Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Варшава 223

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Варшава 223

    Не липсва, там си е. В спуснато положение стои ниско долу.

    Коментар


    • От: Варшава 223

      Разгледах всички снимки от ретропарада в Перник. Сякаш не видях нито един ретроавтомобил с пернишка регистрация. Е, един бял лъскав мерцедес се мярна някъде, може би да отсрами положението А перничани имат ретрота, повечето кътани в гараж. За пример ще дам свако ми, къта една М21 в гаража вече повече от 30 години. Как ли не го навивах да ми я продаде-не ще и да чуе. Кара я 3-4 пъти в годината, закача ремаркето и бичи за сено, за материал за ракия и т.н. А волгата като я погледнеш, лъщи отвсякъде. Като съм ходил на гости, съм мяркал и доста други стари брички, лъснати....не само гоуфове

      Коментар


      • От: Варшава 223

        По Варшавата в последно време има някои новости, които смятам, че са интересни.
        Ходих до Цариброд на ретропарад заедно с колегите от БАК "Ретро" .

        АЛБУМ

        ....
        Собственоръчно измих двигателя и коша с препарат и останах приятно изненадан от резултата. Надявам се и на вас да ви хареса:




        ....
        Най-накрая изпълних нещо, което замислям от както имам колата, но така и не успявах да го свърша. Оригиналният салон е добре запазен и е грехота да гори от слънцето и да се цапа и износва. Нужно беше нещо да се направи. От няколко години ползвам едни покривала от червен плат, но с тях не е съвсем удобно. Днес реших проблема радикално. Закарах колата на майстор-тапицер, който ми изработи калъфи за седалките. Материалът е немски автомобилен плат, който си идва подплатен с тънък слой дунапрен и солидна основа под него. Получава се много дебела и здрава материя. Цветът е червно с черно, както на оригиналната тапицерия. В добавка тапицерът постави пластмасови кантове на всички шевове, където оригиналната тапицерия има такива. Всичко е ушито много прецизно, без да се пести труд, и с двойни шевове за по-здраво, пък и за по-красиво. Калъфите паснаха перфектно, опънаха се и поне според мен изглеждат почти толкова добре, колкото една нова тапицерия. Покрихме и тапицерията на арките на задните калници, за да бъде всичко по салона ново и красиво. Като добавим, че преди две седмици същия тапицер ми уши дръжки на предните врати от плат и изкуствена кожа по оригиналната кройка, идилията става пълна.
        Много се кефя на калъфите:








        Коментар


        • От: Варшава 223

          Тази Варшава ме върна много години назад-един комшия имаше същата и всеки ден и надничахме през прозорците и мечтаехме да седнем вътре!

          Коментар


          • От: Варшава 223

            Прекрасна тапицерия! Поздравления.
            0осем9осем7шест0осем7едно
            Миро

            Коментар


            • От: Варшава 223

              Браво, Момчиле! И тапицерията и измитият двигател са страхотни! Поздравления и за хубавите снимки!
              Варшавата ти е едно бижу!
              https://www.facebook.com/FsoWarszawa203

              Коментар


              • От: Варшава 223

                Днес беше ден за техническо обслужване на автомобила.
                Сутринта, на студен двигател регулирах хлабината на клапаните, защото чувах леко почукване от тях. Операцията е елементарна - ползват се манивела, ключове 12 и 14, права отвертка и хлабиномерни пластини. След намесата ми двигателят утихна. Реших да го поглезя още. Маслото в картера беше на около 3000км и черно като катран. Да, време му беше за смяна. Да, но реших, че е време най-после да модернизирам мазилната система на двигателя. Оригинално Варшавата има два маслени филтъра - за грубо пречистване - през няго минава цялото количество масло на главна маслена магистрала, и за фино пречистване - свързан паралелно след маслената помпа. Тази конфигурация е отлична за 40-те години, когато е проектирана, но има много недостатъци. Филтърът за грубо пречистване не върши никаква работа при дори и при сравнително гъсто съвременно минерално масло, тъй като е твърде едър. Както старите шофьори казват - пази само да немине някоя гайка през него. Филтърът за фино пречистване не е достаъчно ефективен - пречиства малка част от маслото. На всичкото отгоре, маслото за пречистване отива от него директно в картера, тоест - създава се пад в налягането нс мсслото за главна маслена магистрала. В добавка при спукване на някои от дългите маркучи, свързваши филтъра с двигателя, всичкото масло от маслената помпа директно се излива на асвалта. В резултат ако шофьорът не следи показанията на манометъра за налягане на маслото, може да настъпят фатални последствия за двигателя.
                Поляците са излекували двигатeля S-21 от тия му болести, като в средата на 70-те започват да монтират единствено пълнопоточен маслен филтър, който е капсулован и еднакъв с този на двигателите на Полски ФИАТ и ВАЗ - на 3/4" резба. Пълнопоточния филтър се монтира на мястото на филтъра за грубо пречистване. Филтърът за фино пречистване се премахва окончателно.
                Е, реших и аз да направя тази модификация на двигателя на Варшавата. За целта преди години си демонтирах оригинален полски фланец за пълнопоточен филтър. Разбира се, с малко търсене успях да си намеря от българските филтри на "Гарант" - Овчарово. Да, това са филтрите, които са монтирани фабрично на двигателите ВАЗ. Заводът в Овчарово произвеждаше стотици хиляди висококачествени филтри годишно, а днес не работи, както и много други български предприятия, които някога са били значителни дори в световен мащаб... Та нашите филтри са наистина добри и ги харесвам. Ето как изглежда фланеца с нов филтър.




                Ето я маслената помпа с извода към филтъра за фино пречистване:


                На мястото на коляното за свързване към маркуча поставих тапа. На тапата направих глух отвор с резба и закачих маркуча към филтъра за фино пречистване. Да, оставих си корпуса на въпросния филтър, но той вече ще служи само за украса. Маркучът от филтъра към картера си го оставих - той не пречи по никакъв начин.


                Ето го с изваден филтриращ елемент:


                Ето и колко масло събира финият филтър:


                От другата страна на двигателя стоеше старият филтър за грубо пречистване. Пластинките се завъртат при всяко натискане на съединителя посредством щанга. Естествено, от него си течеше масло по малко...

                Ето какво дойде на негово място:


                И с филтъра на място:


                За уплатняване на фланеца оригинално има картонена гарнитура. Аз използвах на нейно място силикон на Victor Reinz. Съвременно и много надеждно решение. Е, естествено уплътняващите повърхнини бяха старателно почистени и обезмаслени...
                На фланеца се монтира манометъра за налягане на маслото, но не съм го снимал.

                В добавка монтирах друго динамо, защото старото издаваше недобри шумове.

                В крайна сметка двигателят работи отлично, всички новомонтирани части пасват перфектно и няма никакви течове на масло. (по-точно казано не тече от местата, по които е работено днес)... Иначе пак си маркира територията, ама това си е нормално за Варшавата...

                Коментар


                • От: Варшава 223

                  Таман се чудех какво да ги правя-2 броя чисто нови, само където на единия му е паднал О-пръстена.

                  Ако ги искаш пиши да ги взема към София утре като идвам. Условието е само да дойдеш да си ги вземеш от студ. град ))

                  Коментар


                  • От: Варшава 223

                    Искам ги, естествено!!! Благодаря!

                    Коментар


                    • От: Варшава 223

                      Бях я позарязал темата. Реших да я актуализирам.
                      ...

                      Октомври 2012г.
                      Отивам на ретропарад в Стара Загора. Всичко хубаво, завъртях едни към 800км с ходенето до Димитровградския пазар с колеги от БАК Ретро. Пазарът в Димитровград е умряла работа и няма особен смисъл да се ходи там, зашото няма стари неща... Както и да е. На връщане вече в София усетих, че един цилиндър си дава почивка.
                      Викам си - свещ. Отвивам, свещите и четирите керемидени, перфектни. Извадих компресомера. Три цилиндъра - добре, първи - 1 атмосфера. Клапан. Главата - долу. Наливам коресилин в горивната камера, изпускателния клапан не държи изобщо. Ясна е работата.
                      Обаждам се на известния реставратор, колекционер и специалист по ремонт на двигатели и цилиндрови глави Жоро от Обеля:
                      - Така и така, окотих мотора, може ли да донеса главата за ремонт?
                      - Може, заповядай!
                      Нося аз главата. Оказа се, че водачите на два от изпускателните клапани са силно износени.
                      ?! А главата е чисто нова, на 15000км. Купих я оборудвана, изчистих я от греста и я сложих. Да де, ама поляците явно са "забравили" шлайфпаста в два водача... То може и нарочно да е - главата е производство от 80-те, а тогава в Полша е времето на "Солидарност" и са се правили такива мизерии.
                      Както и да е - два нови водача, обработка на легла и 8 клапана, шлайф на главата - мъничко, колкото да се изравни, нови гумички на всмукателните клапани - от ГАЗ 21 (еднакви са на Волга и Варшава), а изпускателните нямат гумички.
                      В добавка, с помощта на Жоро, реших да оправя вибриращото и трошащо се динамо.
                      Заварка на конзолата, наваряване на отворите под размер. Изработка на нови болтове спрямо отворите на ушите и конзолата. В добавка - най-накрая оправих замазания болт, закрепващ плъзгача на динамото към блока. За целта демонтирах и радиатора, и водната помпа. Болтът ми се откри в цялата си прелест - да ми е удобно да го лекувам. Пръсках, киснах с разни магии. Хващам гедорето и леко-леко опитвам болта. Айде малко сила, още малко и болта, както се полага, се скъса в блока.
                      Хайде с подходящо свредло, разпробивай болта. Леко и внимателно, даже и резбата се запази. Хайде и на нея един метчик. Нов болт, изработен от Жоро по размер. Стана перфектно.
                      ...
                      Разглобяването не съм го снимал. Сглобяването го направих за един ден.
                      Утро!
                      Всичко е готово за сглобяване. Попътно сменям датчика за налягане на маслото. Старият така и не можах да го отвия от филтъра за грубо пречистване. Сложих един от Жук, и той не работи. Купувам нов полски и монтирам него. Най-накрая си имам работещ датчик.
                      Ето значи, разоборудвана Варшава:


                      После - с генератор и датчик за налягане на маслото!


                      Цилиндровата глава - сглобена. Пефектна работа от страна на сервиза на Жоро:


                      Гарнитурата - нова, намазана с графитна грес:


                      След затягане с динамометричния ключ. На термостата не съм слагал гарнитура, а го намазах със силикон на Виктор Рейнц:


                      Поставих нова, гумена гарнитура на капака на клапаните. Старата, коркова и твърда като камък, с 300 зора я изчегъртах с нож.


                      Остават само колекторите:


                      Вечер! Двигателят е сглобен. Заредил съм охладителната система с вода за проверка и промивка...




                      И това е! Запали от половин оборот! Направих малка разходка, не тече от никъде. Източих водата, заредих висококачествен Пежовски антифриз, концентрацията, както обичам, я оставих на -40 градуса.
                      Хайде на път!
                      Варшавата работи добре.
                      Пак затягане на главата.
                      Затягането и регулировката на клапаните ги правя по следния начин: първият път при сглобяването на двигателя, вторият - след час работа, третият - след 500км. След това, както заводът препоръчва - регулировка след всеки 6000км, или при поява на шум.

                      Измих Варшавата и направих фотографии











                      Като цяло, остава да си намеря хартиен въздушен филтър, който да сложа в корпуса на инерционно-масления филтър. Едно, че старата конструкция не чисти кой знае колко, и второ - маслото от филтъра си прокапва от вибрациите и попада във въздушния поток, съдаван от вентилатора. Резултатът е вечно омазан двигател и кош. Затова и не съм си давал зора да го чистя сега. За 1000км пак ще се омаже...

                      Ето видео след ремонта:
                      http://www.youtube.com/watch?v=k5Gj_...IHD-3net4rbvYg

                      Викам си - като съм почнал, да карам до край. 4 години колата беше с нов карбуратор Иков 40СОП. Реших да го сменя пак с нов. Иков са капризни и калпави карбуратори, и често правят проблеми. В моя случай карбураторът от нов даваше много богата смес на празен ход.

                      Jikov 40SOP - в пълния му блясък:






                      После монтажа:








                      Резултатът е добър. Новият карбуратор дава по-бедна смес на празен ход, което беше и идеята на упражнението. Иначе вървенето си е на ниво. Тествах я както си трябва и останах доволен.

                      Декември 2012г.
                      Въпреки студа и снега, решавам да изкарам Варшавата.
















                      Работи както и изглежда...
                      Та така... С нетърпение очаквам края на март - ще се ходи на Калояново!!!

                      Коментар


                      • От: Варшава 223

                        Мераклийска работа! Поздравления.
                        0осем9осем7шест0осем7едно
                        Миро

                        Коментар


                        • От: Варшава 223

                          В последно време ръцете ми често бяха черни... Безкомпромисно продължих работата по Варшавата. Старият преден мост от Победа с гадните жабкови амортисьори, който по неведоми причини поляците бяха монтирали, най-накрая беше пенсиониран.

                          На негово място дойде чисто нов мост за Ниса телескопични амортисьори (такъв трябва да е на Варшава 223 по заводска спецификация), благодарение на колегата Драго - dragomir68, който ми го намери преди години и го съхрани докато се наканя да го сменям. Запазих Варшавовите спирачни тасове комплект с накладките - Нисовите са по-скапани и за тях няма части.



                          Резултатът надмина очакванията ми. Перфектна возия и мазно преминаване през неравностите, както подобава за кола от комфортен клас... Всъщност, няма и как да не бъде така. Отдолу Варшавата е чисто нова. Буквално. Преди 3 години подмених с нови гумените втулки на ресорите и задните амортисьори в комплект с прилежащите им къси биелетки, чрез които се закрепват за моста.


                          Ето я в цялата й прелест с новия мост.


                          След това реших да си поиграя още малко и поставих нови гривни на фаровете, смених единия леко чукнат тас с чисто нов, както и стъклата на стоповете с нови от "тунинг" модела с лупи.

                          Така Варшавата придобива още по-приятен вид.


                          Ето я Варшавата в пълния й блясък на Classic Car Day:





                          След отстраняването на нелепата повреда сутринта реших да се отдам на заслужена почивка. Разположих се на мекия диван отзад и се возих с пълен кеф. Колата управляваше мой приятел, дългогодишен професионален шофьор и голям почитател на класическите автомобили.
                          С новото окачване возията е перфектна.



                          Смених и спуканата емблема на волана. От оригиналната емблема ползвах основата и хромирания обръч, а от една друга - плексигласовата част.



                          Резултатът ми харесва:




                          Снимки от Калояново:
                          http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...3.742733.all.2

                          Коментар


                          • От: Варшава 223

                            Ей,не спираш да се грижиш за колата!
                            Поздравления !
                            0осем9осем7шест0осем7едно
                            Миро

                            Коментар


                            • От: Варшава 223

                              Най запазената Варшава в България! Поздрави Момчиле!
                              ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                              Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                              Коментар


                              • От: Варшава 223

                                При смяната на задната броня се скъса единия буфер и приспособих един преден. Хубаво, обаче си личеше като се загледаш. Намерих си още една задна броня с буфери...
                                Днес свалих новата броня и монтирах правилния буфер. Получи се точно така, както трябваше и резултатът напълно ми харесва.
                                Оттук нататък се надявам да не правя повече ремонти за този сезон. ;D







                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X