Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

    Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнение
    Щом предлагаш синдикат значи тази награда е за тебе
    Много се радвам за тая награда и мисля да я споделя с най-добрия си приятел от Габрово.
    Все пак аз не съм габровец нали???

    Коментар


    • #77
      До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

      Първоначално публикуван от pimax Преглед на мнение
      ...Такива като нас карат заради самото участие.Няма нужда да доказваме нищо на никого.
      Значи за такива като вас трябва да има клас "ентусиаст" или "гъбари", "баирджии" и прочие!
      Глупости! Или караш или отиваш на снимки за Фешън ТВ!
      (мнение на зяпач все още)
      Kawasaki KDX 220 R (Jabcho tuning)>Gas Gas EC300>Beta 300RR

      Коментар


      • #78
        До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

        Чета, чета ... много верни критики има в тази тема. Добре е че се повдигнаха тези въпроси.

        За съжаление, както казва Тодор Христов рибата се вмирисва откъм главата. Под "главата" (разбирайте и КЕ като работеща институция).

        Времето когато КЕ беше задружно и се вслушваше в членовете си отмина и резултатите са на лице. Всеки си прави каквото си иска, без да се съобразява с първоначалната идея на състезанията. Броя участници показва много точно дали сме на прав път или не. Догодина ще са още по-малко, защото има много "хванали се на хорото" които стискат зъби и го играят до край.

        Тодор Христов, който само до преди 2-3 години разбираше от състезания колкото аз от физика, се ориентира много бързо и намери по правилен баланс от нас между това какво искат масата състезатели и какво може да се направи в реалност.
        Ендуро Шампионата в момента няма нищо общо с първоначалната идея, което за някой това е голям успех, но за мен не. Мисля че е настъпило времето когато и този шампионат ще се раздели на 2, стига да се намери някой, който да поведе "алтернативата". Факта, че участниците не са се увеличили десетки пъти, за разлика от притежаващите ендура и АТВ-та, които са стотици пъти повече, говори сам по себе си дали е правилната схема ни. В момента трябваше да имаме хиляди участници ако се спазваше пропорцията притежател_на_мотор/състезател от преди 4 години.

        Приоритетите на сегашното Ендуро са:

        1. СЕИР.
        2. СЕИР.
        3. Сеир.
        4. Чуждестранно участие. Дати на състезания се правят в работното време на българските състезатели за улеснение на чужденците!

        Ок, съгласен съм с това че 10% от състезателите са подготвени за тези трасета, но мисля че "проблема си е ваш - тренирайте повече" не е сериозно изказване, защото едно от най-важните цели на КЕ беше да се популяризира този спорт в България, а гонейки състезателите си с безумно трудни препятствия не мисля, че ще доведе до положителни резултати в тази насока. Простотията с Жените в Казанлък където ги изнасяха на ръце само и само да минават всички препятствия беше страшна излагация, но трясе координатора реши че така трябва да бъде. Дори Ива Станоева си контузи коляното, а тя е най трениратана ендуриска ако не греша! Оооо даааа – страшно шоу беше за публиката … просто нямам думи!


        Години наред вече се опитвам да обясня, че препятствия, които да не могат да се минават от почти всички състезатели в мокро време не трябва да има, че трасетата трябва да могат да се минават безпроблемно и с 250cc мотори, и че места с тапи не трябва да има в състезание където секундите играят. Шанса не трябва да е решаващото нещо в едно състезание! Места където организатори да те носят на ръце, бутат, тикат и т.н.т. нямат нищо общо със състезание за време. Защо трябва да зависиш от това дали си „човек на носещите моторите” или дали не са вече изморени, защото си 10-тия за минути и нямат въздух вече.

        АТВ-тата изразиха недоволство и заявиха, че не искат да прескачат трупи по 1.5м, но трасе координаторите (ако въобще има) „прецениха” че „мрънкачите” не били достатъчно големи мъже.

        След 1-вото състезание (или по-скоро шоу) един куп приятели ми реваха колко са погрешни нещата и реших да се включа по-активно в организацията на състезанията с цел да ги подобря, но след като чета написаното от Жоро почвам да мисля, че не ми е тук мястото и смятам да спра да се занимавам повече с проблемите в ендурото…

        Относно контестациите нещата са много прости. Ако контестацията е за нещо което може да се провери по някакъв начин има смисъл да я подавате, ако не – няма. Контестация, че някой от съдиите на препятствията ви е наказал без да сте виновни няма как да проверим и затова е безсмислена, освен ако нямате примерно запис на камера с всичките ви минавания на даденото препятствие. На съдиите целта не е да ви прецака или да ви вземем 100лв, затова и директно ви казваме, че няма да я уважим преди да сте загубили 100лв. Мисля, че това е по-правилно и добронамерено от наша страна, не го приемайте като нещо лошо. Контестациите и сега се разглеждат от целият съдийски екип! Наказанията също! Никой не е наказан самосиндикално от някой(изключвайки съдиите по препятствията). Ако някой от съдиите смята, че състезател трябва да бъде наказан, защото е нарушил нещо, отива при главният съдя и го обсъжда с него. Когато е нещо по особено се обсъжда и с членове на КЕ. За пример ще дам Добринище, когато се сформира голяма група наказани, които според обявените правила на състезанието трябваше да не бъдат допуснати да се състезават. Тогава беше обсъдено с всички присъстващи членове на КЕ (аз, Гълъбин, Вера и Геле) и беше решено да се направи компромис и да се допуснат да се състезават с наказание по време. Наказания за превишена скорост се проверяват много лесно. Ако сте сигурни че има грешка то определено подайте контестация! Дори и да сте изпуснали срока за подаване на контестации шанса да ви се обърне внимание е много голям стига да има физическа възможност. Съдийският екип е от много свестни и честни хора и ако разберат за неточност ще я оправят даже и без контестация (пример Данчо в Габрово).

        Също задавате ли си въпроса „Как се държа аз на състезание?” В Казанлък 50% от усилията ми бяха хвърлени да се разправям с вътрешният ред и беше допусната много груба грешка вторият ден, когато не преценихме правилно нещата и много състезатели които се бориха мъжки с препятствията бяха ощетени и тези които се возеха без да минават препятствия ги биха, защото ги затвориха с обиколка. Кога ще дойде времето когато състезателите ще започнат да уважават правилата??? Само с изисквания към нас няма да стане работата!

        Относно предложението за председателите на клубовете да решавали текущи неща - това няма да е добре. Председателите на клубовете нищо не могат да решават защото не са в час със цялостната картинка. Все едно селянина който оре на нивата да иска да решава неща на държавно ниво свързани с земеделието.

        Препятствията са голям проблем. Правилата за минаване на препятствия мисля че трябва да са по либерални. Атакувал препятствие и паднал трябва да се брои за минато. Обаче има проблем с не съвсем минато препятствие. Примерно чукнал леко през ъгълчето на купчината дървета. Мисли се по въпроса, очевидно това е най-големият проблем в момента.

        Коментар


        • #79
          До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

          Прочетох отново всички постове до момента, и тъй като съм от страната на сеирджиите ще споделя и аз някои неща.

          Народа иска хляб и зрелища, но много от зрителите не биха се хванали на хорото, т.е. не биха станали състезатели, като виждат жестоките падания и трошене на машини. Също така зрителите искат да гледат разнообразно шоу, а не всички класове по едно и също трасе само с разлика на количеството обиколки.

          От гледна точка на състезателите /не съм от тях и само предполагам/ те искат да се докажат на другите и на себе си, но не и да потрошат машините и кокалите си. От такова трошене имат полза само търговци и сервизи.
          Много състезатели не се състезават вече, защото са останали с впечатление, че са ощетени от съдийството. Ако някой ме запита от къде знам, като не се състезавам, отговарям, че лично съм чувал оплаквания на участници, но не знам дали техните оплаквания отговарят на истината. За да бъде популярен този спорт е необходимо самите участници да са убедени в безпристрастността на съдийските решения.
          В много случаи спечелването на по-добро място се дължи на късмет или на подкрепа от помощници по трасето, съдии, зрители, коита са приятели на някой състезател.
          Пример: преди екстрима съдия казва, че по-горе има тапа, някои състезатели стоят и чакат, а други, които са дошли по-късно атакуват нагоре, на тях им се помага, извличат ги и те продължават, а другите продължават да висят. Също реплики: "Защо му помагате на тоя, не е от наш'те!"

          За Казанлък и препятствията: сина ми с № 400 минаваше, от най-вътрешната страна на ветрилото, по най-краткия път, но повече от 50% от АТВ-то минаваше през ветрилото, но има отчетени 3 наказания, което му коства 1 място назад. А в 2 от четирите преминавания на 100% премина през ветрилото.
          Покрай него като съм карал, като придружител много неща съм видял за некоректно отношение не точно към децата, а към едни участници и толериране на други, но т.к не мога да ги докажа няма и да ги пиша.

          Не искам да обръщаме темата в мрънкане за миналото, а да си помогнем за в бъдеще да се намалят всички начини за двузначно тълкуване на правилника, а също и да се направят нужните промени, така, че да има повече участници и по-малко незавършили в кръговете на РШЕ.
          Ясно е че никъде няма тотално справедлива система, винаги ще има ощетени, винаги късмета в голяма степен влияе на резултатите, но е възможно нещата да станат по регулирани, за да са доволни повече от участниците и този спорт да събира всеки път и повече участници и зрители.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #80
            До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

            Аз пак ще го кажа, може да ни се иска да караме като европейците (макар че сме много далеч дори и от румънците) но трябва да се огледаме и да видим какво е нашето ниво. Трасетата трябва да са съобразени с нивото в страната ни каквото е в реалност а не каквото би ни се искало. Ако се смята че има петима с много високо ниво и трасетата се правят заради тях, нека да идат да карат в Европа, тук повече няма да се развият, подобно на мотокрос състезателите които стоят в БГ.
            Публиката искала зрелище .... добре лошо няма. Но на колко състезания имаше координати или упътващи табели къде по трасето има атрактивни места за гледане, защото не всичко е в Х трака. Гледайте записите от WEC да видите колко хора има по самите трасета !!!
            За реда, с 2те ръце и с двата крака съм за 100% спазване и железни правила. В момента много хора си правят каквото си искат. Докато не се въдвори пълен ред, винаги ще има измами, прецаквания и типично по български шикалкавения. Който не спазва правилата му се отнема правото на участие.
            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

            Коментар


            • #81
              До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

              Коментари по конкретни разпоредби в Правилника не бих си позволил да правя.

              Това, което ме кара да пиша тук е, че иде реч за ПРАВИЛНИК, демект - нормативен акт. И без да изпадам в Обща теория на правото бих посъветвал КЕ наистина да покани юрист на заседанията, на които ще променя правилника, за да може промените в него наистина да бъдат в посока премахване на двусмислиците и опит за възможно най - пълно регламентиране на всяка дейност в БЕШ.

              А иначе - като чета коментарите ясно различавам двете течения в КЕ, и двете имат своята мотивировка, но са диаметрално противоположни и според мен няма как да бъдат компилирани.

              Коментар


              • #82
                До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

                Змей, уважавам твоето мнение, но тук не става въпрос за двусмислица от непознаване на материята, защото всеки в КЕ е много добре запознат с нея и ако има някакво противоречие, то е от недоглеждане, когато се правят промени в правилника, защото всяка година експериментираме и търсим най-подходящия формат за РШЕ, така че, ем да не ни коства много средства, с които всъщност не разполагаме за този скъп спорт, ем да угодим на все повече желаещи да карат. Ако следваме стриктно Правилника на UEM, първо няма да могат да участват в РШЕ всички с кросови мотоциклети, а от там насетне има 1001 точки по които ще отпаднат още поне толкова участника, така че е редно да се уважава това, което сме направили в тази посока.

                Краси, не съм съгласен с такава гледна точка и разсъжденията около нея. Е, като румънците са по-добри от нас какво, да си седнем на задниците и да го приемем за даденост ли ? Не съм бил никога за такава примиренческа позиция и няма да бъда ! Има състезатели, които искат да стигнат чужденците и да ги бият един ден и в техния формат състезания, защото, както се вижда в нашия още никой не ни е побеждавал, колкото и странно да е !


                Ванката Илиев (The_Fen), всички го познавате и то съвсем отскоро във форума. Още не беше започнал да кара, а сега някой да се похвали с такава техника ?! Как се получава това, ами с тренировки, разбира се.


                Мартин Иванов - всички вече го знаят и няма нужда от представяне.












                Тези скокове са от пирамида с далеч по-неравни и дебели трупи от тези на състезанието в Стара Загора !




                Това са кадри от вчерашната тренировка с двамата джуниъри, които с лекота направиха това, което Брандауер правеше тук на състезанието. Е, значи има смисъл да каним добри чужденци, за да се учим от тях, нали ? Сами виждате, когато "сеирът" е трениран, колко е красив, ама трябва дупе за тази работа ! Как да ги задъжаме такива пичове заради други, дето ги мъкнат по препятствията ? Ами те ще загубят интерес, както Кокара вече го направи, защото нивото не го задоволява, а няма достатъчно средства, за да иде да кара в чужбина.
                Още ведниж ще го кажа, залагам на джуниърите и на Ива в Crazy job, защото те винаги с желание са тренирали, борили са се да станат по-добри и никога не са се предавали с думите "Ами, това не е за мене". Колко от останалите са тренирали X-трак и един час ?!!!
                Виждам, че доста хора гледат с ирония на женското ендуро, но двукратната европейска крос-кънтри шампионка Даниела Пекса покани именно Ива да и партнира на Ред Бул Романякс, след като видя карането и на ендуро-теста в Стара Загора ! И всичко пак опира до тренировки.
                Съгласен съм за хоби класовете препятствията да са по-леки от тези на експертите, жените и на 15 годишните деца, но да ги направим съвсем символични ще бъде наистина срамно ! В РШЕ едните идват да се поразходят, другите да вървят напред, а трети - да са някъде по средата. А сега, как да се угоди на всички ?!
                Нядвам се ще проявите разбиране към гледната ми точка, защото, ако не се стремяхме да вървим напред, шампионатът ни нямаше да се нарича с гръмкото име Републикански Шампионат Ендуро, а нещо друго.
                Колкото до съдийството, Събин в по-горния пост е казал много неща с които съм съгласен. Продължавам да твърдя, че субективизъм в преодоляване на препятствията не трябва да се допуска ! Думата "преодолявам" сама определя това понятие, което за мен значи 100%. Препятствието се олицетворява примерно с една дълбока дупка, която не е достатъчно само да я атакуваш или да я минеш на два пъти, нали ?!
                И още веднъж искам да подчетая, че ако нашата дисциплина не беше трудна, зрелищна и всеки можеше да се пусне и криво-ляво да изкара трасето, тя разбирате, че нямаше да се казва ЕНДУРО, което от ден на ден все повече хора уважават. И когато ня някой състезател му кажат със страхопочитание: "Ей, ти си луд човек, че правиш това !", той трябва да се гордее, че е постигнал това ниво на лудост !
                Последно редактирано от Жоро Хаджиев; 12-08-09, 23:07.
                Ендурото и сексът не са шега работа !
                -------------
                Животът се измерва с броят на издишванията !

                http://sixdayscrazyjob.com
                http://crazy-job.com

                Коментар


                • #83
                  До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

                  Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев Преглед на мнение
                  Колко от останалите са тренирали X-трак и един час ?!!!
                  Вече взе да ме обиждаш - честно
                  EnduroX Alba-Damascena 2019

                  Коментар


                  • #84
                    До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

                    Първоначално публикуван от Тодор Пашов Преглед на мнение
                    Вече взе да ме обиждаш - честно
                    О, Тодоре, сори !
                    Та да кажа пред всички: Онзи ден не успях да избера Тодос 2 часа, защото е тренирал на Х-трака !
                    Обещавам на Бургас да ходя с фланелка, като на гърдите ще е написано името на Тодор, а на гърба на Данко, който пък пожела хобито и те да карат камъните по плажа до Елените !
                    Ендурото и сексът не са шега работа !
                    -------------
                    Животът се измерва с броят на издишванията !

                    http://sixdayscrazyjob.com
                    http://crazy-job.com

                    Коментар


                    • #85
                      До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

                      В подкрепа на Жоро поствам още малко снимки

                      Андон Чулев





                      Мирко



                      Станислав

                      offroad фен
                      1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                      TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                      Коментар


                      • #86
                        До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

                        Бях тръгнал да поствам едни мои мисли,но реших че ще обърнем темата на "Искренно и Лично"............

                        Съгласен съм че има пропуски по отношение подбора на препятсвията като сложност за отделните класове,но не мисля че не си правим изводите.На Ст.Загора кое ви затрудни чак толкова и кое препятствие беше непреодолимо???В крайна сметка трасекоординатора не е виновен че на някой не му достига техника.Препятсвията винаги сме се старали да могат да се минават технично, а който не може- побутва малко.
                        Ендуро кроса няма начин да бъде каране по равна поляна,просто не става!

                        ПП: Коментара ми е само по отношение на мотористите.За АТВ не мога да преценя.
                        offroad фен
                        1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                        TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                        Коментар


                        • #87
                          До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

                          Жоро и Гълъбине, това че искате да подготвите добри състезатели да представят България в чужбина е похвално, но трябва ли това да става за сметка на нещо друго? Какъв е проблема да се направят трасета без екстреми, които не могат да се минат с от 50% от участниците и трябва да ги изнасят на ръце и без тапи? Нашите състезания за време ли са или траяли? Колко е времето между 1-ви и 10-ти в експертите и колко време губи човек в една тапа? Състезание по късмет ли правите или по скорост?

                          Коментар


                          • #88
                            До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

                            И още нещо. Кога ще има някакъв стандарт в това как се правят трасетата, а няма да зависи от моментното настроение на трасе координатора? Познатата ни фраза "експерти са, да се оправят" не е сериозна! Как човек да прецени дали иска да участва в шампионата, като няма 2 състезания които да са еднакви?

                            1. София - ненормални ектреми и тапи, трасе което е по-скоро за шоу на публиката отколкото за каквото и да било състезание. Проблеми с 250cc моторите. Имаше препятствие което се минава само от 2-3 състезатели.
                            2. Габрово - балансирано трасе без проблеми
                            3. Добринище - трасе на ръба. Ако беше заваляло щеше да стане мазало. Проблеми с 250cc моторите.
                            4. Казанлък - трасе с тапи и тикане и мъкнене на мотори от страна на организаторите БЕЗ ДА Е ВАЛЯЛО! А ако завалеше?
                            5. Стара Загора - отзивите са положителни, но не сам много запознат.

                            Е как може 2-ма души трасе координатори за моторите да направят толкова различни трасета? Нали сме 4-та година шампионат. Това че масата участници не знаят какво искат ми е ясно, но вие знаете ли какво искате?

                            Коментар


                            • #89
                              До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

                              Събине, не мисля че ако изявиш желание да участваш в подготвянето на трасетата на навигацията и да бъдеш трасе координатор някой ще ти откаже.
                              Това с "късмета" не е сериозно твърдение, тъй като класирането при експертите вече трета поредна година се очертава почти същото както предните две. И то е такова почти всяко състезание...
                              DCRT®

                              Коментар


                              • #90
                                До: КОМЕНТАРИ на ПРАВИЛНИК 2009

                                Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                                Чета, чета ... много верни критики има в тази тема. Добре е че се повдигнаха тези въпроси...
                                Ами като има тия критики които не са от скоро, защо не се взимат предвид ?
                                Иначе добре дошъл сред простолюдието!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X