Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на първа лодка и начин за транспортирането и

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
    Имал съм три джапанки и определено размера има значение, дори и ако се налага да гребеш, но обратно на логиката - по-голяма лодка по-лесно се придвижва при ветровито време, особено ако си се подготвил с истински весла. Вариант за хамалуване от сам човек е да се вземе лодка от по-тънък материал. Да речем 950 вместо 1100гр/м2. При еднакви рамери, теглото е с около 7-8 кила по-долу. Вярно, че съответно пада и допустимата мощност, но при 330 сантима дължина е между 15 и 20 коня. С някое и друго приспособление, най-много зор ще виждаш с двигателя, както обикновено.

    П.П. Ако наистина тръгнеш да купуваш джапанка, гледай да е с подобна форма, най-вече краищата на балоните в кърмата, както и двете седалки да са подвижни.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:kolibri_serie_KM-330-360-dsl-lg-2-800x800_0.jpg Прегледи:0 Размер:62.2 КБ ID:6564811


    С подобна лодка 270 см и 8 кс Меркюри спокойно се возехме 3 възрастни и багаж за ден плаж с 25-28 км/ч.
    С двама и без багаж - спокойно поддържаше 30-31км/ч.
    А до островите срещу Ворвору спокойно си ходехме 4 големи + 2 чадъра, и бири в хладилна чанта за деня + плавници маски и тнт....

    п.с. Туй върху аватара не е тюфлек а гуменетка в далечната 1980г.

    Коментар


    • Вальо
      Вальо коментира
      Редактиране на коментар
      С 8 к.с. - 31 км. ?!? Пропелера бил ли е сменян? Много добра скорост, въпреки и големината на лодката!

    • Пенчо
      Пенчо коментира
      Редактиране на коментар
      Монтирах т.н. хидрофойл - https://www.venismarine.com/%D1%85%D...%BB%D0%B5.html

  • #47
    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение

    П.П. Ако наистина тръгнеш да купуваш джапанка, гледай да е с подобна форма, най-вече краищата на балоните в кърмата, както и двете седалки да са подвижни.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kolibri_serie_KM-330-360-dsl-lg-2-800x800_0.jpg
Прегледи:999
Размер:62.2 КБ
ID:6564811

    Може ли малко разяснения за формата- до сега единственото, което гледах беше материала за изработката...
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • #48
      На гладко море 8 коня бутат 40 тона лодка ма то на гладко и на гребла става,4 броя,еле ако си на състезание.

      Тук номера е като се сговняса какво е положението
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #49
        Еййй- това много яко изглежда!

        Освен, че е само за двама души, други минуси има ли тоя катамаран:

        https://youtu.be/HI1yHn0-Sw4
        08седемшест5едно513четири

        Коментар


        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          А умре мотора при вълнение, а стана като ваната в банята

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Без да мре пак става,2 педи вълнички и тоя чехъл е по гръб.

      • #50
        Когато краищата на балона са с форма на полусфера, обикновено се печели с 10-тина сантиметра по-дълъг кокпит, а изразено трапецовидната форма на кокпита пред предната седалка е по-удобна и за седящите на предната седалка, и за евентуалното количество багаж, което може да се събере там. Последната ми джапанка беше дърт изпокърпен Зодиак, около 3,5м, който събираше там три каси бира и мек багаж. А ето и едно клипче за преместване на по-големичка лодка с една човешка сила

        Последно редактирано от коко келеша; 25-02-20, 21:10.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #51
          Толкова много гледни точки.... Човекът се обърка
          Аз да обобщя моето мнение : Или голяма лодка 5-6 м., за предпочитане РИБ за море. Или 3.6-3.8м. с двигател 15 к.с.. Не изисква регистрация, пренася се сеавнително лесно и е достатъчно мореходна за кратки преходи по море.

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            А бе, те и за по-дълги преходи стават. Справка - "Доброволен корабокрушенец" от Ален Бомбар .

        • #52
          сгъваем риб, лесен за транспортиране
          https://www.youtube.com/watch?v=pRg-iUedJDE

          Коментар


          • Вальо
            Вальо коментира
            Редактиране на коментар
            Ей, човек- направо ми счупи главата.... Това е моята лодка! До сега гледам и ми текат лигите, ама е 5 евра, неговата кожа:

            http://foldablerib.com/product/f-rib-460/

            Баси: за тези пари се взема хипалонова лодка или ново алуминиево корито. За съжаление хубавото и достъпното (поне да беше евтиното) са на различни щандове...

        • #53
          Ми, има и събрано от двата рафта - хубаво и евтино - http://www.winboat.ru/promo/winboat-...919181411.html


          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • Вальо
            Вальо коментира
            Редактиране на коментар
            Жив и здрав да си- точно това търсех! Сега им писах и ако могат да доставят до България, мисля да приключвам с търсенето.

            Леко се колебая между два модела, но фаворита ми към момента е най- голямата- 4.30 м.:
            http://www.winboat.ru/skladnye/winbo...html#autoprint

            Много интересна ми е и тази:
            http://www.winboat.ru/skladnye/winbo...rf-sprint.html
            но в отзивите пишеше, че при 20к.с. мотор и сам човек на борда много делфинирала- ефекта, обаче изчезвал при втори човек на носа.

            Какво ви е мнението за двата модела? 460RF е много красива, казват, че и с 5 коня летяла, заради формата и. 430RF е по- типична и може би по- практична...

        • #54
          Цяла нощ четох за тези руски разглобяеми РИБ- ове. Мненията варират в двете крайни противоположности (както всичко на този свят, де).

          Едните казват, че пренасянето на сгъната лодка е несравнимо улеснение, дори с малък автомобил, което компенсира всички останали недостатъци.
          Тези на противоположното мнение изтъкват следните минуси:
          - Не е ясно дали дъното ще издържи на натоварването при по- сериозна вълна: захващането на отделните части става с по един болт с гумени шайби, секциите са три, при най- голямата (WinBoat 430RF Sprint)- четири. Ако почне яко подскачане по вълните- дали дъното няма да се свие като чехъл в един момент?
          - Без допълнителна намеса с гумени подложки между секциите, местата на свързване текат: от незначително до дразнещо.
          - Плата, който ползват братушките бил некачествен- на много места се виждали микро- дупки и мехури, които трябвало да се подлепят допълнително, защото иначе изпускат.
          - Как се свива лодката при ниски температури, когато плата се вдървял? При мен този проблем с ниските температури не стои, но вдървяване се получва и от стареене на материала.
          Въпроса, който мен ме вълнува най- много е: от честото сгъване и разгъване плата няма ли да се прецака? Гледам, повечето продаващи лодки втора ръка пишат, като особен плюс, че лодката е стояла постоянно надута- гаранция за безпроблемни балони. Мисля си, че сгъването и разгъването биха пречупили и най- здравото ПВЦ, да не говорим ако това ПВЦ не е от най- висококачествените и се прегъва особено там, където е лепено.




          08седемшест5едно513четири

          Коментар


          • #55
            Ако приемем, че нещата могат да се "побългарят" и с малко домашно труд и творчество недомислиците да се изкусурят съм се спрял на два модела със съответната комплектация, които ще Ви помоля да коментирате:

            Основен фаворит ми е WinBoat 430RF Sprint

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2020-02-29 at 09.07.30.png Прегледи:0 Размер:224.2 КБ ID:6566301

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2020-02-29 at 09.09.11.png Прегледи:0 Размер:183.4 КБ ID:6566303

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2020-02-29 at 09.13.55.png Прегледи:0 Размер:444.6 КБ ID:6566304

            Това, последното много ме кефи, макар да нямам идея за какво точно ще ми служи :-) При по- силно вълнение и лошо време или пък през нощта за спане в тоя чехъл, предполагам бързо ще замирише на стомашното съдържимо...


            Следващото желание в списъка е WinBoat 460RF Sprint

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2020-02-29 at 09.18.35.png Прегледи:0 Размер:186.3 КБ ID:6566305

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2020-02-29 at 09.17.44.png Прегледи:0 Размер:146.3 КБ ID:6566306

            Тук, обаче екстрите са повече:

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2020-02-29 at 09.16.57.png Прегледи:0 Размер:149.0 КБ ID:6566307

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2020-02-29 at 09.15.57.png Прегледи:0 Размер:372.0 КБ ID:6566308
            Горното пак много ме кефи, но за разлика от предното се отваря от всякъде и може да се ползва и като голям сенник.
            Целия кил е много интересен и на клипчетата снимани при гладка повърхност направо лети:

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2020-02-29 at 09.15.22.png Прегледи:0 Размер:99.3 КБ ID:6566309

            Единственият по- сериозен въпросителен са ей тези сглобки между секциите:

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen Shot 2020-02-29 at 09.11.19.png Прегледи:0 Размер:747.1 КБ ID:6566310

            Какво мислите, гледайки лодките: може ли да го бъде ли това 3в1 (сгъваема лодка/риб/каюта), че дори и 4в1 (сгъваема лодка/риб/каюта/ветроход)?






            Прикачени файлове
            08седемшест5едно513четири

            Коментар


            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              Сега попрочетох: не се разчита изобщо на болтовете да държат- работата я върши налягането на балоните. При модела 240, съставен от две секции, болтове изобщо не са предвиждани. Гледах тестове без болтове- нямаше никакви дертове. Болтовете са в случай на спукване на камерите. Имаше още един тест при напълно спукани три камери- лодката си летеше безгрижно (болтовете, обаче си бяха по местата).

          • #56
            Никога не бих ти препоръчал нито една от двете. Погледни им пак параметрите и най-вече ширината. Относно дизайна: Колкото по-висок нос и колкото по-дълбок кил толкова ще си по щастлив. На фона на тези недоразумения по-добре да се върнеш на варианта с катеренето по покривите.
            Грабвай като за начало нещо такова докато се понаучиш на това онова. Няма вариант първата лодка да ти е последна.
            https://www.boatshop24.com/en/suzuma...atable/1079098
            Последно редактирано от D.Dimitrov; 29-02-20, 20:26.
            GPS системи https://www.easytracking.bg/
            Пътна помощ навсякъде и по всяко време https://закъсах.бг

            Коментар


            • Вальо
              Вальо коментира
              Редактиране на коментар
              Ами... може би си прав: сглобяване и разглобяване на лодка, за да се метнем на пикапа до съседното село за един гирос е жива мъка. Качването на покрива подпомогнато от рампа и лебетка е несравнимо по- лежерна дейност. Колкото до размерите- там разлика няма всички подобни лодки гравитират около 3600/1650- това е рамера и на руснаците, които показват и реалната вътрешна площ, която е 2600/780 в рамера, който си дал като пример.

          • #57
            Напълно съгласен. Само двигателя е слаб за такава лодка

            Коментар


            • #58
              https://www.youtube.com/watch?v=wp0Mr5bZFag&t=836s

              Коментар


              • #59
                Аз си купих такава след като се качих на лодка за първи път и полудях от густо. Възможността да се местиш от плаж на плаж е страхотна. И дъното се надува. Не най доброто решение, но пък става на пакет който мятам в кутията на покрива на колата, двигателя в багажника и багажа където остане място. Помпи се за 10 мин. На лефкада даже не ми взеха и пари да я паркирам на кея. Максимално допустимия двигател е 15кс. Аз реших да не прекалявам и взех 8. Това се оказа голяма грешка. За язовир става но като се появят вълните за нищо нестава. Сега ще купувам 15кс. Возихме се 4 възрастни и две деца. Багажа, плавниците и бирите няма да ги споменавам.
                успех в избора. Следващата ще е по-голяма.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #60
                  https://www.drive2.ru/l/7817231/

                  П.П. И аз до оня ден не бях чувал за сгъваем риб, но винаги има първи път. От моя опит - 320-330см са достатъчно безопасни при 1метрови вълни и отгоре, За лично ползване в момента бих избрал нещо до 3.50 с надуваемо дъно с високо налягане. Това дето се спомена оня ден за евентуалното пречупване при товарене на тавана, мисля че е малко вероятно при точно такова дъно. У нас на две места съм видял такива лодки на поносими цени - при Тедо и във Варна, като модела при Тедо определено ми харесва повече, но понеже е китайско производство, не се знае кога ще се появи за продажба
                  Последно редактирано от коко келеша; 02-03-20, 08:24.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X