Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Варшава М-20

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Варшава м-20




    Намерих това списание, ровейки си в многобройните руски сайтове.

    Формат: pdf, OCR
    Размер: 26,4 MB

    http://turbobit.net/nqy80fi8ls9q.html
    http://depositfiles.com/files/di4u912u7
    http://uploading.com/files/14d38ca6/Avtolegendy_sssr_23_pdf_ocr.rar

    Надявам се да е полезна за всички.
    Прикачени файлове

    Коментар


    • До: Варшава м-20

      Хайде има ли развитие ?
      ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
      08седем9010З60
      MAKE RALLY NOT WAR
      Confidence in Motion

      Коментар


      • До: Варшава м-20

        Айде да ти дам още малко стимул но гледай тоя път женския глас да е по-далечко





        http://dino412.snimka.bg/automobiles...90053.18138247
        http://www.flickr.com/photos/ati977/...ol-781027@N25/
        0887284106-Митко
        http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
        http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

        Коментар


        • До: Варшава м-20

          човек страшно много ти завиждам колко много разбираш от ретро коли ....поздрави

          Коментар


          • До: Варшава м-20

            Има ли някакво развитие по Варшава-та?
            Последно на 24-07-2009 видяхме първите заварки по гредите и това беше. Има ли напредък?
            Рила 1400/Москвич 408 - 1969г. завод "Балкан" гр. Ловеч! :D

            Коментар


            • До: Варшава м-20

              Здравейте,
              Търсих нещо за антикорозионните покрития и попаднах на тази темаИзчетох я на един дъх и бих искал да споделя една интересна история за произхода на името "Победа".
              Веднага след Победата конструкторите на СССР се заемат с проектирането на съветски лек автомобил и след ,като проекта е готов слагат работното име "Родина".Идва другаря Сталин харесва проекта и пита "А колко струва "Родина"-та .............Конструкторите познавайки буйния нрав на ръководителя си бързо си взимат поука и прекръстват проекта на "Победа" ,а отговора на въпроса "Колко струва "Победа"-та е "Сталин знае !"

              Коментар


              • До: Варшава м-20

                Извинявам се за тъпия въпрос,но от малък ми е интересно на тези варшави (седаните) защо зад стъклото на фарчето за задна скорост има една ламаринка и как свети???

                Коментар


                • До: Варшава м-20

                  Ламаринката е за да не заслепява движещите се зад Варшавата. Иначе свети идеално нощно време.
                  Като ти е интересно - влез в моята тема и виж видеото как свети.

                  Коментар


                  • До: Варшава м-20

                    Благодаря,пич

                    Коментар


                    • От: До: Варшава м-20

                      М 20 маняк как върви колата ? Не бях следял темата доста време , но сега се сетих за нея.Писах и на Цвети , ноо ..
                      ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
                      08седем9010З60
                      MAKE RALLY NOT WAR
                      Confidence in Motion

                      Коментар


                      • От: До: Варшава м-20

                        Ееее, оставете го поне 3-4 дена, да подивее! Баладжия е.
                        Стоянчо, наздраве!!! 1.2.3.4..........12! Даааааай.

                        Коментар


                        • От: Варшава м-20

                          Да поизтупаме праха от темата...

                          Вчера Варшавата ми се сдоби с чисто нови задни врати и заден капак. Старите врати бяха изгнили много гнусно - по 1 педя (и повече) от долния ръб. По тях е имало 1-2 не особено успешни ремонта."Майсторите", които са ги кърпели едно време, са нагрявали де що видят до червено с тъпия оксижен и сега всичко е в ръжда.
                          Въпросните врати отчасти ни стопираха да монтираме и новите прагове, тъй като нямаше как да се ориентираме при липсата на 1/3 от тях

                          Скоро ще сглобявам и двигателя - останаха още някои дреболии.
                          С "Фармахим" - непобедим
                          Дизел - само дънки!

                          Коментар


                          • От: Варшава м-20

                            Ха така де
                            Кога ще дойдеш да ти дам малко "дреболии" за въпросното возило
                            Случайни хора УАЗ не карат

                            Коментар


                            • От: Варшава м-20

                              Ще дойда Ники, в най-скоро време. Трябва само да намеря транспорт и ще се появя

                              А ето 1 снимка на новите ламарини:
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04096.jpg
Прегледи:1
Размер:94.8 КБ
ID:5196527
                              С "Фармахим" - непобедим
                              Дизел - само дънки!

                              Коментар


                              • От: Варшава М-20

                                Айде почна се по-сериозното гърбене! С бачо Илиян (майстора) подпукахме стабилно Варшавата и напредваме доволно.

                                Като за начало извадихме всичко от колата и я прибутахме напред. След това закачихме калниците и я измихме хубаво, че цялата беше в прах и смола от стогодишният бор до нея :




                                Решихме да започнем работа от лявата страна на автомобила. Предната врата висеше, причината - долната част на колонка не беше хваната за нищо, т.е. била е хваната някога, но след стабилно оксижениране, упорито поддържане на мокри мокети и грижливо задържана кал, корозията си е казала тежката дума.
                                Заварихме я оттук-оттам, колкото да видим дали вратата пасва както трябва. Стана от първия път. По принцип идеята е да монтираме всички детайли по каросерията, преди заваряването на греди, прагове, под и т.н., за да няма после неприятни изненади.
                                Taка, след успеха с вратата, решихме да укрепим здраво калпавата колонка. Отрязахме прага и част от пода:



                                От тук извадихме 1 кофа кал, медна шлака от песъкоструя, крепежни елементи, стотинки от 74-та година, парчета от гумени уплътнения и пр. :



                                Илиян се беше запасил със стоманени профили и пусна 2 "разпънки" към колонката - една от лонжерона и една от напречната греда на пода:


                                След като фиксира колонката, майстора отряза горната част на надлъжната греда ("подпрага") чак до задната седалка. Оригинално тази греда е съставена от 2 П-лайзена, заварени един срещу друг с точкова заварка. Илиян беше намерил същия размер П-профил, студеноогънат. След като го разкрои, изряза и завари, се успокоихме, че от тази страна купето вече няма да поддаде.
                                С хидравликата леко беше коригирано разположението на средната колонка. Явно при някой от предишните непрофесионални (да не кажа/пиша идиотски ) ремонти на автомобила, тя е била фиксирана не точно където трябва. След корекцията беше заварена плътно към новата греда:




                                Много ми допадат плътните шевове, с които се работи:



                                Затворихме една част от пода:


                                Всички заварки за обработени с телена четка на ъглошлайфа, после ръждопреобразувател на Wurth, след което лепило за заварки, антикорозионен грунд и акрилна боя. Преобразувател намазах и по това, което остана от оригиналния под, естествено след технологичната операция "търкане с четката на флекса"

                                Междувременно се появи и Момчил, който изяви желание да стане свидетел на случващото се с Варшавата ми. Тук трябва да спомена, че ни свършиха дисковете за флекса, като отварям една малка скоба. Подът на този архаичен коптор, на тази тучна кола, е направен от 2.5 мм ламарина, която яде абразивните дискове за норматив. За това, което се вижда от снимките отидоха между между 10 и 15 диска от тънките.
                                И докато с Момчил купувахме дискове от близконамиращият се Бриколаж, Илиян беше отрязал пода пред задната седалка отляво и беше заварил Г-образни профилчета, върху които да легне новия панел, изработен (както се подразбира) от ламарина, с дебелината на оригиналната.

                                Малко творчество - приложно изкуство: Хахаха





                                Понеже снимката е доста некачествена и някой може да не разбере написаното, ще цитирам:
                                "Правено от бачо Илия от село Бистрица" 19 Х 2010
                                А "бачо Тони" - това съм аз.

                                Maй не е нужно да обяснявам, че всичко това е писано с телоподаващото.

                                След като се посмяхме доволно цяла вечер, шевовете и ламарините бяха обработени по вече описания метод и с необходимите материали:




                                На слеващия ден бяха изкърпени и задните греди, с предварително огънати профили, по необходимите размери и ъгли:





                                Закрепихме и новозакупения заден капак. Тук обаче удоволствието е максимално, защото както го сложихме, така от никъде не успяха да се нагласят хлабините. От някъде отваря, от другаде прихлупва... Горният луфт беше ужасен - при прибран докрай, откъм пантите капак, се получаваше някъде към 20 мм хлабина вляво и 5 мм - вдясно. Пантите, държащи въпросния елемент са направени от гнусната сплав ЦАМ. Доста са трошливи, особено ако се борави по-грубо с капака. При мен те бяха отляти от алуминий, което пак не е помогнало, защото бяха скършени и двете. Разполагах с още един комплект, от които едната на половина счупена, а другата, както се оказа в последствие - крива (от там идваше и тази странна хлабина).
                                За това реших да направим нови панти, само че от 5 мм стоманена шина. След нагряване и изковаване в гаражни условия, постигнахме същата извивка както на оригининалните. Стоманените панти са по-леки, по-здрави и позволяват изнасилване с цел постигането на оптимални луфтове на капака на багажника :


                                За да не стане досаден разказа, ще разнообразя малко шлосерските операции с новината, че си набавих дълго търсеният от мен часовник. Някъде през годините, Варшавата е изгубила оригиналните си километраж и часовник. Първият уред, както е видно няколко страници по-назад, е намерен нов. С втория обаче нещата не стояха по този начин и за 4 години, по една или друга причина, не можах да си го осигуря на територията на страната ни. За това си го поръчах от Русия, комплект с емблемата за предния капак, която също ми се губеше. То е ясно, че без реставрационна дейност и тук няма да се мине (възстановяване на циферблата и подновяване на хрома), но важното е, че фигурира и най-важното работи, и то доста точно!






                                Последно редактирано от м20_маниак; 30-11-10, 04:08.
                                С "Фармахим" - непобедим
                                Дизел - само дънки!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X