Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стари автомобили на служба
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
Това, разбира се въобще не е точно така.
В 13-20 /соловият автобус който се явява нов модел за смяна на 11Г5/ е създаден 80-81-ва година за прословутия конкурс за гр.транспорт на Атина, където е избран пред Мерцедес и МАН и от доставените 200 бройки, казват че още имало работещи. Тука мостове, скоростна кутия и двигател са Раба /като на Икарус/ който пък дв-л Раба-МАН е старият двигател от Бюсинг - имаше и тук в България такива МАН камиони с легнал двигател отдолу зад кабината, коментирали сме ги назад в темата с Цецо.
В 14-20, съчлененият автобус към 83-4-та година мисля вече е в производство, ноо - основно с двигател, мостове и т.н. Роман, самоносещите основания също Румънски, от автобуси/тролейбуси ДАК. Затова и в паметта на народа тия аквариуми си останаха боклуци... Тия два модела Чавдар когато трябва да сменят старите "Шкоди" са разработени с идеята за максимално влагане на българско производство комплектация, с множество оригинални решения, има доста написано по въпроса вече и без да зависим от братята унгарци.
Малко история.
Кога Унгария взема лиценз от МАН за двигатели, Румъния взема за камиони и автобуси, като автобусният е съвместен с Югославия. Соло вариантът за автобуси е за Румъния, съчлененият вариант е за Югославия - те са с унгарски двигатели и се наричат Икарбус. Може би нещо такова е прочел/видял уважаваният тук Самодържец. През втората половина на 70-те, когато в България се подготвят новите модели автобуси, вкл. и 11М4 са предвидени да работят с двигатели /и с турбо/ и мостове Мадара - те са усвоени в производството около 80-та година. За съжаление нямаме достатъчно капацитет и основно новото производство ще отива за новата серия 100 на Мадара, т.нар. Шкода Европа. Затова и В 13-20 го спират през 85-та година и пускат пак стария модел 11Г5 който е бил спрян три години преди това и ще се произвежда до 90та, по същия начин спират и 11М4 /който си е идеален за времето/ и пак пускат 11М3 - щото са си със старите двигатели Шкода... С Унгария имаме силно нарушен баланс по външно-търговското салдо, разплащанията ни са вече в долари, те вече са световен производител и не могат да задоволят търсенето, отделно ние ще им бъдем някакъв макар и дребен конкурент тук-таме в чужбина, затова вече нищо не ни дават през средата на 80-те, нито съчленени, нито самоносещи основания. А съчленени автобуси са се търсели навсякъде в България /даже е разглеждан въпросът за производство на ремаркета за 11Г5, който тъй или иначе може да влачи/, затова В14-20 остава в производство до края, с всички възможни свободни ресурси от техническа комплектация от Унгария и България и всичко румънско. С Румъния имаме добър баланс и разплащанията са в рубли все още. А за да се замени "несполучливият" В14-20 е закупен лиценз от Щайер и Кесбьорер и там вече знаем докъде стигнахме...
Бате Владо, това с прекарването на шасита от едно място до завода производител на автобуси е световна практика и в днешно време, има го на клипове в тубата, има го и в един епизод на известен филм, дето и него сме го показвали в темата. Например в Испания има/ше няколко завода дето работят с шасита Скания /или Волво беше/ - по същий начин двигател, ходова част, самоносещи основания, предни задни панели тръгват от един завод, пътуват по жп и шосе и отиват там където трябва. Дали шофьорът ще е с ватенка или неопренов костюм и скафандър - въпрос на организация преди всичко, ама все е без покрив над главата си.
За търга в Атина също е ставало въпрос неведнъж. Да, продадохме известно количество, като единствения ни аргумент пред конкуренцията е цена - неистова необходимост от истински пари в държвата. Всеки долар купен/придобит тогава с продажбата на тези автобуси ни струваше 10 лева - (по това време, на Магурата, доларът беше 3 лева).
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Коментар
-
Е чакай сега, нещо ми се губи паричният поток?Нали руснаците са ни обрали до шушка след окупацията, пък после и златото сме им харизали?
А за селскостопанската продукция и по-специално лозарството и овощарството мога да кажа много, но не е в сегашния дух на форума.Накратко механизацията в лозарстовото, която беше налична в края на 80-те, започна да навлиза обратно в последните 6-7 години.Но според форумъТ давали сме само боклуци на безценица в братския СССР и това е!
Да се чудиш тея ракии,коняци, вина и грозда как се изнасят и до ден днешен и по каква нелепа случайност са си запазили имената?
За ресурсите и потенциала в СС създавани столетия преди окупацията, ще си замълча, че ми става смешно.
-
Аз от моята камбанария мога да кажа че дори и в последните години изделие 2С1 от БЕТА като производствени разходи идваше някъде около 250 000 долара с руска силова установка ЯМЗ 238 и унгарско оръдие . Като ЗТМ Радомир усвои производството на оръдието цената слезе поне едни 80 - 100 000 надолу . От вратата на БЕТА такова изделие излизаше на цена винаги над милион долара за чужди контрагенти . В миналото е имало случаи за да се запълни заявката да се извадят машини от бойните поделения защото капацитета на завода не е смогвал .Последно редактирано от sek.1; 24-12-21, 07:04.
-
-
Първоначално публикуван от nyrs Преглед на мнениеВ някакъв стар БГ филм мернах VW T2 линейка и във връзка с изработването на един макет имам питане дали на някой му се намират такива снимки или информация? По принцип цивилни Т2ки се виждат на много снимки от "онова време", но до сега не съм намерил на линейка. Благодаря предварително.
И за да не съм голословен - прикачени снимки от "Васко да Гама от село Рупча" и "Фалшификатора от "Черния кос""Последно редактирано от nyrs; 20-12-21, 16:26.
Коментар
-
Погледнете клипа! Аз, майтап си правих, ама...
https://www.facebook.com/chris.sherw...45547657286416
- 2 likes
Коментар
-
Сега разглеждах снимки от Тодор Славчев, оказва се че има много интересни и то по темата...
Първите две са описани като изхвърляне на лед и сняг в реката, явно е имало зима тогава...
Тука пак с Феномена
Коментар
-
От както ходя на работа, 30 години, два пъти пада такъв сняг . Първият път беше някъде преди дванайсетина години /малкият беше ученик в началните класове аз правих пъртина от блока, децата след мене и от училище после до работа, незабравимо/, втория - както казах. За два дена после се сляга на 50-60-70 сантима и ако няма леко плавно затопляне, трябва да се извозва щото живота продължава а не сме у Балкана все пак. Имаше една тема тука някъде какво да се прави със снега по градските улици и там качвах снимки, но не мога да я намеря сега. Но това са изключения по нашия край, разбира се, от нормалния цикъл и кръговрат на нещата,както високите води, ледохода, две-три седмици температура между -10 и -20 и още някои такива.
-
Е, аз със сигурност помня повече от две такива зими, но тогава се водеше, че живеем в планината.
-
Ханомаг / войнишкия хляб / от Германия ... https://autobild.bg/hanomag-210-ps-k...8%D0%BD%D0%B8/На нас клиренс ни трябва , не скорост
Коментар
-
ГАЗ 51 на БНА с 12,7 мм картечница ДШК, обр. 1938 г. Това е камион от най-първите модификации на ГАЗ 51 от 1946-та. Кабината е дървена с ''кожен'' покрив и резервоарът, все още не е под седалката на водача с капачка, непосредствено за вратата, а под каросерията. Надписът все още е "АВТОЗАВОД им. Молотова", преди Молотов да изпадне в немилост и заводът да бъде преименуван.
Коментар
-
Тя дешката сигурно може да я видим качена и на някоя Тойота в днешно време. Судаевият и той може да е някъде на служба из Третия свят.
Много готина снимка!
-
Браунинг М 2 повече от 100 години си е на въоръжение с минимални конструктивни промени . Судаев е може би най добрия картечен пистолет проектиран и произведен през втората световна . Той е шампиона по ниска технологичност на производството и ниска цена . Производството му го усвояват безпроблемно даже и в Ленинград по време на блокадата .Последно редактирано от sek.1; 12-02-22, 09:41.
-
По повод Судаев и Ленинград по време на блокадата. В Ленинград по време на блокадата колкото и да е странно военните заводи си работят и произвеждат продукция. Танкове, оръдия, минохвъргачки, бронирани машини и така нататък!
-
Активност за темата
Свий
Тук са 4 потребители онлайн. 0 потребители и 4 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар