Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Околосветско пътешествие с джип.

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Околосветско пътешествие с джип.

    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
    Марто,

    Предлагам доброволна помощ и съдействие като Project Manager.

    Ще имаш нужда да сглобиш бюджет, да планираш време, множество сложни и взаимносвързани операции и ще е нужен постоянен анализ и промяна т.н. адаптиране на плановете...планиране на логистика, застраховки, медицински прегледи и ваксинации и т.н....

    Освен това имам близък приятел, който два пъти е ходил от Лондон, Англия до Кейптаун, Южна Африка, едния път с Къс Дифендър и другия път с мотор БМВ.

    Нещата, които е хубаво да се вземат в предвид трудно биха се описали примерно в един два телефонни разговора от по час с моя приятел но ако направим план мисля ще успея да го убедя да съдейства и да го прегледа и даде обратна връзка.

    Ако си навит да помагам, кажи и ще предложа няколко начина за събиране, обработване и преглед на т.н. план...

    И само да вметна, виждал съм и съм разглеждал две експедиционни джипки, къс дифендър и едно дискавъри, и двете бяха с малки, тесни гуми, и теглото, важно е да се тръгне с максимално ниско тегло, защото в кал и пясък, теглото те погребва а дебелите и тежки гуми харчат повече и изискват огромно и тежко окачване което качва теглото, а то вдига разхода и ... параграф 22.

    Още нещо МЕГА важно, защо мислите всички тръгват със стари очукани джипове... аз вече знам... причината се нарича "карнет дьо пасаж" , това е разрешително/гаранция за да преминеш през Египет например, изчислява се на база стойността на автомобила умножено по 5-15 пъти в зависимост от държавата, примерно моят приятел карал дифендер.

    Набавил официално писмо от Ланс Ровър в което оценяват джипа на 3000, после знаейки, че за Египет му тряба гаранция за 5 пъти стойността отива в банката си, която му дава документ гаранция за сумата от 15,000.00; после в Египет на митницата споделя документите и ако има нещастието да опита да излезе от Египвт без колата гори с 15 бона...

    Сигурно ще е удачно джипа да НЕ е по-скъп от 5000 защото първо ще привлича лоши погледи и второ ако нещо стане загубата е много пъти повече от истинската му стойност...

    И на последно място, но не по значение, аз от известно време обмислям пътуване около Северна Европа, мисля си за около 7000 км като второ пъуване, първо ще ми е да ида до най-северната точка на Шотландия, аз мисля първото семейно, второто дълго, с няколко човека, може и с различни пасажери за различните региони, с оглед да се споделят разходите за гориво, фериботи, мостове и т.н. а и спане, храна...
    Благодаря за предложената помощ! Със сигурност ще се възползвам когато дойде момента... Всяка помощ е добре дошла за такова начинание, дори и само да знаеш, че някой кеси пред компа и ти следи спота в Гугъл Мапс, вълнувайки се от това което правиш! Наистина оценявам жеста...

    Коментар


    • #92
      От: Околосветско пътешествие с джип.

      Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
      http://worldbikeadventure.com/

      Виж как го правят хората.Ако искаш ще те водя при Васи да те запозная и да ти обясни това-онова.
      Мерси Илийка! Супер сайт и задължително ще ме водиш при човека!!!

      Коментар


      • #93
        От: Околосветско пътешествие с джип.

        Марто, цял ден следя и чета всичко и ти се чудя как ще го направиш това.. Нахъсан си, кефиш ме и ти пожелавам много успех! И ако мислиш, че лично аз мога да ти помогна по някакъв начин, казвай!

        Коментар


        • #94
          От: Околосветско пътешествие с джип.

          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
          ....
          Знам, че звучи невероятно, опасно, дълго, безумно скъпо и невъзможно, но може би точно в това се крие възможността да се осъществи подобна "експедиция на експедициите".....

          Трябва да се вместим в $ 500 000 !!!!
          Не е невъзможно. Маршрута, обаче ще се определи от гео-политическата обстановка в регионите в които пътувате, а не от "обективни" фактори. С това не се е преборил и Тур Хейердал, ако не си чел "Експедиция Тигрис", нарави го преди всичко останало

          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
          Ок. Ще дам "тон за песен", започвайки да конкретизирам малко, по-малко нещата.

          1-ви основен проблем - избор на експедиционна машина (марка и модел) и подготовка.
          Идеята е трите джипа да са еднакви. ....ТЛК 80 4,2 D и NP Y60/61 4,2 D. Изключвам опцията "турбиниран двигател", заради значително по-голямата вероятност от технически проблеми и повреди......
          С оглед на световното покритие на маршрута, основен фактор за избора на автомобил е и наличието на резервни части и адекватен сервиз, поради невъзможността да се предвиди абсолютно всичко и необходимото да се носи в автомобилите от самото начало. Определено Тойота е по-разпространената марка в световен мащаб, а в най-проблемните участъци от маршрута - Африка и Далечния Изток е доминираща марка. Лично за мен това е решаващо .....затова клоня към 80-ката.....
          Абсолютно правилен път, НО Тойотата която се намира по села и паланки в Африка (и сходните) е 7х heavy duty, ако избираш между 80-тка и Патрол избирай по други критерии (примерно кое ще седи по добре на филма - колкото 80-тки има, толкова и патроли. Не забравяй, че 80-тката се е "развъждала" и залесявала по целия свят до педи 15 години, а Патрол до ден днешен (Y60 и Y61) са едно и също по отношение на търсене на важни части. Виж, ако преглътнеш някои други кусури и се метнете на 75 тогава действително няма конкуренция по отношение на части. Огромна част от съставните части на тези не се е променила повече от 30 години и са еднакви за всички 7х модели. Ако не разчиташ 100% на външна логистика това е единствено решение.

          По отношение на атмосферното или принудително пълнене - както и да го въртиш над 2000 м.н.в. ще си много-много малко километри на фона на 300 000. И ако ще най-високия проход в света да включиш там пак ще има обслужващи, военни и т.н. автомобили с атмосферен дизел и няма и да са се сетили. че точно на това място турбината ще им улесни живота. От друга страна от гръмнало турбо колата няма да остане в пущинака - просто още една беля на главата.

          Колкото до порталните мостове - предимствата които дават са очевидни. Недостатъците не а очевидни, но са си там. 1. Круизната скорост ще падне не само заради предавателни числа. 2. Ремонта на този мост ще се изразява в замяната му с оригинален (и двата накуп) и оставяне на $15-20 000 (без цената на новите) в съответното африканско село, където археолозите ще им се чудят след няколко хиляди години И 3. като стана дума за цената - порталните мостове са горе-долу разликата между чисто нов Патрол 4.2Д и такъв на 10-15 години.... Ако търсиш главно надейдност познай кое ще се отплати повече Иначе съм страшен фен на порталите, трябва да си видял в една друга тема.... Общо взето за мен идеалния джип е с портали и 37'ци, правилния е с хеви дюти окачване и 33'ки Примери има и за двете - ей ги онези хубосници от Норвегия си изджиткаха от Аляска до Ушуая с 37" без да им мигне окото. Не са се сетили за мостовете на Mark не ги минаха и с тях... щот ги кефи Ти решаваш - не това ще промени изхода на експедицията.

          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
          ...... Лично аз го виждам нещо от сорта на 2,5 години (30 месеца), което означава приблизително средно около 10 000 км. на месец или около 300 км. на ден. Така пресметнат обаче резултата е неверен, защото от общото време трябва да се махне времето на морските преходи, които ще отнемат общо около 3 месеца - т.е. около 10 процента от времето. Коригираме дневния преход с 10% и получаваме приблизително 330 - 350 преход на ден. Като прибавим и непредвидени забавяния по ред причини, които трябва да бъдат наваксани с оглед спазването на графика, получаваме около 450 - 500 км. среден преход на ден. (все пак ще се снима здраво, а това отнема време - .....)...
          Пълен АБСУРД - 450-500 км само по асфалта и средно през ден. Ако кръстиш начинанието 300 000 км около света за 1000 дни - сигурно може да стане, но всичко ще се върти около това. А в твоя план се открояват съвсем други приоритети.

          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение

          Идеята е ми е да "специализирам" трите джипа. Единия ще е натоварен основно със задачата да пренася снимачната техника, осветлението и далеко обхватните комуникации (преносим сателитен интернет и КВ радостанция) и респективно вътрешното му разпределение ще бъде проектирано с тази цел. Втория ще играе основно ролята на подвижна работилница и склад за резервни части. Третия ще го играе артелна и тилово осигуряване....
          Звучи много добре, особено ако и екипажите са със същите функции. При джиповете поне знаеш от къде да тръгнеш - Тойота, Нисан, още един два евентуално - с екипажа обаче как ще постигнеш подобна надеждност не знам.

          Като стигнеш до аптечките за автомобилите ще съдействам на 100%
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #95
            От: Околосветско пътешествие с джип.

            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
            За първи и последен път ще вметна едно признание за "избрани" хора... Да! Грандоман съм!!! Грамадните идеи изискват грандоманско мислене, и идеята за това пътуване е точно такава - грандоманска! Ако има някой, който се чувства "джудже" четейки тази тема, или да си свиква със ръста, или да я прескача за в бъдеще! Позволявам си да давам "наклон" на някого в конкретния случай с името и физиономията си, за разлика от някои "джуджета" които си позволяват да ме окачествяват анонимно. Извинявам се на всички останали за това "лирично" отклонение, но на моменти лицемерието тук ми идва малко в повече...
            Марто, ти това си го знаеше , още когато писа първото изречение на тази тема - от Витоша по-високо нема.
            От мен обаче акъл няма да видиш - три брадви гратис обаче - да.
            Успех !
            подаръци за мъже от FACOM
            промоция на читави инструменти

            и на хоби такива

            тел. О879 Ч8Ч 2З5

            Коментар


            • #96
              От: Околосветско пътешествие с джип.

              А от мен имаш две хладилни чанти свински вратни и бира колкото можете да съберете по джипките!

              Коментар


              • #97
                От: Околосветско пътешествие с джип.

                Външна логистика чета... Я да ви разкажа случай. Лодка, собственика не си знае парите. Чупим елементарно нещо, което го има във всяка бакалия в УСА. Нещото се поръчва и веднага се изпраща по куриерска фирма. И запецва 2 седмици на мексиканската митница... Поръчва се второ, качва се човек на самолет и си го мъкне в сака. При пристигането установяваме, че не пасва, въпреки еднаквия каталожен номер. Собственика избълва кошница гущери, малкия му самолет доставя част номер 3, и застъпва денонощен наряд, с готовност за излитане 40 минути. Третата секретарка отсвирва всичко и спи до телефона. Шефовете на няколко тукашни фирми си пренасят каталозите в тях... Подобна, не толква гъзарска част, можеше да се намери и в Мексико. Ама нямаше да ни пасне на поръчковото италианско корито...
                Хвърляли сме цял алтернатор, защото не можем да му намерим гъзарски ремък. Влизал съм нелегално в Колумбия, от газарийка и подобрения не можахме да я прескочим. После пак почти така излязохме. Гъзарийката я имаше на всеки ръждясал Катерпилар, ама ние бяхме с "подобрена" система...
                Логистиката е хубаво нещо, което не работи южно от Калифорния. И не защото ги нямаш или не искаш да ги изръсиш, просто думата "маняна" не винаги се бори с пари. Тойота 80 я има навсякъде. И като се потроши, взимаш нещо от съседния магазин, от морга, от Хосе, от ..., продължаваш с него до най-близкия голям град, където те чака правилното. Ако не е правилното, взимаш още няколко от другите и продължаваш по трасето. Ама, ако си с нещо извънземно, набедено за несчупяемо, чакаш да видиш колко е дълга тая "маняна". И през това време все има някое разрешително, виза, сертификат, билет, паспорт... да изтича и за един лагер, алтернатор, гума... оте.аваш всичко. А можеше да е с близко до оригинала, Хосе го видях на улицата да кара с такова, можеше да му го ползваме...
                Да не си прецакате календара с чакане...
                Последно редактирано от NIKSD; 15-07-13, 22:28.
                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                Коментар


                • #98
                  От: Околосветско пътешествие с джип.

                  Я ти разкажи как се променят човешките отношения след 30-40-50 дни в студ, глад, мизерия и тук таме някоя болест между няколко човека на борда (изолация).

                  Коментар


                  • #99
                    От: Околосветско пътешествие с джип.

                    Не мога да се сдържа, при все никаквите ми познания пред тия на колегите по конкретния казус. Като вземах возило имаше едни Asia Roscta, почти нови, на половин цена, че и повече ме кефят. А, да, и метан! Не посмях, заради нагласата, че са екзотика. И Jimny не посмях, ако и да ми пасваше повече на изискванията. В последствие за мен си лично заключавам, че не съм сбъркал - не е важно да е здраво - важно е да има евтини и достъпни части. Да се обадиш по телефона и куриерът да достави правилното нещо, само по модел и година. Колко и да ми се неще да се сещам - доста скоро след покупката опрях до проверка на твърдението.
                    Чудя се с какво мога да помагам, ще следя темата и ще се обадя ако мога да съм полезен с нещо.
                    И да, системата - долу на тая страница е намерила подобна тема с подобни чуденки, дано и тая не приключи така.

                    Коментар


                    • От: Околосветско пътешествие с джип.

                      Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
                      Я ти разкажи как се променят човешките отношения след 30-40-50 дни в студ, глад, мизерия и тук таме някоя болест между няколко човека на борда (изолация).
                      Дамм...човешкия фактор..най-сложното и непредсказуемо нещо! Ето една стара , но ценна песничка...малко лирично отклонение, но живот и здраве много пъти ще се сещате за нея и тя ще бъде навсякъде с вас! http://www.vbox7.com/play:9f0170e8
                      0899 шест5313нула
                      За всекиго по нещо

                      Коментар


                      • От: Околосветско пътешествие с джип.

                        М/у другото, сетих се за още нещо.. Мога да предоставя информация за цени на части, от различни фирми, мога и да снябдя проекта с части, с пълната отстъпка, която ползвам..

                        Коментар


                        • От: Околосветско пътешествие с джип.

                          Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
                          Я ти разкажи как се променят човешките отношения след 30-40-50 дни в студ, глад, мизерия и тук таме някоя болест между няколко човека на борда (изолация).
                          Венци, не искам да се обаждам много по тая тема. Все пак правя средно по около 100 километра на месец с колата, и да се обаждам на тема околосветско на колела, е малко ... Просто от години се борим с гъзарски направени корита и се мъчим да ги караме по екзотични места. Екзотиката е = "бате, не се топлим бе, в тая жега, просто нямам трион да я отрежа, и за това съм я запалил тая палма...". И за това- възможно най-близко до оригинала. И на каквото свирят местните, на това дрънчиш и ти.
                          За взаимоотношенията- помниш ли като пусна къде ме хванал Спота? Бяхме се засилили за Сидни. От Хавай. Другите 2ма ги познавах от години. Имаме заедно няколко прехода до Хавай, Аляска, Мексико... Спирахме в Самоа, Фиджи, Нова Каледония... Гъзарийка, голяма. Като пристигнахме в Австралия, много тихичко се разделихме. А бяхме казали повече от едно изречение, а се бяхме хванали за гушите. 45 дни плаване... Ама понеже си знаем какво ще стане, уговорката беше "забравяш всичко и след месец пишеш емайл".
                          Това да се хванете за гушите си е нормално. Идеята е да има отдушник. Сега сме пак приятели, пак караме заедно.
                          3 години в кола... не знам, стискам палци!
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • От: Околосветско пътешествие с джип.

                            Благодаря на всички за мненията! Наистина ги ценя високо, независимо дали пасват ("пасват" защото тук не може да става дума за "харесване"...) на моите представи за нещата (да точно "представи", защото към този момент няма как да е друго, освен да си представям...). Максимално откровен съм с вас - страхувам се най-много от собствените си самозаблуди и самозаблудите на тези с които евентуално ще се впусна в това приключение! В тая работа няма романтика, или хайде да не бъдем крайни - почти няма романтика... Тя е само в главите ни и обикновено се изпарява в първите по-сериозни г*вна в които задължително ще се заврем! Един грешен завой, едно грешно решение или просто класическото "да си на неправилното място в неправилния момент" могат да сложат край на всичко, че и по-лошо (не дай Боже), но който го е страх от мечки не ходи в гората... Моля ви, не спирайте да давате съвети, независимо дали се основават на личен опит, на писмена или аудио-визуална информация с която разполагате, или просто на интуицията ви! От тук нататък ми предстои да поема и обработя огромно количество информация и да отсея само най-практичното и работещото. Най-вероятно нещата ще отидат на разделяне на етапи. И заради логистичния кошмар - всичкото това да се случи на "Ура", и заради принципа "Проба - грешка", който просто няма как да бъде избегнат при толкова много неизвестни, и заради човешкия фактор, и заради хиляди неща още. В едно съм сигурен - ако всичко окончателно е наред с финансирането (това ще се разбере съвсем скоро), това пътуване ще се състои и аз ще участвам в него. В крайна сметка няма как да сме сигурни в това "кое е най-правилно", преди да е приключило това приключение. Затова за сега предпочитам да се съсредоточа върху това - как да започне...

                            Коментар


                            • От: Околосветско пътешествие с джип.

                              Марто, желая ти успех в това начинание или дори бих го нарекъл авантюра. Ще следя обаче темата с интерес, дай Боже да има и нова такава - проследяваща пътуването.

                              Аз съвети относно оборудване и маршрути не мога да ти давам, поради липса на опит в подобни или в каквито и да е експедиции.

                              Искам да те попитам обаче, за твоя опит до момента в експедиции, или въобще в "оцеляване" сред природата. Може би много хора тук те познават и знаят отговорите на моя въпрос, но такива като мен не.

                              Това според мен ще е ключово илискване към всеки един участник. Също така, това което според мен ще е най-трудното, както няколко пъти се споменава тук в темата е именно сработването на екипа - характери и т.н. За мен това е единствено възможно да се случи само, ако при подбора му се намеси професионалист - психолог. Давам тъп пример с модерните ТВ формати, които затварят някъкви хора в една къща при липсата на каквито и да е трудности и за много по-крако време, от това планирано от теб за експедицията, направо се хващат за гушите.

                              Ти как мислиш, че ще се справиш с този момент?
                              Toyota Land Cruiser 80, 1FZ-FE
                              BMW F650CS
                              Радо о885 5о 59 5о

                              Коментар


                              • От: Околосветско пътешествие с джип.

                                Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                                Благодаря на всички за мненията! Наистина ги ценя високо, независимо дали пасват ("пасват" защото тук не може да става дума за "харесване"...) на моите представи за нещата (да точно "представи", защото към този момент няма как да е друго, освен да си представям...). Максимално откровен съм с вас - страхувам се най-много от собствените си самозаблуди и самозаблудите на тези с които евентуално ще се впусна в това приключение! В тая работа няма романтика, или хайде да не бъдем крайни - почти няма романтика... Тя е само в главите ни и обикновено се изпарява в първите по-сериозни г*вна в които задължително ще се заврем! Един грешен завой, едно грешно решение или просто класическото "да си на неправилното място в неправилния момент" могат да сложат край на всичко, че и по-лошо (не дай Боже), но който го е страх от мечки не ходи в гората... Моля ви, не спирайте да давате съвети, независимо дали се основават на личен опит, на писмена или аудио-визуална информация с която разполагате, или просто на интуицията ви! От тук нататък ми предстои да поема и обработя огромно количество информация и да отсея само най-практичното и работещото. Най-вероятно нещата ще отидат на разделяне на етапи. И заради логистичния кошмар - всичкото това да се случи на "Ура", и заради принципа "Проба - грешка", който просто няма как да бъде избегнат при толкова много неизвестни, и заради човешкия фактор, и заради хиляди неща още. В едно съм сигурен - ако всичко окончателно е наред с финансирането (това ще се разбере съвсем скоро), това пътуване ще се състои и аз ще участвам в него. В крайна сметка няма как да сме сигурни в това "кое е най-правилно", преди да е приключило това приключение. Затова за сега предпочитам да се съсредоточа върху това - как да започне...
                                И моите 5 ст.... Започвай от екипа. Щом има шанс да се уреди финансирането това ти е най-големият проблем. Забрави за портални, редукторни и т.п. екзотики и се придържай към максимално оригиналният вид на автомобилите, доста хора съвсем обосновано ти казаха защо.
                                Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                                Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                                В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X