Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Варшава 223

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Варшава 223

    Отдавна не бях правил нищо съществено по Варшавата - просто нямаше какво.
    Както по-напред в темата съм писал, купих колата с леко приплъзващ и никога несменяван съединител. Ясно беше, че се налага смяна. Смело реших да запазя оригиналната конструкция и закупих нов палцов съединител комплект - феродов и притискателен диск + изключвателен лагер. Частите бяха съветско производство - за ГАЗ М20 "Победа" и ГАЗ 69. Вярвайки на старите книги, където пише, че регулировъчните винтове на палците са регулирани от завода и не бива да се пипат в домашни условия, монтирах съединителя на колата. Първоначално работеше отлично, но след няколко стотин километра се появи вибрация при включване на педала. С километрите вибрацията се засили и се оказа, че ако не внимавам много при отпускането на педала, потеглянето е свързано с грубо придърпване и трясъци откъм трансмисията. Ясно ми беше, че трябва да взема мерки, ако искам да запазя здрави скоростната кутия, кардана и задния мост.
    След консултация с колегата Драго от Бяла Слатина, който има дългогодишен професионален опит от експлоатацията и ремонта на тези автомобили, решението стана ясно. Още през 70-те двигателят S-21, първоначално монтиран на Варшава, а в последствие с дребни промени и на микробусите Жук и Ниса, бива оборудван от завода със съединител с диафрагмена пружина. Точно такъв съединител щял да ме избави от проблема с вибрациите.
    Реших, че за пореден път няма да мисля за труда и парите, които ненаситно поглъща Варшавата, и ще сменя съединителя отново! След обиколка по магазините се сдобих с така желания полски съединител. Ето го и него след сваляне на слоя консервационна смазка:






    На корпуса пише FSO - заводът, произвел Варшавата:


    Новият притискателен диск е произведен през декември 1987г.


    Феродовият диск:


    И той носи знака на FSO:


    Дотук добре. Следва забавната част по монтажа. За който не знае - Варшавата по принцип и моята в частност представлява автомобил с характер и обича да си маркира територията. Съответно отдолу е приятно място, ако искаш да си играеш на негър. Масло с кал и феродов прах за цвят, а за по-добра адхезия има и грес. Бонус множество щанги и щангички - за приводите на съединителя, спирачката и газта (педалите стърчат от пода), още две за смяна на скоростите, и една, която върти пластините на филтъра за грубо пречистване на маслото от педала на съединителя. Между всички тия щанги има и жило на километража. А за да е по-приятно, навсякъде са наслагани пружини и пружинки. Естествено, не всичко това се налага да се разкача, но за сметка на това пречи качествено. Поезия!

    Веселата част започва така:
    Постелките и изолацията от пода се махат. Открива се достъп до тумбестия капак над скоростната кутия. Руснаците му викат "черепаха", демек "костенурка". Държи се към пода на n на брой болта със захванати за каросерията гайки.


    Болтовете се събират в специално свален за целта тас от "Жигули". За да не е съвсем скучен демонтажа на капака, производителя е сложил на него педала на газта. Съответно леко повдигане на капака, бъркане отдолу, изправяне и после вадене на шплент с пръсти, и накрая вадене на щангата от лостчето на педала. Отдолу естествено няма как да се бръкне, защото в малкото място между кутията и купето за завряни Щангите с главно Щ.
    Махам внимателно не дотам чистия капак. Открива се тази чудесна гледка:


    Откачил съм жилото на километража, както и двете щанги за смяна на предавките.

    Следва отвиване на 4-те болта на предния фланец и на 4-те на задния фланец на кардана. Лесна работа, защото има отличен достъп до тях. Карданът се издърпва 10 см назад и се оставя да си седи в тунела. Варшавата им ламарина и под кардана и тунела си е наистина тунел.
    Следва откачане на системата за мазане на изключвателния лагер на съединителя. Системата се състои от стойка, решетка, гресьорка и маркуче с метална оплетка, стигащо до лагера.


    Демонтира се долния картер на съединителя. Тук омазването е гарантирано.
    После се сваля привода на съединителя. Откача се една доста твърда пружина, вади се щангата с променлива дължина и нарая се вади и вилката.
    Отвиват се гайките на 4-те шпилки, закрепващи кутията към горния картер на съединителя.
    И кутията се вади назад и нагоре. Поставя се на пода на купето. Стоянчо беше под колата при демонтажа, после аз бях при монтажа. И двамата придобихме характерна черна окраска...


    После се сваля съединителя - притискателният диск се захваща за маховика чрез 6 винта. Двигателят се върти с манивелата на по 120 градуса.


    Накрая тези неща се озовават на земята:


    Притискателният диск е почнал да посинява от лошото отделяне. Ето я и причината:


    Регулировъчните винтове са дошли от завода в произволна позиция, съответно дискът е отделял неравномерно, оттам трясъците в трансмисията. Трябвало е да се регулират, като сме го монтирали - сега ще знаем това. И още нещо ще знам - палцовият съединител не е за препоръчване.
    После следва монтажа на новия съединител. Ползваме първичния вал на кутията за дорник. Затягам внимателно новия притискателен диск към маховика. Затягаме кутията. Свободният ход на педала се регулира. Всичките разкачени щанги и пружинки се закачат. Така звучи добре, ама как е на живо... Навсякъде поставям нови шплентове. Ето картината преди да стегнем кардана :


    Междувременно затягам и разхлабените винтове на картера на двигателя.
    Естествено, навън е адска жега, и потта се смесва по лицето ми с маслото, асбеста и греста. Така е при ремонтите пред блока...


    Понеже съединителя ми дойде малко, се хванах да оправя и ръчната спирачка. Почти не държеше. Отвих капака в напречната греда, която е зад скоростната кутия. Карданът минава над нея. Вътре в гредата се намира лоста, който по команда от жилото, свързано с лоста на ръчната под армарурното табло, дърпа Т - образната щанга, която от своя страна дърпа въжетата към всеки от задните спирачни механизми. Интересен механизъм. Та отвих въпросния капак, който не беше пипан от завода (по болтовете му си стоеше оригиналното подово покритие на колата). После разкачих Т -образната щанга от жилата и я преместих с един отвор напред спрямо лоста, който я дърпа. После монтирах жилата към щангата. И тук поставих нови шплентове навсякъде. Е, сега вече има и ръчна!

    Накрая изпробвах така отремонтираната Варшава.
    Драго се оказа прав! Не бие, не тресе, управлението стана значително по-приятно! Много, ама наистина много съм доволен от новия съединител! Разходихме се 50-тина километра из София, колата работи без забележки, така, както обичам.



    Благодаря на Стоян за помощта!

    Коментар


    • От: Варшава 223

      Момчиле, много се радвам, че ме послуша и вече го няма гадното претрисане при потеглянето. С този съединител включва скоростите без хъркане. Сложил съм такъв на много УАЗки и до днес нямат проблеми. Поздрави!
      ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
      Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

      Коментар


      • От: Варшава 223

        Днес купих този комплект за една УАЗка. Феродовия диск е български.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00019.jpg
Прегледи:2
Размер:194.8 КБ
ID:5291549Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00020.jpg
Прегледи:2
Размер:193.5 КБ
ID:5291548
        ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
        Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

        Коментар


        • От: Варшава 223

          Евала колеги няма ли някой варшава 223 по-запазена някъде за продаване,че и аз си търся?

          Коментар


          • От: Варшава 223

            Колега къде си карал купето на пясъкостуйка и какви пари даде за цялата операция?
            Последно редактирано от radoslav94; 01-10-11, 22:31.
            Обяснимо е даже и нелогичното. Дали ще го разбереш зависи само от багажа в китарата ти.

            Коментар


            • От: Варшава 223

              От къде видя, че въпросното купе е песъкоструено???

              Боже, боже, тез американски предавания са Ви промили мозъците!!!

              Коментар


              • От: Варшава 223

                Момчиле, отдавна следя темата. Днес обаче ви видях наживо на магистрала "Люлин" около 18.00 ч. Варшавата изглежда много добре.

                Коментар


                • От: Варшава 223

                  В последно време доста я карам. Днес - до Рилския манастир. Миналата седмица - до Бяла Слатина. По-миналата пък - до Боровец се разходихме. По-преди това - до Радомир... Общо взето гледам да ползвам всеки свободен слънчев ден.
                  Тук е над Боровец:
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0290.jpg
Прегледи:1
Размер:160.2 КБ
ID:5307354

                  Това е между Радомир и Перник:
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0224.jpg
Прегледи:1
Размер:104.5 КБ
ID:5307382

                  А тази е от днес:
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0458.jpg
Прегледи:1
Размер:229.9 КБ
ID:5307356



                  Днес на връщане се возих на задната седалка... Знаели са да правят удобни коли навремето.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • От: Варшава 223

                    Първоначално публикуван от dyankog Преглед на мнение
                    От къде видя, че въпросното купе е песъкоструено???

                    Боже, боже, тез американски предавания са Ви промили мозъците!!!
                    Ето го и купето.Пясъкоструйка и епоксиден грунд:


                    Ако си видял темата в началото ще разбереш.А пък и питам автора на темата и собственик на прекрасната Варшава.Питам,защото и аз имам кола която трябва да ходи на пясъкоструй
                    Обяснимо е даже и нелогичното. Дали ще го разбереш зависи само от багажа в китарата ти.

                    Коментар


                    • От: Варшава 223

                      [/QUOTE]Ако си видял темата в началото ще разбереш.А пък и питам автора на темата и собственик на прекрасната Варшава.Питам,защото и аз имам кола която трябва да ходи на пясъкоструй[/QUOTE]

                      Колега, нещо си в грешка. Това на репатрака не е Варшава, а ако не се лъжа са проектите VW на колегата PACH.

                      Коментар


                      • От: Варшава 223

                        Ако си видял темата в началото ще разбереш.А пък и питам автора на темата и собственик на прекрасната Варшава.Питам,защото и аз имам кола която трябва да ходи на пясъкоструй[/QUOTE]

                        Колега, нещо си в грешка. Това на репатрака не е Варшава, а ако не се лъжа са проектите VW на колегата PACH.[/QUOTE]

                        Точно, това е Фолксваген 1600 TL Fastback 1965г., вярно че и той е "гърбав", но нямат никави допирни точки
                        DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                        Skype: pach_bs

                        Коментар


                        • От: Варшава 223

                          Колеги нещо се обърках.Не искам да споря,а просто да разбера каде има пясъкоструйка и какви пари взимат само това ме интересува
                          Обяснимо е даже и нелогичното. Дали ще го разбереш зависи само от багажа в китарата ти.

                          Коментар


                          • От: Варшава 223

                            Общо взето както намериш. Едни вземат на час, други на кв.м и никой не ти казва твърда цена.

                            Коментар


                            • От: Варшава 223

                              Първоначално публикуван от geodj Преглед на мнение
                              Общо взето както намериш. Едни вземат на час, други на кв.м и никой не ти казва твърда цена.
                              Благодаря,но ако ми дадеш координати на фирма ще съм ти много благодарен
                              Обяснимо е даже и нелогичното. Дали ще го разбереш зависи само от багажа в китарата ти.

                              Коментар


                              • От: Варшава 223

                                В Казичене има песъкоструйка, подходяща за автомобили. Варшавата на Стоянчо е песъкоструена там. Така че, най-лесния начин да получиш смислена информация, е да пишеш лично съобщение на Стоян (м20маниак).
                                Доколкото знам, цената е от порядъка на 500-1000 лева - зависи от работата. Друго място с песъкоструйка е в Герман, но там май е предимно за дебели конструкции - не става за лек автомобил.

                                Малко лирично отклонение...
                                Според мен, песъкоструйката е нужна само при много зле увредени каросерии - силно изгнили и многократно пребоядисвани с неясни материали. При силна струя на абразива има сериозен риск от разтегляне на ламарината до степен да не става за нищо след това. Плюс това се изисква цялостно разглобяване на колата до гола ламарина. Оттук ще трябва нов салон, нова ел инсталация, нови спирачни тръбопроводи... Влизаш там, откъдето изхода е след много, ама много часове труд и хиляди левове. А и песъкоструйката е само началото - после веднага трябва да се грундира, и то качествено. А как ще се възстановява купето оттам нататък? Нови панели? Или някакъв тенекеджия - ентусиаст, който да се хване да изработва на ръка цялото купе?! Познаваш ли такъв? Колко ще ти вземе? Това е адски тегава и бавна работа - ако е кадърен, ще има клиенти със съвременни коли и ще си изкарва парите оттам. Верно, сега е криза и няма работа, ама все пак кадърните хора не са под път и над път и си ценят труда. Колко може да ти вземе - 1500? 2000? И кой знае колко месеца колата ти ще стои разпарчетосана...
                                И идва елементарния въпрос - дали изобщо си струва да се възстановява такава кола? Някъде из форумите май четох за твоя проект - мисля, че беше Рекорд или Таунус? Такъв можеш да купиш за 4-5000 на оригинална боя или хубаво направен... Историята с песъкоструйката отива поне на 10, може и отгоре, като правиш двигател, ходова част и т.н. Освен парите, макар и те да са основния проблем - и труда ти ще е безобразно много. Не всеки издържа (по-скоро огромната част хора не издържат) месеци наред да се бъхтят ден след ден, а подобието на кола да си стои все така на части. Загледай се из форумите, колко забатачени проекти има.
                                Дори и колата да е адски читава - примерно моята Варшава беше такава - на оригинална боя, на малко километри, некърпена никога, пак си е цифра ремонта на купето. Аз лично съм набутал над 1500 лева по него така, както си беше идеално. Тук да се позакърпи, там да се чукне, една камара антикорозионни препарати... И пак е боядисвано само външно и има забележчици по боята, ама нейсе - тя и оригиналната боя не е идеална на тоя модел, щото е пръскана на ръка от някой полски чичо.
                                И не си мисли, че можеш да направиш кърпенето и боята сам. Хората години го учат тоя занаят и оплескват порядъчно количество коли, докато станат майстори.
                                Като ти гледам ника, вероятно си 94 набор, в което няма нищо лошо, даже напротив - поздравления за това, че си се хванал вече с ръждивите железа. Аз на твоите години, че и по-малък, естествено бях мераклия, пък и като тебе имах собствена кола - култовият автомобил Жигули, и като се сетя колко кутии кит съм напъхал в дупките му... И боя си бърках сам да замазвам ръждичките... Ех, че беше яко - през деня поправям, а вечер излизам с нея и правя кръгче на квартала. Преди да навърша 18 я закарах за кърпене и боядисване - два месеца тичах около майсторите, но като взех книжката, си я получих готова и беше все едно от завода. Наистина хубаво ми я направиха! Никога няма да забравя как я изкарах от сервиза с прясно получената сутринта книжка, и се прибрах вкъщи с нея. Чувствах се истински щастлив зад тънкия волан с хромиран обръч за клаксона... Валеше летен дъжд, минах през цяла София до къщи. Спрях я зад блока. Водата стои на капчици по блестящата каросерия. Броните, решетката и тасовете меко проблясват с хрома. Гледах я, и ми беше толкова драго, че съм възстановил семейната реликва. Между впрочем, със същата Жигула са ме взимали от родилния дом... Още си я пазя, къде ли не съм ходил с нея и смея да твърдя, че си я обичам. Първата кола, както и първото момиче, са си важни неща за всеки нормален мъж, колкото и изтъркано да звучи...
                                Така че - закарай колата на майстор да я изкърпи и боядиса, без да я разкостваш тотално, направи си сам мотора, спирачките и ходовата част и си гледай живота. Пак казвам - за нищо на света не я разглобявай цялостно - сваляй само това, което сега днес ще поправяш и после си го връщай на мястото му. Така през цялото време ще имаш кола, а не камара боклуци. Може и да не стане като по "Дискавъри", ама какво от това?! Никой от твоите приятели няма да има такава кола!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X