Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Варшава 223

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Варшава 223

    През 2009-та година смених втулките на ресорите на Варшавата. Не можах да намеря оригинални, купих от ГАЗ - 24 и изрязахме излишната гума (диаметърът при ГАЗ 20, 21 и 24 е еднакъв, само ресорите с годините са ставали по-широки и съответно тампоните на по-новите модели са станали по-дълги).
    Ония втулки обаче се оказаха не много читави и вече се изпокъсаха за 20000км и 6 години.
    Тоя път успях да си намеря нови втулки за Победа, Варшава и ГАЗ-69 (на трите се слагат едни и същи втулки).


    Вчера със Сашо сменихме всичките 12 втулки.


    Имаше малко износване по осите на обеците, ама реших, че и така ще кара. Предните оси нямат и следа от износване.


    С новите тампони колата вози още по-комфортно. В крайна сметка отдолу всичко е чисто ново.

    Коментар


    • От: Варшава 223

      Първоначално публикуван от m_g Преглед на мнение
      Сребристият текаламит е съветско производство, вървял е в набора шофьорски инструменти на товарните автомобили и тракторите.
      Такаламити за гресиране имаше в заводската комплектация на Москвич 408 и Волга ГАЗ 21/24. Моя от волгата още е някъде из гаража . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:102776351_4_644x461_shprits-dpya-smazki-sh2-novyy-para-maslenok-v-komplekte-transport.jpg
Прегледи:1
Размер:17.4 КБ
ID:5657897
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • От: Варшава 223

        Днес дойде момента да кача Варшавата на нови гуми. Избрах Gemeral Grabber GT 195/80R15 - летни джипови гуми с типично шосеен профил.
        Старите американски гуми с бял кант отиват на заслужена почивка:




        Понеже новите гуми са чисто черни, поставих им за по-интересно едни бели кантове. Естествено, поставих и 4 нови вътрешни гуми, с широк камионджийски вентил точно като за варшавовата джанта.
        Новите гуми по първи впечатления се представят блестящо. Колата е стабилна, безшумни са и возията е изключително комфортна.




        Визията си е почти същата, само че кантът е плътен.








        Много съм доволен!!!


        Относно текаламитите за Волга и Москвич, имам си и един такъв малък, само че е нов модел италиански, и си го возя в колата за всеки случай. Иначе за основно гресиране големите са по-удобни, понеже не се налага непрекъснато да допълваш. Най-удобни са пневматичните камионджийски с голямата бака грес...

        Коментар


        • От: Варшава 223

          То май от руските автомобили последния на който е предвидена възможност нещо да се гресира е Лада Нива . На всички останали дълъг живот и гресиране на ходовата част не е предвидена . Иначе в работата харча средно 20 - 30 килограма грес годишно по машините .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • От: Варшава 223

            Каква ще е съдбата на москвичите?

            Коментар


            • От: Варшава 223

              Още не е решено, но май ще идат за скрап

              Коментар


              • От: Варшава 223

                Първоначално публикуван от митко96 Преглед на мнение
                Още не е решено, но май ще идат за скрап
                На кого са? Продават ли се цели или поне на части? Къде се намират?

                Коментар


                • От: Варшава 223

                  В летния сезон основно си карам колата с кеф и почти не правя някакви интересни неща по нея, но ето, че вчера се заех с нещо, което отдавна исках да свърша.
                  както е известно, Варшавата фабрично е оборудвана с постояннотоков генератор (динамо) със скромните 18А.
                  Вчера поставих нови генератор и реле-регулатор от усиления вариант с "колосалните" 25А.
                  Доста време събирах необходимите части за целта детайли. Сдобих се с реставрирана стойка, както и с планката, която конзолно свързва ухото на генератора с опората, към която се закрепва левия тампон на мотора. Крепежът е с нови якостни болтове, подбрани по размер. Намерих си и чисто нови полски динамо и реле-регулатор.
                  Идеята на цялото занимание е да повиша заряда на акумулатора без да променям визията на автомобила или електроинсталацията. Колата си остава с + на маса, както си е била винаги.
                  Разбира се, елементарно е да поставя мощен алтернатор и да обърна поляритета на инсталацията, но аз по тази кола винаги съм се придържал към оригиналните полски решения, добри или лоши.

                  Ето ги и динамата. Вляво е новото, вдясно - старото. На новото сложих модернизираната ламаринена шайба, вместо стария тип - чугунена. И двете са си заводски за двигателя S-21.


                  Реле - регулаторите. Новият е с малко по-модерен шрифт на емблемата Elmot:


                  Новото:


                  Старото:


                  В резултат всичко пасна перфектно, работи изправно и съм много доволен:


                  Преди да свържем финално инсталацията, с колегата Стоян специално намагнитихме динамото, като го пуснахме в режим електромотор, както се пропоръчва и по дебелите книги.
                  Естествено, винаги мога да поставя обратно старото 18А динамо.

                  В добавка свалих белите кантове от гумите. Не пасваха плътно и реших, че няма смисъл само да ми стържат новите гуми.
                  В резултат се получи съвсем традиционна визия, която на мен лично ми допада - напомня ми за времето, когато купих колата.
                  Сега гумите отстрани приличат на старите Вида 185R15 от едно време, заради страничните канали на протектора.










                  Коментар


                  • От: Варшава 223

                    С белите кантове е по-красива. Е поне на снимка де...
                    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                    Коментар


                    • От: Варшава 223

                      Може и да си прав, но нямаше начин да остане с тях. Оказа се, че турските кантове имат свойството да се измъкват изпод джантата. Съответно се получава нагъване и брутално триене с външната гума. Бяха почнали да се образуват канавки по страницата на гумите. А все пак новите джипови гуми от добра марка в магазина не са съвсем евтини...
                      Гледах, мислих и то не е сложно - просто свалих кантовете.
                      Сега визията е като на Варшавите от детството ми. Пълен соц. Голяма стара кола с големи черни гуми. Най-добре беше с американските гуми, обаче са много твърди и на път за парада в Ботевград пролетта щях да катастрофирам брутално на един завой заради тях. ДОТ 1996 година, какво повече да обяснявам. Сега с ДОТ 2015 няма нищо общо като поведение. Стабилна, спира, завива... Много приятно се кара.

                      Коментар


                      • От: Варшава 223

                        Да с кантовете е по....секси, американска някак.
                        мисля, да зема а се замисля...

                        Коментар


                        • От: Варшава 223

                          Не могат ли да се залепят някак си ? Сега поне лепила всякакви дал господ .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • От: Варшава 223

                            Могат да се залепят, но не вярвам да се получи добре. При всички положения ще хвърля пари на вятъра - просто кантовете не следват хубаво формата на гумата. Рискувам да си имам трайно дебалансирани гуми, те и така си искат тежести... Освен това при експлоатация кантовете се загряват, и почват да жълтеят.
                            По принцип се предлага и бяла боя за гуми, но и това едва ли е траен и качествен вариант.
                            Истината е в гумите с фабричен бял кант - карах от 2009 до 2015 с такива. За зла беда в България не се внасят официално. Може да се поръчат от чужбина и т.н. У нас има втора ръка.
                            В крайна сметка, сега без кантовете, колата е стабилна и се държи добре на пътя, което ми е най-важно.

                            Коментар


                            • От: Варшава 223

                              Всъщност, по соц-времена, имало ли е соц-производство на гуми с бели кантове (защото аз примерно никога не съм виждал) и съответно - Варшави, или Победи с такива? 'Щот нали - няква достоверност и автентичност (въпреки, че май те не са основен приоритет напрактика в случая).

                              Колкото до това:
                              Първоначално публикуван от m_g Преглед на мнение
                              ...Голяма стара кола с големи...
                              Първата ми кола навремето беше Алфа 33. Един от вуйчовците ми (по дух, реноме и практика) - „авто-съблазнен" - имаше Варшава. Та той точно на размер се амбицира (Варшавата, верно е поне два пъти по-висока). След обективни измервания , се оказа, че Алфата е с 20 см по-широка и 15 см по-дълга (Салонът - става въпрос. Закачката ни беше в контекст на комфорт.). А „33"-ката към времето си беше най-компактната в листата на марката...
                              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                              Коментар


                              • От: Варшава 223

                                Ретро сезон 2015 върви към своя край. Днес минах Варшавата на ГТП и установих, че за една година съм и навъртял съвсем приличните 4000+км. Смятам, че ретро колите доставят удоволствие не когато прашасват в гаража, а когато са на път. Е, и тази година за пореден път не изневерих на себе си и с чиста съвест мога да кажа, че съм си направил кефа.
                                Лятото с приятелката си направихме страхотна разходка из Южна България. Варшавата беше верен спътник в това приключение. Огромният багажник с лекота побира всякакви куфари, а от возията няма какво повече да се желае - все пак преди 50-60 години това е било кола от премиум клас.
                                Разказът ще бъде с картинки. На всяко от местата спирахме за по 2 нощувки.
                                Тук сме в Старосел. От години редовно ходя там, в последно време се пренасели със западни туристи, но си е все така хубаво.


                                Резервната видинка в действие - шип от акация се заби в предната дясна гума. Както и да е, залепихме я.


                                От древния град Перперикон. Народът се изби да зяпа не древните руини, а моята кола долу на паркинга.


                                На едно полутайно място над Кърджали, където обичайно не ходят туристи.


                                Яз. Кърджали.


                                Ядене, пиене, басейн, коктейлчета. Само хубави хотели без компромис. И наистина невероятната българска природа.


                                Тука сме от Смолян посока Широка лъка. Варшавата върви из баирите без никакви трудности с големия си бавноходен двигател.


                                По поляните над Ягодина.


                                Буйновското ждрело (пътят за с. Ягодина)


                                Триградското ждрело:


                                Пътешествието продължи през Пловдив. 9 дена и около 850км. изминати без никакви забележки или проблеми по автомобила, само каране (спуканата гума не я броим, там и с нова кола да бях, пак щях да спукам).

                                След един месец по покана на приятели - трейнспотъри се включих във фотосесия с една друга полска машина - теснолинейния парен локомотив по линията Септември - Велинград.


                                И отново я карах из нивите...




                                Тука се забавляваме с локотивната бригада във Велинград.


                                Само Made in Poland, както пише на разни места по Варшавата.






                                И през 2015г. Варшавата ми донесе няколко награди от различни ретро паради. Тук кметът на Банкя г-н Марков ми връчва купа по време на перфектно организирания парад Банкя - Пирот.


                                Новият център на Банкя е супер. Хапваме мръвки и се гласим за Сърбия.


                                На границата с колегите от БАК-Ретро. Имах малко приключение - скъсах ремъка на вентилатора по пътя, докато догонвах колоната. Вали дъжд, тирове минават, веселбата е пълна. Добре, че ръцете ми растат от правилното място и за 15 минути Варшавата отново летеше със 100. Настигнах отбора преди нашата граница.


                                В Пирот беше перфектно, макар че не спря да вали. Тука сме на сутринта. Въпреки, че на банкета се постарах, сутринта нямаше никакви контузии...


                                Стара Загора - финалният парад за сезона. И тук си изкарахме чудесно.


                                И най-накрая, след края на парадите, реших да видя какви ги върши стартера, че едвам въртеше с нов акумулатор. Слагал съм го 2-ра употреба от един пикап, който разглобих през 2009та. Рядко може да се види по-измъчена кола от тоя пикап. Бил е на фирма за каменоделски услуги.


                                Почнал е да се троши...


                                Бръкнах в шкафа и му намерих чисто нов заместник.

                                Сега пали от четвърт.
                                Последно редактирано от m_g; 24-10-15, 22:50.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X