Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стари автомобили на служба

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от nyrs Преглед на мнение
    В някакъв стар БГ филм мернах VW T2 линейка и във връзка с изработването на един макет имам питане дали на някой му се намират такива снимки или информация? По принцип цивилни Т2ки се виждат на много снимки от "онова време", но до сега не съм намерил на линейка. Благодаря предварително.
    Не са Български....
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot 2021-12-20 at 01-24-33 vw t2 krankenwagen – Google Търсене.png
Прегледи:1782
Размер:694.0 КБ
ID:6800904
    Дизелов Jeep, не е Jeep.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение

      Това, разбира се въобще не е точно така.
      В 13-20 /соловият автобус който се явява нов модел за смяна на 11Г5/ е създаден 80-81-ва година за прословутия конкурс за гр.транспорт на Атина, където е избран пред Мерцедес и МАН и от доставените 200 бройки, казват че още имало работещи. Тука мостове, скоростна кутия и двигател са Раба /като на Икарус/ който пък дв-л Раба-МАН е старият двигател от Бюсинг - имаше и тук в България такива МАН камиони с легнал двигател отдолу зад кабината, коментирали сме ги назад в темата с Цецо.
      В 14-20, съчлененият автобус към 83-4-та година мисля вече е в производство, ноо - основно с двигател, мостове и т.н. Роман, самоносещите основания също Румънски, от автобуси/тролейбуси ДАК. Затова и в паметта на народа тия аквариуми си останаха боклуци... Тия два модела Чавдар когато трябва да сменят старите "Шкоди" са разработени с идеята за максимално влагане на българско производство комплектация, с множество оригинални решения, има доста написано по въпроса вече и без да зависим от братята унгарци.
      Малко история.
      Кога Унгария взема лиценз от МАН за двигатели, Румъния взема за камиони и автобуси, като автобусният е съвместен с Югославия. Соло вариантът за автобуси е за Румъния, съчлененият вариант е за Югославия - те са с унгарски двигатели и се наричат Икарбус. Може би нещо такова е прочел/видял уважаваният тук Самодържец. През втората половина на 70-те, когато в България се подготвят новите модели автобуси, вкл. и 11М4 са предвидени да работят с двигатели /и с турбо/ и мостове Мадара - те са усвоени в производството около 80-та година. За съжаление нямаме достатъчно капацитет и основно новото производство ще отива за новата серия 100 на Мадара, т.нар. Шкода Европа. Затова и В 13-20 го спират през 85-та година и пускат пак стария модел 11Г5 който е бил спрян три години преди това и ще се произвежда до 90та, по същия начин спират и 11М4 /който си е идеален за времето/ и пак пускат 11М3 - щото са си със старите двигатели Шкода... С Унгария имаме силно нарушен баланс по външно-търговското салдо, разплащанията ни са вече в долари, те вече са световен производител и не могат да задоволят търсенето, отделно ние ще им бъдем някакъв макар и дребен конкурент тук-таме в чужбина, затова вече нищо не ни дават през средата на 80-те, нито съчленени, нито самоносещи основания. А съчленени автобуси са се търсели навсякъде в България /даже е разглеждан въпросът за производство на ремаркета за 11Г5, който тъй или иначе може да влачи/, затова В14-20 остава в производство до края, с всички възможни свободни ресурси от техническа комплектация от Унгария и България и всичко румънско. С Румъния имаме добър баланс и разплащанията са в рубли все още. А за да се замени "несполучливият" В14-20 е закупен лиценз от Щайер и Кесбьорер и там вече знаем докъде стигнахме...

      Бате Владо, това с прекарването на шасита от едно място до завода производител на автобуси е световна практика и в днешно време, има го на клипове в тубата, има го и в един епизод на известен филм, дето и него сме го показвали в темата. Например в Испания има/ше няколко завода дето работят с шасита Скания /или Волво беше/ - по същий начин двигател, ходова част, самоносещи основания, предни задни панели тръгват от един завод, пътуват по жп и шосе и отиват там където трябва. Дали шофьорът ще е с ватенка или неопренов костюм и скафандър - въпрос на организация преди всичко, ама все е без покрив над главата си.
      Заедно с румънците правехме тролеи ДАК-Чавдар, фактически опитно производство в единични бройки. За 14-20 е точно така както съм го писал, 13-20 е съвсем различен автобус, нищо че изглеждат като соло и съчленен вариант на един и същ. От Икарусите за 14-20, тук нищо не се правеше - идваха готови.
      За търга в Атина също е ставало въпрос неведнъж. Да, продадохме известно количество, като единствения ни аргумент пред конкуренцията е цена - неистова необходимост от истински пари в държвата. Всеки долар купен/придобит тогава с продажбата на тези автобуси ни струваше 10 лева - (по това време, на Магурата, доларът беше 3 лева).
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Е чакай сега, нещо ми се губи паричният поток?Нали руснаците са ни обрали до шушка след окупацията, пък после и златото сме им харизали?

        А за селскостопанската продукция и по-специално лозарството и овощарството мога да кажа много, но не е в сегашния дух на форума.Накратко механизацията в лозарстовото, която беше налична в края на 80-те, започна да навлиза обратно в последните 6-7 години.Но според форумъТ давали сме само боклуци на безценица в братския СССР и това е!
        Да се чудиш тея ракии,коняци, вина и грозда как се изнасят и до ден днешен и по каква нелепа случайност са си запазили имената?

        За ресурсите и потенциала в СС създавани столетия преди окупацията, ще си замълча, че ми става смешно.

      • davc
        davc коментира
        Редактиране на коментар
        Направи тема, или да пишем в някоя налична, по-подходяща. Тук вече сме навляци.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Аз от моята камбанария мога да кажа че дори и в последните години изделие 2С1 от БЕТА като производствени разходи идваше някъде около 250 000 долара с руска силова установка ЯМЗ 238 и унгарско оръдие . Като ЗТМ Радомир усвои производството на оръдието цената слезе поне едни 80 - 100 000 надолу . От вратата на БЕТА такова изделие излизаше на цена винаги над милион долара за чужди контрагенти . В миналото е имало случаи за да се запълни заявката да се извадят машини от бойните поделения защото капацитета на завода не е смогвал .
        Последно редактирано от sek.1; 24-12-21, 07:04.

    • Първоначално публикуван от nyrs Преглед на мнение
      В някакъв стар БГ филм мернах VW T2 линейка и във връзка с изработването на един макет имам питане дали на някой му се намират такива снимки или информация? По принцип цивилни Т2ки се виждат на много снимки от "онова време", но до сега не съм намерил на линейка. Благодаря предварително.
      Да - българска линейка. В много филми и снимки има Т2ки из България. За Т1ци на Балкантурист е ясно - тук имаше качвани снимки. Отделно че в сериала "Васка да Гама от село Рупча" в много кадри е една и съща пътническа българска Т2ка. Качена е дори на ферибота "Царевец" при кадрите там. Вероятно е на снимачния екип.

      И за да не съм голословен - прикачени снимки от "Васко да Гама от село Рупча" и "Фалшификатора от "Черния кос""
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от nyrs; 20-12-21, 16:26.

      Коментар


      • Стари Чавдари за скрап:




        Коментар


        • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:-.jpg
Прегледи:1615
Размер:69.7 КБ
ID:6801140

          Погледнете клипа! Аз, майтап си правих, ама...

          https://www.facebook.com/chris.sherw...45547657286416

          Коментар


          • Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

            Коментар


            • Витиня през 50-те
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:витиня 1950.jpg
Прегледи:1534
Размер:51.7 КБ
ID:6802953

              Шейново 1970

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:шейново 1970.jpg
Прегледи:1538
Размер:84.9 КБ
ID:6802954

              още една линейка - от по-ранни години

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:linejka.jpg
Прегледи:1536
Размер:66.1 КБ
ID:6802955


              тези не са точно автомобили, но ............

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:силаж.jpg
Прегледи:1535
Размер:80.3 КБ
ID:6802956
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:силаж2.jpg
Прегледи:1535
Размер:81.2 КБ
ID:6802957
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:силаж3.jpg
Прегледи:1535
Размер:80.4 КБ
ID:6802958
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар


              • jordanov sv
                jordanov sv коментира
                Редактиране на коментар
                Камиончето на Червения кръст май е някакъв Хорх...
                иначе тия отдолу, дето не са автомобили - верижният е добре известен, но за колесният нищо не намирам... Очевидно е някакъв Владимирец, може би Т-28 от по-късните модификации. На последната снимка са на вършитба, ми се струва.

              • centurio
                centurio коментира
                Редактиране на коментар
                На Червения кръст е Phänomen Granit 25H Sanitätsfahrzeug (Kfz.31).


            • Сега разглеждах снимки от Тодор Славчев, оказва се че има много интересни и то по темата...
              Първите две са описани като изхвърляне на лед и сняг в реката, явно е имало зима тогава...









              Тука пак с Феномена

              Коментар


              • davc
                davc коментира
                Редактиране на коментар
                А-абе обичайно, обичайно беше да газя сняг до колене, ма коленете ми бяха на двайс'пет санти от земята...

              • jordanov sv
                jordanov sv коментира
                Редактиране на коментар
                От както ходя на работа, 30 години, два пъти пада такъв сняг . Първият път беше някъде преди дванайсетина години /малкият беше ученик в началните класове аз правих пъртина от блока, децата след мене и от училище после до работа, незабравимо/, втория - както казах. За два дена после се сляга на 50-60-70 сантима и ако няма леко плавно затопляне, трябва да се извозва щото живота продължава а не сме у Балкана все пак. Имаше една тема тука някъде какво да се прави със снега по градските улици и там качвах снимки, но не мога да я намеря сега. Но това са изключения по нашия край, разбира се, от нормалния цикъл и кръговрат на нещата,както високите води, ледохода, две-три седмици температура между -10 и -20 и още някои такива.

              • Самодържец
                Самодържец коментира
                Редактиране на коментар
                Е, аз със сигурност помня повече от две такива зими, но тогава се водеше, че живеем в планината.

            • А тази е култова! На път за Рожен

              Коментар


              • Натиснете снимката за да я уголемите  Име:66-1-5-1-4-0-1-1-@-VAZ 2106 Lada-politzeyski avtomobil na Полиция-Kazahstan-.jpg Прегледи:0 Размер:250.5 КБ ID:6805172

                Казахстански полицейски автомобил ''ВАЗ 2106''.

                Коментар


                • Купете си Ханомаг

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hanomag.jpg
Прегледи:1129
Размер:98.4 КБ
ID:6809028

                  Нямате пари, дайте каквото имате

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hanomag 2.jpg
Прегледи:1121
Размер:93.3 КБ
ID:6809029


                  а бира за всички ще има

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:pro.jpg
Прегледи:1112
Размер:454.2 КБ
ID:6809030
                  ________________________________________________
                  Subaru OUTBACK 2,5
                  Hyundai TUCSON 2.0

                  Коментар


                  • Ханомаг / войнишкия хляб / от Германия ... https://autobild.bg/hanomag-210-ps-k...8%D0%BD%D0%B8/
                    На нас клиренс ни трябва , не скорост

                    Коментар


                    • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:mm.jpg
Прегледи:936
Размер:105.2 КБ
ID:6810999
                      ________________________________________________
                      Subaru OUTBACK 2,5
                      Hyundai TUCSON 2.0

                      Коментар


                      • Напоследък много моторетки в темата
                        Айде и от мен още една, макар и набучена на кол... есенес си пих кафето отдолу и съзерцавах няколко минути

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210925_110911[1].jpg
Прегледи:817
Размер:778.8 КБ
ID:6812728

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210925_110929[1].jpg
Прегледи:813
Размер:1.14 МБ
ID:6812729

                        А това /и срещу него пих кафе/, когато има зима често го виждаме по тв новините

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210916_164657[1].jpg
Прегледи:811
Размер:986.8 КБ
ID:6812730

                        Коментар


                        • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:35-0-1-4-5-1-@-GAZ 51 & DSHK-voenen avtomobil na BNA-NRB-.jpg
Прегледи:586
Размер:256.7 КБ
ID:6815479

                          ГАЗ 51 на БНА с 12,7 мм картечница ДШК, обр. 1938 г. Това е камион от най-първите модификации на ГАЗ 51 от 1946-та. Кабината е дървена с ''кожен'' покрив и резервоарът, все още не е под седалката на водача с капачка, непосредствено за вратата, а под каросерията. Надписът все още е "АВТОЗАВОД им. Молотова", преди Молотов да изпадне в немилост и заводът да бъде преименуван.

                          Коментар


                          • jordanov sv
                            jordanov sv коментира
                            Редактиране на коментар
                            Тя дешката сигурно може да я видим качена и на някоя Тойота в днешно време. Судаевият и той може да е някъде на служба из Третия свят.

                            Много готина снимка!

                          • sek.1
                            sek.1 коментира
                            Редактиране на коментар
                            Браунинг М 2 повече от 100 години си е на въоръжение с минимални конструктивни промени . Судаев е може би най добрия картечен пистолет проектиран и произведен през втората световна . Той е шампиона по ниска технологичност на производството и ниска цена . Производството му го усвояват безпроблемно даже и в Ленинград по време на блокадата .
                            Последно редактирано от sek.1; 12-02-22, 09:41.

                          • Skorpion_BG
                            Skorpion_BG коментира
                            Редактиране на коментар
                            По повод Судаев и Ленинград по време на блокадата. В Ленинград по време на блокадата колкото и да е странно военните заводи си работят и произвеждат продукция. Танкове, оръдия, минохвъргачки, бронирани машини и така нататък!

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X