Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
    А може и нещо да влияе датата на производство.
    Баща ми е лятял от 60-и някоя си до 83-та на руски бойни самолети (МиГ15, МиГ17, всички налични у нас варианти, за МиГ19 не съм сигурен). Цитата е негов:
    И самолетите им са като колите.
    ...та, не, за съжаление няма. Пиянството не прощава на никой. Колкото и гениални конструктори да имаха и да имат, в момента в който трябва да се борят с някой на пазара, се изхвърлят с неща, които не са в състояние да произведат за съответната цена и в съответните срокове. Това е преди всичко манталитет, а не случайност. Едно време бяха държавата на количествата, сега и толкова не могат и разиграват цирк след цирк с всеки, който им се върже на свирката. Ама явно така си им харесва или просто не могат по друг начин.
    Последно редактирано от sparkybg; 24-08-16, 19:25.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      Времето на производство, модификация и прочее първоначално състояние са абсолютно еквивалентни с нашите.
      Нали са някакви нови модификации, или са стари планери с модернизации по тях? За КУБ-вете пък съвсем не съм убеден, ако не ме лъже склерозата някъде бях чел.
      Всеки трети е шести

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Пиянството не прощава на никой.
        Това нали не го казваш напълно сериозно, предполагам и баща ти не си го мисли буквално. Отделно има и още много други пилоти, далеч не всички споделят такова мнение, а някои си подхождат и съвсем професионално при подобни анализи. Измежду тях и такива летели и на западни машини.
        Те ако ги проектират и произвеждат пияни, значи са големи таланти.
        Всеки трети е шести

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
          Това нали не го казваш напълно сериозно, предполагам и баща ти не си го мисли буквално. Отделно има и още много други пилоти, далеч не всички споделят такова мнение, а някои си подхождат и съвсем професионално при подобни анализи. Измежду тях и такива летели и на западни машини.
          Те ако ги проектират и произвеждат пияни, значи са големи таланти.
          И аз, и баща ми - и буквално, и в преносен смисъл. Когато фактите говорят (споменавал ми е конкретно лопатки, спирачки, обърнати маркучи, дефекти от видимо претупване и гонене на бройки), аз поне не вивдам какво може да се добави. Липса на технологична култура, дори когато имат дадена технология, липса на контрол, и т.н. Все до болка познати ни неща.

          А само в тая тема сигурно има 10-ина линка към статии за проблеми с Индийци, Китайци и кой ли не още, сключил сделка с тях. Та явно нищо не се е променило твърде много от едно време.

          А че са таланти, таланти са.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
            Нали са някакви нови модификации, или са стари планери с модернизации по тях? За КУБ-вете пък съвсем не съм убеден, ако не ме лъже склерозата някъде бях чел.
            МиГ 29 в Полша са десетина бройки (май 12 по-точно), доставени точно по същото време и от същата модификация като нашите; още десетина, взети от Чехия през средата на '90-те (но доставени в Чехословакия пак по същото време) и накрая 20-ина от Германия през 2004, които са в бившата ГДР пак от точно това време. Всъщност, извън Русия МиГ 29 в модификация различна от - условно да я наречем - "А" няма освен в Индия (и Сърбия отказа сделката отдавна, а Индия съкрати поръчката). Поляците "бъзикат" преди всичко авиониката и си правят двигателите, германците бяха направили съвместно (с руснаците) предприятие и ги стягаха много сериозно (те и ги караха много - ползваха ги за спаринг, като от това се възползва де кой можа), чешките си бяха в състоянието, "естествено" достигнато за тези 5-6 години, в които са ги експлоатирали. По планерите, аз поне не знам да е правено нещо в смисъл модификации, освен поддръжка, включително и на германските.

            ПП
            Сега видях и това за КУБ. "К"-тата са за базиране на кораби, "КУБ" е К-Учебно-Боен, демек спарка на К-то. С такова Полша никога нищо общо не е имала.
            Последно редактирано от davc; 24-08-16, 19:53.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
              МиГ 29 в Полша са десетина бройки (май 12 по-точно), доставени точно по същото време и от същата модификация като нашите; още десетина, взети от Чехия през средата на '90-те (но доставени в Чехословакия пак по същото време) и накрая 20-ина от Германия през 2004, които са в бившата ГДР пак от точно това време. Всъщност, извън Русия МиГ 29 в модификация различна от - условно да я наречем - "А" няма освен в Индия (и Сърбия отказа сделката отдавна, а Индия съкрати поръчката). Поляците "бъзикат" преди всичко авиониката и си правят двигателите, германците бяха направили съвместно (с руснаците) предприятие и ги стягаха много сериозно (те и ги караха много - ползваха ги за спаринг, като от това се възползва де кой можа), чешките си бяха в състоянието, "естествено" достигнато за тези 5-6 години, в които са ги експлоатирали. По планерите, аз поне не знам да е правено нещо в смисъл модификации, освен поддръжка, включително и на германските.

              ПП
              Сега видях и това за КУБ. "К"-тата са за базиране на кораби, "КУБ" е К-Учебно-Боен, демек спарка на К-то. С такова Полша никога нищо общо не е имала.
              Не за Полша бре, за индийските споменувах, точно К-тата за самолетоносача.
              Всеки трети е шести

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                А-а, да онези са други.
                Ма тази нишка в приказката, нали тръгна от фразата на Весков: "Полските са други", та и аз за тях си карам.
                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                  Ма тази нишка в приказката, нали тръгна от фразата на Весков: "Полските са други", та и аз за тях си карам.
                  А ясно.
                  Всеки трети е шести

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Здравейте!
                    И ние и поляците имаме МиГ-29 А. Разликата е в това, че техния е с друго поколение РД-33 и те му модернизираха навигационното, комуникационното и опознавателно оборудване. Също така планираха или вече са модернизирали инструментите даващи информация на летеца в кабината на няколко бройки - сложиха им течно-кристални дисплеи или се опитват да направят кабината glass-cockpit. Мисля , че по РЛС и оръжие няма модернизация/промяна.
                    А за пиянството на един народ:
                    По официални данни на сайта на Ф-16 в периода от 2006 до 2009 на ВВС на Полша са доставени 48 броя С/Д вариант на 50 блок на Ф-16. Около 2012 година Шефа на ВВС или МО на Полша прави доклад за състоянието на новопридобитите Ф-16 С/Д като споменава факта , че от началото на доставките до тогавашна дата /2012/ е имало изправни м/у 60 и 70 % от общият брой доставени Ф-16. Като има закъснения в сроковете на доставки на отделните бройки поради не излитане на конкретен борд от базата майка заради технически причини. Даже има доставени бройки кацнали с технически неизправности, които са отстранявани в последствие на полска територия. Като тези 60-70% изправни самолета не могат да се окомплектоват с даже 60 % летателен състав.
                    Тази инфо я даде като линк към сайт наш колега , само не помня дали беше в тази по-назад или съседна тема. Който иска да търси.
                    И до ден днешен на официалният сайт на Ф-16 в раздел Uzers в подраздел PoIAF от 6-те подразделения/wings/units две в Познан и едно в Ласк АБ , общо три , имат статус Wing Re-Numbered с една дума не са активни или оперативно готови. Цялото това нещо при условие , че краят на доставките е 2009 и същата тази година са създадени въпросните три крила или само някакви си 7 годинки половината от крилата въоръжени с Ф-16 Блок 50 на полските ВВС са оперативно неподготвени. И това с един от най-новите варианти на Ф-16, който е с не знам си колко там доработки, усъвършенствания, модернизации и допълнения както и почерпан опит от развойни дейности и експлоатация на една камара други варианти/блокове на същия този Ф-16. И това ли пиянство да го наречем или ...?
                    А иначе моето мнение е ,че индийците са получили точно това за което са си платили.
                    Другото ми мнение е, че във м/ународната търговия конкретно с изтребители или МЦИ-та русите допускат все още една , ако може така да се каже, маркетингова грешка - имат все още така наречените експортни образци/варианти. Това американците го правеха до около 90-те години на миналия век когато нескопени самолети се доставяха само на евреите. Сега вече не правят тази груба, според мен , грешка и ти казват: Ако искаш самолет с еди какви си възможности то цената е еди колко си, ако не можеш да платиш толкова ще ти продадем самолет с други/по-малки/ способности и това не се води експортен вариант , а вариант за който имаш пари. Русите заявяват направо : каквито и пари да дадеш ще ти увеличим бройката , но варианта си остава експортен. Което за мен и е един от основните проблеми за русите в този пазар и доста сделки им се провалиха.
                    А що се отнася до варианта К на миГ-29 той има по-форсиран мотор. С около един тон тяга повече, но само на излетен режим. Колесника му е подсилен със сигурност заради удара с палубата при кацане , може да носи противокорабни ракети , повече гориво , а следователно му е подсилено крилото.
                    МиГ-29 при експлоатация в райони с повишена влажност, морско базиране , още на времето имаше конструктивни проблеми. Имаше такава катастрофа с откъснат вертикален стабилизатор по време на полет. Това са особености на експлоатацията , които трябва да бъдат отчетени и да се подменят детайли своевременно. Както при всеки самолет.
                    Хайде, лек ден на всички!

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                      ...
                      Другото ми мнение е, че във м/ународната търговия конкретно с изтребители или МЦИ-та русите допускат все още една , ако може така да се каже, маркетингова грешка - имат все още така наречените експортни образци/варианти. Това американците го правеха до около 90-те години на миналия век когато нескопени самолети се доставяха само на евреите. Сега вече не правят тази груба, според мен , грешка и ти казват: Ако искаш самолет с еди какви си възможности то цената е еди колко си, ако не можеш да платиш толкова ще ти продадем самолет с други/по-малки/ способности и това не се води експортен вариант , а вариант за който имаш пари. Русите заявяват направо : каквито и пари да дадеш ще ти увеличим бройката , но варианта си остава експортен. Което за мен и е един от основните проблеми за русите в този пазар и доста сделки им се провалиха.
                      Това е военно-политически въпрос и няма отношение към маркетинга.

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                        По официални данни на сайта на Ф-16 в периода от 2006 до 2009 на ВВС на Полша са доставени 48 броя С/Д вариант на 50 блок на Ф-16. Около 2012 година Шефа на ВВС или МО на Полша прави доклад за състоянието на новопридобитите Ф-16 С/Д като споменава факта , че от началото на доставките до тогавашна дата /2012/ е имало изправни м/у 60 и 70 % от общият брой доставени Ф-16. Като има закъснения в сроковете на доставки на отделните бройки поради не излитане на конкретен борд от базата майка заради технически причини. Даже има доставени бройки кацнали с технически неизправности, които са отстранявани в последствие на полска територия. Като тези 60-70% изправни самолета не могат да се окомплектоват с даже 60 % летателен състав.
                        Тази инфо я даде като линк към сайт наш колега , само не помня дали беше в тази по-назад или съседна тема. Който иска да търси.
                        И до ден днешен на официалният сайт на Ф-16 в раздел Uzers в подраздел PoIAF от 6-те подразделения/wings/units две в Познан и едно в Ласк АБ , общо три , имат статус Wing Re-Numbered с една дума не са активни или оперативно готови. Цялото това нещо при условие , че краят на доставките е 2009 и същата тази година са създадени въпросните три крила или само някакви си 7 годинки половината от крилата въоръжени с Ф-16 Блок 50 на полските ВВС са оперативно неподготвени. И това с един от най-новите варианти на Ф-16, който е с не знам си колко там доработки, усъвършенствания, модернизации и допълнения както и почерпан опит от развойни дейности и експлоатация на една камара други варианти/блокове на същия този Ф-16. И това ли пиянство да го наречем или ...?

                        Еми като го сравним с това:
                        Основными изъянами машин оказались проблемы с планером самолетов, двигателем РД-33МК и электродистанционной системой управления. В целом работоспособность МиГ-29К (главный показатель эффективности) оценивалась на уровне от 15,93 процента до 37,63 процента, а МиГ-29КУБ — в пределах от 21.30 процента до 47,14 процента. Данный факт означает существенное сокращение срока эксплуатации, который изначально заявлялся производителем в пределах 6 тыс. часов.
                        При этом 40 из 65 (то есть 62 процента) поставленных двигателей РД-33 МК признаны негодными, поскольку дефекты в механизмах серьезно снижали безопасность полетов. В конечном итоге к августу 2015 года общее количество вышедших из строя и выведенных из эксплуатации авиадвигателей из РФ составило 46 единиц. Был сделан вывод о том, что надежность РД-33 МК оказалась под вопросом...."
                        Все ми се струва че има мъъъничка разлика. 15 до 37% работоспособност и 62% от двигателите признати за негодни. Забележи, не с технически проблеми а негодни!

                        Из разни статии чета че и поляците нямат едно-друго, включително софтуер/IT инфраструктура за да си водят сметките, графиците и други подобни. Правят го (дръж се да не паднеш) на Excell.

                        Относно двигателите - дали ги ремонтират сами не знам. Ама сглобяват двигатели сами със сигурност.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Това е военно-политически въпрос и няма отношение към маркетинга.
                          Като освен това, въпросното "скопяване" не непременно - даже като правило напротив - се отразява на цената в посока надолу.

                          Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                          ...изправни м/у 60 и 70 % от общият брой доставени Ф-16...
                          Впрочем, този въпрос седи точно така и по отношение на МиГ-овете им. И това не е свързано дотам с чисто техническите присъщности на машините, колкото с възможностите на държавата. Които всъщност никак не са малки де - сравнено например с тези на нашата.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                            А за пиянството на един народ:
                            По официални данни на сайта на Ф-16 в периода от 2006 до 2009 на ВВС на Полша са доставени 48 броя С/Д вариант на 50 блок на Ф-16. Около 2012 година Шефа на ВВС или МО на Полша прави доклад за състоянието на новопридобитите Ф-16 С/Д като споменава факта , че от началото на доставките до тогавашна дата /2012/ е имало изправни м/у 60 и 70 % от общият брой доставени Ф-16. Като има закъснения в сроковете на доставки на отделните бройки поради не излитане на конкретен борд от базата майка заради технически причини. Даже има доставени бройки кацнали с технически неизправности, които са отстранявани в последствие на полска територия. Като тези 60-70% изправни самолета не могат да се окомплектоват с даже 60 % летателен състав.
                            Тази инфо я даде като линк към сайт наш колега , само не помня дали беше в тази по-назад или съседна тема. Който иска да търси.
                            И до ден днешен на официалният сайт на Ф-16 в раздел Uzers в подраздел PoIAF от 6-те подразделения/wings/units две в Познан и едно в Ласк АБ , общо три , имат статус Wing Re-Numbered с една дума не са активни или оперативно готови. Цялото това нещо при условие , че краят на доставките е 2009 и същата тази година са създадени въпросните три крила или само някакви си 7 годинки половината от крилата въоръжени с Ф-16 Блок 50 на полските ВВС са оперативно неподготвени. И това с един от най-новите варианти на Ф-16, който е с не знам си колко там доработки, усъвършенствания, модернизации и допълнения както и почерпан опит от развойни дейности и експлоатация на една камара други варианти/блокове на същия този Ф-16. И това ли пиянство да го наречем или ...?
                            Мога да се обзаложа че нормите за изправно/неизправно на запад са много различни от тези на "русите", така че сравненията са трудно нещо.
                            Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Вчера като се прибирах за Варна минах нарочно през Безмер,новата писта и оборудването са просто мечта за пилота.В долният край на летището,където са хангарите видях 2 или 3 от големите Су(Су-22М4) и няколко Су-25 които явно си ръждясваха там от години.Та се питам на никой от висшите генерали не му е дошло в главата да ги ремонтира и вкара в строя тези машини?За Су-25 колкото са повече толкова по-добре а Су-22М4 си е страхотен "мини бомбер" не случайно поляците си летят на тях и редовно си ги ремонтират и ъпгрейдват.

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                Първоначално публикуван от komuso Преглед на мнение
                                ...а Су-22М4 си е страхотен "мини бомбер"...
                                Едно че няма какво да бомбим (то и бомби нямаме), и второ че харчи като за "макси" бомбер.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X