Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Околосветско пътешествие с джип.

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Околосветско пътешествие с джип.

    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
    Ти с ко предлагаш
    Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
    Разбирам какво искаш да кажеш, но донякъде не е така.



    Те това, за капак се произвежда по лиценз навсякъде от където ще мине, струват по две за лев и като се строши се купува следващото.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #62
      От: Околосветско пътешествие с джип.

      Е ти уби Марто с правата лопата

      Да беше поне 123ка

      Коментар


      • #63
        От: Околосветско пътешествие с джип.

        Здравей, поздравления за смелото начинание и ти пожелавам успех.

        Имам въпрос за някой от нещата в плана ти като бюджета и планираното разстояние.

        Среден разход на ЛК80 4.2 е 11.6 литра на 100 км без тунинг и много товар. Ако вие го докарате до 15, тези Тойоти ще изгорят общо 150,000 литра дизелово гориво, но най вероятно доста повече. Ще ви стигне ли половината бюджет само за това?

        И другият ми въпрос е мислите ли че е възможно 6 човека да издържат психически и физически да шофират 3 години дори и със прекъсванията.

        Коментар


        • #64
          От: Околосветско пътешествие с джип.

          У Африката и Азията 123ки не съм виждал, виж такива кошове под път и над път.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #65
            От: Околосветско пътешествие с джип.

            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
            Като казвам части - имам предвид точно това - консумативи и такива с малък ресурс (бушони). Останалото е инструменти, агрегати, заваръчен апарат и т.н. Специализирането на отделните машини според мен ще позволи и повече комфорт и хигиена. Водните запаси в "артелната" ще са предназначени именно за тази цел - достатъчно добра полева баня. Не мисля , че е добра идея фризери и хладилни чанти, маси и столове да се мотат и в трите джипа. Много по добре- ще е единия джип да бъде заделен за тази цел, с нарочно проектирано и изградено вътрешно пространство за целта. пак повтарям - целта на пътуването е да се заснеме филм, а това е екипна работа. Опцията - кервана да се дели, цепи, редуцира и т.н. е недопустим! Или всичко върви в пакет от началото до края, или всичко отива по дяволите...
            Това би била една доста сериозна стратегическа грешка. Има много фактори заради които може да се наложи да се "цепи" кервана, което означава че всеки джип по отделно трябва да е автономен от гледна точка на осигуряване на храна, вода, подслон и хигиена. Комуникация и навигация - също. Поне аз така бих постъпил. Това генератора да се окаже вграден в единия джип, които трябва да престои в сервиза 3 дена, а вие си правите бивак в планината на близо, означава да седите без ток и т.н.
            Та за това, до едно ниво на базово оборудване, трябва всеки да се е осигурил за себе си и след това специализираното оборудване се разпределя по равно.
            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
            Drag Grand Canyon Daily
            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
            LZ1JYM

            Коментар


            • #66
              От: Околосветско пътешествие с джип.

              Привет! Искам да напиша чистосърдечно няколко неща, които ми направиха впечатление след изчитането на темата. Най- важното нещо е да се внесе яснота относно сигурността и потвърждението относно финансирането от когото трябва, защото виждам, че се говори с условности и колебания! Никакви други стъпки и действия не бива да се правят, без това да е на лице! Струва ми се , че се подхожда малко еуфорично с целия проект.. Не се ли замисляте да подходите по-малко амбициозно първия път, с последващи по-големи проекти...така риска за неуспех е прекалено голям! За подобна експедиция, хората ангажирани с нея в никакъв случай не се изчерпват с 6-те човека непосредствени участници! Както и по-горе споменаха колеги необходим е изключителен съпорт от логистика и комуникация. За машините- твърдо турбинирани 80-ки..основно рециклирани, допълнителни резервоари за всичко и 33-ки! За какво са ти 37-ци и ходове?? Окачването-заводско, но НОВО...ще издържи. Общо взето техническите параметри са лесни...успех с всичко друго и си помислете за по-постепенно увеличаване на дистанцията....няма в света човек, който се е юрнал направо на 300000 километров преход, а и финансово разходонормата за придвижването на трите джипа и 6-те човека на един километър разстояние идват два лева и педесет стотинки....малко е! Среднодневния 500-километров преход също е цел невъзможна....хората ще сдадат багажа много скоро...коригирайте параметрите!
              0899 шест5313нула
              За всекиго по нещо

              Коментар


              • #67
                От: Околосветско пътешествие с джип.

                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение

                От Камчатка до материка път няма, дори с Урал не става.
                Да не говориш за Чукотка,щото от Камчатка имаше и с джипки и с мотори към материка пътуващи!
                Иво (таксито) Андреев
                0988 91 80 50
                Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                Коментар


                • #68
                  От: Околосветско пътешествие с джип.

                  Само да допълня ,че в доста страни където трябва да се премине 1-2 000 км без добре маркиран път и един човек наоколо ( а Азия в голямата си част е така), обичайна практика е наемане на местни за водачи и логистика -пример Монголия и страните на Х-стан, палатки вода храна в Уазката на водача.( има ги и цените по руските форуми).... По евтино излиза, отколкото да си носиш всичко от в къщи.

                  Аз съм пътувал из Казахстан и Азербайджан ....на урала слагат две седалки отзад за пътниците. Няма джипове...., те са до пред последното населено место.Един дъжд да завали в хубавия летен ден и става страшно.
                  В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                  В. Иванов

                  Коментар


                  • #69
                    От: Околосветско пътешествие с джип.

                    За да е успешен и реализируем, този/подобен проект трябва да бъде разбит на няколко по-малки: по-лесно планиране, финансиране и осъществяване, по-малко забавяне по трасето, поуки за следващия етап, почивка и промени на екипа, и т.н. Освен това бих намалил хората до 4 и джиповете на 2, по този начин рисковете намаляват значително (с 200%). Образно казано, ти искаш с едно отиване до Хималаите да качиш всички 8-хилядници.

                    Няма екип от x>2 човека и различен от семейство, който да издържи подобно нещо за повече 4-5 месеца, и ти самият няма да много повече без почивка и да си видиш близките. Стискам палци и смятам, че ще стане, но в различен вариант.
                    Последно редактирано от viplamen; 15-07-13, 13:46.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Околосветско пътешествие с джип.

                      Интересна тема.Начинание-МЕЧТА.Доно го доведеш до край, по един или друг начин.Желая УСПЕХ.Ще следя темата.Поздрави.
                      I am just a simple man.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Околосветско пътешествие с джип.

                        Марто, изключително важно е целта. Филм/ пътепис за преживяното по пътя е едно. Друго е филм за малко познати и рядко давани забележителности от светът. Правиш разлика, спонсорите ще искат да преценят какъв им е шансът да си върнат парите. Може би нещо от двете да се сглоби, там където няма да стигнат силите -да снимаш подземията на Пентагона или харема на Шейха.

                        Ако може с помощта на администраторите да разделим темата
                        -маршрут, той ще бъде и на етапи,
                        -техническо обезпечаване
                        -бюджет

                        пък после ще навпасваме и корегираме

                        Щото аз от видове мостове много не отбирам, ама поне някой виц мога да разкажа
                        В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                        В. Иванов

                        Коментар


                        • #72
                          От: Околосветско пътешествие с джип.

                          Първоначално публикуван от Денислав Димитров Преглед на мнение
                          Здравей, поздравления за смелото начинание и ти пожелавам успех.

                          Имам въпрос за някой от нещата в плана ти като бюджета и планираното разстояние.

                          Среден разход на ЛК80 4.2 е 11.6 литра на 100 км без тунинг и много товар. Ако вие го докарате до 15, тези Тойоти ще изгорят общо 150,000 литра дизелово гориво, но най вероятно доста повече. Ще ви стигне ли половината бюджет само за това?

                          И другият ми въпрос е мислите ли че е възможно 6 човека да издържат психически и физически да шофират 3 години дори и със прекъсванията.
                          Ако на всички въпроси знаехме отговорите предварително, нямаше да има приключения! Нямаше да има пионери, нямаше да има откриватели, дори и офроуд нямаше да има... Космонавтът Валери Поляков държи рекорда за еднократен престой в космоса - 438 денонощия. Мислиш ли, че всичко около този престой горе е било на 100% ясно поне във връзка с физиологията и психиката му и промените които са настъпили в тях?! Сигурен съм, че нещата са били на ръба и чисто технологично, но все пак е успял и се е върнал с много отговори които преди това ги е нямало...
                          Що се отнася до средния разход - мисля, че е реалистично да си говорим за разход около 20/100... Относно бюджета - нещата си ги представям по следния начин:
                          По $ 50 000 на джип (закупуване, ребилд и тунинг) като си мисля, че ще успеем да се впишем и под тези цифри, с оглед на това, че разполагаме със собствен сервиз където да се случат нещата (средна цена на придобиване максимум до $15 000, като според обявите в момента за такива пари се продават изключително читави екземпляри в Европа, като тази например:http://suchen.mobile.de/auto-inserat...rt=ALSO_EXPORT). В рамките на останалите $35 000 на джип спокойно могат да се впишат ребилд на двигател, скорости, раздатка, купе, рама, като ще останат и достатъчно пари за всички допълнителни шукаритети описани по-горе.

                          Останалото техническо оборудване, резервни части, гуми и консумативи - още $50 000 общо.

                          До тук имаме $ 200 000. Остават още $ 300 000 като говорим за предварително осигурено частно финансиране. От тук нататък започва набирането на спонсори и т.н. - т.е. говорим за гарантиран минимален бюджет от $ 500 000, който само може да расте. Типично като българин, аз предпочитам да разбера дали "гъза може да мине с 2" с 200 е ясно, че ще стане работата...

                          Коментар


                          • #73
                            От: Околосветско пътешествие с джип.

                            За 300,000 км ще направите страхотна реклама на тези автомобили, още повече с филма. Ако успеете да създадете сериозност и публичност, някой производител по ваш избор с качествени машини би трябвало да ви ги даде безплатно и усигури съпорт по пътя.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Околосветско пътешествие с джип.

                              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                              ... Според теб до колко е стандартен въпросния Патрул и до колко би оцелял в Сибир примерно, защото аз смятам да ходя и там, а там асфалта и макадама са кът..?!! Ако Сибир ти идва екстремен за разбиранията, можеш да хвърлиш едно око и на пътната мрежа в Конго, примерно (екваториална Африка като цяло)... Едно е да разходиш жена си през два континента, друго е да прекараш снимачен екип в три джипа през целия свят! Ако не схващаш мащаба на подобно начинание и разликите до степен да няма нищо общо с примерите които ми даваш (едно е да пътуваш със жена си за кеф, а съвсем друго - да свършиш и някаква работа за която евентуално си подписал договори и си взел пари), то не виждам смисъл да говорим! ...
                              Ако ще се зъбиш на всяко мнение, което не съвпада с предварителните ти нагласи - що я пусна тази тема? А пък за Сибир - ми направо ме разсмиваш с тези джипове с портални мостове, при положение, че в онази безпътица закъсват и "Урал"-и, че и верижна техника.

                              Ако можеш да си намериш толкова богати и щедри спонсори - направи си луноход по поръчка, дето да може да катери баири и като "Формула офроуд", за в хипотетичен случай, че ти потрябва някой път. А иначе, на парите за 3 комплекта портални мостове + необходимите преработки можеш да им намериш и доста по-смислено предназначение.

                              Пък онзи, дето вози жена си за кеф, е пуснал една темичка, в която е дал кратко списъче с шопинг листа си (5" лифт, тунингови носачи, брони, блокаж и т.н), направил си е модификациите и пътува вече по трети континент, ако че не е велик експедиционер ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • #75
                                От: Околосветско пътешествие с джип.

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Ако ще се зъбиш на всяко мнение, което не съвпада с предварителните ти нагласи - що я пусна тази тема? А пък за Сибир - ми направо ме разсмиваш с тези джипове с портални мостове, при положение, че в онази безпътица закъсват и "Урал"-и, че и верижна техника.

                                Ако можеш да си намериш толкова богати и щедри спонсори - направи си луноход по поръчка, дето да може да катери баири и като "Формула офроуд", за в хипотетичен случай, че ти потрябва някой път. А иначе, на парите за 3 комплекта портални мостове + необходимите преработки можеш да им намериш и доста по-смислено предназначение.

                                Пък онзи, дето вози жена си за кеф, е пуснал една темичка, в която е дал кратко списъче с шопинг листа си (5" лифт, тунингови носачи, брони, блокаж и т.н), направил си е модификациите и пътува вече по трети континент, ако че не е велик експедиционер ...
                                Ми именно защото съм му чел списъка със спецификациите, че и проблемите които е имал съм изчел и т.н. Затова ми стана интересно защо го даваш за пример, на фона на говоренето (писането) за машини във фабричен вид (в контекста на писаното от останалите)..?!! И не си ми усетил тона - не ти се зъбя... Няма за какво!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X