До: Идеалният сервиз за джипове - логическа игра.
Сега видях темата и реших и аз да се включа като собственик на няколко авторесвиза.
Признавам, не съм прочел всички мнения.
Кънчо, първо ще ти кажа: От автосервиз НЕ СЕ ЗАБОГАТЯВА!
За да наемеш хале на точното място ти трябват доста връзки. Но това не е най-малкия проблем. Идва оборудването на сервиза. Няколко примера:
1. Ще слагаш лебедки, ще ти трябва достатъчно архитектурни и инжинерни познания. Както и оборудване, а то е: телоподаващо на което може да се разчита. Това са едни 2000лв. (Трябва и да знаеш как се работи с него). Надежден стругар и апкант (Много трудно, ако не ряботят за теб).Малък и голям ъглошлайф, средна обща цена 1200лв.
2. Ще монтираш окачвания, трябва ти инструмент. Ако е за европейски автомобили добре. Една количка със сравнително добър китайски инструмент 1500лв. Истински инстромент за общо ползване около 4000лв. Един гайковерт, който да ти върши работа средна цена 600лв. Да не говорим за останалия набор от около 5-6 пневматични инструмента със средна цена по 500лв. Добри познания по английски език, за да разчиташ упътванията. Компютърс интернет, за да може да разглеждаш как го правят хората, това са още едни 1000лв.
Тук идва малката уловка с американските и японски автомобили, за които трябва специализиран инструмент. Една количка със сравнително общ "инчов" инструмент около 6000лв.
Тук ще трябва и подемник, или канал. Цените варират!
За да може да даваш официална гаранция, а не само на думи за извършената работа ще трябва да си сертифициран автомонтьор. Средно курс за получаване на Немски сертификита TÜV са едни 1000лв.
3. Ще правиш реглаж и настройка на окачването. За да си конкуренто способен ти трябва добра техника. Крик и стенд тук става въпрос за едни 100 000лв.
И естественно добре подготвен човек!
В един момент идва време за помощник, да ама не.
Трябва ти майстор, а не хигиенист. Е да ама за да дайде да работи за теб, той ще иска поне 30% от труда.
И какво се получава:
Ти плащаш инструмента. Облеклото му, защото винаги идват "голи". Всички месечни разходи, отопление, ток, вода, амортизаций, реклама, цялото оборудване, и още куп работи.
И така това всичкото е от твойте 70%. А той идва г-н автомонтьора и ти става автоматично садружник с 30%. Ако сметнеш, ти ще взимаш по-малко от него. А той идва гол и бос, но уж с желание за работа. Получава своята доквалификация. И в един момент ти казва: Аз напускам!
Ти започваш от начало с търсенето на работна ръка.
Кънчо, моя съвет към теб е:
Поработи първо в някой оторизиран автосевиз и попълни свойте професионални умения. И ако прецениш, че имаш възможност за реализация като собственик на автосервиз се хвърял в дълбокото.
Сега видях темата и реших и аз да се включа като собственик на няколко авторесвиза.
Признавам, не съм прочел всички мнения.
Кънчо, първо ще ти кажа: От автосервиз НЕ СЕ ЗАБОГАТЯВА!
За да наемеш хале на точното място ти трябват доста връзки. Но това не е най-малкия проблем. Идва оборудването на сервиза. Няколко примера:
1. Ще слагаш лебедки, ще ти трябва достатъчно архитектурни и инжинерни познания. Както и оборудване, а то е: телоподаващо на което може да се разчита. Това са едни 2000лв. (Трябва и да знаеш как се работи с него). Надежден стругар и апкант (Много трудно, ако не ряботят за теб).Малък и голям ъглошлайф, средна обща цена 1200лв.
2. Ще монтираш окачвания, трябва ти инструмент. Ако е за европейски автомобили добре. Една количка със сравнително добър китайски инструмент 1500лв. Истински инстромент за общо ползване около 4000лв. Един гайковерт, който да ти върши работа средна цена 600лв. Да не говорим за останалия набор от около 5-6 пневматични инструмента със средна цена по 500лв. Добри познания по английски език, за да разчиташ упътванията. Компютърс интернет, за да може да разглеждаш как го правят хората, това са още едни 1000лв.
Тук идва малката уловка с американските и японски автомобили, за които трябва специализиран инструмент. Една количка със сравнително общ "инчов" инструмент около 6000лв.
Тук ще трябва и подемник, или канал. Цените варират!
За да може да даваш официална гаранция, а не само на думи за извършената работа ще трябва да си сертифициран автомонтьор. Средно курс за получаване на Немски сертификита TÜV са едни 1000лв.
3. Ще правиш реглаж и настройка на окачването. За да си конкуренто способен ти трябва добра техника. Крик и стенд тук става въпрос за едни 100 000лв.
И естественно добре подготвен човек!
В един момент идва време за помощник, да ама не.
Трябва ти майстор, а не хигиенист. Е да ама за да дайде да работи за теб, той ще иска поне 30% от труда.
И какво се получава:
Ти плащаш инструмента. Облеклото му, защото винаги идват "голи". Всички месечни разходи, отопление, ток, вода, амортизаций, реклама, цялото оборудване, и още куп работи.
И така това всичкото е от твойте 70%. А той идва г-н автомонтьора и ти става автоматично садружник с 30%. Ако сметнеш, ти ще взимаш по-малко от него. А той идва гол и бос, но уж с желание за работа. Получава своята доквалификация. И в един момент ти казва: Аз напускам!
Ти започваш от начало с търсенето на работна ръка.
Кънчо, моя съвет към теб е:
Поработи първо в някой оторизиран автосевиз и попълни свойте професионални умения. И ако прецениш, че имаш възможност за реализация като собственик на автосервиз се хвърял в дълбокото.


))
Коментар