Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    Прословутият МБ 123. 240D , 74 к.с. и разход 8/100 .
    20 години по- късно . МБ 2,5 TD ,Ц-клас : 150 к.с. и разход 7/100.
    ...за CDI няма и да сравнявам за подобен обем , щото и конете още повече и разхода още по- малък.

    ... и ме сърбят пръстите : Москович 2140 , скопен "дванайсетак" ( 1,5 л,) : някъде към 55 магарета ( ако и затова товаришчите не са излъгали) и 8,5 л/100 бензин при скорост 80 км./ч.
    Същевременно МБ Ц200 компресор : 192 к.с. и разход 7,5 л./100 при скорост 120 км./ч.

    Обаче Московича е ремонтопригоден ( макар че съм спал с него между селата, въпреки че си носех тел , клещи и пирони).
    Същевременно МБ е неремонтопригоден. За сведение в момента ми е на над 400 000 км. И се чудя при тая неремонтопригодност какво ше правя кога стане за ремонт За сега наливам само гаС и сменям маслА. С филтри
    Примерите, които съм дал, все още важат.

    А руските коли не знам защо изобщо ги споменаваме. Имал съм и знам.

    Коментар


    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

      Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнение
      ....Защото с БМВ или Мерцедес за 15 хиляди може да се спира по-безопасно, да се возиш по-безопасно, да изпреварваш по-безопасно. Кое е по-важно? А като си возиш и семейството?
      За 15К ще седнеш в нещо по във всяко отношение, не само спрямо Дачия. И няма да стъпи в сервиз, поне колкото са техните гаранционни години и километри.
      А тези простотии се правят от името на всички ни.
      Даника
      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

      Коментар


      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Заблуждаваш се. Освен ако не хвърляш колите някъде на 10 хиляди километра - и много внимаваш нищо от тях да не се рециклира.
        Това е нещо, което съм чел преди време. Източникът изгледаше авторитетен. Явно ще трябва да прочета пак. Ама съм си го написал :

        Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнение
        За екология много хора приказват, а много малко разбират.
        Последно редактирано от nissan_gr; 31-05-19, 17:08.

        Коментар


        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

          Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
          , докато G60 беше най-трошливият мотор от епохата си. За какви проблеми в 20 клапановата глава си чул, защото очевидно не си имал такъв двигател. 1.8ми е труп и не заслужава обсъждане.
          С каква категоричност "пляскате",да ВИ "имам" увереността. - Убеждения получени от "сферата"- но, имате право да си драскате съчинения от вашата вишка.

          (Ако сте сигурен и искате да защитите горните твърдения, може да запечем един сериозен облог през Форума. Талоните и "професионалния път", ще докажат кой крив ,кой прав и кой до кой клас е стигнал с тази материя).

          Коментар


          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Заблуждаваш се. Освен ако не хвърляш колите някъде на 10 хиляди километра - и много внимаваш нищо от тях да не се рециклира.
            Ясене, рециклирането нито е евтино, нито е чисто, нито е желано в гъстонаселени райони, където са съсредоточени масово консуматорите на коли с всички произтичащи от това ядове.
            Да се изнесе проблема в други части на света е щраусово поведение, но работи за пред електората.
            А пък дали едно "нещо" е по-добре да служи и да остане работоспособно 15-20г. или да се рециклират 40-70% от него през 7-10 години е проста математика.
            Малко са материалите в машина като автомобил, които надвишават 60% рециклиране, другото е загуби.
            За вложената енергия да не говорим....За яките кинти в целия цикъл също, иначе нямаше да има Вейрон в България
            Удължените гаранции само "женят" конусматора за определена скъпа услуга, т.е. автомобилът като обща цена за ползване в 10г. период се оскъпява още повече.
            Производството на съпътстващите химии /изпилени горива, добавки, батерии и т.н./ още повече натоварва веригата.


            ---------
            п.п.
            съветЦкия автопром наистина няма място в дискусията. И изобщо неща правени в планова икономика с нискоквалифициран труд и съботници.

            Коментар


            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

              Първоначално публикуван от rumbata Преглед на мнение
              Ясене, рециклирането нито е евтино, нито ...
              Оооо, на мен, покаялия се химик, разказвай какво чудо е рециклирането.

              Вкарах го в дискусията заради становището че замърсяването, видиш ли, било малко при експлоатацията.

              Повечето съвременни промишлени стоки, по ред причини, имат въглероден отпечатък от порядъка на собствената си маса и горе-долу пропорционален принос в другото замърсяване. А една кола собствената си маса в гориво я изгаря за 10000-20000км.

              ---------

              Съветският автопром си има своите "национални особености", но нека да кажем че същите национални особености се наблюдават все повече при много европейски и американски производители.

              Коментар


              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Оооо, на мен, покаялия се химик, разказвай какво чудо е рециклирането.

                Вкарах го в дискусията заради становището че замърсяването, видиш ли, било малко при експлоатацията.

                Повечето съвременни промишлени стоки, по ред причини, имат въглероден отпечатък от порядъка на собствената си маса и горе-долу пропорционален принос в другото замърсяване. А една кола собствената си маса в гориво я изгаря за 10000-20000км.

                ---------
                Това е масата в гориво. Въглеродният отпечатък как се отнася към количеството гориво?

                Бърза справка показа това:

                Producing a medium-sized new car costing 24,000 pounds may generate more than 17 tonnes of CO2e

                Там оценката за изравняване е 200 хиляди мили.

                Освен въглеродния отпечатък предполагам и други фактори имат значение. Защото дизеловите коли имат по-малко въглеродни емисии, а срещу тях се протестира напоследък.
                Последно редактирано от nissan_gr; 31-05-19, 17:44.

                Коментар


                • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Да, ама цената всъщност спада.
                  Коя цена - реалната или номиналната?


                  Коментар


                  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                    Първоначално публикуван от blago72 Преглед на мнение
                    Коя цена - реалната или номиналната?
                    Не бих се учудил и номиналната да пада.
                    Реалната със сигурност е много надолу
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                      Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнение
                      Това е масата в гориво. Въглеродният отпечатък как се отнася към количеството гориво?

                      Бърза справка показа това:

                      Producing a medium-sized new car costing 24,000 pounds may generate more than 17 tonnes of CO2e
                      Килограм гориво (нафта, бензин, газ) прави около 2.5 кг CO2.

                      А това за 17-те тона е доста фриволна оценка - някъде докъм 5 бих се навил за особено луксозните коли.

                      Килограм стомана грубо се произвежда с емисия на около килограм CO2 - това от руда. Ако вкараш скрап картинката доста се променя.

                      Коментар


                      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Килограм гориво (нафта, бензин, газ) прави около 2.5 кг CO2.

                        А това за 17-те тона е доста фриволна оценка - някъде докъм 5 бих се навил за особено луксозните коли.

                        Килограм стомана грубо се произвежда с емисия на около килограм CO2 - това от руда. Ако вкараш скрап картинката доста се променя.
                        17-те тона идват от тази статия. На мен ми се стори смислена:

                        https://www.theguardian.com/environm...tprint-new-car

                        Също така намерих тези таблици:

                        Calculation of CO2 emissions



                        Fuel type Kg of CO2 per unit of consumption
                        Grid electricity 43 per kWh
                        Natural gas 3142 per tonne
                        Diesel fuel 2.68 per litre
                        Petrol 2.31 per litre
                        Coal 2419 per tonne
                        LPG 1.51 per litre
                        Transport conversion table


                        Vehicle type Kg CO2 per litre
                        Small petrol car 1.4 litre engine 0.17/km
                        Medium car (1.4 – 2.1 litres) 0.22/km
                        Large car 0.27/km
                        Average petrol car 0.20/km
                        Small diesel car (>2 litres) 0.12/km
                        Large car 0.14/km
                        Average diesel car 0.12/km
                        Articulated lorry, diesel engine 2.68/km (0.35litres fuel per km)
                        Rail 0.06 per person per km
                        Air, short haul ( 500km) 0.18 per person per km
                        Air, long haul 0.11
                        Shipping 0.01 per tonne per km
                        От тях излиза, че 2 тона дизел в голяма кола произвеждат 280 килограма въглероден двуокис. Това за 20 хиляди километра. Дори и 5 тона въглероден двуокис да са за производството, излиза, че се изравнява за малко над 357 хиляди километра пробег. Което е доста добър средностатистичски пробег.

                        В сметката се слагат всички въглеродни емисии от производството - завод, логистика и т.н. Не само тези от директната преработка на необходимите материали. Което ми допада, защото често се пропускат тия неща в оценките и моделирането.

                        Има ли нещо сбъркано в сметката? Химията не ми е силата
                        Последно редактирано от nissan_gr; 31-05-19, 18:11.

                        Коментар


                        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                          Първата таблица горе-долу става, само дето тока нещо са го объркали - на обикновен бензинов генератор е нещо като 1кг/кВтч, на ТЕЦ би трябвало да е поне наполовина, ако е на газ - още наполовина. На АЕЦ и ВЕЦ сигурно е части от грам, на солари и перки - грамове.

                          Втората таблица е кошмар от мерни единици.

                          Коментар


                          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                            Тази част съм добавил чрез редакция след отговора, пускам го тук за коректност на хронологията, не за натъртвам нещо:

                            (357 хиляди килиметра) Което е доста добър средностатистичски пробег.

                            В сметката се слагат всички въглеродни емисии от производството - завод, логистика и т.н. Не само тези от директната преработка на необходимите материали. Което ми допада, защото често се пропускат тия неща в оценките и моделирането.
                            Последно редактирано от nissan_gr; 31-05-19, 18:18.

                            Коментар


                            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                              Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
                              Как точно е различно, при положение, че сипвам по-малко?
                              Ми горе ти направиха и съответните сметки с цената на придобиване, цената на гаранционна поддръжка, каско, и всичко останало. Спрямо 10 годишна кола (че и 5-6) сметката при каране 10-20000 годишно никак не излиза. Особено в "main-stream" класа или т.нар "домашни, семейни и градски" автомобили. Съвсем приличен автомобил в тоя клас срещу 7-10 бимберици за закупуване + първоначано привеждане в техническа изправност се кара абсолютно безгрижно 5 години, и следващия собственик ще те благославя, не в преносния смисъл.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                7-10 бимберици .
                                На колко е равно една бимберица?
                                Не беше ли петолевка?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X