Реплика (но с оригинално шаси и цепелинов
двигател) на състезателен "Мерцедес" на английския
граф Луис Зборовски с 1000 конски сили и 24-литров редови шестак и спирачки с водно охлаждане (щото немал спиране):

Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стари автомобили на служба
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
"Лада Нива", таз уникална безаналогова братушковска разработка, нали знаете откъде е гепена?Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение...
International-Harvester...
Съпътстват ги други осем разни интернационали с помощно оборудване,вкл.най-модерно радио- и филмово...
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
- 1 like
Коментар
-
-
E, този пък "Jeep Forward Control" (1956) на нищо не прилича, нали?Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнениеКато близнаци са...
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
- 1 like
Коментар
-
Вероятно ще останеш учуден, но доста автомобили имат сходна конструкция: 2 фара, 4 колела, 1 купе, джамци, волан, Йемблема...
Ама така и не каза, "бащата на Нивата" на шаси ли е или е самоносещо купе? Щото ако е И на шаси, приликата става... като на братя близнаци от различни родители...
- 3 likes
Коментар
-
Твоята е малко като вечния спор на философите за кокошката и яйцето . Ако трябва да сме обективни всички масови 4х4 тръгват от това .Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнениеE, този пък "Jeep Forward Control" (1956) на нищо не прилича, нали?
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
- 5 likes
Коментар
-
... във Варшавския договор.blackfirefly коментира
Днес, 14:26
Нивата е първото в света 4Х4 на самоносеща кострукция. Демек първия СУВ.
Щото - гугъл за: Jensen FF (1966 г.), Subaru Leone 4WD (1972 г.), и... о-о-о, ужас за феновете на Сектата с голямо "Р" - Range Rover Classic (1970 г.) - първият с "интегрирана" рама, дето не било рама, когато става дума за Jeep, ама си е баш-най-рама, ако е при Рейндж, нали?
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
- 3 likes
Коментар
-
Първите две са леки коли. Трябва да ги сравняваш е с това https://www.youtube.com/watch?v=_TgpAIjSBf0 примерно. За третото сигурен ли си, че е с "рама" като на нивата!?!
-
- 3 likes
Коментар
-
Е тя идеята при тоз камион е да натовариш механизирано при производителя 10 палета, да ги закараш из окръга или четвърт България до склад на едро, там разтовариш механизирано и натовариш обратно палетите с празното стъкло, пак механизирано. Все пак тука чентър тежесттта е по-ниско от стандартна каросерия. Който глупак началник ги е пускал да въртят по тесни селски или софийски улици си е заслужавал попръжните. Ама те и затова не станаха масови тия МПС-та, де. В нашия неокръжен град имаше 3-4 газки и една Ифа палетовоз дето разкарваха безалкохолното на РПК из магазините в околията... Мисля че се ползваха интензивно... Както всички знаем нямаше богат асортимент на марки и модели, така че се знаеше какво откъде идва и накъде отива. Бирата идваше от окръжния град с Шкода/МАЗ с ремаркета, също на палети. Някъде откачат ремаркето и където е тясно карат соло.
-
Тия дни ще снимам бившия супермаркет Елемаг . Отзад имаше бетонова товарна рампа . Идеята беше прикарва странично колкото може по близо слагат една рифелова ламарина и с транспалетната количка свалят палето . Това всичко отпада като имаш падащ борд . Нашите пласьори от нощното на Сердика казваха че преди ерата на ифите с падащ борд работата е била голяма мъка . Когато караш между градовете е по лесно да си с бордова каросерия като товара е палетизиран . В момента цял свят вози така на дълги дистанции . Доста години такива камиони бяха единствените на софийския ЗБН та нямаха много избор .
-
Не ми снимай бетонни рампи, работил съм на десетки такива. С транспалетна количка да товариш/разтоварваш палети на тоз палетовоз е невъзможно - подът е наклонен. И ако камионът не е на въздух да дига задницата нагоре надолу - пак абсурд. Шкодата все пак е преди масово да навлезе падащия борд през 80-те години, нека не смесваме петилетките. Пак през 80-те започна да се прилага палетизицията в различни направления. Че имало Чавдари тук таме, явно пак софийски потайности някакви... А за палетовоз Газка/Ифа беше удобно че товариш с мотокара в цеха, разтоварваш касите на ръка на Хоремага и товариш празните обратно без да смъкваш канати и от доста по-ниско. Все пак са нископодови фургони и затова си работеха коректно до началото на нашия век поне из нашя град и окръг.
-
''Skoda 706 RTD''-то за транспорт: производител-склад на едро или склад-склад. За търговската мрежа: югославски ''TAM''-палетовоз-отново демонстрационен прототип за ''TEXIM''-България. Мисля, че накрая са избрали нашите ''Мадара''...
- 1 like
Коментар
-
Даже и с Москвича не може да ги сравнява . Той си има доста сериозни офроуд възможности а Дженсана и Субарото са чисто шосейни 4 х 4 . Волга ГАЗ 24 - 95 https://www.youtube.com/watch?v=xbAw...B8%D0%BB%D0%B8Първоначално публикуван от blackfirefly Преглед на мнениеПървите две са леки коли. Трябва да ги сравняваш е с това https://www.youtube.com/watch?v=_TgpAIjSBf0 примерно. За третото сигурен ли си, че е с "рама" като на нивата!?!Последно редактирано от sek.1; 29-07-25, 08:54.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
- 3 likes
Коментар
-
- 1 like
Коментар
-
-
По повод "Камцу"-то в завода ВАЗ - сега неолибералите вземете се определете - добро ли е, че СССР са търгували с целия свят или лошо? Ми намерили най-подходящата им машина за нещо си в завода при "Камацу" - купили си я. Няма да работят с по-неподходящата я, като могат да си позволят по-подходяща. То и мотокарите на летище "Шереметьево" не бяха "Балканкар", ами "Тойота".
А КОКОМ не беше съветска идея, а американска, ма толкова може да се очаква от каубои. За младежите пояснявам - КОКОМ беше една организация, дето трябваше да пречи на свободната търговия в световен мащаб, като определя коя страна какво може да продава на друга страна и какво не може да продава. Доста тъпа идея, защото много пари, вместо да ги приберат американски фирми, в крайна сметка ги прибираха японски или западноевропейски фирми.
По повод "кравария". Много хора, като търсят какво точно държи долара като международна валута, забравят храната - САЩ прозвеждат една много голяма част от храната, която се търгува по света. Включително някъде четох , че произвеждат 45% от белъчините във вид на бобови култури, соя, месо, мляко и млечни изделия. А там живеят няма 5% от населението на света. Тоест в около половината случаи, ако искаш да си купиш белтъчна храна, си приготви долари.
-
Нито едно ембарго било то за технологии или ресурси не е свършило някаква работа някъде в света . Навремето СССР съвсем успешно заобиколи КОКОМ сега съвсем успешно заобикаля това което и налага ЕС до степен потърпевши да са ЕС . Поне в началото завода ВАЗ е изцяло с италианска техника и технология така че ако се загледаме вероятно трудно ще намерим машина произведена в СССР . Колкото до прякора кравари САЩ от основаването си като английска колония до ден днешен са лидери в месодайното и млекодайно говедовъдство . В което поне те не намират нещо срамно . Въпреки цялото им ГМО преди повече от 10 години забраниха това което при нас го рекламират за безкрайно полезно въпреки че е нефтопродукт https://gotvach.bg/n-43979-%D0%97%D0...BD%D0%B0%D1%81Последно редактирано от sek.1; 08-10-25, 09:09.
Активност за темата
Свий
Тук са 4 потребители онлайн. 0 потребители и 4 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар