Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Околосветско пътешествие с джип.

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Околосветско пътешествие с джип.

    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
    Марто, еваларка. Стискам палци.
    Имам един въпрос обаче - за какъв чеп ти е джип?
    Ами Търтьо - защото съм фатално влюбен в офроуда! Ако изпитвах същата страст към ездата щях да го направя с кон...

    Коментар


    • #47
      От: Околосветско пътешествие с джип.

      Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
      Ами Търтьо - защото съм фатално влюбен в офроуда! Ако изпитвах същата страст към ездата щях да го направя с кон...
      Начи ти офроЙд преход околосветски не можеш да направиш и сам знаеш защо. За пътуване по път според мен джип не ти трябва.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #48
        От: Околосветско пътешествие с джип.

        Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
        Имаш... стандартни, облсужени.
        Ок! преимаме, че джиповете са ТЛК 80... Какво слагаме между мостовете и рамата...?!!

        Коментар


        • #49
          От: Околосветско пътешествие с джип.

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Начи ти офроЙд преход околосветски не можеш да направиш и сам знаеш защо. За пътуване по път според мен джип не ти трябва.
          Ти с ко предлагаш (освен да си взема трудовете на Фройд за из път) да го направя това откачено начинание?

          Коментар


          • #50
            От: Околосветско пътешествие с джип.

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            ... За пътуване по път според мен джип не ти трябва.
            Разбирам какво искаш да кажеш, но донякъде не е така. Джипа, в стандартен вид е по-здрав от коя да е лека кола или бус. В този смисъл ще свърши работа на пътя и то по-добре от алтернативите, които се вписват в категория лек автомобил. Говорим за джип като превозно средство, не за нещо, което изглежда секси направено.

            Коментар


            • #51
              От: Околосветско пътешествие с джип.

              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
              ... Относно порталните мостове - написал съм "70/30 в полза на асфалта и макадама". Сега остана да сметнеш колко са 30% от 300 000 км. и сам ще си отговориш на въпроса "Защо са ти портални мостове?". Друг вариант е, да ми обясниш какво окачване трябва да монтирам което хем с ходовете си да компенсира просвета който ще дадат порталните мостове (като не можем да "окрачваме", поне да можем да "качваме"), хем да носи 3,5 тона върху себе си, без да се чупи през два дена...?!!!
              И за макадам ти трябват портални мостове с блокажи?!? Хората на макадам правят ралита ... Като гледам, реални пътешественици се оправят и без портални мостове. Ей ги какво са правили.

              Иначе, хубаво си се засилил да тунинговаш, ама (дори като се абстрахираме от финансовата страна на въпроса) какво ще правиш, ако някъде кривнеш един тунингов носач или напречна щанга. Колкото по-тунингован, толкова по-бутикова става работата и толкова по-трудна подмяната на части, ако такава се наложи.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #52
                От: Околосветско пътешествие с джип.

                Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                Ок! преимаме, че джиповете са ТЛК 80... Какво слагаме между мостовете и рамата...?!!
                Предполагам окачване... Ако питаш какво- каквото си харесаш. Най-вероятно ще го върнеш в стандартен вид след 100к км.
                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                Drag Grand Canyon Daily
                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                LZ1JYM

                Коментар


                • #53
                  От: Околосветско пътешествие с джип.

                  Да споделя и какво мисля относно сагата с комплектовката и разпределението на багажа и оборудването...

                  Идеята е ми е да "специализирам" трите джипа. Единия ще е натоварен основно със задачата да пренася снимачната техника, осветлението и далеко обхватните комуникации (преносим сателитен интернет и КВ радостанция) и респективно вътрешното му разпределение ще бъде проектирано с тази цел. Втория ще играе основно ролята на подвижна работилница и склад за резервни части. Третия ще го играе артелна и тилово осигуряване. Мисля, че така много по-оптимално може да бъде разпределено и максимално използвано наличното пространство, от колкото всичко да се разпределя и в трите машини на принципа "От всичко по малко". Какво мислите за този подход..?!

                  Коментар


                  • #54
                    От: Околосветско пътешествие с джип.

                    Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                    Предполагам окачване... Ако питаш какво- каквото си харесаш. Най-вероятно ще го върнеш в стандартен вид след 100к км.
                    А какво се случва със стандартното окачване с около тон и нещо над стандартното тегло на автомобила..?!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Околосветско пътешествие с джип.

                      Марто, това не е експедиция, а начин на живот за минимум 3 години.
                      Ако се случи, ще се върнеш/те/ друг човек, възможно е вече да не си на мястото си тук/не само в къщи/.

                      С който и да тръгнеш, дори и да си изял с него една торба сол,
                      вероятността да извървите пътя заедно е почти равна на нула.

                      С такъв бюджет, бих тръгнал наемайки /купувайки автомобили-трошки в различните места,
                      пътувайки с каквото дойде, дори и пеша.

                      Няма да крия, че ме е блазнила такава мисъл, почти бях стигнал до подобен проект,
                      децата вече са ми големи... с жената нямам проблеми, даже го планирахме заедно.
                      Но.... малко се промениха приоритетите, дадохме си сметка, че ако тръгнем...може и да не се върнем.
                      Та го оставихме ... за по към Края, да сме живи и здрави.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Околосветско пътешествие с джип.

                        Във всички машини по малко и резервните части ги остави в БГ в готовност за доставка по DHL, изключая консумативите и частите с ограничен ресурс. Наблегнете на удобствата, храната, хигиената и бивакуването. После са комуникацията и навигацията. Енергийната независимост също е от съществено значение.
                        Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                        Drag Grand Canyon Daily
                        Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                        LZ1JYM

                        Коментар


                        • #57
                          От: Околосветско пътешествие с джип.

                          Първоначално публикуван от rumbata Преглед на мнение
                          Марто, това не е експедиция, а начин на живот за минимум 3 години.
                          Ако се случи, ще се върнеш/те/ друг човек, възможно е вече да не си на мястото си тук/не само в къщи/.

                          С който и да тръгнеш, дори и да си изял с него една торба сол,
                          вероятността да извървите пътя заедно е почти равна на нула.

                          С такъв бюджет, бих тръгнал наемайки /купувайки автомобили-трошки в различните места,
                          пътувайки с каквото дойде, дори и пеша.

                          Няма да крия, че ме е блазнила такава мисъл, почти бях стигнал до подобен проект,
                          децата вече са ми големи... с жената нямам проблеми, даже го планирахме заедно.
                          Но.... малко се промениха приоритетите, дадохме си сметка, че ако тръгнем...може и да не се върнем.
                          Та го оставихме ... за по към Края, да сме живи и здрави.
                          Много истина има в тези няколко реда! Да речем, че аз и сега не се чувствам на мястото си - разбирай го като "Дори и да съм си в къщи, аз пак не съм в къщи...!!!"... Единствената мисъл която не ми дава мира вече толкова години е, свързана с това - колко голям, различен и интересен е света, и колко незначителна частица от него ще съм видял, ако не направя нищо по въпроса, докато съм в разцвета на силите и ума си... По към края - мисля да си пиша мемоарите. Сега е време да трупам съдържание... Относно това да наемам или купувам возила на всеки континент или във всяка държава - не съм убеден, че това ще е по-лесно или по-евтино - ще се губи много време и пари в непредвидени ремонти и прочее, защото няма да пътувам само с дрехите на гърба си и кредитната карта в джоба си. Най-малкото подобна концепция предполага изкушението да хванеш самолета в даден момент и да си спестиш усилието, а не това е целта на занятието. Моята цел е да докажа, че е възможно и да го заснема. За такива неща се ръсят спонсори и рекламодатели. Такива неща искат да излъчват телевизиите и не на последно място - такива бащи искат да имат синовете... Останалото вече е правено до степен на тривиалност....

                          Коментар


                          • #58
                            От: Околосветско пътешествие с джип.

                            Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                            Във всички машини по малко и резервните части ги остави в БГ в готовност за доставка по DHL, изключая консумативите и частите с ограничен ресурс. Наблегнете на удобствата, храната, хигиената и бивакуването. После са комуникацията и навигацията. Енергийната независимост също е от съществено значение.
                            Като казвам части - имам предвид точно това - консумативи и такива с малък ресурс (бушони). Останалото е инструменти, агрегати, заваръчен апарат и т.н. Специализирането на отделните машини според мен ще позволи и повече комфорт и хигиена. Водните запаси в "артелната" ще са предназначени именно за тази цел - достатъчно добра полева баня. Не мисля , че е добра идея фризери и хладилни чанти, маси и столове да се мотат и в трите джипа. Много по добре- ще е единия джип да бъде заделен за тази цел, с нарочно проектирано и изградено вътрешно пространство за целта. пак повтарям - целта на пътуването е да се заснеме филм, а това е екипна работа. Опцията - кервана да се дели, цепи, редуцира и т.н. е недопустим! Или всичко върви в пакет от началото до края, или всичко отива по дяволите...

                            Коментар


                            • #59
                              От: Околосветско пътешествие с джип.

                              Универсално решение няма...
                              Малко влизам в други подробности, извън техническите, но...
                              ... да обясня защо "по към Края", защото "разцвета на силите" е доста разтегливо понятие,
                              човек изминава един път от "морето до колене", до построяването на лодка за същото това "море",
                              но се научава да я управлява безаварийно чак като напълни дисагите с мъдрост и опит,
                              и не на последно място - да няма какво да губи ако лодката протече.
                              За себе си знам, че в една и съща ситуация реагирах по един начин на 25, по друг на 35,
                              а сега даже не я отбелязвам като проблемна.
                              Преди палех като "Симсон" за неща, от които сега само ми става смешно.
                              Т.е. пренесено към едно такова пътешествие - ако съм тръгнал преди 20г.
                              ще да съм изял шамарите още на първата ориенталска митница.
                              И все в този дух.

                              п.п. Според мен, за твоя проект - с колкото по-малко багаж и удобства /и нагласа за такива/ тръгнеш,
                              толкова е по-вероятно да стигнеш по-далеч, за което ще стискам палци не само аз!

                              Коментар


                              • #60
                                От: Околосветско пътешествие с джип.

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                И за макадам ти трябват портални мостове с блокажи?!? Хората на макадам правят ралита ... Като гледам, реални пътешественици се оправят и без портални мостове. Ей ги какво са правили.

                                Иначе, хубаво си се засилил да тунинговаш, ама (дори като се абстрахираме от финансовата страна на въпроса) какво ще правиш, ако някъде кривнеш един тунингов носач или напречна щанга. Колкото по-тунингован, толкова по-бутикова става работата и толкова по-трудна подмяната на части, ако такава се наложи.
                                Пак ти казвам - асфалт и макадам 70%! 30% каквото има и каквото дойде. Тези 30% са приблизително 100 000 километра през които човек може да се натъкне на всичко и може да се случи всичко (не че не може да се случи и през останалите)! Въпросния пътепис на Венци съм го изгледал (и изчел каквото има за четене) поне 3 пъти. Да ти задам един въпрос като на стар и печен офроудър - Според теб до колко е стандартен въпросния Патрул и до колко би оцелял в Сибир примерно, защото аз смятам да ходя и там, а там асфалта и макадама са кът..?!! Ако Сибир ти идва екстремен за разбиранията, можеш да хвърлиш едно око и на пътната мрежа в Конго, примерно (екваториална Африка като цяло)... Едно е да разходиш жена си през два континента, друго е да прекараш снимачен екип в три джипа през целия свят! Ако не схващаш мащаба на подобно начинание и разликите до степен да няма нищо общо с примерите които ми даваш (едно е да пътуваш със жена си за кеф, а съвсем друго - да свършиш и някаква работа за която евентуално си подписал договори и си взел пари), то не виждам смисъл да говорим! Пак казвам - не съм 100% убеден в необходимостта от редукторни мостове! Просто в една не малка част от света, която смятам да посетя, хората карат с такива! Сигурен съм, че не го правят от гъзария или от скука, а защото им се налага... Достатъчни са и 100 метра в които ще ми се наложи да съм с такива мостове! Мисля, че дори и само статистиката ме задължава да обмислим подробно този момент...
                                Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 15-07-13, 12:29.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X