Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

    Говорих с един колега докато бях в Германия. Новичка Астра ако се не лъжа, на 3-5 г., малко след гаранция. Нещо му изгърмял двигателя. Явно е нещо сериозно. Лично ми каза, че му искат 4-5000 евро за ремонт, в тоя интервал. Като тука започнем да караме такива коли и можем да си позволим такива суми за ремонт - тогава да си говорим за Европа.
    За Витарата ми искат 4000 лева за нова кормилна кутия + пръта. Колкото нашите цени имат общо с техните, толкова сме и у Европата.
    Идея - може да се помисли и за "ремонтен туризъм"
    Последно редактирано от Rabin; 21-10-09, 17:17.

    Коментар


    • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

      Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
      Бях се зарекъл да не пиша повече по темата ама тук чета изумителни неща. ........Луда работа.
      Джамбазов - пиши моля те. Това е само игра, но все пак е и мозъчна атака за Бизнес План. Ти имаш преки наблюдения, както и Влади, както и много колеги. Това е важно.
      Нали знаеш американският метод за шифроване през II световна е измислен от холивудска актриса !
      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

      Коментар


      • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

        Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
        ... Нали знаеш американският метод за шифроване през II световна е измислен от холивудска актриса !
        Ники, точно за това, Влади и Митака не бива да пишат...

        От как се появи темата, все си мисля, че въпреки иронията, такава игра е по-подходяща за бг-мама. При този метод, трябва само един водещ. който да насочва дисклусията, а останалите да са пълни, или поне частично лаици. Тук всички са обременени с предишни, съществуващи вече решения и няма как да очакваш нестандартно мислене...
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
          ХОР :
          Европа настъпва, Европа настъпва !
          Търкаля се бавно , неумолимо.
          Скачени съдове сме вече.
          Безвъзвратно, нивата се уеднаквяват....
          Драги ми Кънчо
          Чета с относителен интерес, и имам известно количество коментари.

          В светлите ми студентски години в дъждовната североизточна Франция, нуждата от обслужване на монументалното ми шкембе и на странния навик да подарявам (скъпи) червени рози на познати и непознати дами ме завихри в тайфун от всякакви видове "професии", въпреки пословичният ми мързел. Едно от тези завихряния ме прати за няколко месеца като чирак и при Кристиян Луи, трето поколение гумаджия. Дребно симпатично младеещо човече с детска усмивка, академични познания що се отнася до гуми, окачвания и реглаж на шасита, и невероятно работлива твар.

          Гумаджийницата му беше дърто ветровито хале, в което бяха натрупани три поколения боклуци и на чийто таван някакъв негов приятел си правеше самолет. Двуплощник.

          За него работеха двама души - Алекс, дребен чернокос момък с фин френски мустак, рали любител, мразещ абсолютно всяка кола която не е френска и която не се казва Рено и способност да смени двигател на средно голям таралясник за нула време. Поправяше всички коли въоръжен с чук и вълшебните слова "Шайсе Ауто !!!" (все пак бяхме до немската граница), и работеше с невероятна скорост и вещина.

          Другият труженик беше Абделкасем, мароканец, също голям бързак и сръчко. Той беше повече по гумите и спирачките. Алекс кормеше колите за по-сериозни поправки, а Кристиян се занимаваше основно със стенда и реглажите по шаситата. Предници, задници (когато подлежаха на реглаж) и подобни.

          Клиентите бяха в 50% дилъри. На края на улицата имаше дилър на Ситроен, с оборудване за милиони, 16 работни клетки, стендове, електроники и абсолютно всичко за което се сетиш. Не е като да не знаеха да работят. Но колите с чиито реглажи не можеха да се справят идваха при нас. Успоредно ни караха ремонтирани след удар, и какво ли не още. Колекционерски коли, поршета, абсолютно разнородна гмеш.
          Често идваше и един богат дядка, с Бугати от 30те. От тия като вретено, с открити гуми. Беше си го купил на млади години, на безценица, преди да забогатее. Бяха остарели заедно, никога не дал да се чуе за продажба. Никога не му беше спирал регистрацията и си го караше в почивните дни по пътищата, с очила, кожен шлем и бял шал.




          Та защо ти ги разправям Кънчо тия неща. Гумаджийницата се намираше в "Индустриална Зона Х". Квартал, обособен само за заводи, цехове, халета, фабрики... Имаше си специален данъчен статут. Отляво на гумаджийницата ни имаше фрезист. Отдясно - тенекеджия. Отсреща - фирма за даване на строителна техника под наем, само от тях имахме по няколко баяти гуми за смяна/поправка на ден.

          Автомобилни дилъри. Фабрика за метало-не знам какво си (нанасяха всякакви видове покрития, не помня какво още).

          Накратко - един индустриален мравуняк, всяка фирма с доста тясна специализация, работеща на пълно натоварване. И всички изрично докарани там. Всички познаващи се. Никой не ритащ другите по капачките. Всички на максимум 5 минути мързелив ход един от друг.
          Части, гуми, консумативи се докарваха от големия разпределител на два километра от там. До час-два.

          При все стабилния оборот, чичко Кристиян беше стиснат. Машини, инструменти - всичко беше старо и марково, и се беше избило отдавна, но нямаше глезотии. Нищо излишно. Натоварването на техника и хора беше тотално. Обслужването - добро.

          Та, Кънчо, в този голям индустриален град, Кристиян го знаеше всеки който трябваше да го знае. Сервизи имаше много, но когато нещо не станеше - опираха до него.

          И при все всеобятността на Франция, Кънчо, специализирани, истински специализирани тунинг сервизи и хора които си разбират от работата и предлагат нещо в повече - не изобилстват. Не са хиляди или стотици. Десетки са.

          И златното в цялата работа, Кънчо, е че всичките тези сервизи боравят с автомобили които са в относително читаво състояние като начало. Все пак поддържани. Все пак пазени. И са в общи линии само автомобили продавани някога на местния пазар. И си имат работа с клиенти които са в общи линии хрисим поток.

          Толкова за Франция. И за Европа. А ти, Кънчо, ще трябва да боравиш с някои специфики. Ти ще си изключение на родния пазар с професионализма си, компетентността си, и доброто и коректно отношение към клиента. И винаги ще гледаш да свършиш добре работата на разумна цена.

          Само че дали клиентите ти ще са и те изключение като теб ? Дали те ще те заслужават ? Със същата усмивка като Кристиян ли ще работиш по машина която е докарана от незнайно коя морга, сдъвкана, изплюта, закърпена, с нестандартни части (понеже е версия за Танганайка), побългарена и прочие ? Която уж е като тия двете дето са ти минали през ръцете оня ден, ама не е баш същата ? С клиент изнервен, съсипан, чудещ се с какво ще го прецакаш, и съответно - с какво да те прецака ?

          Та, Кънчо, много бъбря, но идеята ми е че такива бизнеси в Европа живеят от това че са концентрирани по места. Никой, абсолютно никой от тях си няма собствени стругове и подобни. Ходи при стругаря на ъгъла.

          Стигне ли се до там всичко да се прави "in house" - говорим вече за фирми които работят на парче, на проект, като от всеки проект взимат десетки хиляди. Останалите са просто сравнително тесни специалисти, разчитащи на сравнително голям брой клиенти.

          В общи линии, както разглеждаш работата в момента, проектът ти е именно офроуд - да стигнеш от точката А до точката Б прокарвайки път и строейки мостове и тунели, за да превозиш трима души.

          Докато в Европа същата работа ще се свърши от автобус, движещ се по изградена пътна инфраструктура и превозващ повече народ. Именно за такива като теб, Кънчо, в Европа за жалост вече няма място, и са на изчезване. Автоцентровете и по-големите фирми обират повечето клиентела. Това че искаш да работиш по европейски е похвално, но си избрал ниша която в самата Европа е на изчезване. Уви.
          Издъних се на Тюринг теста

          Коментар


          • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

            Организационно : Дотук получихме доста съвети изпреварили времето си в последователната хронология на един бизнес проект.
            Така например съвета за месечен абонамент, съвета за някаква форма на разсрочено плащане, технологични съвети относно организацията и техническо оборудване на бъдещия сервиз.
            Засега ги игнорираме, за да се съсредоточим върху макро показателите. Тези съвети, обаче няма да бъдат забравени, ще бъдат взети в предвид и изрично упоменати, когато настъпи тяхното време.
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

              А работницитеШе ти кажа какво видях в ХоландияЕдна седмица висях в един камионджийски сервиз.Чудех се че до пет следобед се туткат опипват и мотат.И след пет ела да видиш бачкане яко как си требе.А то що било след пет друго заплащанеа аз си мислех че тия хора са съвестниРазби ми се един мит и това 1994 г.Та горкия Кънчо да отиде да се прегледа на улица Искър има такъв център преглеждат лудиИ билета до Карлуково не е много скъпи е в хубав оф роуд район
              К мирной жизни не пригоден.
              Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
              ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

              Коментар


              • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

                Кънчо Каза : Сервиза няма да се занимава с ремонт на обикновени автомобили. Само джипове, SUV, но никакви леки автомобили.
                Именно за това ще е специализиран.
                И... никой не е казал, че ще бъде евтин.
                Трябва да бъде коректен както в техническо , парично отношение така и като срокове.
                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                Коментар


                • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

                  Бърка Кънчо..., много бърка... Тези с тунингите са няколко категории. Първата не знаят какво искат, но трябва да е нещо по-така... и си намират "авторитет" дето им дава идеите... само него слушат... в случая Кънчо ще прави разни неща, дето не трябва да се правят и накрая ще излезе и виновен, защото нещата не работят... Както междувпрочем е казвал още в началото че ще стане... Втората група са хората с "опит", те всичко вече знаят и нямат нужда от "ъкъл", резултата ще е близък до този на първата група, но поне Кънчо няма да е толкова виновен... Третата група са разумните клиенти които четат, питат, консултират се и възлагат на Кънчо смислен проект в който парите се влагат в разумни идеи и елементи. При това оценяват, факта че едно и също нещо може да бъде направено по много начини и трябва да се търси най-правилният и качествен, при това отчитайки нуждата от четене на техническа документация и не забравяйки че конструкторите обикновено си знаят работата. И накрая и клиента и Кънчо е доволен... Тази група са малко... не стават за бизнес план... Но все пак ако Кънчо е умен, работлив, точен, не завлича хората с пари, обещания за срокове и прочие, ще си запълни следващите 100-на години...

                  А всъщност най-много пари Кънчо може да направи не от тежки и неблагодарни ремонтни дейности, а от смяна на накладки, "нулиране на компютърчета" и прочие семкарски дейности които обаче носят много повече пари в изражение на час...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

                    За мен идеалния сервиз ще бъде място където мога да ползвам оборудване което нямам /пр. телоподаващо, канал/ с което да имам възможност собственоръчно да си свърша работите дето съм намислил и ако работата е такава че неможе да се свърши в рамките на 1 ден да има място където колата да може да пренощува /ако не е годна за придвижване/ и на другия ден да си продължа работата

                    Коментар


                    • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

                      Първоначално публикуван от kraz Преглед на мнение
                      За мен идеалния сервиз ще бъде място където мога да ползвам оборудване което нямам /пр. телоподаващо, канал/ с което да имам възможност собственоръчно да си свърша работите дето съм намислил и ако работата е такава че неможе да се свърши в рамките на 1 ден да има място където колата да може да пренощува /ако не е годна за придвижване/ и на другия ден да си продължа работата
                      Пак не става. Пробвано е многократно на Запад. Такива сервизи стават абонатна станция за всякакви търгаши препродаващи трошки на дребно, най-после намерили място където постоянно да си човъркат боклуците на завет. Нормален човек не може да се вреди.
                      Последно редактирано от Goblin; 22-10-09, 00:31.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

                        Следя темата редовно. Започвам да стигам до извода, че няма да откриваме топлата вода, а просто трябва да я пригодим към нашата натура! Май това е по-правилната посока.
                        Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                        Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                        Коментар


                        • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

                          За това пиша как би ми изгледал идеалния
                          Лично аз предпочитам сам да си правя повечето от нещата защото го правя както си го представям и мога да си го изпипам по-добре от голяма част от майсторите но нямам база и определено оборудване което би било необходимо за разни дейности.
                          Ето например решил съм да сменя седалките но трябва да се направят разни преправяния за да паснат който сега няма как да станат защото нямам телоподаващо и седалките седят в мазето. А варианта да обяснявам на майстор и кое и как да завари и как да изреже не ми се нрави особенно при положение че знам как трябва да стане и мога да си го направя.

                          Коментар


                          • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

                            Кънчо. Предсатив си, че съм твоят първи клиент.
                            Аз карам jeep liberty, искам от теб да ми конструираш теглич. Но не какъв и да е, а да може да се закача лебедка за него.
                            От теб искам ди ми кажеш примерна цена?
                            Колата е при теб. Ти оглеждаш нищата, теглича е прост, прав, и елементарен. Закачването си го има оригинално с 6 болта.
                            Започваш аритметика за теглича (което е нещо просто)
                            1. Метален профил и тръба, за да стане ще падне доста работа. 30кг. Приблизителна цена около 80лв.
                            2. Стругарски услуги за направа на втулки за болтовете около 200лв.
                            3. Фрезистки услуги за пробиване на профила около 100лв.
                            4. Около 1/2 малка ролка тел за телоподаващо цена около 40лв.
                            5. Вътрешно импрегниране със специализирани материали 80лв.
                            6. Пясъкоструй цена 20лв.
                            7.Външно импрегниране със специална боя. 500гр. разледител 300гр. около 60лв.
                            8. Букса за ремакре с окабеляване 40лв.
                            9. Симулатор за връзване към електрическата система на автомобила 140лв.
                            10. Болтове за закрепване на теглича с якост 14,9. Ще трябват около 10 различни болта, цена около 60лв.
                            11. Технотест, сертифициране на теглича. Тове е една табелка за да може да се влачи примерно каравана през граница. Цена: 160лв. със изчертаването на кад програма със точно опоменати детайли за направа.
                            12. Прикачна час на теглица със сертификат за теглене, цена около 200лв.
                            ДО ТУК ТРУД НЯМЯ!
                            Цената на теб до тук ти струва: 1180лв.
                            Каква цена ще ми кажеш?
                            Да речем около 1500лв.!!!
                            Аз ти казвам: Оригиналният в e-bay с доставката струва 500$!
                            Пак казвам: АЗ съм клиента с парите, и не разбирам от тези работи. Как ще ме обедиш, че твоят направен теглич е по-добър от оригиналния?
                            Тук отварям една скоба: (оригиналния е от три тръби)
                            В следващия момент, аз ходя и те плюя на ляво и на дясно. Че ти си скъпчия!
                            Хайде сега кажи кой е прав в този казус???
                            LZ1HKW
                            Реглаж на преден и заден мост
                            My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

                            Коментар


                            • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

                              Първоначално публикуван от kraz Преглед на мнение
                              За това пиша как би ми изгледал идеалния
                              Лично аз предпочитам сам да си правя повечето от нещата защото го правя както си го представям и мога да си го изпипам по-добре от голяма част от майсторите но нямам база и определено оборудване което би било необходимо за разни дейности.
                              Ето например решил съм да сменя седалките но трябва да се направят разни преправяния за да паснат който сега няма как да станат защото нямам телоподаващо и седалките седят в мазето. А варианта да обяснявам на майстор и кое и как да завари и как да изреже не ми се нрави особенно при положение че знам как трябва да стане и мога да си го направя.
                              Колега има въпрос и към теб, далече съм от мисълта да се заяждам. Не ме разбирай погрешно!
                              Давам ти въпросното място под наем.
                              В халето има двуколонен подемник, пълно оборудване от към инструменти.
                              Счупваш няколко торкса на фирмата факом докато си свършиш работата.
                              Давам ти телоподаващо, което струва 2000лв.
                              Ти започваш да си заваряваш, в един момент ми заваряваш дюзата на телоподаващото. Тя струва 80лв. Обаче ти продължаваш като я зачистваш с отверка. Съсипваш шланга, който струва 300лв.
                              Настъпваш маската за заваряване, защото си я оставил на земята. Тя струва 200лв.
                              Кажи какъв наем да ти определя?
                              LZ1HKW
                              Реглаж на преден и заден мост
                              My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

                              Коментар


                              • До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.

                                Първоначално публикуван от vladi333 Преглед на мнение
                                ...........
                                Аз ти казвам: Оригиналният в e-bay с доставката струва 500$!
                                ..............
                                Хайде сега кажи кой е прав в този казус???
                                Кънчо Каза :Наистина много сериозен проблем.
                                Вероятно, клиентът ще трябва задължително да получи предложение за монтаж на китайски детайл, и само след информиран отказ, да се пристъпи към разработка на поръчков детайл.

                                Това е елемент в рамките на задължителната коректност.
                                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X