Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

    Най-много катастрофи извън града стават заради колона предвождана от нещо бавно.След като нашите катаджии не си вършат работата трябва сами да си помагаме.Обществена тайна е, че никой не спазва правилата.Така е уредено движението , че да не може да се кара по правилата.Ако се движите от София до Бургас и спазвате правилата на магистрала 130 км/ч на ремонтите 80км/ч , на първокласен път 90км/ч във всеки град с 50км/ч на всяко разклонение по пътя 50 км/ч на всяко заведение и бензиностанция 40 или 50 км/ч според случая, за колко часа ще стигнете? След 8-9 часа шофиране кой е адекватен и мисли трезво?
    Трябва да имаме ограничения и за минималната скорост и по първокласните пътища.Всеки трактор, бавен камьон или спестовник който кара по-инерция пречи и прябва да бъде отклонен и глобен.
    А смесване с трафика означава: ако всички в твоята посока се движат например със 100, ти да си близка скорост така, че да не правиш колона по-дълга от 5 коли или да се отбиваш по-често да пропускаш по-бързите. Ако се движат с 200 или с тях или по друг път и друго време иначе те газят.Не е твоя работа да ограничаваш и показваш с колко се кара.
    Лично мен ме е страх да карам бавно заради изнервени и не можещи да изпреварват "шофьори".Всяка маневра около теб крие риск колкото по-малко маневри толкова по-сигурно.

    Коментар


    • #32
      Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

      ОК. Аз при 200 километра в час по първокласен път не се чуствам сигурен, а и колата ми не развива толкова. Значи ли това, че трябва да се движа само по браздите между нивите, защото няколко идиоти са решили да летят по него при ограничение 90?

      Между другото съм забелязал нещо в Гърция по пътя към Солун. Там при ограничение 60 - 90 всичко живо лети със 120. Движиш ли се с по-малко почваш да чуваш клаксони зад теб. Пълно смесване с трафика... Обаче на един АБСОЛЮТНО прав участък от пътя дълъг над километър имаше паметни плочи през няма и 100 метра...

      На теб явно не са ти изкачали внезапно хора и животни на пътя. Знаеш ли как се спира аварийно при 200 километра?

      Колкото до супер бавно подвижните по почти всеки планински път има предвидени места, където трябва да отбиват и пропускат колоната. Много рядко го практикуват обаче. За това също трябва да има кой да следи.

      Много редакции станаха, ама да добавя и два случая. Виждал съм как отзад се задават два автомобила. Доста по-бързи от мен. Забавям ги известно време, в крайна сметка на сравнително безопасен очастък ги пропускам да минат. След два три завоя единия е в мантинелата, а другия в него. Нищо страшно освен смачкани ламарини, но без да се увличам в трафика за разлико от тях стигнах за където бях тръгнал по-бързо. Ако се бях увлякъл с тяхната скорост щяхме да сме просто три автомобила на купчинка. Другия случай не е точно от личен опит. Един приятел е получил повреда и спрял, поставил е триъгълник и т.н. Вижда много бързо приближаваща кола. Точно решава, че този ще се натресе в него и се отдръпва от колата, но "печения" шофьор на метри преди триъгълника без да намали се отклонява и го избягва... обаче отзад има един очевидно увлякал се в трафика и движейки се със същата скорост... на който не му остава време да види триъгълника и спрялата кола... Приятеля ми беше със Шкода 120Л. Двигателя, който е отзад беще опрял в арматурното табло. Добре че колата е била празна в момента.
      Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 22-05-07, 15:17.
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #33
        Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

        Хиляди примери има.Идеята е да не пречиш с бързо или бавно каране , колкото се може по-висок процент от колите да се движат с твоята скорост според ситуацията.

        Коментар


        • #34
          Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

          В посочения по-горе пример бяхме 3 коли. С коя точно част от процента трябваше да си изравня скороста? С тия дето излитат от пътя (100% от останалите коли)?

          В другия пример са две коли. Тоя втория си е изравнил скороста с останалите 100% от колите.

          А в поста, от който тръгна това се споменаваше за скорост от 110 км/ч по пътищата около Габрово и 80 в населени места притова в дъждовно време. Дори и тя е над ограничението. За разумноста на по-висока при тези условия не ми се коментира...
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #35
            Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

            мнение на ceko26
            Най-много катастрофи извън града стават заради колона предвождана от нещо бавно.След като нашите катаджии не си вършат работата трябва сами да си помагаме.Обществена тайна е, че никой не спазва правилата.Така е уредено движението , че да не може да се кара по правилата.Ако се движите от София до Бургас и спазвате правилата на магистрала 130 км/ч на ремонтите 80км/ч , на първокласен път 90км/ч във всеки град с 50км/ч на всяко разклонение по пътя 50 км/ч на всяко заведение и бензиностанция 40 или 50 км/ч според случая, за колко часа ще стигнете? След 8-9 часа шофиране кой е адекватен и мисли трезво?
            Трябва да имаме ограничения и за минималната скорост и по първокласните пътища.Всеки трактор, бавен камьон или спестовник който кара по-инерция пречи и прябва да бъде отклонен и глобен.
            А смесване с трафика означава: ако всички в твоята посока се движат например със 100, ти да си близка скорост така, че да не правиш колона по-дълга от 5 коли или да се отбиваш по-често да пропускаш по-бързите. Ако се движат с 200 или с тях или по друг път и друго време иначе те газят.Не е твоя работа да ограничаваш и показваш с колко се кара.
            Лично мен ме е страх да карам бавно заради изнервени и не можещи да изпреварват "шофьори".Всяка маневра около теб крие риск колкото по-малко маневри толкова по-сигурно.
            Днес 10:49
            --------------------------------------------------------------------------
            OT тая грешна логика патят хиляди хора годишно.

            Пък ти натискаи гаста, поне едно е гарантирано ''NO PAIN''.

            Коментар


            • #36
              Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

              Първоначално публикуван от ceko26 Преглед на мнение
              Най-много катастрофи извън града стават заради колона предвождана от нещо бавно.След като нашите катаджии не си вършат работата трябва сами да си помагаме.Обществена тайна е, че никой не спазва правилата.Така е уредено движението , че да не може да се кара по правилата.Ако се движите от София до Бургас и спазвате правилата на магистрала 130 км/ч на ремонтите 80км/ч , на първокласен път 90км/ч във всеки град с 50км/ч на всяко разклонение по пътя 50 км/ч на всяко заведение и бензиностанция 40 или 50 км/ч според случая, за колко часа ще стигнете? След 8-9 часа шофиране кой е адекватен и мисли трезво?
              Трябва да имаме ограничения и за минималната скорост и по първокласните пътища.Всеки трактор, бавен камьон или спестовник който кара по-инерция пречи и прябва да бъде отклонен и глобен.
              А смесване с трафика означава: ако всички в твоята посока се движат например със 100, ти да си близка скорост така, че да не правиш колона по-дълга от 5 коли или да се отбиваш по-често да пропускаш по-бързите. Ако се движат с 200 или с тях или по друг път и друго време иначе те газят.Не е твоя работа да ограничаваш и показваш с колко се кара.
              Лично мен ме е страх да карам бавно заради изнервени и не можещи да изпреварват "шофьори".Всяка маневра около теб крие риск колкото по-малко маневри толкова по-сигурно.
              Най-много катастрофи твърде често стават поради комплексари, които се имат за велики шофьори, и смятат, че за тях не важат никакви правила, а всички останали са длъжни да им се изпарят от пътя, защото те са страшни карачи, те са безсмъртни и те бързат. За къде - не е важно ...

              Дефиницията на "нещо бавно" е силно разтеглива. За един "бавното" ще е едва кретащ камион, а за друг - лека кола, движеща се около максимално разрешената скорост.
              От опит вече знам, че когато видя насреща си по-бавен камион, е доста добра идея да сваля крака от газта и да имам готовност за аварийно маневриране и/или спиране. Защото шансовете са 50:50, че насреща ми ще изхвърчи поредният кретен, който изпревалва не само по-тежкото возило, но често и цялата колона. Защото бърза за собственото си погребение ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #37
                Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                Напълно поткрепям мнението на V93.A за изказванията на ceko26 мисля ,че или е много млад "КЕЛЕШ" или живее в някаква "МАТРИЦА".

                Коментар


                • #38
                  Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                  Първоначално публикуван от ceko26 Преглед на мнение
                  Хиляди примери има.Идеята е да не пречиш с бързо или бавно каране , колкото се може по-висок процент от колите да се движат с твоята скорост според ситуацията.
                  Цеко, по-принцип си прав (както и Комунистите правиха "правилният" строй) ама има едно НО. Прав си ако всички шофьори карат еднакви или подобни (поне) коли и ако всички те имат еднакви или почти еднакви умения и способности и двете обаче НЕ са вярни, хората са различни и имат различни умения и възприатия, например ако ти решиш да покараш заедно с някой, например Вушев (сещам се и още имена), не те познавам и не знам какъв карач си (може и да си "господ"), но съм виждал хора които са го правили и последствията за тях и за колите им. Така че аз не се "сливам" с никого, а карам според правилата (колкото и да е странно, но напоследък поне съм близко - остарявам) и според моето усещане и възможности

                  Прав си че хората се изнервят от "бавните", ама Много повече се изнервят от Тарикатите, които са и основната причина за страхотните задръствания по пътищата!

                  Коментар


                  • #39
                    Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                    "Бързай бавно"!!
                    Все повече и повече се убеждавам, че това правило е вярно!! При едно екстремно каране например София-Бургас можеш да спечелиш около 1 час с цената на голямо напрежение и риск! Въпроса е струва ли си?!!
                    Един малък пример от миналата година който запомних:
                    Пътувам от Москва към България! Малко след излизането от Москва със свистене покрай мен минава някаква спортна запомняща се кола. С нея след 800 км. сме заедно на руско-украинската граница!!
                    Защо? Ами няколко пъти я настигах спряна от катаджии с ръкомахащ и нещо доказващ шофьор!! И всеки път по 15-20 мин + парички!! Явно мотото на шофьора беше - "Не по-бързо, но по-скъпо"
                    Но пък поне късмет имаше, че стигна до границата!!
                    А потока движещ се със 200 км. да си търси начин да се самоубива без мен!!
                    יעבור
                    «И това ще мине»

                    Коментар


                    • #40
                      Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                      още едно лично наблюдение. Начините да се намали скоростта (защото и мен като всички ме влече ама понякога яко) са няколко -
                      1. естествения - остаряваш, помъдряваш и ти "идва Акъла"
                      2. заглеждаш се в борд компютъра (безценна вещ!!!) и се "заиграваш" да постигнеш 5/100 - ще свикнеш да караш много Културно Верваите ми с един Ярис Спорт бях стигнал до 5.2 л/100км и ми беше толкова спокоино и приятно да си пътувам.
                      3. возите си приятна компания и си лафите сладко на интересуващи ви теми, помага
                      4. Признавате си пред себеси (най-трудната част) че не задължително вие сте най-бързият на пътя и ако някой случайно ви мине си мислите "нека бърза щом го кефи", вместо изнервен да минете на по-ниска предавка и да вкарате оборотомера в червената зона
                      5. хубавата, но бавна музика също помага
                      6.7.8..... хиляди са - проблема си е ВЪТРЕ в НАС

                      Коментар


                      • #41
                        Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                        Здравейте колеги,

                        В един друг автофорум намерих една интересна книжка горе долу на моите години и макар техниката доста да се е променила през последните 30 години принципите които са залегнали за безопасното шофиране мисля че са все още валидни

                        Приятно четене,

                        http://www.rally-club.net/articles/bezop.htm

                        С.Ш.

                        Коментар


                        • #42
                          Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                          Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                          още едно лично наблюдение. Начините да се намали скоростта (защото и мен като всички ме влече ама понякога яко) са няколко -
                          1. естествения - остаряваш, помъдряваш и ти "идва Акъла"
                          2. заглеждаш се в борд компютъра (безценна вещ!!!) и се "заиграваш" да постигнеш 5/100 - ще свикнеш да караш много Културно Верваите ми с един Ярис Спорт бях стигнал до 5.2 л/100км и ми беше толкова спокоино и приятно да си пътувам.
                          3. возите си приятна компания и си лафите сладко на интересуващи ви теми, помага
                          4. Признавате си пред себеси (най-трудната част) че не задължително вие сте най-бързият на пътя и ако някой случайно ви мине си мислите "нека бърза щом го кефи", вместо изнервен да минете на по-ниска предавка и да вкарате оборотомера в червената зона
                          5. хубавата, но бавна музика също помага
                          6.7.8..... хиляди са - проблема си е ВЪТРЕ в НАС


                          С пета точка не съм съгласен При хубава бавна музика без да се усетя стрелката на километража си пълзи бавно, но упорито и тенденциозно нагоре...

                          Иначе сериозно за 4та точка - когато много бързам из София... почвам да карам по бавно ... и постепенно светофар след светофар задминавам все повече и повече тарикатчета, които малко преди това са ме изпреварили със свистене на гуми през насрещното... Защо става така ли? Ами по две причини.
                          - При слаб трафик - На повечето светофари има по 2 - 3 ленти. Тарикатчето, което ви е изпреварило стига до светофара за секунди и спира. Вие бавно се престроявате в свободната лента и бааавно вървите към светофара... и в момента на светване на жълто започвате да ускорявате, ама примерно от 20 км/ч нагоре и при светването на зеленото вече навлизате в кръстовището с 50 км/ч, докато тарикатчето ръчка яко скорости... ама дори Голф ГТИ не може да ускори толкова бързо
                          - При силен трафик - бързите биват блокирани и засечени от други бързи и на всеки светофар обикновено се препълва само едната лента или двете, ако е с три. Загледайте се и ще видите, че в 90% от случаите(стига де не е пълнокръвно задръстване) в една от лентите има чуствително по-малко коли. Към това трябва да се добави и, че бая народ дава мигач, че ще завива на някъде едва след като спре на светофара. И картинката е, че приближавайки по-бавно успяваш да огледаш по-добре хаоса на светофара и да прецениш:
                          а) хора които ще правят конфликтен ляв завой
                          б) хора които ще правят десен завой в конфликт с пешеходна пътека/дупка или дори просто десен завой по по-тясна уличка
                          в) летна с най-малко коли

                          И спокойно да си избереш подходящата(може и да е тази с най-много коли) и да преминеш доста преди тези наредили се по съседните ленти.
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #43
                            Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                            аз съм от провинцията.кой как кара за главата му е .има друго без да обиждам софиянците ама от това аз какво съм виждал много софииски номера не казвам че са от софия просто номера на коли карат много нагло.не само в софия но и в провинцията.незнам на кво се дължи това но все едно другите в смисъл не софииски номера съм и длъжни с нещо или са по ниско стоящи.има наглеци и с други регистрации но дали че софия е голяма и за това има толкова софииски коли.

                            Коментар


                            • #44
                              Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                              Има ги доста такива. Но не всички. Скорошна случка - спрял съм пред една аптека , зад мен спира софиянец на около 50-тина с червено БМВ 5-та серия. Тъкмо излизам от аптеката и той тръгва , но не си разчете разстоянието и се бухна в бронята ми. Отидох отзад , огледах - няма нищо нито на моята , нито на неговата кола и тръгнах да си сядам. Той излезе човека и като почна да се извинява , аз му викам няма нищо спокс , а той пак - не мога да се откача. За един миг ми изтри всички неприятни спомени с т.н. софийски тежкари. И простотията не е патент само на софиянци , има я навсякъде. Просто някои от тях (софиянци) смятат , че в провинцията са само селяндури и трябва винаги да доказват превъзходството си.

                              Коментар


                              • #45
                                Re: ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА

                                Коко, не е до това какъв ти е номера. Същите идиоти и из София си карат все едно останалите са им длъжни без оглед софийски или друг е номера. Има ги и с не софийски номера. Виждал съм го и от ЕНта, и от ЕВта, и от Ата, и от РКта, и т.н. Но софийските регистрации просто са и пропорционално повече, а и доста от тях не са стъпвали в София от регистрацията си. Особено новите коли. Взимат се на лизинг, представителството е в София и съответно и номера на негово име е софийски. Същото е и с много служебни коли на фирми с централен офис в София. Също така познавам хора, които живеят от над 10 години в София, но не са си сменили адресната регистрация, колите им не са със софийски номера, а даже и винетки нямат, защото не са излизали от София с години.
                                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X