Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Околосветско пътешествие с джип.

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Околосветско пътешествие с джип.

    Колкото и да редуцираш хората, както и да го пресмятам стигам до бройката 4 като минимум на минимума. Все пак смяташ освен свичко останало да сте и снимачен екип, нали? А само като си помисля каква тегоба е временния внос на професионална снимачна техника в някои( в твоя случай не малко) страни и направо мозъка ми отказва да отключва спомени. Има и не една и две страни, в които просто няма да можеш да я внесеш. Много добре трябва да се проверят как стоят нещата с разрешениеята за снимки без значение по кой начин са те Ще ти дам пример със заснемане на сцена от филм в БГ на централна гара София преди няколко години: 5 различни институции обикалях в продължение на един месец докато организирам снимките за един снимачен ден. Тротроарите са на Столична община, уличката е на софииска пътна инфраструктура, сградата на гарата е на БДЖ имоти някакви( не помня вече) линиите и коловозите са на БДЖ инфраструктура и т.н.И за капак ми трябваха две патрулки с 4-ма полицаии за отцепка, та се наиграх яко Естествено документалното кино( ако това е идеята) минава доста по-леко, но си требе знаещ на мЕсто!
    Относно джипките или каквото там избереш да ви вози моя опит показва, че колкото повече ги точиш, толкова по- кофти става. Наблегни на окачване и гуми, ама мноооого гуми ще изтъркате....
    Пак да се върна на идеята 2 в 1, която е всъщност 3 в 1- Пътешествие, Снимки, Издръжливост. Номер 3 не само, че не е за всеки, а е почти за никого. За да бъдете работоспособни трябва да измислите някаква схема от сорта на три месеца път, после паркиране някъде и на самолета до БГ за поне един месец. И после пак така още десетина пъти.
    Правенето на КАЧЕСТВЕН кино/тв продукт както знаеш е много труден и продължителен процес, който също не е за всеки и т.н.
    Сега нека да поговорим малко за бюджет. Два надеждни автомобила/джипа, които да издържат 200-300К км. са си поне 100К$...гориво не мога да прогнозирам, докато не знам с какво и колко тежко ще се пътува, но перото и там е поне 5-цифрено. Само за визи за 4 човека и таксите на границите за 2 джипа за Африка ще са около 8-10 000$. Имам спомен за Египет, че ми взеха около 400$ за пикапа, Сирия беше също там някъде и т.н.....Фериботите( преброих 10 от 1-я пост) за 2 джипа и 4 човека ще са минимум 30К$.....И т.н. и т.н......

    А сега един единствен съвет от мен От опит, не от друго Проверяваш колко струва самолетен билет от най-далечната точка на пътешествието и заделяш тази сума кеш, някъде по джобовете и не ги пипаш!

    Коментар


    • От: Околосветско пътешествие с джип.

      Виждам, че интереса към тази идея (надявам се съвсем скоро да се превърне в "проект" - има индикации в тази посока...) е огромен и днес или утре ще разцепя темата (която си е раздел вече) на отделни теми, та да се конкретизират нещата и да се пише колкото се може по същество.

      Снощи се събрахме с моя съмишленик на по ракия, да обсъдим генерално концепцията...

      1. Самостоятелно (паралелно) сме стигнали до извода, че трябва да тръгнем само с един джип и само двамата. Така, че това вече е решено! Плюсовете са повече от минусите на такава концепция:

      - Бюджета в такъв случай ще е повече от достатъчен.
      - Така "групата" ще е балансирана - при появата на "лагери" (не дай си Боже), няма как единия "лагер" да вземе числен превес над другия и да наложи мнението си, и единствения начин да се вземе някакво решение, е чрез консенсус (диалог) и доводи от типа "Аз осигурих парите!" или "Като си толкова отворен, що не го измисли ти?!", ще са безполезни, защото тая работа не е за съвсем сам човек и много трудно единия ще мине без другия - т.е. няма да имаме избор, освен да намерим начин да се разбираме помежду си и да правим взаимни компромиси (е*аси дългото изречение се получи).
      - Логистично задачата се опростява значително - едно е да търсиш три свободни хотелски стаи в един хотел посред нощите или шест самолетни билета за един полет в последния момент, а съвсем друго е стаята да е една, а билетите два. Риска на някого от групата да бъде отказана виза за някъде (да не забравяме в какви времена живеем...) и поради тази причина - да се правят груби корекции на маршрута и от там, и на плановете ни, се намаля в пъти. Същото се отнася и за презокеанските трансфери на джипа при положение, че нито един шипинг агент, не може да даде цена по-рано от 30 дни преди датата на товарене (чак с Женева се наложи да говоря по този въпрос - "пиейки вода от извора") и нещата ще трябва да се случват в движение, и в последния момент, още повече, че при толкова дълго пътуване неща като "график" могат да бъдат единствено пожелателни - всичко може да се случи.
      - По-лесно (да не дава Господ) се прежалва един джип, от колкото два или три. Същото се отнася и за наемането или закупуването му, ако се наложи.
      - Риска експедицията да бъде прекъсната поради сериозен здравословен проблем, инцидент или семейни проблеми у дома, се намаля в пъти.
      - Възможността пътуването да се осъществи наведнъж (защото прекаленото разчленяване на етапи, ще го превърне в тривиален туризъм и ще избягаме от оригиналната идея) става реална. Със спестените пари, спокойно ще можем да си позволим семействата ни да дойдат и да прекарат известно време с нас, в някое хубаво кътче на планетата и то два-три пъти (докато чакаме джипа да мине океана примерно). Така решаваме проблема с носталгията, а и подобни "свиждания" ще имат и чисто терапевтичен ефект както за нас, така и за близките ни! По груби сметки, за тези почивки ще стигнат спестените пари само от храна и вода (при заложени средно по $20 на човек за храна и вода на ден, за шест човека сметката излиза близо $50 000 на година, а двупосочни самолетни билети на две жени и едно дете до която и да е точка на света, ще са в рамките на $5000...).

      2. Едно такова решение несъмнени има и минуси:

      - Двама души ще трябва да си разпределят задачи, които иначе биха се разпределяли между шест човека. Това вдига летвата и към персоналната подготовка и умения на всеки един от нас. Ако досега съществуваше варианта с нас да вземем човек който умее и знае нещо, което ние не можем или не знаем, то сега нямаме избор освен да се подготвим максимално комплексно, защото трябва и да сме взаимозаменяеми помежду си.
      - Същото се отнася и за броя на джиповете! Ако с три джипа е достатъчно да има общо 4 бр. резервни гуми, и някакво усреднено количество резервни части, и оборудване (компресори, агрегати и т.н.), то сега всичко трябва да е 1:1 - задължително 2 бр. резервни гуми и т.н. Щем, не щем - ще трябва да носим всичко необходимо със себе си в достатъчни количества, а мястото ще е три пъти по-малко. Спестеното място от личния багаж и храната не са фактор - дрехи и папо ще купуваме по пътя и ще се запасяваме по-сериозно само преди преходи през райони, които налагат това.
      - При евентуален проблем, ще може да се разчита само на две глави и четири ръце. Възможността за собствена логистика на място ще е почти нулева - спре ли джипа, спираме и ние и ще трябва да импровизираме, ако ще трябва да се търсят части, гориво, консумативи или помощ, защото няма да има с какво да ходим да ги търсим (белите имат навика да се случват винаги на най-неподходящите места).

      Ще ми е интересно да прочета коментарите ви за горенаписаното, а също и какво мислите по въпроса, да вземем експедиционно ремарке с нас?
      Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 18-07-13, 09:32.

      Коментар


      • От: Околосветско пътешествие с джип.

        Гоше, документалното кино, не е като игралното и не е необходима толкова снимачна техника. Мисля, че мога да се справя и сам, а и става дума за концепция! Няма как да гоня визията на богатите продукции на Дискавъри или Нешънъл Джеографик. Дори си мисля, че в случая колкото по сурово изглеждат нещата - толкова по-добре! Ще изглежда много по-истинско, много по-малко нагласено и т.н.! За един субективен разказ на една околосветска обиколка е достатчна само една камера, статив, една брошка, репортажно осветление и един фотоапарат. Мисля, че примера на Ник Николов със Симеон Идакиев е много удачен и задължително трябва да се видя със него. Сигурен съм, че ще сподели много интересни неща и ще даде добри съвети.

        Коментар


        • От: Околосветско пътешествие с джип.

          Отлична идея, особено частта с гостуването на семействата на всеки няколко месеца. Със сигурност, ако сте по-малък екип освен по-стегнато придвижване и самите вие ще сте по-стегнати, защото прсто няма да имате избор, а в тази ситуация това ще е само от полза. Ясно е, че ще се учите в движение, така както би се учил и всеки тръгнал с вас. Знаеш, че няма универсални бойци. Може да знае десет езика, ама да не разбира от коли и т.н.

          Може би експедиционното ремарке ще ви е повече от тежест, отколкото от полза. Ако си с джип близък до конвенционалният му модел, то няма да е трудно да намираш гуми и части за него, така че си мисля за пари в брой, които са най-леката възможна и универсална резервна част.
          Дори и с тир да потеглиш, пак няма да може всичко да предвидиш за три години напред. Основни части по агрегатите, тел и чук май ще са най-важните.

          Коментар


          • От: Околосветско пътешествие с джип.

            Марто , при така намаления " персонал " това http://www.seikel.de/en/about-seikel/history/ няма ли да ти бъде по удобно .
            На нас клиренс ни трябва , не скорост

            Коментар


            • От: Околосветско пътешествие с джип.

              Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
              Марто , при така намаления " персонал " това http://www.seikel.de/en/about-seikel/history/ няма ли да ти бъде по удобно .
              Не мисля, че "удобството" трябва бъде водещо при избора на возило въпреки, че е едно от най-важните неща! Аз степенувам приоритетите така - на първо място е пътуването да се завърши благополучно, а на второ място - всичко останало! Бус на VW 4х4 несъмнено ще предложи малко повече комфорт, но това ще е за сметка на универсалността на возилото от към намирането на резервни части на място, а не съм убеден, че такъв избор ще ни гарантира подобна универсалност, още повече, че посочения от теб модел е доста стар и части за него ще се намерят единствено в Латинска Америка, където единствено все още е в производство (в Бразилия, ако не бъркам)...

              Коментар


              • От: Околосветско пътешествие с джип.

                Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                Снощи се събрахме с моя съмишленик на по ракия, да обсъдим генерално концепцията...
                Марто, така според мен звучи по-реално от гледна точка на бюджет и организация, но пък както сам казваш всичко пада върху вас двамата.

                Кога ще разкриеш името на съмишленика ти...
                Toyota Land Cruiser 80, 1FZ-FE
                BMW F650CS
                Радо о885 5о 59 5о

                Коментар


                • От: Околосветско пътешествие с джип.

                  Първоначално публикуван от rraadd00 Преглед на мнение
                  Марто, така според мен звучи по-реално от гледна точка на бюджет и организация, но пък както сам казваш всичко пада върху вас двамата.

                  Кога ще разкриеш името на съмишленика ти...
                  Той ще се разкрие сам когато прецени...

                  Коментар


                  • От: Околосветско пътешествие с джип.

                    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                    ...то сега нямаме избор освен да се подготвим максимално комплексно, защото трябва и да сме взаимозаменяеми помежду си.
                    ...
                    Ще ми е интересно да прочета коментарите ви за горенаписаното, а също и какво мислите по въпроса, да вземем експедиционно ремарке с нас?
                    Нужните умения ще зависят от маршрута(моторджийския проект е много добре избран откъм тежест)

                    мислил ли си за гуми които не са с въздух, или многокамерни?
                    байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                    Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                    Суперспам - спама на суперите

                    Коментар


                    • От: Околосветско пътешествие с джип.

                      След като пътувате само двама и имате 1 машина няма ли да се окаже мястото много недостатъчно за всичко, което трябва да носите?

                      Естествено, че задните седалки трябва да се изхвърлят и трябва да се прецизира списъка с необходимите вещи. Също в зависимост от това кои страни ще се посещават трябва да се закупуват едни неща, а да се изхвърлят други, примерно зимни дрехи, туби...
                      А при проблем с машината на отдалечено място може би трябва да се помисли и вземе малко двуколесно ППС, което да носите на багажник.
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • От: Околосветско пътешествие с джип.

                        Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                        Нужните умения ще зависят от маршрута(моторджийския проект е много добре избран откъм тежест)

                        мислил ли си за гуми които не са с въздух, или многокамерни?
                        Сам си го написал - всичко ще зависи от маршрута! Разликата с мотористите е в това, че при тях има предварително начертан трак и посещават това което съвпада с трака или с минимални отклонения, а ние първо ще изберем конкретните места които искаме да посетим (Петра или Килиманджаро, примерно...) и след това ще направим трака. Така, че трудността на трака не винаги ще може да бъде избирана от нас. Все някъде ще има неприемлив вариант за заобикаляне (прекалено дълго и неизгодно или прекалено опасно) и ще трябва да се справим с това което предлага реалността, а дори и понякога - ако условията в момента не позволяват, да се откажем и от определена дестинация. От това ще зависи и избора на конкретния вид гуми, във всеки един етап или дори и в конкретен момент - според конкретни условия (в австралийския буш примерно, през сухия сезон се кара с АТ, защото всичко се изпича като бетон, а през дъждовния има моменти в които и МТ не помагат и си е за тракторки направо...). Така, че по отношение на гумите нищо не сме мислили още.

                        Коментар


                        • От: Околосветско пътешествие с джип.

                          Следя темата и се радвам за печелившите (честито)

                          Така или иначе мислех да не пиша, ама така грубо и на мен ми се видеха 3 коли/джипки в повече от необходимо или по скоро непосилно за бюджета. Наистина добре, че сте го изчистили това и вероятно ще бъдете с един автомобил.

                          Другото което си мисля относно плануваното време за прехода , ами чини ми се че ще е доста кратко, ако трябва да се съчетава със снимане и т.н. Грубо 300км на ден не са малко, това хранене (приготвяне на храна), хигиена, разни висене по граници и т.н. и не остава много за почивка, а такава ще е нужна.

                          Ако сте само двама, макар и на по-големи периоди, е добре да си правите почивка до вкъщи .

                          Колкото до автомобил, и аз съм на мнение, че колкото по близко до стандартен вид - по-добре. Така или иначе не е желателно да се бутате на места на които нямате работа (така да се каже) и да правите екстремни неща. Ако си "напудрите" джипката е възможно да се надцените и да си усложните положението, като добавиш и екзотиката с "напудрените" части и ..... абе май не е добра идея.
                          Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                          И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                          вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                          Коментар


                          • От: Околосветско пътешествие с джип.

                            Следя много внимателно темата, но не съм писал до сега. Варианта с три коли и 6 човека на мен ми се виждаше мисия невъзможна, но не смеех да се обадя. Варианта една кола с двама човека е напълно възможен и осъществим с тези средства и даже за по-малко време от 30 месеца може да се обиколи света. Логистиката при този вариант е много по-лесна и по-проста. Колкото до времето просто трябва да се прецени и през пролетта и лятото се кара в северното полукълбо, а есента и зимата в южното полукълбо. Възможно и съвсем реално е да се минат четири континента за една година, разбира се зависи от дължината и спецификата на избраният през тях маршрут.
                            Давам примерен маршут. Тръгва се в началото на лятото в посока изток. Над Черно и Каспийско море към Русия, Казахстан, Узбекистан, Киргистан, Таджикистан, отново Казахстан, Монголия по дължина и после пак Русия (Сибир) към Магадан. Това е маршрут за 3 месеца. Има вариант да се мине и под Черно и Каспийско море към становете. Времето за минаване е същото, но трябва да се мине през Иран и Туркменистан, където нещата са проблемни по отношение на логистиката. Значи, ако сме тръгнали през май в Монголия трябва да сме през юли, а към края на август най-късно в началото на септември да се стигне Магадан. Това е единственото време, когато може да се мине по пътя на костите към Магадан с най-малко проблеми. Магадан -Владивосток с кораб не е проблем. От Владивосток има варианти към Корея, или Япония, но при всички случаи ще трябва транспорт с кораб за Ванкувър Канада. Най-късно до ноември и то в началото трябва да се стигне Ванкувър. Там вече е започнала зимата. От там се тръгва надолу на Юг. Съединените Щати, Мексико, Гватемала, Хондурас, Панама. От там кораб до Колумбия и пак на Юг през цяла Латинска Америка до Патагония. Това са декември, януари, феруари, достатъчни за минаването на 12-15 000 км. Връщане обратно до Буенос Айрес от Огнена земя. Вече е месец март, или април. Кораб до Лондон, до Лисабон, или до Кейп Таун Южна Африка и т.н.
                            Минала е една година и са минати 4 континента. Това е само примерно преминаване и само един от вариантите.
                            За колата. Естествено джип вседеход 4Х4, но максимално близо до заводското изпълнение. Може би малко усилено окачване и малко по-големи гуми, примерно 33, но нищо повече. За двигателя съм сигурен, че почти няма да имате проблеми, а само по окачването. Естествено багажник на покрива, две резервни гуми, вода, (но не и за къпане), газ за готвене, възможност да се спи в колата, или върху нея, лебедка, подсилени брони, ролбари. Аз бих избрал турбинен двигател, за да може да се мине през Тян-Шан, Памир, Алтай, Скалистите планини, Андите, Кордилерите и т.н.
                            За Австралия, Индонезия, Малайзия, Япония, евентуално Индия, Непал, Пакистан аз бих купил друг джип с ляв волан в Австралия. Тук движението е ляво и се движим от южното към северното полукълбо значи от декември, януари, февруари, като в Северна Индия и Непал е най-добре да сме към средата на месец май, ако искаме да се разходим из Хималаите. Така се избягва и минаване през Китай където логистиката е изключително тежка, да не кажа невъзможна за подобни пътешествия.
                            Багажа трябва да се подбере изключително прецизно само най-необходимото и най-лекото възможно. Това не е кой знае какъв проблем, като се вземе в предвид, че хора правят подобни пътешествия с мотори например, а там възможностите за транспорт на багаж са доста по-малки.
                            За снимачната техника. Любителска естествено, но от възможно най-портативната и най-високият клас за любители.
                            Айде стига съм досаждал. Надявам се да съм помогнал поне малко с тези мои разсъждения.
                            Последно редактирано от ВладиЧ; 18-07-13, 12:06.
                            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                            Златомир Попов - Forry

                            Коментар


                            • От: Околосветско пътешествие с джип.

                              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                              Сам си го написал - всичко ще зависи от маршрута! ....
                              Е значи да почваме да даваме интересни и рядко посещавани места?
                              и някакво гласуване какво би било интересно на публиката
                              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
                              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
                              Суперспам - спама на суперите

                              Коментар


                              • От: Околосветско пътешествие с джип.

                                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                                Е значи да почваме да даваме интересни и рядко посещавани места?
                                и някакво гласуване какво би било интересно на публиката
                                Амчи предлагайте бе! Може и с кратко инфо или линк - все пак тази тема може да се ползва и от други един ден.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X