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

    Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнение
    Авторът на темата първоначално изглеждаше да е създал темата за даване на конкретни технически примери за видимо лоши решения в съвременните коли, но се получи доста по-философска дискусия, силно примесена със задължителното в такива случаи мерене на кой каквато форма на мъжество се сети, плюене и всякакви крайни изказвания.
    То да е само той.Мога да дам подобни примери и в моята област.Електрониката.Направо "умишлени саботажи" и то от реномирани фирми.
    С чиста съвест мога да заявя че все по често се случва неизвестен китайски продукт да е по качествено направен от реномирания си аналог.
    Не мога да си го обясня.

    Коментар


    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

      Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
      То да е само той.Мога да дам подобни примери и в моята област.Електрониката.Направо "умишлени саботажи" и то от реномирани фирми.
      С чиста съвест мога да заявя че все по често се случва неизвестен китайски продукт да е по качествено направен от реномирания си аналог.
      Не мога да си го обясня.
      Лесно за обяснение - единия се бори за пазар и място на него, другият лежи на стари лаври. И много често поръчва на първия да му направи продукта, той да опакова и прибере парите. Е, има и други вариации, ама все подобни.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

        https://auto.blitz.bg/novini/eto-otg...&cache=nocache
        Написано е малко идиотски, смисълът е ясен. Явно бая народ се е усетил и сметката на автопроизводителите, че има само олигофрени цъкащи по шарените екранчета и незнаещи що е клапан или верига е леко крива. Може и да доживеем първите съдебни дела за умишлено заложени дефекти...
        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
        Суперскан България www.decbg.com
        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

        Коментар


        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

          Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнение
          ...Коли с еднакви параметри се пускат по едно и също време от бая години, изведнъж всички едновременно забравят доказани технологични решения и ги заменят с проблемни, но за сметка на това не носещи нищо добро такива... Голяма изненада...
          С тая логика, двигателите още трябваше да имат работен обем измерван в десетки литри, мощност измерване в единици или десетки коне, а за постигане на скорост над 100 - 120+ км/ч щеше да се разказва с десетилетия...
          Как едно ново технологично решение би могло да навлезе безпроблемно в експлоатация?
          Да, умува се, симулира се, изчислява се, правят се тестове, правят се и корекции, и накрая пак се оказва че има някакъв пропуск.

          Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
          То да е само той.Мога да дам подобни примери и в моята област.Електрониката.Направо "умишлени саботажи" и то от реномирани фирми...
          Ако не те затруднява, дай такива примери.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            С тая логика, двигателите още трябваше да имат работен обем измерван в десетки литри, мощност измерване в единици или десетки коне, а за постигане на скорост над 100 - 120+ км/ч щеше да се разказва с десетилетия...
            Как едно ново технологично решение би могло да навлезе безпроблемно в експлоатация?
            Да, умува се, симулира се, изчислява се, правят се тестове, правят се и корекции, и накрая пак се оказва че има някакъв пропуск.
            Това е доста общо и имам някои забележки.

            В публикациите за картелите пише откога са. Примерът с десетките литри обем и максималната скорост от 100 километра в час е силен като риторична фигура, но иначе само размива фокуса. Последните години точно това наблюдаваме - псевдо напредък и уж подобрения на мощността с по 2 - 3 конски сили на година, с цел симулация на конкуренция.

            Едно технологично решение може да навлезе сравнително безпроблемно в експлоатация например след съответните тестове. Натоварванията в автомобилите са доста добре (и все по-добре) познати.

            Има различни видове технологични решения с различен ефект. Ето няколко примера.

            Примерно електрическа водна помпа със съответното управление носи редица подобрения - подобрено охлаждане на място или след изключване на мотора, позволява различни температурни режими на работа и подобрено КПД в някои от тях, съответно по-добра икономия и т.н.

            От друга страна навирането на веригата на мотора под таблото не подобрява неговата ефективност с нищо. Прави го обаче много по-трудно, съответно много по-скъпо обслужваем.

            Намаляването на ресурса на веригата до стотина хиляди километра също не се сещам какво предимство за клиента или ползвателя носи.

            Замяната на нещо монтирано с болт, което е лесно за подмяна с друго, което е на нит, намалява цената на производство с нищожна разлика, но прави колата осезаемо по-трудна за последваща поддръжка. Не носи никакво предимство за ефективността на колата.

            Електромагнитните клапани така и не навлязоха, а DLC покритията, които намаляват триенето и вдигат едновременно производителността и ресурса с много, и са тествани повече от 20 години в реални, много натоварени условия, още не сме ги видели в серийните коли. Най-вероятно няма и да ги видим, въпреки че досега можеше да са станали почти без пари.
            Последно редактирано от nissan_gr; 14-06-19, 12:51.

            Коментар


            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

              Има си съвсем истинска причина за напъхването на агренажа при маховика. Причината се нарича усукващи колебания на коляновия вал и вече е взела доста други жертви.

              Коментар


              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Има си съвсем истинска причина за напъхването на агренажа при маховика. Причината се нарича усукващи колебания на коляновия вал и вече е взела доста други жертви.
                Ще трябва да се ограмотя по тоя въпрос очевидно. При все това ми се струва удачно една много по-трудно сменяема верига да бъде с приличен ресурс. Най-малкото да е усилена спрямо предишни проблемни вериги, вместо да е още по-слаба. То всъщност това е основният проблем. Веригите вече често карат колкото ремък. Ако караха спокойно 500 - 600 хиляди километра, нямаше да е кой знае какъв проблем.

                Щото иначе счупени колянови валове не са толкова разпространени при моторите с предна верига (или ремък), колкото счупени двигатели заради скъсани вериги напоследък. А и по лесно (и май по-евтино) се сменяват коляновите валове Статистически и още повече финансово за клиента, май е по-ефективно старото решение.

                Отделно трябва да се провери колко допълнителна мощност се произвежда благодарение на навирането на веригата при маховика. Но това вече става трудно за оценяване.
                Последно редактирано от nissan_gr; 14-06-19, 12:55.

                Коментар


                • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Има си съвсем истинска причина за напъхването на агренажа при маховика. Причината се нарича усукващи колебания на коляновия вал и вече е взела доста други жертви.
                  Точно поради тази причина веригата би трябвало да е в другия край на вала. Сега там има демпфери - доста големи, скъпи и често сменящи се
                  0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                  Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                  Суперскан България www.decbg.com
                  Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                  Коментар


                  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                    Може да е свързано и с уж изнасяне на центъра на тежестта по-назад от предния мост, както и намаляване на габаритните размери в предната част на двигателя, поради компановъчни причини свързани с по-ниска предна част на предния капак заради аеродинамиката.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                      Вчера разглобявах X-trail 2.2 - емблематичен пример за програмиран ресурс. 3 вериги, като от велосипед. Едната от тях скъсана с всички съпътстващи последствия. Хидравличен обтегач, без законтряне. Странни трошащи се успокоители и т.н. Ремонтопригодността на въпросното пособие е без коментар. Колата е на 200 000км.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                        Всичкото това с веригата нямаше да е актуален казус, ако изкарваше поне колкото един съединител на нормален по-стар автомобил, например 200 000км. Или 300 000. Това хич без да споменаваме 4-цифрената сума в чужда валута за зъбни колела и верига за някои автомобили.

                        На това, което осовно ремонтирах, верига се сменя лесно, въпреки че реално изкарва колкото съединител, въпреки че на вид е слаба, и барабар със зъбните колела е нащо като 200-300 кинта.

                        Е, питам аз, къде е логиката да се сменя трудно, да изкарва малко, но за сметка на това да е скъпа, и то при положение че в една верига и колелата и няма нищо, налагащо даже 3-цифрена сума в левове като цена.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                          Имам пример за разлика в мощността на аналогичен модел кола с предна и задна верига. 7% увеличение на мощността. Най-вероятно разликата не е само заради преместването на веригата. Ако добавим в сметката разликата в цената на смяната и намалената надеждност, примерно да сметнем полезността за клиента, положителният ефект става доста съмнителен.
                          Последно редактирано от nissan_gr; 14-06-19, 12:48.

                          Коментар


                          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                            На X-trail веригите се сменят меко казано неприятно, освен, че са три. Цената им след отстъпката е около 900лв. Това е кола, за която не си заслужава инвестицията. Освен това съединителят за този уж джип е еднакъв с този на леките коли.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                              Може да е свързано и с уж изнасяне на центъра на тежестта по-назад от предния мост, както и намаляване на габаритните размери в предната част на двигателя, поради компановъчни причини свързани с по-ниска предна част на предния капак заради аеродинамиката.
                              Прави се при абсолютно еднакви купета. Разлика в цвета на стоповете примерно. И измества назад няколко килограма на близо или над 2 тона тегло в зависимост от модела. Ефектът върху управление, стабилност икономия или каквото там е меко казано съмнителен.
                              Последно редактирано от nissan_gr; 14-06-19, 12:42.

                              Коментар


                              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                                Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                                Вчера разглобявах X-trail 2.2 - емблематичен пример за програмиран ресурс. 3 вериги, като от велосипед. Едната от тях скъсана с всички съпътстващи последствия. Хидравличен обтегач, без законтряне. Странни трошащи се успокоители и т.н. Ремонтопригодността на въпросното пособие е без коментар. Колата е на 200 000км.
                                Е поне 2-те вериги, 2 обтегача, успокоители, зъбни колела и прочие са ти 500 кинта, а не 5000.

                                На картинка гледам че са двойни, обаче. За велосипед с двойна верига не съм чувАл.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X