Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Спарки, разбира се, че има специфики... Ама като гледам сме горе-долу сме набори, пък едва ли бихме издържали нито това, което правят на REDBUL AIRRACE, нито акробатиките на Бесеней, нито dogfight-та Пък биологията уж 'стандартна' Сигурно си гледал тестовете на претоварване - дори и съвсем млади някои издържат що годе спокойно на 9G, други падат на 5G...
    Неслучайно някои стават добри шофьори, други добри пилоти, а трети - нито едното нито другото...
    И затова според мен не е правилно да се слага клеймото - 'щом е възрастен - не може да го прави'...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Ама клеймото не го слагам аз а природата. Първо има генетика, после има определени условия, при които работят едните и другите. И горе писах - има пилоти дълголетници, ама дори и тях да ги питаш ще ти кажат че не са си в пика на възможностите. Всеки има своите основания за възрастта, на която да се откаже, ако няма здравословни предпоставки за това. Издържането на претоварвания впрочем, преди да ти "клюмне канчето" само до някъде подлежи на тренировка. Трябва да си имаш заложбите. Техниките на дишане и прочие са само допълнение към всичкото. Някои, дето никога не са летяли, се случва да издържат претоварвания прилично, някои пилоти заради това се провалят и отиват на машини, където режима не е толкова тежък. Случва се и опитни пилоти да загинат заради неочаквани реакции на физиологията им в критични моменти.

      ПП: На 9G никой не издържа "спокойно" за дълго.
      Последно редактирано от sparkybg; 14-11-16, 14:23.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Нашия е 1963 набор демек на 53 и докато се уволни това лято ги вършеше едни с МиГ 29
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          Нашия е 1963 набор демек на 53 и докато се уволни това лято ги вършеше едни с МиГ 29
          Eдинственият в България, който врътна почти "кобра". За цяла не му стигна куража За сегашната работа обаче куражът му стига, че и отгоре.

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
            Нашия е 1963 набор демек на 53 и докато се уволни това лято ги вършеше едни с МиГ 29
            Демек-машина!

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Eдинственият в България, който врътна почти "кобра". За цяла не му стигна куража За сегашната работа обаче куражът му стига, че и отгоре.
              Ето това не е добре, че е единствения, който въртеше кобри,камбани и т.н.!?

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                Eдинственият в България, който врътна почти "кобра". За цяла не му стигна куража За сегашната работа обаче куражът му стига, че и отгоре.
                Всъщност, не кураж, а машина (не му достигаше). Това, което правеше, е над номиналните параметри на самолета.
                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Спарки, като цяло горе доло си на прав път!
                  На поносимостта на претоварване влияят и начина на живот-ежедневния режим на почивка и хранене, секс, психическо здраве, спорт и други на пръв поглед незначителни нещица. Има разбира се и индивидуални, персонални, уникални чисто физиологични за всеки човек особености , които дават фрапиращи примери. Но на около 38-42 год. възраст е пикът на способностите за изтребителите. От там нататък се започва лекичко надолу.
                  Едно от изискванията да си пилот на F-15 е да издържиш поне 45 сек. на претоварване 9 g . Не си спомням с или без ППК/противо - претоварващ костюм/ беше.
                  И да прав си - поносимостта към положително претоварване се тренира, но пак до граници, поставени от собствената ти физиология.
                  Претоварването при акробатичните самолети е голямо, но краткотрайно-9-12 g за 3-5 секунди. Докато бойните самолети могат да държат 9 g с минути или докато им свърши горивото. Ако разбира се им създадеш необходимите за това условия.
                  Състава на Сините ангели не случайно се сменя през около 3 години.
                  Разбира се , че всички тези нещица водят до увреждане на здравето. Затова и пилотите при кандидатстването се избират да са доста, бих казал, почти перфектно здрави.
                  Лека вечер!

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                    Всъщност, не кураж, а машина (не му достигаше). Това, което правеше, е над номиналните параметри на самолета.
                    Не бих се изразил точно така за машината.
                    Лека!

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                      Не бих се изразил точно така за машината.
                      Не се и съмнявам.
                      Нека да е лека.
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Как ги редите тия 9g като бонбонки, аз преди години се въргалях в ей това нещо - беше солидно, ама солидно отвъд прага на удобството (няколко степени на натоварване отвъд степента на "вече не е кеф, мамка му"), в един момент оня от екрана хитреца ми крещи "Натисни червения бутон, натисни червения бутон, ще се разбием !!!", ама бутона горе над главата ми а аз не мога да си вдигна ръката въобще

                        После си викам "...ееей, голяма работа ей, доживях и аз да видя какво е 4-5g...". После като проверих - гадта повече от 2.5g не товарела. Така не се бях чувствал откак като юноша бледен мислещ си че "...всъщност не карам мотор съвсем зле..." ходих да зяпам някакво мотокрос състезание в Ботунец за купата на не знам каква си дружба (имаше разни унгарци, гдр-ци, чехи, не беше съвсем-съвсем голо и не разбрах че въобще, ама никак не мога да карам, само като ги гледах как летят по пистата (и как двамата от квартала които тренираха официално мотокрос и бяха за нас мотокрос божества в гората понеже просто караха мнооого добре изостанаха с по 7-8 обиколки и се радваха че въобще могат да обиколят пистата).

                        Та 9g, викате... тия направо ги съберете и ги заставете да си признаят от коя летяща чиния идват. Т'ва не са хора
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                          Всъщност, не кураж, а машина (не му достигаше). Това, което правеше, е над номиналните параметри на самолета.
                          Не е . Машината може още много но няма смисъл в една демонстрация да рискува повече от определено ниво . Това е МиГ 29 ОВТ с променлив вектор на тягата вече за него съвсем няма ограничения . https://www.youtube.com/watch?v=Klx9imT369A
                          Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                          Демек-машина!
                          На времето не беше прецедент генерал да лети . Командирите на летища също летяха активно . На това беше изградена цялата стратегия на нашите ВВС командира е горе и води ескадрилата в боя а не се е скатал някъде на земята . Сега е същото като пилотите знаят че командира им е един от тях а не книжен плъх . Най трудния полет тепърва му предстои на генерала само че тоя път самолета му няма катапулт . Като гледах на пресконференцията тия четири кобри дето му бяха от страни хич няма да му е лесно . Поне като се вози на правителствените самолети няма да замирисва на пълни гащи при всяка по силна турболенция
                          Последно редактирано от sek.1; 15-11-16, 05:29.
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                            ....Състава на Сините ангели не случайно се сменя през около 3 години....
                            Там обявената причина мисля бе друга - пилотите привикват към рисковите ситуации и започват да се 'имунизират' срещу опасността и да не я разпознават...
                            И затова американците са решили след екстремното пилотиране, пилота да се връща в строя за да си припомни как се лети безопасно...

                            А за другото - Спарки - съвсем не споря, че има физиология... Напротив - това са си фактите... Просто споменах, че хората съвсем не са еднакви, и това, което за някой на едни 'по-големи' години изглежда невъзможно, за друг на същите години може да се постига с лекота (да, може да е по-зле от върховите му години, обаче да е доста по-добре от връстниците)... Баща ми на почти 80 е с два бастуна... Преди няколко години бях срещнал под Ком един пастир с едно око (мисля му викаха Кингурит ), дето според хората наоколо бе над 80+, но походката му бе лека и по-еластична от моята (търсеше си телетата - били хукнали някъде през няколко баира, ама той щеше да си ги намери )
                            Последно редактирано от slowtraveler; 15-11-16, 07:09.
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Във връзка с падналия руски МИГ 29 в Средиземно море и слуховете че са отказали и двата двигателя - възможно ли е чак толкова да е спаднало качеството на производство на оригиналните двигатели?
                              Има ли някакви гаранции за качеството на 10-те двигателя които ще се купят за Българските Миг-29 от Русия?
                              Има ли подобни откази на ремонтираните в Полша двигатели за Миг-29?

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                                ...
                                Най трудния полет тепърва му предстои на генерала само че тоя път самолета му няма катапулт . Като гледах на пресконференцията тия четири кобри дето му бяха от страни хич няма да му е лесно . Поне като се вози на правителствените самолети няма да замирисва на пълни гащи при всяка по силна турболенция
                                Държавата е по-скоро кораб от колкото самолет, а как един авио ас свикнал на резки маневри и реакции на самолета ще се справи с безкрайно тромавото управление и реакции на един 1300г кораб, затънал в блатото на абсурдността, престъпността, корупцията, зависимостите и пр., предстои да видим.
                                Лично аз съм песимист, ама нека му дадем шанс поне да опита. И позитивите и негативите са си негови.
                                ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X