Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
    Добра тема за спор. ... Имах предвид Tailless delta или Canard delta на Грипена, мираж, евробоеца,...
    Спор за какво?!? Като искаш tailless delta - те ти ги по-горе изброени Delta Dagger, Delta Dart, Hustler, Blackbird.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
      ....При самолетите поне е лесно данните са публични, има и много отзиви в интернет, всеки сам (ако търси истината ) може да намери всичко ...
      Срещал ли си отзиви за тестови полети за експлоатация на Ф16 у нас?
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
        Ако позволят бих направил следното сравнение VW Golf vs Pasat и двата с еднакъв 1.4 мотор , пасата с по-голямо турбо и чип
        Всичко това на съответната цена в часове.

        Power

        1 x General Electric F404-102 turbofan engine developing 17,700 lb of thrust with afterburning.
        1 x Volvo Aero RM12 (General Electric F404) turbofan engine with afterburner developing 18,100 lb thrust.











        ПП. разликата в скоростта сигурно се дължи, на това че е по-тежък и когато се спуска може да докара до 1,370 mph
        Здравей, Biol!
        С това, което си написал за пореден път показваш пълна некомпетентност и тотална неграмотност по темата тук!
        И като доказателство за това само ще ти напиша следния факт - данните за максималните скорости на изтребители/МЦИ 2-ро и по-нагоре поколения са за праволинеен хоризонтален полет!!!!!

        Лека!

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Здравей, Петьо!
          Двата двигателя са еднакви, 60% ot R12 (компресор, турбини) се внасят и само се сглобяват в Volvo , тяхна разработка са защита от птици, въздохозаборник и други дребни неща.Освен мен и в F-16 форума се коментира характеристиките на Грипен при какви режими са.
          Та Понеже съм некомпетентен , ще ми кажеш ли как при един и същи двигател , различна маса (в минус) аеродинамика при тези скорости има така голяма разлика в скоростта - или едните са орязани ( нямат патентни ограничения) или Грипен са измислили нова физика

          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
          Срещал ли си отзиви за тестови полети за експлоатация на Ф16 у нас?
          Ф-16 е много разпространен изтребител, има много отзиви блогове , сайтове и форуми само за него.
          В България не съм срещал, не съм и търсил. Съжалявам но мнението ми за бг военни е нецензурно, имам чувството че се ползват непозволени психологически похвати при обучението им. Когато командването каже нещо , то се приема като първа истина.
          Грипен има модерна електроника и радар, но ф-16 е произвеждан и експоатиран толкова , толкова несравнимо
          Последно редактирано от biol; 01-04-18, 19:59.

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Ти оправи ли спирачките , та се върна да анализираш авиацията? Не разбра ли че техниката не ти е силна страна, за икономиката подозирам че и там е така.
            Фиат Купе
            Опел Фронтера В
            Мицубиши Паджеро Пинин

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
              Ти оправи ли спирачките , та се върна да анализираш авиацията? Не разбра ли че техниката не ти е силна страна, за икономиката подозирам че и там е така.
              Нямах време отказах се да обикалям повече сервизи ( над120 само за майстори) поръчах от Рокауто по 31$ нови два апарата , чакам ги- оказа се че ацделко е по-евтино от втора употреба тук ( 50лв ).

              За да не съм офтопик ето какво включва израелската оферта за хърватска
              ncluded in offering price ~ 480mil$ , and also asked in RFP(from press conference with Croatian MoD):
              • 10+2 planes on Barak 2020 standard, block 30. 10 SS and 2 DS
              • USA aa and ag missiles
              • 2 simulators
              • 3 spare engines
              • BVR compatibility (probably AIM-120 and/or Derby/Derby-ER)
              • SLEP in cooperation with LM (3000 flight hours)
              • 3 years of full support in Croatia (Israeli parts,tech and out techs training), and full maintenance support during use (15-25 years)
              • Training for our 6-8 pilots and 50 mechs in Israel
              • Infrastructure (hangar for all planes and lvl 1 + lvl 2 maintenance )
              • Free hands to buy any aa/ag missiles from Israel during usage period
              • Software support during usage period
              • Government to government deal, full guarantees


              And some more stuff...

              Planes are now on 4,800 flight hours, with coef. 1.6, meaning 7,680 hours. When they reach 8,000 they go on SLEP.
              First 2 planes arriving 2020, 6 in 2021 and 4 in 2022.

              We are jumping from 2nd gen ex-Soviet Mig-21 to 4th gen west F-16 Barak 2020 Block 30, so we need to build whole system.

              Gripen C/D MS20 offer was without armament, without government to government deal, and without this long support and many other things. Price was around 1.2 billion$

              USA offer for Block 70/72 was way too costly for us, around 1.6 billion$, without armament
              Последно редактирано от biol; 01-04-18, 20:15.

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
                Ти оправи ли спирачките , та се върна да анализираш авиацията? Не разбра ли че техниката не ти е силна страна, за икономиката подозирам че и там е така.
                Това го квалифицирам като удар под кръста. Коя е твоята силна страна, че нещо не съм я фиксирал със 180 поста за 9 години?
                Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
                  В България не съм срещал, не съм и търсил. Съжалявам но мнението ми за бг военни е нецензурно, имам чувството че се ползват непозволени психологически похвати при обучението им. Когато командването каже нещо , то се приема като първа истина.
                  Грипен има модерна електроника и радар, но ф-16 е произвеждан и експоатиран толкова , толкова несравнимо
                  Защо си мислиш, че информацията се 'казва от началството'?
                  Не знам с какви хора контактуваш... Приятел /вече пенсионер/ е известно име в изтребителната ни авиация, като е тествал лично и Ф-16 (навярно точно при предишните 'заповеди' да бъде избран точно този самолет).... Бе им показал доста 'дефекти', които го правят неподходящ за нашите условия.
                  Нямам основания да не му вярвам. Особено, когато американците при летене и учебни боища между МИГ-21 и Ф-15 също са впечатлени от неговите способности (и на други пилоти разбира се)...
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
                    ... За да не съм офтопик ето какво включва израелската оферта за хърватска ...
                    Ами офтопик си, поне доколкото темата е на за хърватските, а за българските ВВС. Какво са оферирали на хърватите не е интересно. Като ти пратят офертата за да я предадеш след твое одобрение на Шкембе войвода - обади се!

                    Дотогава си пак аут!
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                      ...като е тествал лично и Ф-16 ... Бе им показал доста 'дефекти', които го правят неподходящ за нашите условия.
                      Э-э-эхх тия наши условия. При тия наши условия даже "Тойотите" спират да вървят, ако нафтата им не е "Лукойлска".
                      Котлите на парното на селските детски градини спират да греят, ако горивото им не е от руски нефт, ТЕЦ-овете не могат да работят с друго, освен с руски газ и, сега научаваме, че и самолетите не летят над Клета Майка безаварийно, ако не са...
                      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                        ...сега научаваме, че и самолетите не летят над Клета Майка безаварийно, ако не са...
                        Може да ти е чудно, но всеки самолет се изчислява за определено покритие, натоварване на покритието на писта, чистота на писта и т.н....
                        Остава да успееш да се замислиш, защо доста от аналозите на руските самолети са с по-малко колела на колесника? Пък и ако успееш да забележиш какво става с въздухозаборниците на изтребителите при излитане - може и да ти светне разликата...
                        Би ли вкарал спортно Ферари в нивата? И ако не е подходящо - това означава ли, че ферарито не става за нищо?
                        Но това е друг въпрос - на всички е ясно, че няма как да се продължи експлоатацията на руска техника у нас - едва ли някой би позволил такова развитие..
                        Затова - да гледаме напред...

                        П.С. за пореден път - ползването на небългарски символи е доста дразнещо (не бе ли забранено в правилата на форума)?
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                          .... Пък и ако успееш да забележиш какво става с въздухозаборниците на изтребителите при излитане - може и да ти светне разликата...
                          Значи руските/съветски/ МИГ 21 и 29 не стават за "българските условия"!!!
                          Щото моята скромна милост е мела с метла (... ) пистата на Граф Игнатиево след преасфалтирането и...
                          Същата личност е ходила в редичка заедно с техническия персонал (та и ръководителя полети - адмираций за което) да обира камъчета, клечки и прочие по стоянката преди полети.

                          Другаде търсете да давите рибата , другаде .

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            С две думи накратко - локумите за "прахосмукачката".
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
                              Значи руските/съветски/ МИГ 21 и 29 не стават за "българските условия"!!!
                              Щото моята скромна милост е мела с метла (... ) пистата на Граф Игнатиево след преасфалтирането и... ...
                              Нали не си минавал с прахосмукачка? Чистенето на пистата е нещо нормално... Условията, на които издържат различните апарати са коренно различни...
                              Навярно знаеш (или не?), че МИГ-21 и МИГ-29 са разчетени и за грунтови ПИК... Като поне руснаците много често са летели и на такива писти... Да не мислиш, че треволяка го метат с метла?
                              И пак - погледни въздухозаборниците на МИГ-29 при излитане и се опитай да разбереш откъде смуче въздух и защо...
                              За здравината на колесника - там е друга песен (и съвсем не маловажна)...

                              Да, в случая поне аз нямам мнения от първа ръка за Грипена в този аспект - нямам познат, който да е хвъркал на такъв...

                              biol, информацията май е леееко с недомлъвки... Например за въоръжението в 'пълната версия' бе, че ще предадат само учебно такова. Другото - срещу $$$... Т.е. получават гълъби на мира.. Да, ставащи за тренировъчни цели...
                              Между другото какво означава support? Предполагам - подобно на поддръжката на автомобилите в официален сервиз - те ти го правят, ама плащаш тройно?
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                                Нали не си минавал с прахосмукачка? Чистенето на пистата е нещо нормално...
                                Нямали са толкоз дълъг кабел, та затова навярно не са дали и прахосмукачки
                                Аха... , понял ..
                                - "пиндоските" Ф-ки и чеп от зеле не струват, щото им трябват "прахосмукачки" да им изчистват пистата, та да литнат някак (другите недоделки - башка);
                                - съветско/руските, "безаналогови" самальоти (в конкретната байка - МИГ) им тряя същата таз "прахосмукачка" (като пример за вид машина: https://ru.wikipedia.org/wiki/Подмет..._машина ) да изчисти полосата преди полети, та да не стане-ох-беля с двигателите, обаче те са "самый лучший в мире" ...

                                Прекланям се пред такваз "логика"

                                П.П.: В "графа" даже и такваз екстра като горе показаната чистачка нямаше (а дано са им докарали, че все се надяваха завалийте, американците да им подарят някоя от техните "упадъчни прахосмукачки, ама ...).
                                Там за таз работа се ползва ЗиЛ "метачка". И докато старшият му (твърде често - ефрейтор, мл. сержант) не се убеди и докладва, че по пистата няма нищо (камъчета, клечки, треви..) - полети няма !
                                За последно преди да си тръгна от там силно се вълнуваха, че асфалта започнал да се рони и трябва да се вземат бързи мерки или след всяко излитане/кацане ще тряя се мете .
                                Толкоз за "прахосмученето!
                                Последно редактирано от BulAf; 02-04-18, 05:23.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X