Рено 8 на Рали през 70те години.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стари автомобили на служба
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
Коментар
-
Постоянно работещ двигател (макар и дизелите да са по безпроблемни в тези режими) с въздушно охлаждане на бавни обороти (заради крана) е малко... странно. Но явно е нямало проблеми щом са се използвали.
-
Не съм виждал на живо двг на тази татра.
За сметка на това, 3г-и-малко работих с въздухарите на Магирус преди 30 г. Строителната техника в жп войски беше с такива двигатели по него врме. Нямам спомен, колко проблемни бяха, ама се справяха с 3-4 часа постоянна работа на място на високи обороти. Предполагам са можели и повече, ама по толкова ни бяха "прозорците" за работа. Зимата, при минусови температури палеше без подгрев.
-
-
По корав камион за работа по строежи и кариери няма до ден днешен . Карал съм такава Татра 148 на мина Чукурово . Още преди 30 години се бъзикаха че всяка от наличните вече е погребала по десетина камази и кразове . На тая от снимката и крана е много добър .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
- 1 like
Коментар
-
- 1 like
Коментар
-
много смела е русата асистентка да стои точно там............
-
В тоя занаят най важното е да знаеш какво правиш . По принцип шасито само носи крана в статично положение . Когато опънеш четирите стабилизатора то вече не играе. ЧКД са много добри кранове . Навремето с разновидност на тоя двигател бая години Татра 815 печелеше Париж - Дакар при камионите .Последно редактирано от sek.1; 30-10-21, 09:13.
-
Ейййййй...Върнахте ме триесе и кусур годин назад. Бях на стаж в демонтаж Татра в АРЗ Дупница. Не помня колко сме разглобили от тия добичета на атоми.
-
Ами тръбата ( това е шасито ) на този модел сме я подсилвали ТРИ пъти. Мога да потърся снимките от най фрапиращото.
Коментар
-
Да, вярно че тук тръба беше... шасито.
О.. колкото повече снимки, толкова по-добре. Смятам че и други ще се интересуват.
Вечер след работа е най-кеф да гледам такива технологични динозаври (това в хубавия смисъл - и за динозаври (Диапсиди, Архозавроморфи и т.нт.) обичам да чета. )
Жалко че изоставих тази професия още в миналото... А можех да се занимавам с такива... неща и НИКАКВИ луди клиенти, сървъри и още по-луди организации... Но честно казано и талант ми липсваше. Трябва такова нещо за всяка професия за да вървят нещата.
Но не мога да се сдържа - само какви мащаби. КРАН?!.. за да се демонтира двигателя... Ххаххх идва ми да се скрия в ъгъла с моето жирафче-кран дето с него ще си демонтирам двигателя на джипа... При това ОЩЕ не мога да се справя че ми липсват разни там неща - "кантар" за жирафа и т.нт. Хубаво че видях такива снимки че да си преценя нивото... Много оздравително действа.Последно редактирано от TStanim; 28-10-21, 13:00.
-
-
-
Е той бате Боре беше казал напред в темата че има два двигателя и явно често ги въртят. Важно е да върви работата.
Споменахте напред виенето на тия и се сетих нещо. В началото на 70-те, почти живеех на село и понеже строяха Свилоза, често минаваше един тежковоз баластен влекач с разни багери, булдозери и тн.н Предполагам че е бил от УСМА Плевен, е на това му се вика рев и виене... Сив, с двойна кабина, с муцуна напред и без капак, пушек и чудо, това на равното, на баира за съжаление не съм го виждал. Не ги знам, 10 ли 12 цилиндъра ли са били, бате Боре ако ги помни ще казва. Значи отдалеч се чуваше и по-големите карат след него с колелетата, ний дребосъка тичаме отстрани по тротоара и гълтаме горещ пушек, хаха.
После вече тръгнаха с "новия" модел - пак триоси, но двете оси отпред, жълти и с голяяма квадратна кабина. И те си имаха специфични звукови характеристики
П.п. Намерих го в тубето - Татра 141, същия
https://www.youtube.com/watch?v=XJPb1MmIhTwПоследно редактирано от jordanov sv; 29-10-21, 18:55.
Коментар
-
ИФА кран във Варна през 70те години.ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318
- 1 like
Коментар
-
Автопогруз. В Дупница има работещ - само кабината е оригинал. Двигател Перкинс, Допълнителен баланс. Мотокариста съчмалия.......
- 1 like
Коментар
-
Снимките трябва да са от Рудметал, впоследствие Металснаб?
Такива газки - Автотоварачи имаше и на нашето пристанище, но да речем че до преди 30-35 години...
Ифите ги коментирвахме няколко пъти, бяха навсякъде по жп гарите. Тука при нас примерно разтоварваха с палетни вилици от открити вагони палети с буркани, шишета и т.н., есенно време пък товареха цвекло с грайферни кофи пак на открити вагони и какво ли не.
- 2 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар