Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

    Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение

    Баси, чудя се да се гордея ли че съм толкова страшен за по-новите участници тук или да се плаша от себе си
    Колега, ти това сериозно ли го казваш?
    Абсолютно сериозно. Аз съм си малко чешит, пък и без това не знам какво правя тук. Нито имам джип, нито има изгледи да си взимам скоро.
    Направи ми впечатление обаче, че има доста интересни теми и хора в тоя форум и реших да се регистрирам. Останалото е ясно. Хайде, сполай ви

    Коментар


    • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

      Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
      Абсолютно сериозно. Аз съм си малко чешит, пък и без това не знам какво правя тук. Нито имам джип, нито има изгледи да си взимам скоро.
      Направи ми впечатление обаче, че има доста интересни теми и хора в тоя форум и реших да се регистрирам. Останалото е ясно. Хайде, сполай ви
      Тогава най искрено моля за извинение ако съм те засегнал с нещо.

      Признавам че съм много конфликтна личност, но който ме познава знае че има защо. Така че недей да си тръгваш, определено е полезно твоето присъствие тук, пък и кой знае, може да те вербуваме в кроя на краищата да станеш и ти собственик на нещо 4Х4

      Мир?
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        Е, щом можеш да намираш гайки 19/32 дюйма по селските железарии - разчитай на тях разбира се.
        Всичко мога да намеря стига да не е Руско или Японско.
        Нали всеки си търси лесното.
        Това че мойто лесно е трудно за други (или обратното) изобщо не ме интерисува.

        Коментар


        • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

          Хаха, докъде я докарахме. Чакай да си избърша сапунените мехури от клавиатурата, че не ще да ми пали лулата на мира.
          Мир!

          Коментар


          • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

            Просто невероятно е, колко къса и "услужлива" може да е паметта! Руските коли, които карахме навремето, били много дълговечни и не давали дефекти при експлоатация. Тук има много млади хора, които знаят за онова време само "по преразказ" въпреки че то не е кой знае колко далечно, но има и предостатъчно участници със собствени спомени. Тогава имаше пет модела автомобили, до които "обикновения" човек имаше достъп и Лада беше наистина най-доброто - обяснението е много просто - това беше конструкция, най-скоро взета от нормалния свят и най-близка до първообраза си.
            Какво за сервизите и ремонтите. Когато бях десети клас, баща ми направи вноска за кола, сега наближавам 40-те и ако нещата продължаваха по онзи начин, вече щеше да наближава заветния момент, в който и аз да стана горд собственик на Лада 2107. Е какво отношение би могло да се очаква към такава лелеяна придобивка - то ще е стягане и потягане; то ще е пазене; то ще е внимание: повече отколкото към жената /майтапа си е майтап, но историята помни и такива случаи/ Дори да приемем, че сега всеки всеки трети гараж е сервиз, то тогава абсолютно всеки беше сервиз, всеки свободен момент се използваше за колата. Кому не е позната картинката със отворените пред блока капаци събота и неделя и безкрайните ремонти. Тръгване на море беше цяло приключение, за да се изминат тези 1000км, колите се потягаха по една седмица, а багажниците ни представлавяха подвижни складове /за разлика от мазетата, които бяха стационарни/ за резервни части. И всичко това предвид факта, че средния пробег на личния автомобил беше около пет хиляди км годишно, а целия автопарк, многократно по-малък.
            "Гъзар" и "гъзария" са понятия, имащи отрицателно звучене по подразбиране, но ако гъзария е: Сутрин като стана и ми предстои да се кача в колата да не мисля, сега тя ще благоволи ли да тръгне, или не. Като натисна "газта" да тръгва, а като натисна спирачка да спира. Да има климатик, за да не мириша на пор през лятото и свястно парно, за да не се одървям от студ през зимата. Седалките да са такива, че когато се прибирам от работа да си почивам във тях. Воланът да не ми чупи ръцете. Боравенето със скоростния лост да не някакъв магически ритуал, съпроводен със съответните заклинания. Да не съм принуден да бъда автомонтьор /освен, ако това не ми е професия, или хоби/.
            Е, ако това е гъзария, то аз доброволно и със желание приемам да бъда обявен за най-големия гъзар! Колкото и зле да ме поставя това положение в очите на когото и да било.
            Тезата, че руснаците не си давали зор в областта на автомобилостроенето, защото по света всичко било вече направено, нещо ми се вижда несъстоятелна и повече ми звучи като примиренчество поради обективно безсилие. Защо ли не са смятали така японците през 60-те години на ХХ век, или корейците преди 15-20 години, или китайците в момента!?
            Спомените от младостта и сантименталните подбуди са това, което са, но имат много малко общо с техническите параметри и прагматичните разсъждения!
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

              На къв език трябва да ви кажа да престанете с тоя аграрен аргумент - частите са евтини?! Колко са евтини частите е без значение когато трудът е скъп, а скъпият труд е основен показател на т.нар. "стандарт". Сега ако ми кажете, че ние не се стремим към по-висок стандарт, ами към "диктатура на пролетариата", добре.

              Ако за смяната на въпросния боклучав съединител от 50 кинта ви вземат по 400 няколко пъти, ами за съединител, който струва 1000 кинта ви вземат 600 еднократно какво излиза? Репатрирането, престоя по сервизитие и разправиите броим ли ги? За какво трябва да прибягваме до елементарни примери, егати?! Горби ви го каза много добре и отново много елементарно, та барем разберете - с руската кола всяко далечно пътуване е хазартно занимание. Лично аз знам, че във всеки момент мога да се кача на Маздата ми, да отида набързо до Ротердам и да се върна. Кой авантюрист може да каже същото за своята Лада, без няколко дена преди това да я пристяга, подготвя и пълни багажника с резервни части и инструменти. А, да, ако случайно й падне карданът на някой аутобан, евтиното ще му излезе безкрайно скъпо. Или може би тук говорим само за Тундрата, където за един преход се спира на няколко деревянски "пит стопа" и се правят няколко разнообразни ремонта с евтини части? Трябва ли да ви казвам, че широката специализация е признак за криза в сферата на услугите? Тук доскоро всеки беше монтьор, електротехник, водопроводчик, фаянсаджия, бояджия и накрая някакъв специалист в своята област. Характерното е, че като правило не беше добър в нищо от изброените.

              В заключение - ценете си повече времето, уменията и нервите, щото докато някой си човърка таратайката, друг изкарва пари за нова.

              Е, това е - да се забавя с 3 минути и да преповторя в основни линии горните думи...

              Коментар


              • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

                Опа. Сапунената икономика на услугите и автономността на джиповете са силно несъвместими неща. Тъкмо обратни.
                А това че някой можел да намира нещо само по национален признак говори за окончателен отказ от мислене. Вавилонската кула кой знае защо е рухнала. А Френската революция е свършила полезни неща. Сега кво правим? Почваме да живеем цялата история наново? Ами ако стигнем пак до същото, кой ще плати масрафа? Не съм чувал да има бързо пренавиване на касетката.
                В такъв случай приличните хора казват не Това е така винаги и безусловно!, ами Така - иначе, обаче това много ми лежи на сърцето момчета, та разберете ме и мене ...

                Коментар


                • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

                  Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                  ... Пуснал съм няколко клипа и вместо аргументи и опровержения, веднага - "елементарното манипулиране не е добре прието тук". Звучи ми като заплаха и предупреждение от модератор. ...
                  Не мисля, че е заплаха или предупреждение, а просто констатация на "елементарно манипулиране". Клипчетата, дето си ги пуснал, не могат да служат като сериозен аргумент. А за "опровержение" - от това по-лесно няма.
                  В отговор могат да ти напускат куп клипчета, показващи точно обратното на това, което ти се опитваш да докажеш с твоите. Примерно, мога да ти пусна как същото това Гранд Чероки върви из люлинската кал само на задно. Или пък да ти покажа видео как УАЗ-ка вижда як зор да издрапа по баирче, което току-що е било качено без никакви ядове от "паркетници" като Галопер и Витара ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

                    За времето си т.е. 72-75 год. ВАЗ си беше най-сносната кола в соц.пространството.
                    И не беше толкова лоша сравнена с европейските аналози.

                    И тогава се правеха добре колите.

                    Нашия ВАЗ-2103 си направи 360 000 км.Без основен ремонт.

                    Като е ходил 3 пъти на обиколка в соц.страните.
                    Два пъти в Русия.

                    Никаде не ни е оставял.

                    Имаме един случай с късане на верига.

                    Но сега разговора се пренасочи да сравняват съвсем различни коли.

                    Лада Нива - лек автомобил с повишена проходимост.
                    Гранд Чероки - автомобил с повишена проходимост.

                    Макар че и двата с в Клас М1G.
                    Те са в различен ценови сегмент и не могат да се сравняват.

                    Просто нивата е най евтиния SUV и това е. Нищо повече.

                    Основния конкурент на УАЗ на Съветския пазар/бившия/.

                    То въобще е смешно да се търси сравнение.

                    Другото е чесане на езици.
                    only 4 x 4,sim AWD

                    Коментар


                    • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

                      Именно. И никакво желание да се види коя кола какво е всъщност, и ЗАЩО е направена именно така а не иначе. При положение че всички инженери по света знаят едно и също.

                      Коментар


                      • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

                        В цитирания период 1972 - 1975 в Европа има BMW с това:

                        http://www.legende-bmw.bmw3er-touring.de/6.html

                        Ако някой мисли да ги сравнява, по добре да си намери по-смислено занимание.
                        Колкото до соц. лагера - съгласен, но времената си бяха такива и това е субективна оценка.....

                        Коментар


                        • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

                          В същото време и Москвич готов за Ф-1. В Русия космонавтите се учат да работят в открития Космос, а немците продължават да се въргалят в пясъчника. С такива беемвета например.
                          Айде стига вече с тоя спам.

                          Коментар


                          • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

                            Уважаеми колеги, не ви ли се струва че темата е вече много подходяща за кръчма...? Моля ви или да се "стегнете", или да си уговорите някъде среща и да си продължите в този дух...
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

                              Не мисля и да търся сравнение.

                              Гледайте ценовия сегмент, като нови.

                              Нашата фирма си купи ЛАДА-2104 комби. Чисто нова.

                              Понеже съм в бизнеса цената беше 6900 лв. с ДДС.

                              Но извинявайте за предпочитане беше пред кола на 7-8 години за тези пари.

                              Та всичко зависи то Камбанарията. Всеки гледа от своята камбанария и възможности.

                              Също така се мисли и за практичност.
                              only 4 x 4,sim AWD

                              Коментар


                              • До: Руските вседеходи, двигателите за тях, сравнение с европейските производители

                                Имаме прогрес! Намесихме Космическите изследвания чак на 9та страница!

                                Обаче докато руснаците летяха в скафанрди около станцията им, съотнесено спрямо средния доход, едно БМВ за немеца струваше колкото един Москвич за руснака. С малката подробност, че немецът не чакаше за него 20 години и не му се налагаше през събота да лежи отдолу. Говоря в минало време, защото сега руснаците в качеството им на суровинен износител бързо подменят автопарка си с АУДИта и Тойоти, образно казано. Явно нямат проникновеното мислене на някои хора тук.

                                Бе, я да питам дали в автономността влизат ресурсът и здравината? Или се гледа само ремонтопригодността. То е ясно, че всичко може да се счупи, въпросът е при какви обстоятелства и натоварвания. Ако при сходни умения на шофьорите и условия, ремонтопригодната руска кола се развали 2 пъти, а западната/източната нито веднъж? Ясно, че примерът е абстрактен, обаче екстраполирам от "шосейните" екземпляри. Ако се окаже, че има драстична разлика в качествата на руските леки коли и "внедорожники" вече е друга тема и лично не бих се изненадал много, защото УАЗът е военна машина, а не гражданска. Обаче тая тема тръгна от вседеходи с двигатели на ОКА и на Жигула...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X