Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Варшава М-20

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Варшава м-20

    Ами, какво да ви кажа - купето е на същото ниво, обаче по двигателя напредваме.
    В момента блока е в Асеновград за механична обработка - изправяне на "тунел", набиване на номинални ризи, водачи на клапани и прочее. Пък докато той е в сигурни ръце там, аз ревизирам и подбирам наличните части за сглобяването му тук.
    Трябва да си взема някакво точно електронно кантарче, за да изравня до колкото е възможно теглото на буталната и коляно-мотовилковата групи...

    Благодаря на Георги Сарандалиев, който безрезервно се зае с обработката на блока!!!
    Последно редактирано от м20_маниак; 14-10-09, 00:27.
    С "Фармахим" - непобедим
    Дизел - само дънки!

    Коментар


    • До: Варшава м-20

      Във Варна имаше такива кантарчета до точност една десета,ако искаш мога да погледна дали още ги продават

      Коментар


      • До: Варшава м-20

        колега ,щях да ти намеря чисто нов блок е'ф'тин

        Коментар


        • До: Варшава м-20

          Първоначално публикуван от w138 Преглед на мнение
          колега ,щях да ти намеря чисто нов блок е'ф'тин
          Благодаря, ама реших да възстановя оригиналния. Цяло чудо е, че се е запазил през тия 54 години - бая зор е видял - глупаво извършени ремонти, побългаряване, щения за претопяване и т.н.
          С "Фармахим" - непобедим
          Дизел - само дънки!

          Коментар


          • До: Варшава м-20

            браво! свалям капа за ентусиазма и ще следя развитието със затаен дъх!
            не бързам за никъде...
            XJ 2.5TD '98

            Коментар


            • До: Варшава м-20

              Евала на ентусиазма ти! Давай в същия дух докато не стане готова. Надявам се някой ден и мен да ме гони същия хъс в реставрирането на БМВ 2002. Не забравяй, че следя какво се случва с твоята Варшава и ще бъде чест за мен да ме повозиш.

              Коментар


              • До: Варшава м-20

                Първоначално публикуван от glinski Преглед на мнение
                браво! свалям капа за ентусиазма и ще следя развитието със затаен дъх!
                +1
                Чакаме снимки колкото и нахално да звучи
                ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
                08седем9010З60
                MAKE RALLY NOT WAR
                Confidence in Motion

                Коментар


                • До: Варшава м-20

                  Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
                  ...Трябва да си взема някакво точно електронно кантарче, за да изравня до колкото е възможно теглото на буталната и коляно-мотовилковата групи...
                  Търговските електронни везни са с точност 0.3%, тъкмо колкото да не стигне, а лабораторните за над 250gr са сравнително редки. На домакинските въобще не разчитай - никой никога не ги е смятал да са точни.
                  Всъщност, колко са допустимите отклонения на групите за този двигател?
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • До: Варшава м-20

                    Тези мотори от тази епоха, имат допустими отклонения само в книгите. На практика е напълно нормално да срещнеш доста по-различни неща. Разлика в биелите от порядъка на 4-8 грама - за нищо я нямат. За буталата, да не говорим, че и там разлика от 10-15 грама също не ги интересува. Аксиална хлабина на колянов вал е нормална, когато е в границите на 0,8 мм. На разпределителния вал, там някъде. Зависи, как е изработен самият той, неговите втулки и прочие неща, от които 2 еднакви няма. Причината не е в самия мотор или конструктори, ами във всичките тях заедно. Технологията - толкова са могли да откраднат, с толкова точни машини са работили, така са решили, така ги направили и толкова. Дали ще са 4, 6 или 8 цилиндрови редови, все един рафт чукове. Особено мазилната им система. Нискоефективна, ама с множество точки за текущи проблеми, но и спомагащи за кратък живот на такъв двигател. За допуски в маслени помпи, има разни сведения. На практика, там са доста по-стриктни, но хлабините варират отново в големи десети. Все тая, останалите неща така или иначе обезсмислят всякаква прецизност на тази част. И така нататък.

                    Коментар


                    • До: Варшава м-20

                      Това, драги ми приятелю, изобщо не е така. Ако не друго, то хвани най-простите разградски бутала. На челото са отбелязани две неща - диаметъра и теглото. Моите са изравнени - и четирите са 454 грама.Не съм преравял целия склад да ги подбирам - просто така си бяха запечатани в кашончето. На мотовилките не е отбелязано теглото, но и то вероятно е изравнено.

                      Това е направено въпреки максималните 4000 об/мин. при тези двигатели. Иначе, ако беше вярна тази разлика от 10-15 грама, пак нямаше да им пречи на работата.

                      Аксиална хлабина на коляновия вал от 0,8 мм може да я смята за нормална някой някъде си, но със сигурност не е такава по книгите, нито е била на проточните линии в ГАЗ/FSO. Или не си виждал отдавна такъв двигател, или бъркаш мястото на запетайката - виж, 0,08 вече е в допустимите граници.

                      Естествено, че на разпределителния вал две еднакви втулки няма - те просто конструктивно вървят стъпаловидно - първата е 52, втората 51, третата 50 и последната - 48 мм.

                      Мазилната уредба си е много адекватна за онези години - смятай към 50. Поинтересувай се на какъв пробег са бракувани Варшавите в таксопарка например. Ще изпаднеш в тих ужас(около 500 000). По-скоро тогава са плакали от ужасяващите качества на маслата (и не особено честата им смяна...), и респективно сега това важи с пълна сила за тези, каращи ги с М10 Д, М8 С и прочее бози.
                      Относно допуските в маслените помпи, няма нужда да си говорим - специално за каузата ще даря чисто нова помпа, която ще разглобим и измерим (само, че с качествени уреди), щом нямаш доверие на заводската литература. Хлабини от големи десети има на други места, но в никакъв случай не и по мазилната уредба.

                      И така:
                      Това, че тези двигатели успяват да работят при такива огромни хлабини, надвишаващи в пъти допустимите (в следствие на калпава или никаква поддръжка, каране без масло или оригиналното до получаване на черна тиня в картера и пр.), е само в техен плюс. Това, че обикновено се ремонтират на тротоара с тесла и клещи от не- или слабо квалифицирани хора - също.

                      Частта с това кой от къде (и какво) е откраднал, изобщо няма да я коментирам, щото е смешно.

                      Едно само не ми стана ясно - нещо бъзикаш ли се или наистина смяташ за истина писаното в последното ти мнение?

                      И за финал да припомня, че нашата цел като реставратори е да върнем конкретния автомобил към вида му, когато е излязал от завода. Да съхраним по този начин историята и да покажем на хората какво са карали предците им в онези години.
                      Последно редактирано от м20_маниак; 16-10-09, 19:34.
                      С "Фармахим" - непобедим
                      Дизел - само дънки!

                      Коментар


                      • До: Варшава м-20

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        Търговските електронни везни са с точност 0.3%, тъкмо колкото да не стигне, а лабораторните за над 250gr са сравнително редки. На домакинските въобще не разчитай - никой никога не ги е смятал да са точни.
                        Всъщност, колко са допустимите отклонения на групите за този двигател?
                        Оказа се, че няма нужда, поне за буталната група. Като ревизирах тези дни буталата, видях, че са изравнени още в завода - 454 грама, както съм писал по-горе.
                        Въпроса стои единствено с биелите, понеже най-читавите за сега са ползвани и не се знае кой, кога е разменял шпилки и гайки. Ако си купя нови и това отпада.
                        Но все пак благодаря за уточнението относно кантарчетата.
                        С "Фармахим" - непобедим
                        Дизел - само дънки!

                        Коментар


                        • До: Варшава м-20

                          Ако намериш някой познат бижутер и там става,техните също са точни,замисли се,понякога човек не се досеща колко близо е решението

                          Коментар


                          • До: Варшава м-20

                            Вчера в една морга в село Копринка (до язовир Копринка) имаше цяла Варшава . Искаха и 500лв.......Имаше и Москвич403 . Бяха доста окомплектовани, съжалявам ,че нямах фото но мога да дам тел. на моргата

                            Коментар


                            • До: Варшава м-20

                              Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
                              ...
                              Аксиална хлабина на коляновия вал от 0,8 мм може да я смята за нормална някой някъде си, но със сигурност не е такава по книгите, нито е била на проточните линии в ГАЗ/FSO. Или не си виждал отдавна такъв двигател, или бъркаш мястото на запетайката - виж, 0,08 вече е в допустимите граници...
                              Ъхъ, вярно си е, даже на мен ми се върти 0.04, но не съм ровил да проверявам. Надявам се, че никой ретро-ентусиаст не си оставя луфтовете по мотора на око, това го казвам съвсем сериозно. Не се заблуждавайте, че преди 50 години хората са вадили картофите с артилерийска подготовка.
                              При луфт 0.8 тропането на мотовилките се чува съвсем отчетливо на съседната улица и не води до нищо добро.

                              Имам един въпрос: ако двигателя на Варшавата е 1:1 с този на Победата (а по спомени, макар и мъгливи, е точно така) степента на сгъстяване би трябва да е около 6-7? Което на нормален съвременен бензин си е живо мъчение. как решавате точи проблем?
                              ... ако въобще е проблем де, защото не изключвам възможността и аз да съм запомнил нещо погрешно.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • До: Варшава м-20

                                Много точно си запомнил. Моята Варшава е изобщо от първите и разлика с Победата практически няма. Даже на блока й пише "ГАЗ" а не "FSO", защото на поляците са им трябвали няколко години за да развият производствени мощности за да бълват блоковете и изобщо чугунените отливки.
                                И все пак единственото нещо, което правят инженерите във FSO още в началото на производството, е да сгъстят малко двигателя. От степен на сгъстяване 6,5 към 1, достигат 7,2 (максималното число при долноклапанните схеми е 7,5 - след това настъпват проблеми с дроселирането на ГВС в цилиндъра и оттам се влошава работата на двигателя).

                                На теория изпускателните клапани, въпреки че са изработени от наистина качествена жароупорна стомана Х9С2 или ЭСХ8, би трябвало да горят на поразия. Но на практика това се получава рядко. В Русия масово монтират изпускателни клапани от ГАЗ 53, които имат натриево охлаждане, което сваля температурата им с примерно 200 градуса, което е напълно достатъчно.
                                Друг проблем е т.нар. "бентонит", които се е получавал преди години от обезцветяването на държавния бензин с тебеширен прах. При изгарянето на ГВС това нещо се натрупва по клапаните (и не само по тях) под формата на фин прах, влошава плътността им, както и контактното им охлаждане и спомага за прегарянето...
                                Аз например за това си изчистих хубаво резервоара до метален блясък, а всички тръбопроводи ще сменя с нови, за да избегна този фактор.
                                С "Фармахим" - непобедим
                                Дизел - само дънки!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X