Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Варшава М-20

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Продължение:

    След механичното почистване на вкаменения блок, седнах и започнах да обмислям ситуацията, гледайки мрачната картина на опустошението и давайки си ясна равносметка. В блока бяха скъсани 3 от 23-те шпилки, крепящи цилиндровата глава. Липсваха 1 брой цилиндър и 1 брой легло на клапан. Нямаше повърхност, която да не е удряна с чук; тапите на блока бяха за смяна; някой беше избил лагерите на разпределителния вал, Беше пределно ясно, че този двигател изобщо няма да е от лесните за връщане към живот.

    Повечето хора страшно много се плашат от такъв развой на събитията - и се отказват. Само че приятел от Форума казва така: Две неща са невъзможни. Да се върнеш там, откъдето си излязал и да излезеш от гроба. Аз смятам, че няма как да не може да се възпроизведе или ремонтира нещо, създадено от човешка ръка. Въпрос на упоритост, а всички знаем как се вАри шопска глАва

    Припомняйки си горното, нахлузих обратно ръкавиците, включих "телчарката" на 8, и...

    Противно на твърденията на някои колеги тук, че руските крепежи са от говнолин, се оказа, че шпилките са с якост около 12,9 и са ковани... Заварих им гайки, киснах, мъчих и не успях да отвия нито една от 3-те скъсани... Очевидно нямаше какво да направя сам повече на този етап.

    Както съм писал и предишни пъти, в последните години доверявам механични стругаро-фрезистки операции само на трима приятели. Това са: известният професионалист Станьо - sek.1 от тук; един мой колега и верен другар в железарските дела, както и съдружникът му. И двамата - мои връстници.

    Чух се с колегата, който каза: натоварвай блока и съпътстващите го боклуци в Бавареца и идвай да го мислим и гласим. Натъпквам в багажика блок; бутала; колянов вал; маховик; шпилки; метчици, лагери; няколко разпределителни вала, скоби и една безценна хонинг-глава, дадена ми от верен другар - Соти и се понасям към цеха.

    Първоначално се заемаме със ситуационните шпилки. Закрепваме буцата чугун (наречена още блок) на БК-то, центрираме и правим пилотен отвор 8 мм с кобалтово свредло през остатъците от първата шпилка(резбата долу е М11). После бурим с 9,3 мм и започваме да виждаме витките. Това се повтаря и на 3-те резби, като най-накрая взимаме метчик М11 и започва тегавата част. Всичко е залепнало зловещо от каране с вода и животинско стягане на шпилките "на ръка, плюс динамометрична тръба" през годините. С импровизиран инструмент успявам с много чоплене, ругаене и почукване да изкъртя по 1/2 до 2/3 от най-горните витки от резбите, колкото да тръгне метчика. Това беше и най-гадното в тази операция - чугуналката е сериозна, шпилката е кована и не по-малко сериозна и просто усещам торсионното колебание на инструмента, чувствам как всеки момент той ще избухне в отвора и се гръмнат попържни, оксижени, дремели с димантени накрайници и много мъка За щастие работих внимателно, със скъпи масла за резби, скъп метчик и това не се случи - и 3-те резби накрая бяха интактни:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:121071472_346162750060480_8815990387476089277_n.jpg
Прегледи:1215
Размер:372.1 КБ
ID:6655111

    Равносметката - двама, смея да твърдя доста (или достаъчно) квалифицирани люде, вложихме 4 часа от животите си в тези 3 резби.


    След това редислоцирахме чугуналката върху инструменталната фреза Рула. Доста ни напрегна фактът, че блока е твърде голям за тази фреза и поставен хоризонтално, ние нямахме никакъв шанс да работим; мерим; сменяваме инструмент и т.н. Трябваше да изчистим тази заварка, да изравним цилиндъра и да набием нова втулка вътре:


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:118857090_1009097966187331_1712845413931413708_n.jpg
Прегледи:1190
Размер:408.4 КБ
ID:6655112



    Поради възможностите на фрезата, се наложи да работим блока в ето това несвойствено положение:


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:121061728_945512665972496_2159972179820688636_n.jpg
Прегледи:1097
Размер:363.3 КБ
ID:6655113

    Чугунът се оказа доста твърд (ние очаквахме да е доста по-мек, нали знаем слуховете: "руснако-поляците са слагали боклуци в пещите и цилиндрите се износват за 20 000 км"), а за мястото на заварката изобщо не коментираме. Подготвихме кобалтови ножове и борщанга, но след първият заход и първото поглеждане на кобалтовата заготовка направо се отказахме. Режещият ръб направо се беше изкъртил, въпреки малкото подаване, правилните обороти и коректното заточване... Стана ясно, че нито може да даваме газ, нито с кобалт ще направим нещо. Резнахме един стар стругарски нож със запоена твърдосплавна пластина, и след много центриране; подаване; захождане; пушене; мерене; обикаляне около фрезата; заклинания; проклятия; шеги и доста смях, разстъргахме повърхността и се оказахме абсолютно на център!

    Приключихме смяната в 1:30 през нощта и се пръснахме по къщите да спим.

    На следващия ден изрових от мазето една цилиндрова втулка за двигатели М-20 и S-21, която закупих през далечната 2006, "за всеки случай". Тогава бях на 15 години, но устройството на ДВГ и в частност на М-20 изобщо не ми беше чуждо, та явно съм проявил далновидност, защото точно тази втулка ни спаси! Тя е изработена от същият този чугун, от който са направени късите цилиндрови втулки! След като измерихме 3 пъти вече готовото и легло, което разстъргахме в блока предната вечер, я закачихме на С-11-ката и след кратък консилиум колкото да бъде стегнатостта и, си стиснахме ръцете на 0.10 мм и я обстъргахме външно:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:118855530_3321845264558422_9219418265103324034_n.jpg
Прегледи:1062
Размер:269.3 КБ
ID:6655114

    Оставихме я с дължина 52 мм, за да има около 2 мм за "подстригване", след като я набием в блока. Използвахме една високоякостна шпилка м12, пети за фреза и дебели стоманени плочи, за я натъпчем на мястото и. Влезе с добра стегнатост и без да местим установката, започнахме да я разстъргваме:



    След като я разстъргахме и се убедихме, че всичко е съосно с всичко, се заехме да пуснем хонинг. Интересното е, че чугунът доста бързо износи камъните на хонинг-главата, та се наложи да тичам да купувам нови, но резултатът бе отличен - нямаше нито конуси, нито корсети, нито бъчви, нито делви, нито елипси или други подобни отклонения от цилиндричността.

    След това се заехме с леглото на клапана. Отново базирахме и центрирахме, отново имаше ситуации. "Нема кой" е редовна фраза по нашите географски ширини. В един момент се усетихме, че когато започнеш твърде много да викаш "Нема кой", значи ТИ си този, който нЕма кой! С колегата изработихме на струга дорник, с който да се закачим за водача на клапана от една страна, а от друга- с цангата, за която сме закрепили борщангата, за да сме убедени, че леглото и клапана ще са в една равнина. Разстъргахме и набихме новото легло със стегнатост 0.12 мм. Пак повтарям, че тези легла са от нехуманно избелен чугун и всякакви опити за обработката им чрез стружкоотнемане се увенчават с неуспех. Нито кобалт ги работи, нито твърдосплавна пластина, нито нищо. Подозираме, че кубичният борен нитрид би свършил работа, но така или иначе ние успяхме да се центрираме и в крайна сметка не се наложи да опитваме.

    Докато колегата стържеше заварката и повърхнината под леглото на клапана, аз се захванах с коляновия вал. Преди години бях свалил подходящ вал от един двигател, който по думи на собственика е на близо 200 000 км, но пък беше каран с преходник за маслен филтър съвременен тип (тип "Жигула") и след като го разковах и измерих, се оказа, че има минимално износване, което с микрометър не можах да хвана, но да речем, че е 0,005. По шийките беше тръгнала похвърностна корозия, но валът нямаше биене или износване. В една шлайф-база помолих хората просто да му полират шийките, те ме изгледаха като голям камък и заобясняваха, че трябва шлайф 0,25, че няма да стане иначе, че "нЕма кой". Натоварих си желязото обратно в колата и отпраших. Та, просто го качих на струга и си полирах си сам всички шийки:



    След това метнахме на струга маховика, колегата му пусна малко стружки - за да се изравни повърхността, изорана от нерегулирания съединител:



    Следваща стъпка - лагерите на разпределителния вал. През далечната 1992-ра година, двигателят е свален и разглобен именно поради превъртял лагер на разпределителния вал. Не знам какво трябва да направиш, за да превъртиш стоманен пръстен, залят с бабит и набит с 0.15 мм стегнатост в цилиндрично легло, който бива бичен от постоянно маслено налягане. Познавайки порядките у нас, подозирам, че това се дължи на несменявано масло и филтри, едри абразивни частити в системата, плюс системното прегряване поради гореспоменатите причини. Понеже отново нЕмаше кой, се хванах, закарах 5 разпределителни вала в цеха, втулки и т.н. и се нагърбихме с тази тежка задача.

    М20 има 4 лагера със стъпаловидно занижаващ се размер, гледано от ангренажа. Пресовах новите втулки с прословутата шпилка м12 и 2 метални плочки, гайки и два звездогаечни ключа. Усилията на пресоване не бяха от най-леките. Имах един непотребен разпределителен вал от Жук, който е със същата конфигурация на шийките/лагерите, но с други гърбици. Направих му с дремела и флекса режещи ръбове по шийките и канали за отвеждане на стружките. Подбрах читав разпределитен вал за М-20 със шийки около 0,02 мм по-малки от Жуковите. Купих болт М12 х 1,25 12,9 якост, който завих в резбата опред и посредством един голям Т-образен върток, започнах райбероването.

    Между 17 и 23-годишен тренирах усилено. Често пъти правех 20 тона на ден във фитнеса. Сега съм на прага на 30 и съм върнал газта по обясними причини. Райбероването на втулките отне нещо към 40-50 минути непрестанно въртене. Усилията, генерирани от рязането на антифрикционния материал, бяха животински. Всеки човек, независимо от пол, възраст, генетично обременение и т.н., при читаво хранене, ако прави по един тунел на разпределителен вал на М-20 на седмица, след 6 месеца директно отива и печели Мистър Олимпия, спира да може да влиза през вратите вкъщи и в колата. Само ще бъде леееко асиметричен, понеже при въртенето надясно, се товарят десен бицепс, дясно задно рамо и десен терес-майор (перка), както и ляв трицепс, ляво предно рамо и лява гърда. Ще трябват 2 райбера - ляв и десен, за симетрия...

    Следва продължение...


    .




    Последно редактирано от м20_маниак; 09-10-20, 23:16.
    С "Фармахим" - непобедим
    Дизел - само дънки!

    Коментар


    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Очакваме го...

  • Стояне, много увлекателно разказваш. Представям си гаджетата как те гледат в очите, слушайки тази история. Нищо не разбират, но самия начин по който им говориш, ги кара да чакат жадно за продължението...

    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
      Продължение:

      Оставихме я с дължина 52 мм,...
      И тънко и само 52 мм... и защо да чакат жадно за продължението?

  • Човеко , кога ти остава време за всичко това, че и да го споделяш с нас ?

    Благодаря !!!
    Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
    За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

    A1+

    Коментар


    • Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
      Стояне, много увлекателно разказваш. Представям си гаджетата как те гледат в очите, слушайки тази история. Нищо не разбират, но самия начин по който им говориш, ги кара да чакат жадно за продължението...
      Благодаря, ама гаджетата гледам да не ги спамя много с автомобилни теми​. Изобщо, аз съм намерил цаката на една-две конкретни целеви групи мадами - спамя ги за други мадами, като им говоря също толкова увлекателно, но без да споменявам конкретни имена!​ Работи МНОГО по-ефективно от това да заобяснявам за някаква си стара Варшава, пробужда доста повече любопитство, интерес и желание (че даже и ревност, както и реваншизъм!).​ Освен това не им генерира напразни надежди за брак, венчавки, годежи и др. неприятни, ситуационни и хоби-спорто-социално-свободновреме-поглъщащи житейски събития​.


      Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
      Човеко , кога ти остава време за всичко това, че и да го споделяш с нас ?

      Благодаря !!!
      Благодаря и аз! Изхождайки от горното, ще ти кажа как остава време. Смених генерално професията с доста по-търсена, която има разчупено работно време, до голяма степен има профилактичен и не чак толкова често - авариен характер, Доста години преди това установих, че ловенето на гаджета за мимолетни взаимоотношения е лесна работа, а както знаем - често пъти нашите жени стават обсебващи, правопропорционално на времето във връзка, като по мои скромни наблюдения, след 6-тият месец, характеристиката скача рязко - става ескалантна​.

      По тази технология ми остава време за: спорт; приятели; мадами; други социални контакти; БееНвета, Варшави; ремонти; филми и др. забавления... Даже понякога и за спане остава




      Да се върнем към Варшаводелието:

      След като въртях самоделната борщанга като изоглавен, остана една последна фрезистка операция по блока. Както писах по-рано, петите на основните лагери бяха от друг двигател, но бяха престъргани с борщанга през 2009 г. и вече всичко беше съосно. Да, ама първата и последната пета излизаха около 0.5 - 0.75 мм навън от предната и респ. задната равнина на блока. Отзад това е проблематично, поради наличието на графитна набивка, уплътняваща коляновият вал, а отпред това е ситуационно, тъй като там е аксиалната шайба, непозволяваща аксиално изместване на кол. вал. Последни напъни, последна установка на фрезата. Поради несъответствието в размерите на Рулата и на блока, се наложи да го работим в ето това положение, като закрепихме инструмента в хоризонталния шпиндел на машината:

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:121066916_2807744049548631_3128172418944439206_n.jpg Прегледи:2 Размер:398.4 КБ ID:6655696

      След като приключихме и това, прекарах всички възможни резби по блока със съответните метчици, защото от всичко най-много мразя резбови съединения да не вървят на ръка. Някои хора спестяват тези 10-15 минути работа с цигарите, а така много лесно се съсипват отвори, като после се почва: тичане; разпробиване; фрези; БК-та; наваряване; пружинки; втулки и прочее неприятности.

      Натоварихме блока и го понесох към гаража.

      Голямо БЛАГОДАРЯ на колегата и съдружникът му! Доста време и нерви заминаха по този блок, огромно старание и търпение вложиха в него, както и професионализъм...


      Обадих се на Станьо - трябваше ми помощ за един "вятър" на един опитен съединител, както и за шлайф на цилиндровата глава. Станьо откликна веднага, готов да съдейства! Закарах му главата и съединителя, последния го престъргахме за 15-на минути, за главата той е написал. Очаквахме да бъде от долнопробна алуминиева сплав, но всъщност се оказа висококачествена и не му е създавала проблеми. Човека извади от арихивите оригинален крик, ключ за главини, дефицитни свещи 18 мм, както и една ретро-аптечка в интактно състояние (скоро ще кача подробни снимки) и сърдечно ми ги подари!

      Голямо БЛАГОДАРЯ и на него за отзвичивостта, отношението и професионализма!

      Именно поради съдействието на тези хора, аз успях да придвижа проекта с голяма стъпка напред.


      Пристъпих към окончателно сглобяване на двигателя. Почистих 23 броя шпилки с плашки М11 и М11х1, а гайките - с метчик 11х1. Имаше ситуации с мотовилките - от 14 броя, само 4 ставаха за ползване... Другите бяха в ужасявашо състояние - криви, удряни, подбити. Отворите на долните им глави бяха елипсовидни, къде от пренатягане (макар широкият допуск на усилията на затягане на гайките им!). На повечето от тях по капачките имаше следи от силни удари с чук - или са се опитвали да "затегнат" износени биелни лагери, или са ги изкривили от презатягане и после с чук са се опитвали да ги върнат към кръглата форма... И това са мотовилки от различни двигатели, събирани през годините. Най-странният от тези донори, съдържаше 3 мотовилки от S21 и 1 от М20. Диаметрите на горната и долната глава, както и междуцентровото разстояние, са едни и същи, но на S-21 мотовилката е удебелена, с цел здравина... Разликата в теглото е около 100 грама (да, сто грама!), при допустимо отклонение 4-7 грама между най-леката и най-тежката... Да, този двигател е РАБОТИЛ... някак си!

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:119739294_329844248341689_8757447712571664283_n.jpg
Прегледи:798
Размер:59.5 КБ
ID:6655878



      След като успях да събера 4 читави биели, реших да пасна клапаните към леглата в блока. Особени ситуации там нямаше - сложих нови клапани, паснах ги с паста и готово. С малкото условие, че за пасване на всмукателните, бяха необходими 1-2-3 минути на бройка (стомана 40Х към чугун), а за изпускателните - сигурно по 10-15 минути, поради притриването на много твърдо към архи-твърдо ( високолегирана огнеупорна стомана към избелен чугун), но в крайна сметка станаха херметично.

      Най-накрая измих блока на двигателя с брейк-клийнъри, обезмаслители, водоструйки, въздух. Заварих му специална стойка с колела, за да мога да го сложа на нея сглобен, да го припалвам, разработвам и почоплям докато не реша, че е време за "оженването" му с каросерията.

      Монтирах предната междинна плоча (предварително поцинкована), колянов вал; повдигачи; разпред. вал и други части, докато не се оформи тази красота. Монтирах маховик и стартерът, който през 2006 или 2007 година ми даде Драго от Бяла Слатина (Драго, най-накрая този стартер да му се чуе гасът!), а Калоян (Густав) му направи миналата година една страхотна ревизия (както винаги - безупречна работа и страхотно отношение!). Тук го тествам с 13-годишен изтощен акумулатор 44 ач:



      А тук вече съм монтирал и стегнал цилиндровата глава, сложил съм механичен манометър и съм заредил акумулаторът. Стартерът върти възбодро, като нов. Вижда се как налягането на маслото на стартер е 3 бара! Масленият филтър е с жигулов тип с преходник, поне на първо време, докато мине някаква разработка и обере останалите недоизмити отвътре частици:



      Направих центровка на 10 градуса преди ГМТ, наредих свещите и кабелите, закачих някой и друг капак, колектори и карбуратори и в крайна сметка, на 27-ми септември следобяд, направих първото стартиране. Имаше доста наблюдатели, като една част от хората не искат да бъдат публикувани, така че ще кача едно видео от същият ден, но вече при доста опразнен гараж. Само ще кажа, че мотора запали изключително лесно, все едно вчера е угасен, а не през 1992-ра...



      Пуснал съм му леко течаща вода през маркучи, докато му наглася радиатора. Има още неща за дооправяне (да монтирам генератор; да му ревизирам радиатора и др.

      ...
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от м20_маниак; 12-10-20, 11:49.
      С "Фармахим" - непобедим
      Дизел - само дънки!

      Коментар


      • gabocvet
        gabocvet коментира
        Редактиране на коментар
        Мерси за споделянето!
        Снимките не се виждат, клиповете са добре!

      • м20_маниак
        м20_маниак коментира
        Редактиране на коментар
        Как са сега?

      • gabocvet
        gabocvet коментира
        Редактиране на коментар
        Пърата е добре за втората ми изписва https://offroad-bulgaria.com/filedata/fetch?id=6655697

    • Мога само да кажа поредното - БРАВООО

      Само този който се занимава с железа, реставриране, "пране" след много години "сране" по всяка възможна част би разбрал колко мног ТРУД и най-вече ЖЕЛАНИЕ има зад снимките и думите ти. Пожелавам ти да си здрав и все така всеотдаен с проектите и да сенамира все повече време за любимите ти занимания, а като си почиваш да раздваш и нас с по някоя снимка

      Коментар


      • м20_маниак
        м20_маниак коментира
        Редактиране на коментар
        Точно така е! Благодаря ти за думите, приятелю - жив и здрав и ти!

      • rusev
        rusev коментира
        Редактиране на коментар
        Ашколсун младежо!

      • IvanIvanovi
        IvanIvanovi коментира
        Редактиране на коментар
        Браво младежо, заради теб и още двама-трима такива мохикани все още влизам този форум.

    • Аз като вече изпаднал зад борда на реставраторството, вчера сутринта за малко разхождах сина из района. Чичо Тони къде е? Искам синя Варшава! Та видяхме двигателя и се изкефихме! Вечерта се возихме на Трабант!
      Браво, голямо браво и от мен! Малко ме е яд, че не я събра в едни други години, когато висяхме по нощите и се занимавахме активно със старите коли. Този блок съм го видял преди има - няма 12 години и винаги съм имал подозрения, че не става за нищо. Оказва се, че става. Това е малко като моята Жигула - навиеш ли си на пръста, няма невъзможни неща!
      Искрено ти пожелавам през новата 2021 да изпробваме Варшавата!

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        С това технологично оборудване с което разполагаме няма начин да не стане .

      • м20_маниак
        м20_маниак коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря ти! До чичо Тони още има време - имам да довърша задните греди и да напасна всички панели като хората. За мен това си е хоби, а не самоцел - знаеш . Действам когато имам време и желание. Кога ще минеш да запаля мотора, та да го чуеш?

        А Станьо определено е прав - с такова оборудване, както и мотивирани професионалисти, всичко може да се ремонтира.

    • Я някой да обясни това с цилиндровата втулка с дължина 52мм, че тия технологиЙ съм ги пропуснАл. Хода на буталото колко е от ГМТ до ДМТ? Само в частта, където се 'лъзгат сегментите ли е ризата? Или правите някакви стъкмистики точно за тоя мотор, набивайки частично риза - това никак не ми пасва на "цилиндровите" разбирания, ама съм длъжен да попитам.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • davc
        davc коментира
        Редактиране на коментар
        Няма ръбче.

      • m_g
        m_g коментира
        Редактиране на коментар
        Това с късите втулки го има на много двигатели - примерно на ранните Жигули също. При възстановяване на стари двигатели, особено такива със силна корозия и износване, се прилага и набиване на нови сухи втулки. Чичо Жоро от Обеля, лека му пръст, така правеше всичките предвоенни двигатели, които му идваха - много Мерцедеси, Пакард и какво ли не съм виждал там. При старите двигатели има сравнително по-масивни отливки (но и по-неточни). Оттам нататък всичко опира до познания и занаятчийски умения.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Както ще да го хонинговаш, винаги има ръбче между различни материали. И с времето не става по-добре.

        С което не казвам че двигателя няма да работи или нещо такова - авно си му е такава концепцията. Просто не знаех че съществуват и такива извращения, особено с минаваши сегменти върху ръбчето/прехода.

        Със сухи втулки си има и стандартно мотори от завода, освен че се магерят да се ремонтират и такива без. Това не ми е чудно - просто не бях виждал частични и чисто инженерно никога не би ми хрумнало.

        А сега е модерно да отлеят блока по втулките, които са и релефни. И сменяш блокове като презервативи.
        Последно редактирано от sparkybg; 20-10-20, 12:33.

    • Цилиндровата втулка е с номинална височина 50 мм, не 52 (Ход на буталото - 100 мм). 52 я пуснахме ние, за да можем после лесно да я набием до упор, като след това "подстрижем" оставащите 2 мм. До началото на 70-те години, това си е масова практика за изработване на цилиндри, независимо дали са "сухи" или "мокри". Има го практически при всичко производители, както каза и Момчил - лично съм участвал в реставрацията на Пакард; Крайслер и т.н., изработени по абсолютно същата схема. Има го и при Мерцедес, при Ровер и др и др..

      Чисто експлоатационно, това не създава проблеми. Имам доста разглобени двигатели - за донори и при естественото износване не възникват ръбове! По-скоро двигателите страдат от стандартната за нашата географска ширина "поддръжка", от колкото от тази особеност. При мен се бяха опитвали да заваряват блока, подгрявайки го с резак вътре в цилиндрите, като втулките бяха "мръднали". Това го установих по посинелите участъци и по петната по време на хонинговането. Иначе те разбирам - логично звучи два участъка, от различен материал, камъкът да "копка" повече по-мекия, но истината е, че ги работи еднакво. Да не говорим, че като се минава на ремонтен размер (или се изработва нов блок), всичко се минава с разстъргваща глава, а твърдосплавната пластина ги работи практически еднакво. Малко по-късно ще пусна точните материали и твърдости.
      С "Фармахим" - непобедим
      Дизел - само дънки!

      Коментар


      • Сега е "малко по-късното". Съответната литература гласи следното:

        Блок - сив чугун №1; твърдост - до 241 HБ.
        Цилиндрови гилзи - легиран чугун №1; твърдост - до 197 НБ.
        Бутала - алуминиева сплав №1; твърдост - до 130 НБ; сачма ф10, натоварване - 100 кг
        Бутални пръстени - сив чугун №4; твърдост - до 103 RВ
        Колянов вал - стомана 45, селектирана, кована; твърдост - 62 RС; твърдост на изковката - 207 HБ.
        Разпределителен вал - стомана 40, селектирана; 60 RC; шийки - до 302 НБ.
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • Здравей, колега!

          Тъй като тези коли са ми страст от страшно много време - Варшава 200/1 и Победата - с интерес изчетох цялата тема и специално се регистрирах да попитам какво ново с проекта. Невероятно изпипан, разбира се, всичко, което се прави с внимание към детайла за съжаление отнема и страшно много време.

          Поздрави за труда и надявам се да ни зарадваш с нещо ново!

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X